Relatie uit, vriend wil niet uit huis

21-08-2008 17:05 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees regelmatig mee op dit forum, en hoop dat jullie ook de moeite willen nemen om mijn stuk te lezen, aangezien ik jullie adviezen altijd erg sterk vind en ik nu echt met mijn handen in het haar zit.

Ik heb inmiddels 7 jaar een relatie met mijn vriend, waarvan 2,5 jaar samenwonen. We wonen in een huurhuis, dat op mijn naam staat. De relatie loopt al een tijd niet lekker. Dat wil zeggen, de laatste paar jaar pieken en dalen en nu meer een gevoel van langs elkaar heen leven. Een paar maanden geleden waren we samen op vakantie en zijn we tot de conclusie gekomen dat onze relatie geen toekomst heeft, ook al houden we nog zoveel van elkaar als persoon. We weten dus allebei dat we een keer uit elkaar zullen gaan.

Probleem is echter het huis. We wonen in op een plek waar mijn vriend als zijn vrienden en kennissen heeft, in de buurt werkt en ook fanatiek sport. Ikzelf heb ook veel vrienden hier, maar hecht minder waarde aan het wonen hier. Ik zou ook graag nog een paar jaar richting Randstad willen, omdat ik daar ook werk. Echter, ik heb mijn inschrijftijd opgegeven voor dit huis, en je kunt alleen de inschrijftijd van de periode dat je in het huis woont terugkrijgen als je het huis leeg achterlaat. Mijn vriend wil zich echter graag inschrijven als medehuurder (mag na 2 jaar), en in het huis blijven wonen.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen! Ik heb het beste met die jongen voor, en ik weet dat hij heel graag in onze huidige woonplaats wil blijven wonen, terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Bovendien hebben we veel dezelfde vrienden en wil ik absoluut niet met ruzie uit elkaar gaan.

Maar ik wil wel de inschrijftijd terug die ik heb moeten inleveren omdat hij zich nooit ingeschreven had. Het is namelijk niet makkelijk om in mijn eentje een huis te kopen, en ben bovendien aan het solliciteren waardoor ik straks waarschijnlijk weer een tijdelijk contract heb. Overigens is een gesprek met de woningbouwvereniging ook een beetje moeilijk nu, aangezien hij net een nieuwe baan heeft bij diezelfde woningbouwvereniging. Zou een beetje raar zijn om nu al gelijk om een gunst te gaan vragen daar...

Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Als hij 'dan nog liever bij zijn moeder gaat wonen' dan is dat toch verder zijn keus?
quote:strugglingme schreef op 22 augustus 2008 @ 13:58:

Nou, hij wil gewoon echt niet weg uit de plaats waar wij wonen... Dan gaat hij volgens mij nog liever naar zijn moeder (die hier ook woont). Tsja...Volgens mij ben jij veel te soft en maakt je vriend (die op mij erg laks en slapjanussserig) overkomt daar schaamteloos misbruik van. Jouw ex-vriend doet alsof jij een woonprobleem hebt. Dat is niet zo. Jij hebt recht op dit huis. Hij moet dus iets anders zoeken en wel heel snel want jullie relatie is verbroken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven