Relationship Problems.. HELP!

02-07-2011 22:05 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb mij net aangemeld, omdat ik echt wat goede raad van jullie moet! Ik zal mijn situatie hieronder even uitleggen..

Ik ben nu net 22 en heb al ongeveer 4 jaar een vriend (het is tussendoor 5 maanden uitgeweest).

Het laatste jaar heeft hij in de weekenden totaal geen tijd voor mij en gaat hij liever met zn vrienden stappen. Doordeweeks daarentegen vind hij het maar al te leuk om af te spreken en istie super lief! In t weekend gaat hij vervolgens weer stappen en zo gaat t maar door.. Het is niet zo dat er andere meisjes in het spel zijn, hij vind het gewoon echt heel gezellig met zijn vrienden. Ze hebben een grote vriendengroep, waarbij iedereen elk weekend meegaat.

Uiteraard vind ik dit natuurlijk helemaal niet leuk! Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd en tuurlijk hij weet wel dat hij fout zit, maar hij veranderd niet. Ik gun het hem natuurlijk ook om dingen met zn vrienden te doen, maar er is geen 1 weekend voor mij!

Ik heb in mijn hoofd al mijn leven met hem uitgestippeld en ik weet ook zeker dat ik gelukkig met hem zou kunnen worden. Ik ga goed met zn zusje en zn ouders om! Ga vaak naar zn oma en oom en tante.. Allemaal heel veel om op te geven.

Verder wil ik er nog bijzeggen dat hij niet weet wat hij wil in zijn leven qua werk/leren.. Hij is al 3 keer een opleiding gestopt en weet echt niet wat hij wil..

Ik twijfel nu dus of ik het uit moet maken of niet. In t weekend denk ik vaak wat heb ik aan jou? ik hoef jou niet meer.. Maar vervolgens door de weeks maakt hij mij erg gelukkig! en denk ik weer het valt wel mee.. Ik heb nu ook de mogelijkheid om misschien nog een jaartje te gaan studeren in het buitenland en ik zie ook wel in dat er nog heeel veel andere leuke jongens zijn.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Kim
*
Hij weet dat hij fout zit?

Want? Volgens het wetboek van Kimberly mag het niet?

Misschien is het een idee om samen tot een tussenoplossing te komen, door samen in overleg iets leuks te plannen voor een avond (in het weekend, niet standaard maar gewoon een keer tussendoor).

Zo niet dan is het accepteren of wegsturen.

Dat jij alles al uitgestippeld hebt voor jullie toekomst, maar dat hij niet doet wat jij wil kun je natuurlijk niet tot zijn probleem gaan maken. Beter is het om het gewoon uit te maken, je twijfelt toch al. Dan kan hij lekker stappen zonder dwingeland aan zijn broekspijpen.
Tsja als hij uiteraard natuurlijk fout zit, dan ben je klaar toch?
Hij is het gehele weekend weg? Of gaat ie eigenlijk alleen op zaterdagavond met zijn vrienden op stap? Mag jij niet mee trouwens?

Ik zou iemand die in het weekend net doet alsof ie single is dat gevoel ook de rest van de week geven.
Iemand ELK weekend uitgaat met vrienden?

Van mij zou hij de rest van de week voor zijn vrienden erbij krijgen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nouja hij weet dat hij fout zit, omdat het fout is toch? Je moet ook wel een weekendje samen kunnen zijn.

Ik werk heel de zaterdag en ben savonds vaak best wel moe! Ik ga natuurlijk ook wel eens stappen, maar niet iedere zaterdag.. Hij gaat soweiso altijd al op vrijdagavond wat doen met zn vrienden. Vind ik niet erg want ik moet iedere zaterdagochtend 6uur op.. Maar nu is het dus ook iedere zaterdag! En hij vind het ook helemaal niet erg als ik meega.. Maar ik wil natuurlijk soms gewoon een lekker filmpje kijken..

Het is wel zo ja twijfelen = stoppen, dat weet ik.. Maar het is niet zo dat hij zich als single gedraagd ofzo. Ik weet ook wel zeker dat hij mij nog leuk vind en dat hij met mij oud wilt worden.. Maar in het weekend wil hij gewoon graag met zijn vrienden weg..
Thanks voor alle snelle reacties trouwens;)
Wat Madhe bedoeld Kim is dat op het moment dat je in goed en fout termen gaat praten je sowieso al niet lekker bezig bent.

Ga gewoon met je vriend om tafel zitten en bespreek het.

Dat je het logisch vindt dat hij met zijn vrienden wil stappen, maar dat je het vervelend vindt dat jullie nooit meer een weekend samen zijn.

En dan kijken of er een compromis gevonden kan worden...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het enige probleem is dus eigenlijk dat hij wel eens op zaterdag met zijn vrienden gaat stappen als jij liever samen een filmpje kijkt?

Doen jullie op zondag wel eens iets samen? Een filmpje kijken ofzo?

Ik heb het idee dat je ontevredenheid eigenlijk ergens anders vandaan komt dan van die paar gemiste gezamenlijke filmpjes op zaterdagavond. Als hij eens in de maand een film met jou kijkt op zaterdagavond, zou je dan helemaal heppie de peppie zijn met 'm?
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 22:20:

Nouja hij weet dat hij fout zit, omdat het fout is toch? Je moet ook wel een weekendje samen kunnen zijn.

In jouw wereld wel ja. Daar is dat fout omdat jij dat zegt.

In de echte grote mensen wereld hebben mensen verschillende ideeën over heel veel dingen, en dan kan dat nog wel eens gewoon niet bij elkaar passen.

Ik werk heel de zaterdag en ben savonds vaak best wel moe! Ik ga natuurlijk ook wel eens stappen, maar niet iedere zaterdag.. Hij gaat soweiso altijd al op vrijdagavond wat doen met zn vrienden. Vind ik niet erg want ik moet iedere zaterdagochtend 6uur op.. Maar nu is het dus ook iedere zaterdag! En hij vind het ook helemaal niet erg als ik meega.. Maar ik wil natuurlijk soms gewoon een lekker filmpje kijken..

Shit..

Dat wist ik niet, dat dat perse op zaterdag moest. Ik dacht dat op elke willekeurige dag mocht. Nu moet ik mijn planning (vanavond forummen) helemaal omgooien om een film te kijken met mijn vriend ... lastig hoor. Helemaal omdat er dus gewoon niets naar onze smaak op tv komt vanavond.

Het is wel zo ja twijfelen = stoppen, dat weet ik.. Maar het is niet zo dat hij zich als single gedraagd ofzo. Ik weet ook wel zeker dat hij mij nog leuk vind en dat hij met mij oud wilt worden.. Maar in het weekend wil hij gewoon graag met zijn vrienden weg..

Tja, kan ie willen wat hij wil maar het mag niet van je.

Waarom stop je niet als je weet dat twijfelen stoppen is (als jij dat weet ik dat een vaststaand feit en niet het meest gangbare, toch?)
Opzich is dat wel het enige probleem.. Van maandag tot donderdag ben ik van harte welkom en vrijdag en zaterdag liever niet.. Zondag is hij meestal moe natuurlijk, dus zie ik hem niet..

Lastig te zeggen of ik helemaal heppie de peppie zou zijn, maar in ieder geval een stuk happier als nu:)
Tja, het is geven en nemen.

Misschien moet jij hem een paar weken de doordeweekse dagen niet "geven".
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 22:32:

Opzich is dat wel het enige probleem.. Van maandag tot donderdag ben ik van harte welkom en vrijdag en zaterdag liever niet.. Zondag is hij meestal moe natuurlijk, dus zie ik hem niet..

Lastig te zeggen of ik helemaal heppie de peppie zou zijn, maar in ieder geval een stuk happier als nu:)

En als jullie dan op zondag film gaan kijken? Of is ie daar te moe voor?

Ik vind twee dagen in de week niet samen kunnen zijn omdat de wensen mbt avondvulling niet overeenkomen niet zo raar eigenlijk, ik denk dat mijn man en ik minstens twee avonden in de week iets totaal anders doen, afzonderlijk van elkaar. Hij is nu overigens ook op stap met zijn vrienden.
T is ook zo dat hij elk weekend bij mij op de bank moet komen zitten. Maar je heb toch geen relatie voor door de weeks?

Owja nog iets.. Hij zou met deze zomer met zijn vrienden op vakantie gaan en met mij op vakantie gaan.. Met zijn vrienden had hij februari geboekt, met mij zou het een last-minute nemen. Nu heeft hij geen geld meer en is er geen vakantie meer voor mij:(
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 22:32:

Lastig te zeggen of ik helemaal heppie de peppie zou zijn, maar in ieder geval een stuk happier als nu:)Dus maandag (dan zie je hem weer) ga je hem daar ook van op de hoogte stellen? Misschien nog even een overleg of het anders kan, beiden wat water bij de wijn?
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 22:20:

Nouja hij weet dat hij fout zit, omdat het fout is toch?

Dat is wel een perfecte basis voor een relatie. Je kan geen meningsverschil hebben, want jouw mening IS gewoon de enige waarheid. Dat maakt onderhandeling, geven en nemen, al die vervelende dingen die relaties moeilijk maken, overbodig! Slim geregeld.

Misschien moet je een tegeltje aan de wand hangen met "my way, or the highway!"
Hey, ik herken dit wel een btje uit m'n eigen relatie. Mijn vriend spreekt het liefst elk weekend met vrienden (en mij) af, terwijl ik het ook fijn vind om dingen met z'n tweetjes te doen. We hebben geaccepteerd dat we hierin verschillend zijn en we hebben de afspraak om 1x per maand in het weekend iets met z'n tweetjes te doen.

Ik vind het misschien niet altijd leuk, maar ik accepteer het omdat er zo veel dingen aan hem zijn die ik wél leuk vind en ik zeker weet dat ik met hem verder wil.

En dat is de keuze die jij nu moet maken: is deze eigenschap van je vriend iets waar je absoluut niet mee kunt leven? Of wegen zijn leuke eigenschappen op tegen deze ene eigenschap die je niet leuk vindt? Ik proef uit je verhaal dat er meer is waar je over twijfelt, bijv dat hij niet weet wat hij met zijn leven wil. Eigenlijk klinkt het alsof jullie alle twee iets anders willen met jullie leven, en de vraag is of dit verenigbaar is. Maar daar moeten jullie met z'n tweeën over in gesprek. Sterkte!

Ik heb in mijn hoofd al mijn leven met hem uitgestippeld en ik weet ook zeker dat ik gelukkig met hem zou kunnen worden. Ik ga goed met zn zusje en zn ouders om! Ga vaak naar zn oma en oom en tante.. Allemaal heel veel om op te geven.

Pas op dat je niet verliefder bent op zijn familie dan op hem.

Ga een jaar studeren, dan heeft hij een jaar om weekend met zijn vrienden door te brengen, en na dat jaar zie je wel verder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
twijfel niet langer en maak het uit!

geef die jongen aub zijn vrijheid terug, jij bent eng!
Ik krijg het gevoel dat jij aan een nieuwe fase in je leven toe bent...dus zeg maar, richting huisje boompje beestje... maar je beseft door alles dat hij nog niet in die fase zit.... klopt dat?

Tja meid, ik weet niet wat je moet doen. Lijkt me dat hij jou gewoon gebruikt voor de door-de-weekse-lol, als zijn leven anders een beetje saai is. Is er eigenlijk een reden dat jij in de weekeinden niet meegaat met hem? Mag het niet van hem, wil jij het niet? Ik zeg niet dat dat moet hoor, maar het valt me gewoon zo op dat jij dus blijkbaar niet bij die groep hoort, terwijl het wel een grote groep is....

Trouwens, je moet niet bij hem blijven omdat je zijn zus en oma zo leuk vind!
Ik snap niet dat zoveel mesnen vreemd reageren. Ik kan me goed voorstellen dat je hierdoor bijvoorbeeld ook wat onzekerder over je relatie bent en het niet leuk vind. Hij kan best soms niet gaan stappen, kom zeg.
quote:danivo schreef op 02 juli 2011 @ 22:53:

twijfel niet langer en maak het uit!

geef die jongen aub zijn vrijheid terug, jij bent eng!

Hoezo is ze eng? Ze heeft schijnbaar andere verwachtingen van de relatie dan hij heeft.

Persoonlijk zou ik het ook niet fijn vinden om iedere keer op mijn vrije dagen gepasseerd te worden door mijn partner.
Hij wil ook graag dat ik meega! maar ik heb er soms gewoon geen zin in! Ik heb geen zin om iedere zaterdag 05.00 thuis te zijn en vervolgens heel de zondag op bed te liggen..

Daarnaast wil hij ook wel samenwonen bijvoorbeeld hoor.. Dus dat is het ook niet echt.. En verder bestaat die groep echt uit 12 mannen en ben is mijn vriend echt de enige die een vriendin heeft.. Soms heb ik dus ook geen zin om met die 12 mannen weg te gaan. En het zijn inderdaad ook niet mijn beste vrienden, dus dat scheelt ook al.

Thanks voor alle reacties!
quote:kimberly010 schreef op 02 juli 2011 @ 23:11:

Hij wil ook graag dat ik meega! maar ik heb er soms gewoon geen zin in! Ik heb geen zin om iedere zaterdag 05.00 thuis te zijn en vervolgens heel de zondag op bed te liggen..

Daarnaast wil hij ook wel samenwonen bijvoorbeeld hoor.. Dus dat is het ook niet echt.. En verder bestaat die groep echt uit 12 mannen en ben is mijn vriend echt de enige die een vriendin heeft.. Soms heb ik dus ook geen zin om met die 12 mannen weg te gaan. En het zijn inderdaad ook niet mijn beste vrienden, dus dat scheelt ook al.

Thanks voor alle reacties!

Ik zou toch maar een goed gesprek aangaan met je vriend vóór jullie gaan samenwonen.

Zeker omdat jullie beiden andere verwachtingen hebben van de relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven