relatie verandert

17-01-2009 19:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben 25 jaar en heb bijna anderhalf jaar een relatie. Uiteraard waren we allebei de eerste maanden van onze relatie super verliefd en konden we bijna niet van elkaar afblijven. Mijn vriend was de eerste maanden ook erg scheutig met complimentjes (ik was de leukste, liefste lekkerste enz.) en met lieve woordjes en smsjes (" ik hou van je", 'ik mis je als je niet bij me bent" enz)

Ik ben zelf een heel open persoon en zei en zeg zulke dingen ook makkelijk en vrij vaak tegen mijn vriend.

Na ruim een half jaar merkte ik dat mijn vriend steeds minder vaak zulke dingen tegen me zei. Ik heb hem gevraagd waarom dat was. Hij wist niet precies waarom, maar schrok er wel van dat het mij kwetste (en dat ik me een beetje zorgen maakte). Hij liet toen echt wel heel duidelijk merken dat ie me niet kwijt wilde.

Inmiddels is het zo dat mijn vriend vrijwel nooit meer zegt dat ie van me houdt, hij zegt zelfs niet meer 'ik ook van jou'. het is echt niet zo dat ik dat 3 keer per dag wil horen, maar voor mij is het wel belangrijk om dat af en toe te horen.

Verder is mijn vriend ook niet meer zo knuffelig en zoent me nauwelijks nog (behalve als het op seks uit draait).

We hebben wel regelmatig (lekkere) seks met elkaar, maar laatst nam ik 's ochtends 2 keer initiatief en toen wees ie me af....

Nu ik dit zo allemaal onder elkaar opschrijf, maak ik me wel zorgen eerlijk gezegd....

Wie herkent dit en hoe is het afgelopen tussen jullie?

Liefs
Praat met hem!
Hey tulpjes,

Wat vervelend allemaal. ik kom net uit een relatie en weet nu dat communicatie heel erg belangrijk is. Dus praat erover! Misschien zit ie ergens mee, of twijfelt hij (dat heb ik meegemaakt). De relatie verandert en dingen worden snel al gewoon en vanzelfsprekend. Praat erover en werk eraan. Dan komt het vast goed! Sterkte.
quote:tulpjes2 schreef op 17 januari 2009 @ 19:28:....

Wie herkent dit en hoe is het afgelopen tussen jullie?Toen ging het uit.
quote:CoffeePot schreef op 17 januari 2009 @ 19:43:

Praat met hem!

Is een veel gehoord advies, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Je kunt nog zoveel vragen maar als iemand geen of niet echt afdoende antwoord geeft, ben je snel uitgepraat.

TO, ik vind het moeilijk, is de relatie voor de rest hetzelfde gebleven? wel jammer dat je vriend niet meer complimenteert, hij zou het toch af en toe kunnen doen. Ik vraag mij ook af waarom, als je van iemand houdt wil je dat toch eens in de zoveel tijd delen/zeggen.

Ik hoop idd niet dat het de eerste signalen zijn voor hetgeen wat er ook bij Zamirah is gebeurd. Maar dit hoeft natuurlijk niet....
Als je niet praat weet je zeker dat het uitgaat.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:ladychipmunk schreef op 17 januari 2009 @ 20:11:

[...]

Is een veel gehoord advies, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Je kunt nog zoveel vragen maar als iemand geen of niet echt afdoende antwoord geeft, ben je snel uitgepraat.

TO, ik vind het moeilijk, is de relatie voor de rest hetzelfde gebleven? wel jammer dat je vriend niet meer complimenteert, hij zou het toch af en toe kunnen doen. Ik vraag mij ook af waarom, als je van iemand houdt wil je dat toch eens in de zoveel tijd delen/zeggen.

Ik hoop idd niet dat het de eerste signalen zijn voor hetgeen wat er ook bij Zamirah is gebeurd. Maar dit hoeft natuurlijk niet....Natuurlijk is dat moeilijk maar als je hier niet over kunt praten kun je net zo goed helemaal de handdoek in de ring gooien.
Hey,

Ik weet ook wel dat ik er over moet praten, maar dat is idd makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik ben eigenlijk de prater van ons tweeen, en grote kans dat mijn vriend er een beetje omheen gaat praten.

Maar jullie hebben gelijk hoor, zonder te praten weet ik helemaal niet wat er in hem omgaat...

Ben wel echt gek op hem... En vaak denk ik: hij houdt ook van mij, want komt 's nachts wel lekker tegen me aan liggen en zo. Maar soms draait ie ook ineens van me weg, lijkt het wel.

Ik heb al wel eens aangegeven dat het voor mij wel belangrijk is om af en toe te horen dat ie nog van me houdt (zowel in een gesprek als met een kaartje) en dat helpt dan wel even, maar uiteindelijk lijkt het alleen maar verder achter uit te gaan...

Ik weet het, ik weet het ik weet het: praten met mijn liefje is het enige wat me duidelijkheid kan geven, maar ben wel een beetje bang eerlijk gezegd...

bedankt voor jullie reacties tot zover.

xx
ja wij hebben dat hier dus helemaal niet,mijn vriend/man zegt het nog dagelijks tegen mij, sowieso dat ie van me houd, en oook dat ie mij nog leuk en lekker vind. Soms krijg ik een cadeautje of een bloemetje om dit extra te bekrachtigen, wij zijn nu ruim 1,5 jaar samen. waarvan we het laatste jaar samenwonen.

Vind het wel heel vervelend voor je! want ik zou hier ook niet zonder kunnen! Ik zou het nogmaals zeggen tegen je vriend, en ook zeggen dat het je dus zodanig stoort dat als hij er niet écht werk van maakt, of er serieus over wil praten je misschien wel voor jezelf moet kiezen, want daar komt het dan wel opneer. En alleen intimiteit willen wanneer er sex achter aankomt, moet niet kunnen, het moet ook voor de zomaar of omdat ie je gewoon lief vind. nahja....succes.
Hier bij mij is het na bijna 3 jr nog steeds erg knuffelig, en zijn woorden als "ik hou van jou"nog dagelijks aan de orde.

Ik kom zojuist van mijn werk thuis en hij lekker gepoetst en overal kaarsjes aan..En ja een afwijzing van de sex gebeurt hier ook wel eens maar meer omdat ik een hogere sexdrive heb dan hem.. (als het aan mij lag het liefst heel de dag hahaha). Maar ik weet dat hij dan toch van mij houdt..

Wel is het zo dat wij het zeggen van "ik hou van jou"pas na bijna een jaar zeiden, toen woonden we al bijna 9 mnd samen.

Ik zou idd eens een goed gesprek met je vriend aangaan..
Mijn lief vind het erg moeilijk om te zeggen dat hij van mij houdt. Ik heb wel eens gevraagd naar het waarom. Hij vind het gewoon moeilijk om te zeggen. Heel af en toe verrast hij me ermee. Soms vind ik het jammer dat het zijn mond zo moeilijk uitkomt, maar ik heb door de jaren heen een hekel gekregen aan mensen (helaas heb ik ze in mijn omgeving) die aan de ene kant hun mond vol hebben over dingen en aan de andere kant het tegenovergestelde doen. Ik hecht dus meer aan daden dan aan woorden. En ik merk aan alles dat mijn lief van mij houdt. Wat ik ermee wil zeggen is dat als je aan zijn houding merkt dat hij van je houdt, je de woorden misschien minder belangrijk gaat vinden. Als je het ook uit zijn houding niet merkt, is er misschien meer aan de hand.
Beste Tulp2,

Na enkele maanden 24 uur per dag seks te hebben merk je dat er meer is in het leven zoals bijvoorbeeld eten, slapen, werken, vrienden en hobby's. Als je weer terug gaat naar deze orde van de dag, heb je minder tijd voor complimentjes en klef gedoe.
Het kan twijfel bij hem zijn, maar het kan ook zo zijn dat hij er totaal niet bij stilstaat.

Puur omdat het "normaal" is geworden (jullie relatie) en hij dan er niet meer zo bij stilstaat bijv.

Mijn vriend en ik zijn bijna 3 jaar samen. Hij is niet zo erg van de kaartjes of cadeautjes, ook is hij niet van de woordjes. Ik hou van jou zegt hij misschien 1 keer in de maand ofzo en dan meestal via sms.

Maar dat komt omdat hij het niet gewend is (opvoeding, vroeger, etc.) om over zijn gevoel te praten. Ook denkt hij heel nuchter: dat weet je inmiddels toch wel.

Klinkt bot maar ik heb inmiddels wel door wat hij bedoeld, plus als hij het zegt heeft het extra veel waarde voor me!.

Vrouwen zoeken al snel bevestiging, ook als alles oke is in de relatie. Ik denk dat mannen (niet alle hoor) juist totaal niet stilstaan bij dingen zeggen/doen juist als alles lekker loopt.

Tja en als de betreffende vriendin dan merkt dat hij minder zegt of doet dan gaat ze juist meer vragen (ter bevestiging).

Afijn... dat KAN dus, hoeft niet natuurlijk.

Wij zoenen overigens ook weinig, maar daarentegen kussen we veel en liggen we bijna altijd tegen elkaar aan.

Een relatie kan veranderen naar een andere betekenis, bijv meer naar houden van. Op sommige vlakken kunnen dan de verwachtingen anders zijn.

Zoals al gezegd: communiceren met elkaar is zo belangrijk!

Praat dus idd met hem en misschien zal dan wel blijken dat hij het zo niet bedoeld. Vul niet in voor hem, maar vraag het dus.

Succes.
En wat Christiane04 al zei, daar sluit ik me ook bij aan: woorden worden minder belangrijk als je inziet wat hij allemaal voor je "doet" (houding, acties, etc.).

Om een voorbeeld te noemen: ik smelt als ik zie dat hij uit zichzelf zonder te mopperen iets voor me repareert in zijn spaarzame vrije uurtjes. Of als hij heerlijk tegen me aankruipt zodra ik wakker ben.

Maar goed...iedere man is anders, dus wij kunnen niet vertellen wat er in jouw vriends hoofd omgaat helaas.
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 17 januari 2009 @ 22:18:

Beste Tulp2,

Na enkele maanden 24 uur per dag seks te hebben merk je dat er meer is in het leven zoals bijvoorbeeld eten, slapen, werken, vrienden en hobby's. Als je weer terug gaat naar deze orde van de dag, heb je minder tijd voor complimentjes en klef gedoe.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn man en ik zijn na tien jaar nog altijd erg knuffelig en we zeggen elkaar dagelijks lieve dingen. Daar hoef je echt niet veel tijd voor te hebben.

Maar zoals iemand anders al zei: je kunt je liefde ook op een andere manier laten blijken, door wat je voor elkaar doet.

Toch, als je zelf erg veel behoefte hebt aan knuffels en lieve woorden, en je partner kan je dat niet geven, ondanks dat hij van je houdt, dan zul je nooit gelukkig zijn.

Ik kan je alleen maar aanraden om je vriend te zeggen dat je die knuffels en lieve woorden nodig hebt om je bemind te voelen.

En misschien heeft hji wel iets nodig om zich bemind te voelen, dat jij hem niet geeft, omdat jij anders bent? Dat zou je kunnen vragen.
Hoi,

Ik herken het hele verhaal. Probeer nu in te zien dat mijn vriend ook niet zo knuffelig is maar wel andere dingen laat zien waardoor hij laat merken van me te houden.

En lees het boek Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus eens.

Heel verhelderend waarom mannen zijn zoals ze zijn....

Hey!

Ben ik weer, na een dagje en nacht met en bij mijn vriend.

Gisteren overdag hadden we een familiefeestje en toen viel het me op hoeveel lol mijn vriend en ik met elkaar hebben.

Ik dacht: als hij me niet meer leuk (genoeg) zou vinden, zouden we ook niet zo gezellig samen kunnen lachen en kletsen en aan een blik genoeg hebben om elkaar te begrijpen.

Gisteren in bed hebben we nog een gesprek gehad. We waren lekker aan het knuffelen en mijn vriend wilde vrij snel over gaan tot seks. Ik heb toen gezegd dat ik het fijn zou vinden om nog wat langer te knuffelen. Hij reageerde hier erg goed op en uiteindelijk hebben we super fijn gevreeen.

Toen we daarna lekker tegen elkaar aan lagen heb ik hem gevraagd waarom hij vrijwel nooit meer zegt van me te houden o.id.

Hij had inderdaad een reactie van: 'maar dat weet je toch wel? ' we hebben er nog even op door gepraat en ik heb (nogmaals) aangegeven dat het voor mij wel belangijk is als ie dat soms uitspreekt. Hij probeert hier nu rekening mee te houden. Heeft me zelfs net al een lief smsje gestuurd met daarin dat ik echt de allerliefste voor hem ben!

Bedankt voor alle reacties. jullie hebben me toch overtuigd om het gesprek aan te gaan (ook al weet ik wel dat ik niet in zijn hoofd kan kijken) en ook om de andere dingen te zien waarin hij wel zijn gevoel voor mij laat zien.

Liefs!
Wat goed dat je met hem gepraat hebt!

En wat heerlijk dat het dus wel goed zit, tja mannen....; )

Geniet van elkaar....en blijven praten he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven