Relatietwijfels

30-05-2021 16:52 25 berichten
Dag iedereen

Ik ben 23 jaar en bijna zes jaar samen met mijn eerste vriend. De twijfels over mijn relatie overvallen me echter steeds vaker. Hij is de liefste jongen die er bestaat en zou alles voor mij doen, ook zijn familie is super. Maar ik weet niet zeker of ik een toekomst met hem zie, hij wil nergens heengaan, zit graag thuis,... terwijl ik graag eens een dagje ergens heen ga, iets wil gaan drinken, noem maar op. Ik ben bang om later als we samenwonen 'gevangen' te zitten thuis en me te vervelen, ookal laat hij me gaan en staan waar ik wil (maar dan alleen of met vrienden). Ik kijk er ook niet echt meer naar uit om naar hem toe te gaan. Ons seksleven is dan wel weer top, wat een reden is om te blijven. Echter het single leven lonkt steeds meer, ik wil graag mijn eigen ding doen, wanneer ik leuk nieuws krijg betrap ik mezelf erop dit niet eerst met hem te willen delen maar eerder met goede vrienden. Ik ga ook liever met vrienden weg dan met hem, omdat ik me gewoon meer amuseer. Ik zie hem wel nog graag, als persoon en als vriend, maar ik ben niet meer verliefd. We kunnen ook moeilijk met elkaar praten, dus ik weet niet of hij dit echt ziet aankomen. Ik weet niet hoe ik hem dit moet zeggen omdat hij mij dooddoodgraag ziet.

Nu heb ik het erg moeilijk met eventueel de relatie te verbreken, omdat ik weet dat ik zijn leven zal verwoesten, hem kapot zal maken en ik denk dat hij hier nooit meer bovenop komt of nog erger: zichzelf iets aandoet. Maar ik wil ook niet dit eeuwige twijfelen en niet echt gelukkig zijn. Ik slaap slecht en ween veel, omdat ik het gewoon niet meer weet welke keuze de juiste is. Ook iedereen op de hoogte brengen, de waaromvragen krijgen, afscheid nemen van schoonfamilie... is zo hard. Iemand die in hetzelfde schuitje zat/zit en advies kan geven?

Bedankt en sorry voor de lange tekst ;)
Je verwoest zijn leven niet hoor. Al zal hij best liefdesverdriet hebben.
Hij overleeft het wel hoor. Genoeg andere leuke vrouwen en jij bent toch al op hem uitgekeken.
En je gaat toch niet de rest van je leven bij iemand blijven omdat jij bang bent dat hij emotioneel onderontwikkeld is?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je heel goed weet wat je wil. Hij verdient ook een partner die 100% voor hem kiest en dat doe jij niet meer.
Pff die niet zo dramatisch met je “zijn leven verwoesten, kapot maken, nooit meer bovenop komen”
Liefdesverdriet is kut maar je bent niet de laatste vrouw op aarde hoor en het is zeker niet een rede om bij iemand te blijven.
Als je denkt dat je beter kan gaan en beter kan krijgen dan moet je dat doen en dan zal je vriend weer geluk vinden bij een meisje/vrouw die wel graag bij hem is.
De beste keuze is relatie beëindigen. Deze relatie maakt je niet gelukkig dus maak het uit. Hij komt er heus wel weer bovenop, maar sowieso is dat niet jouw verantwoordelijkheid. Je bent nog hartstikke jong en de wereld ligt aan je voeten.
Volgens mij is dit heel normaal en gezond hoor. Tienerliefdes gaan op een gegeven moment meestal over. Je wordt allebei ouder en groeit verschillende kanten op. Daarnaast ontstaat een niet tegen te houden nieuwsgierigheid naar de rest van de wereld.
Als je die niet samen kunt ontdekken, dan gaat het echt niet meer werken.
En ja, dat doet verschrikkelijk pijn, maar daar leer je van en groei je ook weer overheen.
Jij ben duidelijk niet gelukkig in deze relatie. Seks is leuk, maar communicatie en gedeelde interesses zijn veel belangrijker op de lange termijn.

Hak de knoop door, dat is voor hem ook eerlijker. Afscheid nemen van schoonfamilie hoeft niet, hoor. Zal vast wel eens gebeuren, maar is niet standaard.

En geen zorgen, je verwoest zijn leven niet. Vrijwel iedereen overleeft een relatiebreuk.
En als je echt denkt dat hij zichzelf iets aan gaat doen, dan is dat niet jouw verantwoordelijkheid. Hoe lullig dat ook klinkt, maar je kunt niet je eigen leven en verlangens stopzetten voor een ander. Je bent 23, te jong voor dat soort offers.
Licht bij vermoedens van psychische instabiliteit zijn familie in, meer kun je niet doen.
Nou ja, dan blijf je nog 70 jaar bij hem. Zal gezellig worden met iemand die niks wil, en niet kan communiceren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lekker op je eigen benen en de wereld ontdekken. Hij overleeft de breuk en jij ook, neem maar aan van een oude vrouw als ik :biggrin:
Je komt wel over als een drama queen zeg tjonge rare gedachtegang tuurlijk overleeft hij het zeg ben je van goud? Nee je bent niet happy met hem stoppen ermee dan tjonge jonge zeg...
FeeLucifer01 schreef:
30-05-2021 17:51
Je verwoest zijn leven niet hoor. Al zal hij best liefdesverdriet hebben.
Ja, precies. Die mindset moet je echt veranderen hoor. Je maakt hem niet kapot, je verwoest zijn leven niet en hij zal het naar alle waarschijnlijkheid gewoon overleven, zoals de meeste mensen liefdesverdriet overleven. De glans is eraf. Dat kan, dat komt vaak voor. Uitmaken is pijnlijk, waarschijnlijk ook voor jou, maar iedereen zal het echt overleven.
Je bent 23, hebt al 6 jaar een vaste relatie en twijfelt.
Dan lijkt het me tijd om de relatie te verbreken. Dat is rot, maar hij overleeft het echt wel.
Zijn leven verwoesten, zijn dat dingen die hij zegt of denk je dat zelf?
zimi schreef:
30-05-2021 18:30
Zijn leven verwoesten, zijn dat dingen die hij zegt of denk je dat zelf?
Hij geeft bijna wekelijks aan zo bang te zijn mij kwijt te spelen, voor altijd bij mij te willen zijn... Hij heeft nooit het woord verwoesten of dergelijk gebruikt, maar ik leid dat hier wel uit af.
misschien is hij wel blij
Bedankt aan iedereen met goede raad! Ik ga hier nog een nachtje over slapen en dan de knoop doorhakken.
Je was 17 toen je met deze relatie begon; ik vind het volstrekt logisch en gezond dat je verder kijkt naar wat er verder nog te koop is. Je bent niet gelukkig, jullie hebben geen kinderen, dus ik zou de relatie verbreken.
Hoezo denk je dat hij het niet ziet aankomen als je al tijd niet gelukkig meer bent, heb je het wel eens serieus aan gegeven dat je vindt jullie niet goed kunnen praten en dat hij niks met je wil gaan doen ?

Ik zou het uit maken als ik dit lees.
Gigi_Blondie schreef:
30-05-2021 18:39
Hij geeft bijna wekelijks aan zo bang te zijn mij kwijt te spelen, voor altijd bij mij te willen zijn... Hij heeft nooit het woord verwoesten of dergelijk gebruikt, maar ik leid dat hier wel uit af.
Ongezonde manipulatie van hem. Heel naar.
Hij zal wel even liefdesverdriet hebben maar daar komt hij ook wel overheen, zeker als hij zo’n fijne familie heeft zullen die hem wel opvangen.
Als jij het echt zo’n probleem vindt dat hij zo’n huismus is en je serieuze relatietwijfels hebt kun je hem beter niet te lang aan het lijntje houden. Jullie wonen nog niet samen dus dat levert ook geen issues op.
Mijn man is ook echt een huismus, gaat wel mee naar theater of samen uit eten maar festivals, uitgaan of terrasjes pakken vindt hij niks aan. Ik ga wel graag naar een festival of een avondje naar de kroeg met vrienden en doe dat dan ook zonder hem.
Voor mij en voor hem is dat geen probleem en ik vind het fijn als ik een weekend naar een festival ben, dat hij thuis is bij onze dieren (4 katten en 2 honden).

Maar er spelen bij jou meer dingen en zo te lezen is de verliefdheid en de liefde voor hem als partner gewoon op, en dat is echt oké. Dat hoort nou eenmaal bij het leven.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Gigi_Blondie schreef:
Hij geeft bijna wekelijks aan zo bang te zijn mij kwijt te spelen, voor altijd bij mij te willen zijn...
Wat irritant en onaantrekkelijk. En dan moet jij hem sussen 'oh schatje ik HOU zoveel van jou ik ga nooit nooit nooit weg'

En ondertussen zou je eigenlijk single willen zijn. Stop met deze show en ga lekker jong zijn zonder hem.
Gigi_Blondie schreef:
En wat doet ie voor de rest? Hij wil niet praten, hij wil niks doen, gezellig hoor....
Ik denk dat hij het er niet wekelijks over heeft omdat hij het zonder jou niet overleeft, maar omdat hij ook wel aanvoelt dat jij al met één been buiten de relatie staat en daar zo onzeker van wordt dat hij extra bevestiging gaat zoeken in de hoop dat dat gevoel niet klopt. Maar dat gevoel klopt wél en vroeger of later kun je daar zelf ook niet meer onderuit.

Als ik terugdenk aan mijn eerste relatie heb ik niet alleen verdrietige herinneringen aan het moment waarop het daadwerkelijk uitging en de tijd daarna, maar ook aan de laatste periode van die relatie, toen ik diep van binnen allang wel wist dat hij al uitgecheckt was, maar tegen beter weten in hoopte dat het toch aan zou blijven.

Uit alles spreekt dat jij hier eigenlijk wel klaar mee bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven