relatieproblemen door o.a. dansen en social media

16-10-2019 15:15 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

graag zou ik jullie mening horen. Ik twijfel erg aan mezelf namelijk of ik te jaloers ben en het aan mij ligt aangezien mijn partner me dit idee geeft. Vriendinnen snappen mij juist weer en vinden de dingen die mijn partner doet ook niet netjes richting mij. Graag zou ik de mening horen van buitenstaanders.

Ik heb op dit moment een paar maanden een relatie. Aan het begin van de relatie was alles heel leuk en zoals het hoort te zijn. Ik was toen ook niet jaloers ingesteld en vond het juist leuk als hij ging stappen met vrienden, ik ga zelf ook nog graag stappen met vriendinnen. Later kwamen er wat kleine irritaties. Dit begon rondom social media. Mijn vriend heeft ongeveer 9 duizend volgers op Instagram. Hij volgt zelf voornamelijk vrouwen en gaat ook steeds nieuwe vrouwen volgen. Hier was ik op zich oké mee, omdat ik begreep dat het om de volgers ging. Later zag ik dat hij ook veel sexy foto's van vrouwen in bikini en lingerie likt, het is maar een like, en ik heb hier niet meteen iets van gezegd, maar voelde me hierdoor wel naar, ben zelf ook niet zo actief op Instagram en vindt het oppervlakkig. Later kwamen er kleine andere irritaties en heb ik dit aangekaart. Vriend was boos dat ik hem in zijn ogen niet vertrouwde en vond het onzin. Is dus ook door gegaan met foto's liken en ik heb het gelaten omdat het later weer een stuk beter tussen ons ging en goed zat.

Mijn vriend heeft in het verleden veel salsa en bachata gedanst en heeft deze hobby weer opgepakt. Zelf ben ik ook gestart met salsalessen en vind ik dit hartstikke leuk, niet close en oké als hij dit danst wanneer ik er niet bij ben. Laatst was ik met hem mee naar een bachata les, en voor mijn gevoel was het best close. Tijdens de lessen oké, maar ik merkte dat het me wel een beetje stak als ik hem met andere zo zag dansen. Dit meer omdat hij wekelijks wel naar een salsa of bachata feestje gaat en ik bang ben dat hij dan met andere vrouwen in contact komt wat op meer uitdraait. Als hij gewoon naar een club of kroeg zou gaan zou ik dit totaal niet hebben, maar als hij naar een bachata feest gaat alleen met z'n vrienden merk ik dat ik toch soms onzeker wordt. Ik heb hem wel altijd laten gaan en hier niet over gezeurd. Wel heel af en toe een onzekere opmerking gemaakt als 'zou je me meenemen naar een bachata feest of les dan?' Nu gaat hij eind deze maand vier nachten alleen naar een groot salsa, bachata en kizomba festival in een ander land in Europa. Hier zijn workshops, maar ook iedere avond feestjes en party's. Vriendinnen vinden het vreemd dat hij alleen gaat. Zelf begrijp ik dat hij vanuit zijn passie voor dansen hiernaartoe wil, maar merk ik dat ik wel jaloers ben. In combinatie met het steeds volgen van nieuwe vrouwen op Instagram en liken en het vele dansen, merk ik dat ik gewoon bang ben soms dat hij niet helemaal voor mij gaat. Vriend heeft dit door en is gisteren heel boos geworden omdat hij zegt dat ik hem niet vertrouw terwijl ik hier geen aanleiding voor heb. Ik snap hem deels ook, maar toch.. Vinden jullie dat ik te jaloers of onzeker hier insta? Of zouden jullie dit zelf ook niet prettig vinden in een relatie? Ik moet erbij zeggen dat ik zelf een groot sociaal leven heb en meerdere avonden in de week met vriendinnen wat leuks doe en ook lekker ga stappen, ik zie hem 1-2 keer in de week en claim hem ook niet om hem meer te zien. Ik respecteer wanneer hij het druk heeft bijvoorbeeld. Vriend heeft best een temperament en zegt geen zin in bullshit of vrouwen gezeik te hebben. Hij reageert vaak fel op kleine opmerkingen van mij. Ook heb ik zijn ouders nog niet ontmoet en zijn vrienden en heeft hij dit ook nog niet voorgesteld, heb alleen een nicht ontmoet en z'n buren etc.
Later zag ik dat hij ook veel sexy foto's van vrouwen in bikini en lingerie likt.

Dat zou ik niet op prijs stellen, zo'n kerel die aan een scherm zit te likken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang in de salsa/bachata wereld gezeten en het is een promiscue bedoening. Wanneer je daar niet tegen kan dan zou ik je aanraden om een vriendje te zoeken dat zich niet in deze scene bevindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-10-2019 15:32
Ik heb lang in de salsa/bachata wereld gezeten en het is een promiscue bedoening. Wanneer je daar niet tegen kan dan zou ik je aanraden om een vriendje te zoeken dat zich niet in deze scene bevindt.
Mijn vriend geeft zelf aan dat hij bachata met afstand danst en het puur om het dansen gaat. Wel gaat hij dus elk weekend bijna naar zo'n feestje toe. Maar jij bent van mening dat hier dus veel vreemdgegaan wordt en het meestal seksueel is? Hoe ik het begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-10-2019 15:32
Later zag ik dat hij ook veel sexy foto's van vrouwen in bikini en lingerie likt.

Dat zou ik niet op prijs stellen, zo'n kerel die aan een scherm zit te likken.
Ja echt he! Ik irriteer me daar ook echt aan, nog steeds. Zelf wordt hij boos als ik dit aangeef omdat het in zijn ogen niks voorstelt en krijg ik te horen dat ik hem niet vertrouw.. Ik was benieuwd hoe anderen hier tegenaan keken en aangezien ik niet zo actief ben op Instagram of dit vaak gebeurd zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt niet goed.
Jullie passen niet bij elkaar.
Zelf zou ik niet gaan voor zo'n type man, die vind ik leuk voor een verzetje maar niet voor iets serieus.
Alle reacties Link kopieren
x-zomer-x schreef:
16-10-2019 15:36
Ja echt he! Ik irriteer me daar ook echt aan, nog steeds. Zelf wordt hij boos als ik dit aangeef omdat het in zijn ogen niks voorstelt en krijg ik te horen dat ik hem niet vertrouw.. Ik was benieuwd hoe anderen hier tegenaan keken en aangezien ik niet zo actief ben op Instagram of dit vaak gebeurd zeg maar.
Ik geloof dat je de opmerking van Star2 over "likken" niet helemaal vatte... ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
x-zomer-x schreef:
16-10-2019 15:34
Mijn vriend geeft zelf aan dat hij bachata met afstand danst en het puur om het dansen gaat. Wel gaat hij dus elk weekend bijna naar zo'n feestje toe. Maar jij bent van mening dat hier dus veel vreemdgegaan wordt en het meestal seksueel is? Hoe ik het begrijp.
Luister, je kent bijna geen van zijn familie of vrienden, je vriend zegt al tegen jou dat je geen drama moet maken,..kortom hij neemt jou totaal niet serieus. Hoe jij het verder begrijpt moet je verder zelf weten. Maar ik hoef geen vriend die over duizenden vrouwen heen kwijlt of hij dat nu online doet of in het echt. Meer dan: één - voor - er - bij - zal zo een man voor mij nooit worden maar jij vindt het blijkbaar relatiemateriaal.
Vriendinnen van mij roepen altijd: ja hij is knap en leuk, maar je moet er niet mee trouwen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-10-2019 15:45
12.92% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
patsy--stone schreef:
16-10-2019 15:39
Ik geloof dat je de opmerking van Star2 over "likken" niet helemaal vatte... ;-)

;-)

Maar goed, zou mijn vriend niet zijn, klinkt niet al te serieus en dan nog boos worden ook? Nee bedankt.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
16-10-2019 15:39
Ik geloof dat je de opmerking van Star2 over "likken" niet helemaal vatte... ;-)
haha jawel deze vatte ik wel. Dat is ook juist waardoor het me irriteert.. Dat soort foto's liken, liggen geilen op andere vrouwen, is gewoon goor en onrespectvol. Haha sorry, frustraties hier.
Ik zou zelf niet voor zo’n type man gaan. En al helemaal niet pikken als die van mij de hele dag bikini meisjes zit te liken op instagram. Bekijk je wel eens zijn DM’s?
Alle reacties Link kopieren
Dat liken op instagram daar zou ik ook niet blij mee zijn. Wat betreft het dansen vind ik dat je je onwijs aanstelt. Ik dans ook salsa (en soms bachata en reggaeton) en mijn man ook. Soms gaan we samen naar feestjes maar ook vaak apart omdat we een kind hebben en niet altijd een oppas willen regelen. Ook regelmatig samen naar (internationale) festivals gegaan maar ook wel eens apart. We dansen samen en ook met anderen, ik zie daar echt het probleem niet van in, het is maar dansen.
x-zomer-x schreef:
16-10-2019 15:42
haha jawel deze vatte ik wel. Dat is ook juist waardoor het me irriteert.. Dat soort foto's liken, liggen geilen op andere vrouwen, is gewoon goor en onrespectvol. Haha sorry, frustraties hier.

Je schreef likken, niet liken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er nauwelijks een man te vinden met "een passie voor dansen".

Er zullen best uitzonderingen zijn, maar 99% van de mannen gaat naar dansgelegenheden vanwege de vrouwen (althans dat zou mijn schatting zijn).
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-10-2019 15:42
Luister je vriend zegt al tegen jou dat je geen drama moet maken...kortom hij neemt jou totaal niet serieus. Hoe jij het verder begrijpt moet je verder zelf weten. Maar ik hoef geen vriend die over duizenden vrouwen heen kwijlt of hij dat nu online doet of in het echt. Meer dan een - voor - er - bij - zal zo een man voor mij nooit worden.
Ja, ik snap je punt volledig. Thanks voor je reactie. Aan het begin was het ook niet zo of had ik het niet door, en dan ben je verliefd etc. en is het gewoon lastiger om er punt achter te zetten, omdat ik hem niet kwijt wil, maar wel z'n gedrag afkeur.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf in de salsawereld gezeten en je moet er wel tegen kunnen.
...
x-zomer-x schreef:
16-10-2019 15:42
haha jawel deze vatte ik wel. Dat is ook juist waardoor het me irriteert.. Dat soort foto's liken, liggen geilen op andere vrouwen, is gewoon goor en onrespectvol. Haha sorry, frustraties hier.
Onrespectvol is geen woord.
Alle reacties Link kopieren
Je bent bang dat er iets gebeurd...

Bottom line... je vertrouwt hem niet...

Je vriend mag gewoon een hobby hebben en hij had deze hobby al voor hij met jou was. Als je dit niet leuk vindt moet je het uitmaken.

Instagram gedoe ben ik denk ik te oud voor. Ik heb geen insta en ik begrijp ook niet waarom iemand zoveel volgers ofzo moet hebben. Maar t is maar een pagina toch? Waarom zou hij geen foto's van andere vrouwen leuk mogen vinden? Een like is niet gelijk: ik wil met je neuken... toch...

Anyway zonder vertrouwen geen relatie. En ja je bent een jaloerse chick. Je beperkt je vriend in dingen die hij wil doen (foto's liken/dansen). Hij moet gewoon kunnen doen wat hij wil. Wil jij dat niet dan moet je bij hem weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Ene kant vind ik je te jaloers maar... in mijn ogen doe je dit ook omdat het je niet lekker zit.

En daar kan ik me wel iets van voorstellen. Dat liken op insta, ik zie vele mannen dit doen.. mja.

Of je accepteert dit of niet..
Alle reacties Link kopieren
x-zomer-x schreef:
16-10-2019 15:34
Mijn vriend geeft zelf aan dat hij bachata met afstand danst en het puur om het dansen gaat. Wel gaat hij dus elk weekend bijna naar zo'n feestje toe. Maar jij bent van mening dat hier dus veel vreemdgegaan wordt en het meestal seksueel is? Hoe ik het begrijp.
Ik heb even wat youtube filmpjes van deze dansen gekeken, maar hoe precies wil je dat doen "met afstand"? Salsa snap ik nog, dat kan, maar kizomba en bachata zien er niet uit alsof dat "met afstand" kan. Mijn vent zou het niet zijn. Vind het echt te intiem voor leuk op feestjes.
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
Miek_ schreef:
16-10-2019 15:43
Dat liken op instagram daar zou ik ook niet blij mee zijn. Wat betreft het dansen vind ik dat je je onwijs aanstelt. Ik dans ook salsa (en soms bachata en reggaeton) en mijn man ook. Soms gaan we samen naar feestjes maar ook vaak apart omdat we een kind hebben en niet altijd een oppas willen regelen. Ook regelmatig samen naar (internationale) festivals gegaan maar ook wel eens apart. We dansen samen en ook met anderen, ik zie daar echt het probleem niet van in, het is maar dansen.

Bij jullie ja, maar als ik de OP lees dansen in combinatie met dat Instagram-gedrag en boos worden denk ik nou niet direct 'het is maar dansen'.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
16-10-2019 15:45
Waarom zou hij geen foto's van andere vrouwen leuk mogen vinden? Een like is niet gelijk: ik wil met je neuken... toch....
Snap je het nou echt niet????

Het gaat er niet om dat hij EEN vrouw in bikini liket, maar dat er een PATROON in zijn social media-gedrag zit.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
16-10-2019 15:43
Dat liken op instagram daar zou ik ook niet blij mee zijn. Wat betreft het dansen vind ik dat je je onwijs aanstelt. Ik dans ook salsa (en soms bachata en reggaeton) en mijn man ook. Soms gaan we samen naar feestjes maar ook vaak apart omdat we een kind hebben en niet altijd een oppas willen regelen. Ook regelmatig samen naar (internationale) festivals gegaan maar ook wel eens apart. We dansen samen en ook met anderen, ik zie daar echt het probleem niet van in, het is maar dansen.
Dit is ook precies wat hij zegt inderdaad. Maar toch vier dagen alleen in het buitenland, zonder z'n vrienden, contact leggen met andere vrouwen, drinken, dansen. Tja, misschien komt het ook doordat mijn vertrouwen sowieso al niet goed zit en is het anders als ik een hele sterke relatie zou hebben en 100% zeker weet dat hij alleen voor mij gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral zo'n losse opmerking:
" Vriend heeft best een temperament en zegt geen zin in bullshit of vrouwen gezeik te hebben. Hij reageert vaak fel op kleine opmerkingen van mij."

toch wel een rode vlag
Zou mijn vent niet wezen
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
16-10-2019 15:44
Volgens mij is er nauwelijks een man te vinden met "een passie voor dansen".

Er zullen best uitzonderingen zijn, maar 99% van de mannen gaat naar dansgelegenheden vanwege de vrouwen (althans dat zou mijn schatting zijn).
Misschien als het om Nederlandse mannen gaat, in veel culturen is dansen een wezenlijk onderdeel van het sociale leven en is dansen welzeker een passie voor veel mannen. Sterker nog, waar mijn man vandaan komt, wordt een man heel raar aangekeken als hij niet kan dansen en daar geen passie voor heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven