relatietwijfels bij vriend en hoe verder

09-12-2019 22:33 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Lees zo nu en dan eens mee hier op het forum en heb nu zelf een situatie waarin ik me geen raad weet. Mijn lieve vriend met wie ik enkele jaren een lat relatie heb, heeft aangegeven te twijfelen aan mijn gevoelens. Hij mist de sparkle van het begin bij mij. Deels denk ik dat dat kan kloppen, doordat ik een heftige tijd achter de rug heb en misschien de relatie als te vanzelfsprekend heb gezien. Zelf had hij ook wat moeilijkheden, waardoor we het minder vurige van het begin bij beiden misschien wat hebben verminderd. Maar hij is wel echt de ware voor mij, ik kan me (na een aantal relaties te hebben gehad, ook langere) geen betere man wensen en hij lijkt me nu door mijn vingers te glippen. Wat ik zo hier en daar op het internet lees, is dat ik hem het beste wat tijd kan geven. Dat vind ik super moeilijk. Door miscommunicatie is hij nu niet meer in staat om echt samen te praten en de berichtjes die heen-en-weer worden gestuurd, zijn positief bedoeld, maar worden uit wanhoop gedaan en lijken averechts te werken. Wat moet ik doen? Als dat echt afstand nemen is, hoe doe ik dat dan? Mijn gevoelens zijn echt niet minder en wil echt geen ander, hij zei nog wel van mij te houden, maar ben heel bang dat hij rationeel besluit van 'jouw sparkle voor mij is weg, alles wat volgt is gemaakt, ik wil niet meer verder' . Hier moet ik niet aan denken. Heeft iemand een zinnig advies?

Liefs, Koekie
anoniem_393461 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:31
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het zinvol om te stoppen met appen en in plaats daarvan te bellen, of beter nog, gewoon af te spreken om er over te praten?
Alle reacties Link kopieren
Geen berichtjes meer sturen, maar echt praten. Of stuur hem gewoon eens een ouderwetse brief, inclusief hartjes en dat soort dingen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
twijfelt hij aan de relatie
twijfelt hij aan zijn gevoelens voor jou?
jij zegt dat hij twijfelt aan jouw gevoelens voor hem?
heel verwarrend
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster333 schreef:
09-12-2019 22:33
'jouw sparkle voor mij is weg, alles wat volgt is gemaakt, ik wil niet meer verder'
Zo! Dat is misselijk gemeen van hem. Hij bepaalt wat jij voor hem voelt en verbind daar consequenties aan.

Dat is intens gemeen omdat hij daarmee jou de schuld geeft en je er niks aan kan veranderen. Hij weet nu een keer dat jouw sparkel weg is en je gemaakt doet.
Je kan niet zijn twijfels wegnemen, maar je kan wel jouw overtuiging aan hem geven. Als jij geen reserves hebt en geen grenzen stelt aan jouw intenties om met hem verder te gaan, geef je hem in elk geval alle ruimte om zijn eigen weg daarin te bepalen. Je hebt dan in elk geval ook de meeste kans op een eerlijk antwoord.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
09-12-2019 22:41
twijfelt hij aan de relatie
twijfelt hij aan zijn gevoelens voor jou?
jij zegt dat hij twijfelt aan jouw gevoelens voor hem?
heel verwarrend
Dit
Denk dat hij eerder aan zijn eigen gevoelens twijfelt en het in jouw schoenen wil schuiven
Mariejan schreef:
09-12-2019 22:47
Zo! Dat is misselijk gemeen van hem. Hij bepaalt wat jij voor hem voelt en verbind daar consequenties aan.

Dat is intens gemeen omdat hij daarmee jou de schuld geeft en je er niks aan kan veranderen. Hij weet nu een keer dat jouw sparkel weg is en je gemaakt doet.
Dit!!! Zou me niks verbazen als over een paar dagen duidelijk wordt dat hij een andere reden heeft je zo te laten bungelen. Veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Tja, de sparkle verdwijnt ja. En stop met appen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!!!
Denk echt dat hij oprecht twijfelt of ik nog helemaal er vol voor ga, juist dit heeft me doen inzien hoe ik de afgelopen tijd wat afwezig was voor hem. Helaas een wat zware tijd gehad en met m'n hoofd niet altijd bij ons als we dan samen waren.
Ik ga inderdaad stoppen met appen, ging net weer fout, ik moet het niet forceren zegt hij. Hij had in eerste instantie willen praten, maar ik kon natuurlijk weer niet wachten en was op de app al begonnen... Heb iets fouts gezegd, tenminste, kwam verkeerd over, en dat heeft hem meer onzeker gemaakt en hij voelt zich er niet klaar voor om echt samen af te spreken.

Ik begrijp dat ik wat warrig schrijf, komt omdat ik echt wat onthutst en emotioneel ben. Speelt enkele dagen nu en ben er ziek van. Gewoon omdat het te goed is om te stoppen, zeker om dingen die niet zijn. Het is zo dubbel. Aan de ene kant wil je juist duidelijk maken hoe je zelf vindt dat het is en hoe het voelt, aan de andere kant verstik ik hem ermee, geef ik geen ruimte en dat werkt niet mee aan mijn doel bereiken.... Nu is het mijn uitdaging om niet te appen en hoe te reageren als hij wel appt... Heeft iemand tips hoe ik die tijd doorkom?

Door uiteenlopende levens, werk en gezin en verandering van visie, ben ik wat vriendinnen kwijtgeraakt, hier kan ik dus eigenlijk niet terecht... weet het gewoon even niet meer en ben erg verdrietig.... Heb eerdere serieuze relaties gehad en stond er altijd achter als deze stopten, of ik verbrak ze zelf, maar ik kan hier niet mee omgaan. Het gevoel tussen ons is echt goed, ik was ervan overtuigd dat dit voor hem ook gold, maar er zijn onlangs dingen gebeurd (kan ik ivm privacy moeilijk benoemen hier) waardoor hij is gaan malen over ons en hij denkt dus dat ik minder om de relatie geef dan hoe het was. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, ik nam het ook als zekerheid aan en kon het door omstandigheden niet opbrengen om alleen maar positief te zijn (ook wel vaak wel en leuke dingen gedaan enzo, maar ook regelmatig opgebrand waardoor weinig tijd en energie overbleef...) Dus..... iemand.... die mij de juiste raad kan geven? Denk dat ik echt even app-stilte wil geven, maar is zo moeilijk....
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster333 schreef:
09-12-2019 23:32
Bedankt voor jullie reacties!!!
Denk echt dat hij oprecht twijfelt of ik nog helemaal er vol voor ga, juist dit heeft me doen inzien hoe ik de afgelopen tijd wat afwezig was voor hem. Helaas een wat zware tijd gehad en met m'n hoofd niet altijd bij ons als we dan samen waren.
Ik ga inderdaad stoppen met appen, ging net weer fout, ik moet het niet forceren zegt hij. Hij had in eerste instantie willen praten, maar ik kon natuurlijk weer niet wachten en was op de app al begonnen... Heb iets fouts gezegd, tenminste, kwam verkeerd over, en dat heeft hem meer onzeker gemaakt en hij voelt zich er niet klaar voor om echt samen af te spreken.

Jij hebt iets gezegd wat hem niet aanstaat en nu wil hij niet afspreken?
Als soortement van straf, want hij weet heus wel, dat jij hier super onzeker van wordt.
Is dat nou liefde?
Alle reacties Link kopieren
Raar. Hij twijfelt aan jouw gevoelens voor hem. Jij wil hem geruststellen, maar daardoor twijfelt hij nog meer aan jouw gevoelens?
Jij zegt het heel krom of hij wil zelf weg uit de relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dus hij heeft je al zo ver dat jij je in alle bochten gaat wringen om toch vooral de schuld bij jezelf te kunnen leggen.
Ga zo door zou ik zeggen, misschien wordt je wel heilig verklaard
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jeetje wat een manipulatief gedoe van hem. En wat laat jij je piemelen, zeg.

Komt toch bij de beste mensen weleens voor, dat je boel wat indut? Jij laat nu merken dat je nog dol op hem bent, wat loopt hij nou te mekkeren dan? Ik zou daar zó geen zin in hebben, zo'n raar spelletje. Je hebt het over een gezin, hebben jullie kinderen?

Of is datgene wat je uit 'privacyoverwegingen' niet wil vertellen hier toch wél heel belangrijk en heb je hem iets geflikt?

Anders is het een dramaqueen slash manipulator of een gevalletje 'zoals de waard is'... en hij heeft juist zelf iets op zijn kerfstok.
Alle reacties Link kopieren
Dit ga je niet leuk vinden. Maar jij had een zware tijd, klopt dat? En omdat je een zware tijd had, kon je er niet honderd procent voor de relatie zijn? En dat levert je nu het verwijt op dat je niet van hem houdt.

Wat dat jou zegt weet ik niet, maar ik krijg hier de kriebels van. Partners zijn wil voor mij zeggen dat hij snapt dat ik in zware tijden even wat minder op hem en meer op mezelf gefocust ben. En hij me die ruimte laat en meer nog; me steunt. Als ik dan al iets app wat niet goed valt, wil ik al helemaal niet dat hij ‘gevoelig’ reageert dat het hem onzeker maakt, en me daardoor niet meer wil zien, maar verwacht ik dat hij me belt om te vragen wat ik bedoel; erover praten dus.

Dus nee, je vriend klinkt niet als een leuke vent maar als iemand die manipuleert of in elk geval zichzelf heel erg en jouw gevoel een stuk minder belangrijk vindt.

Wat je kunt doen; hem blokkeren. Alsof je afkickt. En hem een week in zijn sop laten gaar koken / met rust laten. Nog eens nadenken of hij echt wel zo leuk is als jij denkt. Tijd besteden om banden met familie of vriendinnen aan te halen. Afleiding dus.

En als je dan een beetje bent afgekickt denk je nog eens na over wat je zoekt in een vent. Met daarbij de vraag of deze man daarin voorziet.
Maandag27 schreef:
10-12-2019 00:07
Dit ga je niet leuk vinden. Maar jij had een zware tijd, klopt dat? En omdat je een zware tijd had, kon je er niet honderd procent voor de relatie zijn? En dat levert je nu het verwijt op dat je niet van hem houdt.

Wat dat jou zegt weet ik niet, maar ik krijg hier de kriebels van. Partners zijn wil voor mij zeggen dat hij snapt dat ik in zware tijden even wat minder op hem en meer op mezelf gefocust ben. En hij me die ruimte laat en meer nog; me steunt. Als ik dan al iets app wat niet goed valt, wil ik al helemaal niet dat hij ‘gevoelig’ reageert dat het hem onzeker maakt, en me daardoor niet meer wil zien, maar verwacht ik dat hij me belt om te vragen wat ik bedoel; erover praten dus.

Dus nee, je vriend klinkt niet als een leuke vent maar als iemand die manipuleert of in elk geval zichzelf heel erg en jouw gevoel een stuk minder belangrijk vindt.

Wat je kunt doen; hem blokkeren. Alsof je afkickt. En hem een week in zijn sop laten gaar koken / met rust laten. Nog eens nadenken of hij echt wel zo leuk is als jij denkt. Tijd besteden om banden met familie of vriendinnen aan te halen. Afleiding dus.

En als je dan een beetje bent afgekickt denk je nog eens na over wat je zoekt in een vent. Met daarbij de vraag of deze man daarin voorziet.
Nou, dit inderdaad. Klinkt helemaal niet als een leuke meneer. En TO zit helemaal in de angstige pleasemodus.

Was jullie relatie altijd al ongelijkwaardig?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie reageren. En nee, ik heb hem niks geflikt, hij mij ook niet overigens. Hij is alleen superonzeker en twijfelt snel over zichzelf.... Alles leek zo perfect... Ben zelf niet zo standaard, ook niet in opvattingen en dat matcht eigenlijk 100% en ik snap dat hij ziet dat ik minder straal dan aan het begin van de relatie (wat hem dan weer onzeker maakt en waar hij over gaat piekeren, dat dat aan hem ligt enzo ). Maar als ik nu iets schrijf of doe waarvan hij heeft gezegd dat hij het mist, dat vindt hij het gemaakt, omdat hij dat heeft aangegeven en dat het niet vanuit mij komt, dat het niet echt is...

Stoppen met appen is denk ik echt wel goed, maar dat vind ik lastig omdat ik denk dat hij de verkeerde keuzes maakt, niet de goede overwegingen maakt.... Als hij niks meer voelt, zou ik dat verschrikkelijk vinden, maar dan zou ik daarmee moeten dealen. Nu vrees ik dat hij zijn keuzes baseert op verkeerde dingen en aannames en gevoelens die niet kloppen, en ik wil deze relatie niet door m'n vingers zien glippen...

Nee, wij hebben geen kinderen, maar levens van vriendinnen veranderen, krijgen een gezin of een ander leven en je groeit uit elkaar... Met sommige ben ik de banden wel aan het aanhalen, maar heb dus geen hele achterban om dit mee te bespreken.
ik denk dat er een andere sparkle is
Alle reacties Link kopieren
Hij weet toch hoe het in elkaar zit?
Hij zal zijn keuzes maken vanuit zijn eigen gevoel.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt je dus "gemaakt"?
Nou, daar droogt elke spontaniteit wel van op.
Meid, laat je toch niet zo op de kop zitten.
Misschien was dit ooit wel een leuke meneer voor je , helaas is hij dat nu helemaal niet meer.
Verre van.
Alle reacties Link kopieren
Dus; je mag niet even minder aanwezig zijn als het niet zo goed met je gaat; hij steunt je niet en neemt het je kwalijk. En nu is elk bericht dat je stuurt niet goed of het deugt niet; of je geeft hem geen aandacht, of het is gemaakt.

Allemaal dingen die hij jou oplegt, alleen maar omdat hij jouw overtuigingen accepteert. Jij kunt niets goed doen, omdat hij zegt heel erg onzeker te zijn - maar hij gedraagt zich als iemand die zichzelf heul erg belangrijk vindt en de rest maar bijzaak.

En dat vind jij aantrekkelijk? Iemand die je zo neer haalt om zijn eigen ‘onzekerheid’ over te dragen?
Ga weer sparkelen. Niet voor hem, maar voor jezelf. Stop met appen en investeer de tijd die je over hebt weer in vriendschappen. Oude aanhalen, nieuwe opdoen, zoek wat jou energie geeft. Een leuke sport of hobby waar je weer nieuwe mensen leert kennen. Geef jezelf weer sparkle ipv te verpieteren door te piekeren wat hij wil. Je zal zien dat hij je graag weer kent als je weer straalt en bedenk dan waar hij was toen je hem nodig had.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat deze relatie door je vingers laten glippen misschien niet is wat je wil, maar wel wat je zou moeten willen

over een tijdje ga je dat zien hoor, en dat het met jouw sparkle weinig te maken had trouwens ook
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Wat een manipulatieve man. Als hij echt zo onzeker was, zou hij bevestiging hebben gezocht bij jou en jou juíst willen zien. Dan zou hij open hebben gestaan voor jouw kant van het verhaal. Maar hij wil niet afspreken. Hij wil jou een schuldgevoel bezorgen door je in een hoek te zetten met zijn gemanipuleer over hoe alles wat jij doet of zegt 'gemaakt' is. Hij wil van je af en doet dat op een doortrapte manier. Misschien heb je ooit op zijn lange tenen gestaan en rekent hij op deze manier met je af.

Hopelijk vind je de kracht om hem volledig te negeren want deze man is NIET leuk. En vergeet niet dat het niet aan jou ligt. Er is iets mis met hem, niet met jou.
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster333 schreef:
10-12-2019 00:20
Fijn dat jullie reageren. En nee, ik heb hem niks geflikt, hij mij ook niet overigens. Hij is alleen superonzeker en twijfelt snel over zichzelf.... Alles leek zo perfect... Ben zelf niet zo standaard, ook niet in opvattingen en dat matcht eigenlijk 100% en ik snap dat hij ziet dat ik minder straal dan aan het begin van de relatie (wat hem dan weer onzeker maakt en waar hij over gaat piekeren, dat dat aan hem ligt enzo ). Maar als ik nu iets schrijf of doe waarvan hij heeft gezegd dat hij het mist, dat vindt hij het gemaakt, omdat hij dat heeft aangegeven en dat het niet vanuit mij komt, dat het niet echt is...

Stoppen met appen is denk ik echt wel goed, maar dat vind ik lastig omdat ik denk dat hij de verkeerde keuzes maakt, niet de goede overwegingen maakt.... Als hij niks meer voelt, zou ik dat verschrikkelijk vinden, maar dan zou ik daarmee moeten dealen. Nu vrees ik dat hij zijn keuzes baseert op verkeerde dingen en aannames en gevoelens die niet kloppen, en ik wil deze relatie niet door m'n vingers zien glippen...

Nee, wij hebben geen kinderen, maar levens van vriendinnen veranderen, krijgen een gezin of een ander leven en je groeit uit elkaar... Met sommige ben ik de banden wel aan het aanhalen, maar heb dus geen hele achterban om dit mee te bespreken.
Lekker die druk om te moeten stralen, je bent er niet op de wereld voor hem he. Je hebt een mindere tijd gehad, dat kan en dat hoort er soms bij. Ik zie zijn hele opstelling als een soort niet voldoen aan de beloofde verwachting ofzo. Hij komt erg manipulatief over en ik krijg eerder het idee dat hij niet meer tevreden is en dat hij dat of projecteert op jou of je zit te manipuleren. Ik krijg er in ieder geval geen prettig gevoel bij. Het heeft iig als effect dat jij je gaat uitsloven voor hem.

En ik lees bij hem voornamelijk ik, ik en nog eens ik. Volgens mij heb jij een lastige tijd gehad en hij zit te neuzelen dat je minder straalt en hoe vervelend dat voor hem is. Getsie
whateffa wijzigde dit bericht op 10-12-2019 07:53
4.72% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven