Relatie uit door depressie

12-01-2021 12:30 253 berichten
Mijn vriend heeft het uitgemaakt. Ik ben letterlijk een last voor hem wegens mijn depressie. Ik voel me enorm gekwetst, toen hij ziek was stond ik de hele tijd voor hem klaar. Ik heb afgedwongen dat ik meer medicatie slik en vaker therapie ga volgen. Ik ben er zo kapot van dat ik nu bij mijn moeder logeer, maar ik wil hem bewijzen dat ik beter kan worden en geen paniekaanvallen en huilbuien meer in zijn buurt heb.

Na lang smeken krijg ik nu nog een kans, alsin, ik mag langskomen en we zien wel, maar hij gelooft niet meer in de relatie en dat ik beter wordt. Hij zei zondag dat hij me echt zat was. Vandaag en gisteren is zjjn toon wat gematigd maar ik ben nog steeds kapot ervan.

Ik heb nooit naar hem geschreeuwd, gescholden, geslagen of iets anders dat niet kan. Ik heb alleen last van huilbuien...
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
23-01-2021 17:12
Ik wil geen ruzie met hem zoeken, ik wil het oprecht netjes afsluiten.
Ach wel nee. Je wil je woede uiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
23-01-2021 18:37
Waatschijnlijk ga ik alleen huilen, dus je hebt gelijk.

Ja en huilen roept bij hem dan ws. weer een reactie op, dus nee dat gaat niet werken. :)
Ik weet zelf beter wat ik voel en wil lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik geloof je ook wel dat je het een mooie afsluiting wil geven maar dat is ook deel van wat je nog moet leren; dit ligt buiten jouw controle. Jij hebt je best gedaan en dat is genoeg.

Wellicht heb je ooit van het gebed om kalmte gehoord (gebruiken ze bij anonieme alcoholisten bijeenkomsten):

"God, schenk me kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, moed om te veranderen wat ik wel kan veranderen en wijsheid om het verschil hiertussen te zien."
Black_Phillip schreef:
23-01-2021 19:30
Ik weet zelf beter wat ik voel en wil lijkt me.
Hij wilt niet
Gaat niet om hem nu, maar om mensen die dingen invullen voor me.

Enfin, ik heb mijn enkel verzwikt dus ik heb geen energie om nu met hem bezig te zijj gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
25-01-2021 08:09
Gaat niet om hem nu, maar om mensen die dingen invullen voor me.

Enfin, ik heb mijn enkel verzwikt dus ik heb geen energie om nu met hem bezig te zijj gelukkig.
Geluk bij een ongeluk ;-)

Pootje omhoog, en doe ook iets wat je leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
25-01-2021 08:09
Gaat niet om hem nu, maar om mensen die dingen invullen voor me.

Enfin, ik heb mijn enkel verzwikt dus ik heb geen energie om nu met hem bezig te zijj gelukkig.
Lekker laten gaan als mensen je niet geloven. Ik geloof je overigens wel mocht dat helpen.

Voortaan eerder afstand nemen van de situatie. Dus voordat de boel escaleert tot dit punt. Dan kan je namelijk beide vanuit de rust afscheid nemen. Nu wilde jij het 'mooi' afsluiten terwijl hij nog vol is van negatieve emoties. Dat werkt niet.

Ga lekker je eigen ding doen. Misschien leuk om het kleine boekje van Stephen Hussey te lezen over hoe je snel over een break up heen kan komen.
Alle reacties Link kopieren
TO, als het goed is heb je pb
Ik lees het zo CE!


Ik heb nog steeds niks van hem gehoord, en ben als de dood dat hij bij mij voor de deur staat ipv mijn moeder. Ik ben inmiddels weer thuis, medicatie op de gewoonlijke dosis, therapie gaat goed. Ik ben nog steeds bang geen werk te vinden of weer de mist in te gaan, maar ik ga mijn stinkende best doen om mijn emoties te leren herkennen en beheersen. Ook lees ik nu veel sites over gewenst gedrag op werk.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 15:50
Ik lees het zo CE!


Ik heb nog steeds niks van hem gehoord, en ben als de dood dat hij bij mij voor de deur staat ipv mijn moeder. Ik ben inmiddels weer thuis, medicatie op de gewoonlijke dosis, therapie gaat goed. Ik ben nog steeds bang geen werk te vinden of weer de mist in te gaan, maar ik ga mijn stinkende best doen om mijn emoties te leren herkennen en beheersen. Ook lees ik nu veel sites over gewenst gedrag op werk.
Waarom ben je daar bang voor? En waar ben je dan bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Bijnasoms schreef:
27-01-2021 19:58
Waarom ben je daar bang voor? En waar ben je dan bang voor?

Dat vraag ik me ook af. Hij wil geen contact, neem je spullen in ontvangst en ga niet weer in discussie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat ik weer overstuur raak. Ik wil hem biet zien. Mijn moeder neemt het aan en leest hem nog de les.
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 20:58
Dat ik weer overstuur raak. Ik wil hem biet zien. Mijn moeder neemt het aan en leest hem nog de les.
:-D :-D nee
doe effe normaal
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 20:58
Dat ik weer overstuur raak. Ik wil hem biet zien. Mijn moeder neemt het aan en leest hem nog de les.
Waarom in godsnaam :|
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 20:58
Dat ik weer overstuur raak. Ik wil hem biet zien. Mijn moeder neemt het aan en leest hem nog de les.
Je bent bang voor het onvoorspelbare, het feit dat je geen controle hebt.

Wat kan helpen is dat je een plan bedenkt voor het geval dat hij wel bij jou op de stoep staat. Niet opendoen lijkt mij een goed plan. En na afloop iemand bellen ook (niet ex ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 20:58
Dat ik weer overstuur raak. Ik wil hem biet zien. Mijn moeder neemt het aan en leest hem nog de les.
Wat zou je kunnen doen om te voorkomen dat je overstuur raakt?
madamecannibale schreef:
27-01-2021 21:02
Waarom in godsnaam :|
uitlokken, misschien komt hij dan alsnog langs en dan is het heeeeel zielig
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 20:58
Dat ik weer overstuur raak. Ik wil hem biet zien. Mijn moeder neemt het aan en leest hem nog de les.

Dat meen je niet. Ik schat zo dat hij niet onder de indruk zal zijn en dat jij/jullie je best wel belachelijk maken.
Wees volwassen, schrijf een hele boze brief die je niet verstuurd, waarin je alles schrijft wat je dwars zit.
En begin dan met de rest van je leven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
23-01-2021 16:55
Ik walg van hoeveel ik pikte en dst ik hem smeekte.Niet van hem. Op hem ben ik boos.
Van j eigen gedrag walgen is niet echt helpend en zeker niet als je een depressie hebt.

Probeer met compassie naar jezelf te kijken of naar de vrouw die zoveel verdriet had toen haar vriend het uitmaakte. Je hoeft niet hard te zijn voor jezelf
Ze gaat niet naar hem schreeuwen maar ze vindt het onveleefd dat hij haar niet netjes een tijd appt. Nu moet ze de halve dag wachten. Ze is daar flink nijdig om. Niet omdat het uit is, dat is tussen ons. Maar hij dient netjes tijdig een tijdstip te geven. Zelfs toen mijn vriendin hem dat vroeg reageerde hij niet. Hij loopt gewoon te stangen.

Ik kom hem ook tegemoet door een 3e persoon de spullen aan te laten nemen. Hij haat me, dus prima. Maar tegen mijn moeder vind ik het horkerig.


En ik wil hem niet zien omdat alle pijn dan weer bovenkomt. Ik heb die dag met een vriendin afgesproken.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 22:42
Ze gaat niet naar hem schreeuwen maar ze vindt het onveleefd dat hij haar niet netjes een tijd appt. Nu moet ze de halve dag wachten. Ze is daar flink nijdig om. Niet omdat het uit is, dat is tussen ons. Maar hij dient netjes tijdig een tijdstip te geven. Zelfs toen mijn vriendin hem dat vroeg reageerde hij niet. Hij loopt gewoon te stangen.

Ik kom hem ook tegemoet door een 3e persoon de spullen aan te laten nemen. Hij haat me, dus prima. Maar tegen mijn moeder vind ik het horkerig.


En ik wil hem niet zien omdat alle pijn dan weer bovenkomt. Ik heb die dag met een vriendin afgesproken.
Doe je dit om te voorkomen dat je overstuur kan raken?
Bijnasoms schreef:
27-01-2021 22:45
Doe je dit om te voorkomen dat je overstuur kan raken?
Ja. Ik heb namelijk ook nog steeds een burnout en heb mezelf net weer onder controle.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
27-01-2021 22:42
Ze gaat niet naar hem schreeuwen maar ze vindt het onveleefd dat hij haar niet netjes een tijd appt. Nu moet ze de halve dag wachten. Ze is daar flink nijdig om. Niet omdat het uit is, dat is tussen ons. Maar hij dient netjes tijdig een tijdstip te geven. Zelfs toen mijn vriendin hem dat vroeg reageerde hij niet. Hij loopt gewoon te stangen.

Ik kom hem ook tegemoet door een 3e persoon de spullen aan te laten nemen. Hij haat me, dus prima. Maar tegen mijn moeder vind ik het horkerig.


En ik wil hem niet zien omdat alle pijn dan weer bovenkomt. Ik heb die dag met een vriendin afgesproken.

Zeg tegen je moeder en vriendin dat ze jou niet moeten belasten met die informatie, en vraag er zelf ook niet naar. Jij kan er - behalve je erover opwinden - helemaal niks mee. Zij handelen het voor je af, hoe ze dat doen is aan hen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven