Rot ex! onbegrijpelijk.....

17-11-2009 12:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw op dit forum maar heb al vaak meegelezen. Ik wil graag een probleem met jullie bespreken.

Ik heb een ex waarmee het nu ongeveer 3 jaar uit is. We zijn 4 jaar bij elkaar geweest en het was een intense relatie. Na 4 jaar ging het uit omdat hij onrustig was en ik ben ouder dan hem en hij had tijd nodig om zijn wilde haren te verliezen. Dus ik liet hem met pijn in mijn hart(letterlijk) gaan. We hebben in het eerste jaar nog aangekloot maar ik trok dat niet meer op den duur. Hij kreeg een vriendin en ik een aantal maanden later een vriend. Toen werd mijn ex in de war. Hij wilde me terug en beloofde me gouden bergen en een kind. Ik zei nee want ik vertrouwde hem nog niet want hij gaf aan dat hij zn vriendin niet kon laten op da tmoment omdat ze prive problemen had. Ik bleef bij mijn vriend en bouwde mijn relatie op. Af en toe had ik contact met mn ex (stiekem omdat mijn vriend dit niet wilde ) en hoorde zijn verhalen aan dat het af en toe uit was met zn vriendin, hij ging vreemd enzo. Ik heb hem geadviseerd alleen te blijven maar dat lukt niet zei hij want zn vriendin kwam steeds bij hem terug.Nou ja, hun relatie, hun keus. Mijn relatie liep goed en ik ging samenwonen. Mijn ex weer jaloers en cynisch reageren tegen mij, want het was in zijn huis en hoe ik dat kon doen?Het huis is mijn eigedom dus niks zijn huis....

Al met al , hij heeft mij over de jaren steeds het gevoel gegeven mij nog te willen. Nu komt het feit aan de orde dat hij wil verhuizen naar het buitenland(zijn thuisland) en ik hem de vraag heb gesteld of hij dat ook gedaan zou hebben als we bij elkaar waren gebleven?Want hij emigreert definitief. Hij wil hier geen antwoord op geven. Het enige antwoord wat ik krijg is: hoezo?je bent toch gelukkig??? Terwijl hij dondersgoed weet dat hij altijd mijn hart was en dat ik hem gewoon tijd heb gegeven maar hij mij het vreselijk moeilijk maakte en nog maakt.

Ik voel me boos nu , vandaar mijn verhaal.

Wat moet ik hiermee?Ik weet ik heb een relatie maar mijn ex was mijn hart , de man waar ik oud mee wilde worden en nu gaa thij weg. Stom misschien mijn verhaal en meot ik het los laten maar ben boos want ik heb al zoveel pijn gehad hiervan.
Blondie, waar ben je precies boos over??

Je hebt je ex, die niet klinkt als een heel betrouwbare lieve man, losgelaten en een nieuwe relatie opgebouwd.

Nu wil je ex gaan doen waar hij gelukkig van wordt en nu ben jij boos?

Waarom?
Misschien moet je eens volwassen worden, dat helpt.
Het is je ex. Tijd om hem echt te laten gaan en geen contact meer te hebben. Het is UIT. Wat verwacht je nog van hem?
...
Wat je hiermee moet? Niks. Wat heeft het voor zin om te weten wat hij gedaan zou hebben als jullie weer samen waren? laat het gaan en focus je op je huidige vriend!
Nou ja, wat Robo zegt dus. Je wilt hem niet, je mist er niets aan, je hebt een ander en nou ben je boos omdat hij niet eeuwig blijft smachten?
Ik vind het niet eerlijk ten opzichte van je huidige vriend dat je nog zo intensief bezig bent met je ex. Wat vind jij daar zelf van?

Jouw ex komt op mij over als een onvolwassen kereltje die nog lang niet uitgebeest is.

Wees blij dat ie oprot! Uit het oog uit het hart!
Ik heb het scheldwoord in de titel verwijderd
Arme vriend van jou dat hij niet eens weet dat je met hem bent omdat je niet bij ex kan zijn. 2e keus. Snap niet dat je met hem bent gaan samenwonen als het niet de "ware" voor je is. Dat er een andere man is waar je oud mee zou willen worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je hebt hem blijkbaar nooit echt losgelaten. Ja jij bent aan een andere relatie begonnen, maar die relatie was niet exclusief. Jij hebt al die tijd gehoopt dat het écht goed zou komen tussen jou en je ex en dat hij voor de volle 200% voor jou zou gaan. Dat zat er niet in en zit er nu ook niet in. Hoe naar je dat ook vindt. Je bent nu boos omdat een illusie, die je zelf in stand hebt gehouden, niet werkelijk blijkt te zijn.

Hoe verdrietig en moeilijk dit ook voor je zal zijn. Eigenlijk is het wel het beste voor jou. Laat hem zijn leven. En jij het jouwe. Je hebt nu een relatie. Die is er niet bij gebaat dat jij nog zo sterk aan een ander hangt.
Leuk voor je vriend dat hij niet degene is die jij in je hoofd hebt om oud mee te worden ook. Leuk ook dat je stiekem je ex steeds weer op hebt gezocht.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Zo zie je maar dat het geen enkel nut heeft om al die jaren stiekem met een ex contact te hebben. Een ex is een ex. Punt. Als je vrienden wordt, oke, maar jullie waren duidelijk niet vriendschappelijk met elkaar, maar hebben jarenlang elkaars jaloerse ex gespeeld. Dat gaat je een keertje opbreken, dat gaat een keer mis. En dat moment is nu aangebroken.
eens met doortje.
Je moet geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wil weten. En helemaal geen vage hypothetische - parallelle universum vragen. Jouw vraag was de volgende:

- Zou je als je nog een relatie met mij zou hebben ook emigreren?

Het antwoord 'ja' is fout, want dan zou hij niet van je houden.

Het antwoord 'nee' is fout, want blijkbaar houdt hij ook veel van jou, waarom zijn jullie dan uit elkaar gegaan?

Wat jij moet doen? Die kerel negeren en je focussen op je eigen leven en je eigen vriend.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik denk dat jij eens een goed gesprek met je huidige vriend moet voeren... Hij is duidelijk niet de ware voor je...
Only dead fish go with the flow
Wat wil je nou eigenlijk van je ex? Waarom ben je boos op hem? Je moet boos op jezelf zijn, dat je je hierdoor nog zo laat beinvloeden terwijl je een nieuw leven hebt opgebouwd met iemand anders! lekker lullig voor je huidige partner dit....
Mijn reactie zou ook zijn: 'hoezo?'. In principe doet het er toch niet meer toe. Alles was anders geweest als jullie nog samen geweest zouden zijn nu. Dus ook de keuze die hij zou maken om wel of niet te emigreren.
Of vond je het wel een fijn gevoel dat hij al die jaren nog aandacht aan je heeft besteed? Lekker aandacht krijgen en de boot afhouden. En nu de rollen zijn omgedraaid is het ineens niet leuk meer zeker?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Waar ben je nou precies boos over? Dat je ex naar het buitenland gaat? Hij is jou daarover geen verantwoording schuldig.

Denk trouwens dat je beter af bent zonder je ex, komt niet bepaald over als een fijne en betrouwbare man. Misschien wel verstandig om eens te kijken naar je huidige relatie en of je zin hebt om daar mee door te gaan als je toch niet 100% voor je vriend gaat. Ook zo eerlijk tegenover hem.
waarom stel je zulke vragen aan een ex???

Je moet boos op jezelf zijn!

1. voor dat je zulke stomme vragen stelt en

2. omdat je blijkbaar bij second best bent nu....
Als ik het zo lees dan is je ex geen betrouwbare man om mee oud te worden. Vreemdgaan, geen knopen kunnen doorhakken, de boel bedonderen in diverse manieren.. Je hebt een fijne tijd gehad met hem en daarom verheerlijk je misschien het idee om weer met hem samen te zijn. Maar je hebt nu gezien wat voor een slappe zak die gozer is, beetje zn ex stalken omdat meneer jaloers is? Hou op schei uit, grow up. Open je ogen, laat hem gaan en geniet van je huidige vriend. Jullie hebben niets voor niets een relatie gekregen!
*handen jeuken om de openingspost te quoten*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Heb hier niets aan toe te voegen behalve dat ik het helemaal eens ben met xdoortjex.

Jij hebt totaal geen reden om boos te zijn, je huidige vriend des te meer. Vind dat je erg schijnheilig bezig bent en nu maar op de blaren moet zitten.
En wat is er eigenlijk zo onbegrijpelijk. Hij ziet dat jij een nieuw leven hebt en hij wil terug naar zijn geboorteland. Onbegrijpelijk?? Waarschijnlijk de eerste echt goede beslissing van zijn kant: loslaten en verder gaan met het leven!
Je moet er precies niks mee, laat hem lekker emigreren. Je hebt een goede keuze gemaakt om destijds met 'm te stoppen. Laat het los en richt je op je huidige relatie.
Clowns to the left of me..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven