Relatiebreuk. Vriendin heeft snel een ander. (open-relatie)

22-02-2018 13:27 55 berichten
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:47
99.66% gewijzigd
viva-amber schreef:
22-02-2018 18:57
De vraag is niet wat is haar diagnose. De vraag is waarom ga jij een vaste liefdesrelatie aan met een moeilijk en beschadigd mens die geen relatie kan houden?
Wat is er dan mis met jou?

Die laatste vraag is veel interessanter. Aan jezelf kun je werken maar aan haar niet. Zelf heb ik wel een idee wat er met jou is. Je houdt net iets te veel van drama en theater. Je hebt het nodig om een belangrijke reddende rol te spelen in het leven van de ander en diep van binnen wil/kun je geen stabiele vaste relatie aan.
Dit.
Contact verbreken en haar blokken op je social media. Zij is niet monogaam, ze hopt van de ene naar de andere. Daar moet je je niet door mee laten sleuren.
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:48
98.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arbitrair gehandeld? Gewoon uit interesse, wat denk jij zelf dat “arbitrair handelen” is?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:48
92.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Modernist schreef:
22-02-2018 19:36
In de zin of ik willekeurig of van uit mijn eigen perspectief maar dingen benoem over haar. Noem het 'slecht' praten over.
Tip: simpel formuleren. Vergroot de leesbaarheid.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dus je bestempelt haar willekeurig als narcist.

Wat is dan je arbitraire mening over je eigen aandoening?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je van dat labiele mens af bent.

Ze zeggen wel eens dat vrouwen dom zijn wanneer ze op 'bad boys' vallen, maar sommige mannen kunnen er ook heel wat van met dit soort types.
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:48
97.63% gewijzigd
Laten we ook niet vergeten, dat door een roze bril kijken ook een tweezijdig zwaard is.
Briljant. Deze wil ik op een T-shirt.
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:49
94.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Modernist schreef:
22-02-2018 20:00

Precies! Daar herken ik mijzelf zeker in. Vandaar bovenstaande genoemde naïviteit, machtsvertoon in de schoonheid en intrigerende overeenkomsten in elkaars leven. Waas seks en lust daar zeker een onderdeel van is. Verdere punten benoem ik niet, zoals eerder hierboven benoemde anonimiteit.
Een beetje standaard advies aan vrouwen die een nare relatie achter de rug hebben, is om eventueel met hulp eens te kijken waarom je zo lang in een schadelijke relatie blijft hangen. Misschien kan je dat ook eens doen om te voorkomen dat het weer gebeurt?

Verder een :hug: want het is natuurlijk een vervelende situatie.
En ik maar denken, dat het tweesnijdend zwaard is. Maar wat blijkt? Er bestaat ook zoiets als een tweezijdig zwaard. Namelijk een tweezijdig lichtzwaard, waar aan beide kanten een energiestraal uitkomt. Het werd gebruikt door de Jedi’s in de Oude Republiek. Maar dit terzijde.

Terug naar de Januskop met de roze bril.
Ik vind TO ook niet helemaal tof klinken.
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:49
97.68% gewijzigd
Lucifermiauww schreef:
22-02-2018 20:13
Ik vind TO ook niet helemaal tof klinken.
Vertel.
Ah naïef. LVB dan zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jou heel erg vermoeiend, alles dood analyseren. Ze is jong en wil nog genieten van het leven, kijken wat er nog meer te koop is in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
22-02-2018 21:08
Ik vind jou heel erg vermoeiend, alles dood analyseren. Ze is jong en wil nog genieten van het leven, kijken wat er nog meer te koop is in de wereld.
Ik vind dat juist niet. TO is ook nog jong en heeft net een vervelende relatie achter de rug. Beter dat hij nu zijn gevoelens verwerkt en alles analyseert, dan dat hij dit niet doen en weer in zo'n relatie stapt.
Paarsebloem schreef:
22-02-2018 21:11
Ik vind dat juist niet. TO is ook nog jong en heeft net een vervelende relatie achter de rug. Beter dat hij nu zijn gevoelens verwerkt en alles analyseert, dan dat hij dit niet doen en weer in zo'n relatie stapt.
Allemaal prima hoor, maar dat eeuwige gediagnosticeerd gaat gewoon nergens over. Behalve dan dat die ander wat nare kantjes had en je tot voor kort het helemaal niet iemand met een ernstige persoonlijkheidsstoornis vond.
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:49
97.35% gewijzigd
wijziging topic
anoniem_365038 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 19:50
95.14% gewijzigd
Ik ben altijd erg toegewijd in het lezen van een OP, maar hier ben ik afgehaakt na je conclusie dat ze altijd van de ene relatie in de volgende rolt.

Mijn conclusie (op basis van de helft) is dat ze niet volwassen genoeg is voor een relatie en enkel zoekt naar verzorgd worden. Tot ze verveeld raakt en weer een nieuwe zorgzame kerel zoekt.
Je denkt dat het te maken heeft met het overlijden van een naaste, ik gok dat er altijd wel iets is waar ze van over haar toeren kan raken.

Mijn advies, laat het haar lekker zelf eens uitzoeken i.p.v. als koene ridder deze hulpeloze jonkvrouw opvangen.

(nu ga ik proberen de rest te lezen)
Modernist schreef:
22-02-2018 21:38
Bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen.
En dus ga je maar de gz psycholoog uithangen?
Daarbij zijn de “ symptomen” die jij noemt helemaal niet kenmerkend voor een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ben je aan het projecteren?
Aanvullend nadat ik alles gelezen heb,
waarom zeg je dat je haar 'op dit moment' niet terug wil? Je herkent in haar een narcist, maar bent niet zeker of je haar in de toekomst nog wel graag als partner wil?!

Ze manipuleert je door te zeggen dat je te goed bent voor haar. Dat vindt ze niet want ze heeft al iemand gevonden die beter is. En nu houdt ze je warm als goede vriend......
Waren jullie trouwens ooit vrienden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven