Relatie

30-08-2026 10:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon 11 jaar samen en officieel hebben wij een commerciele relatie op papier omdat hij dit zo wilde. Hij krijgt hierdoor een hogere aow. Maar mijn issue is; gaat deze relatie dan om liefde bij hem of om geld? We hebben het verder best leuk samen, grote vriendengroep, gaan 2x per jaar op vakantie. Maar voel me eigelijk gewoon een soort van geheim. Op die manier kunnen we nooit trouwen. Wat is jullie mening hierover?
Huurtoeslag is maar invulling natuurlijk.

Dat het fraude is was al duidelijk zonder die suggestie
Heeft hij ook al 11 jaar AOW? Ik ben een zwartkijker, ik zou me dan langzamerhand zorgen gaan maken over ziekte of overlijden. En of je dan je “kamer” moet verlaten en nog iets te zeggen hebt over de uitvaart.
De uitvaart zou ik me geen zorgen over maken, maar wel of ze nog een huis heeft als hij overlijdt.

Maar goed niemand heeft de vraag nog beantwoord: is hij bij haar voor de liefde of voor het geld?
jorchugh_jor schreef:
30-08-2026 21:06
Heeft hij ook al 11 jaar AOW? Ik ben een zwartkijker, ik zou me dan langzamerhand zorgen gaan maken over ziekte of overlijden. En of je dan je “kamer” moet verlaten en nog iets te zeggen hebt over de uitvaart.
Eerder reëel dan zwart wat mij betreft.
Ook geen nabestaandenpensioen dan.
There is always something happening, and it's usually right now
Dropdrop schreef:
30-08-2026 21:14

Maar goed niemand heeft de vraag nog beantwoord: is hij bij haar voor de liefde of voor het geld?
Voor de liefde. Of omdat ze goed kan koken. Of voor de gezelligheid. In elk geval niet voor het geld want je blijft een armoedzaaier als je dit soort trucs uit moet halen.
jorchugh_jor schreef:
30-08-2026 21:30
Voor de liefde. Of omdat ze goed kan koken. Of voor de gezelligheid. In elk geval niet voor het geld want je blijft een armoedzaaier als je dit soort trucs uit moet halen.
Nah, voor je liefste wil je beter zorgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
jorchugh_jor schreef:
30-08-2026 21:30
je blijft een armoedzaaier als je dit soort trucs uit moet halen.
Wellicht kan je je het niet voorstellen, er zijn daadwerkelijk mensen in de maatschappij die erg veel moeite hebben om de eindjes bij elkaar te houden. En trucjes nodig hebben om dat te doen. "Armoedzaaiers" ja.

Lekker makkelijk als je zelf ruim in je geld zit om dat te veroordelen.
Natsuro schreef:
30-08-2026 21:50
Wellicht kan je je het niet voorstellen, er zijn daadwerkelijk mensen in de maatschappij die erg veel moeite hebben om de eindjes bij elkaar te houden. En trucjes nodig hebben om dat te doen. "Armoedzaaiers" ja.

Zoals ze beschrijft: 2x per jaar op vakantie, gezellig grote vriendenclub. Dat klinkt niet armoedig.
Door die ‘commerciële ‘ toestand hebben ze een comfortabel leven. Kunnen ze zich dit allemaal permitteren.
Ik heb geen medelijden met ze, wel een oordeel.
Je weet meestal zelf wel of er liefde is.
Het gaat bij deze man erom dat hij van alles het meeste eruit wil halen. Op zich geen slechte insteek, maar dat is het wel als je dan aan het frauderen bent natuurlijk. Jij wilt nu meer relatie-verbintenis en dat strookt niet (meer) met de huidige status. Heb je dat ook al eens gewoon zo tegen hem gezegd?
Ieder mens snapt dat omstandigheden soms zo kunnen groeien/gaan/ontstaan. En ieder mens snapt hoop ik ook dat dingen/mensen/zienswijzen kunnen veranderen.
TO als je tegen hem zegt hoe je er nu instaat en dat dit beter anders geregeld kan worden, wat zegt hij dan?
Onkruit schreef:
30-08-2026 22:01
Zoals ze beschrijft: 2x per jaar op vakantie, gezellig grote vriendenclub. Dat klinkt niet armoedig.
Door die ‘commerciële ‘ toestand hebben ze een comfortabel leven. Kunnen ze zich dit allemaal permitteren.
Ik heb geen medelijden met ze, wel een oordeel.
Een vriendenclub hoeft niet persé veel geld te kosten, toch?
En nee, ik ga niet 2 x per jaar op vakantie, niet eens 1 x, maar zonder context zegt dat ook niet zoveel.
Qua misbruik van algemeen geld ben ik het met je laatste zin eens, maar medelijden? Daar begin jij over.

Ik kan me best voorstellen dat iemand op proef gaat samenwonen en daarom zoiets eerst niet doorgeeft ofzo. En dat het dan ongemerkt lang zo blijft.
Jarenlang is wel heel veel te lang. Ja.
Is het goed? Nee. Menselijk? Ja.
Gebeurt dit niet veel vaker dan? Geen idee. Allemaal vragen...

Maar de vraag die TO hier stelt... dan denk ik echt...
Vraag het aan dat mens waar je mee samenwoont op deze gronden.

Jij hebt er nu last van.
Het is dus tijd voor verandering.

His money

or

your love.

He can' t have it both blijkbaar.

Laat je nog wat weten TO?
Wij kunnen toch niet weten wat voor jouw vent het belangrijkste is.
500 per maand gaan missen is wel veel.
Heb je zelf werk?
Sta je ingeschreven op wachtlijsten voor een huis?
.
dreuvel wijzigde dit bericht op 31-08-2026 00:13
Reden: verkeerde discussie
99.01% gewijzigd
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
OP nog een keer gelezen.

Ik zou ook echt geen zin hebben om op deze manier samen te blijven wonen, omdat dat gewoon echt niet goed meer voelt voor jou.

Zo is het toch?

Zegt je partner dan ja maar schatje ...dan kunnen we de auto wel wegdoen
Of kunnen we niet meer op vakantie ?

En wat heb jij zelf qua inkomen?
Als ik het goed begrijp, krijg jij nog geen AOW?

Trouwen zou voor mij niet belangrijk zijn, je kan geloof ik ook alles regelen met een samenleefcontract + testament.
(maar ook dan zal hij gekort worden op de de AOW).

(Ik vind wel typisch dat je schrijft "omdat hij dat wilde".
Of heb je nooit nagedacht wat een "commerciële relatie" inhoudt?)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Natsuro schreef:
30-08-2026 21:50

Jij weet helemaal niet hoe ruim ik in mijn geld zit, dus probeer zelf ook eens minder snel te oordelen.

Verder kun je je natuurlijk afvragen of twee keer per jaar op vakantie een eerste levensbehoefte is.
..
To officieel hebben jullie geen relatie. Hij of jij (afhankelijk van wie het huis is) is kamerhuurder en de andere kamerverhuurder. Er moet dus sprake zijn van een huurcontract en maandelijkse huurbetaling. Is er in jullie woning überhaupt sprake van eigen afgesloten kamer.

In het geval er iemand zorg nodig heeft mag de ander geen zorg verlenen. En financiën moeten strikt gescheiden zijn. Geen gezamenlijke boodschappen dus.

Trouwen, een samenlevingscontract of iets gezamenlijk kan niet. Jullie hebben een commerciële relatie. In het geval van ziekte is er een probleem. Jullie kunnen niets voor elkaar regelen. Zijn ook niet elkaars erfgenamen. En bij overlijden of een verzorgingshuis moet de ander de woning verlaten. Je hebt geen enkele rechten op deze manier. Vraag ook nooit iets aan bij de gemeente want dan vallen jullie door de mand. En hoop dat die vrienden hun mond houden want bij een controle hebben jullie beiden een probleem. Dit is namelijk gewoon fraude. En jij kunt daarmee in de problemen komen. Denk aan een onderzoek en veroordeling of terugvordering. 11 jaar fraude is een immens bedrag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven