roze wolk opgelost?

19-08-2009 22:38 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hier kort de situatie. Vriend en ik leerde elkaar 8 maanden geleden kennen en waren veel ij elkaar. In april gaan samenwonen en bezig met toekomstplannen. Nu, acht maanden later is zijn roze wolk door een ruzie over het huishouden verdwenen en heeft hij onze vakantie Thailand nou niet erg gezellig gemaakt. Hij is nu naar een therapeut geweest en die zegt dat hij zich emotioneel voor mij heeft afgesloten. Vriend wil er alles aan doen om het gevoel terug te krijgen en wil duus ook echt in therapie, eventueel samen met mij. (relatietherapie). De seks is op dit moment nul. Hij zegt dat hij er nu geen behoefte aan heeft.

Ik wete niet zo goed wat ik ermee aan moet. Aan de ene kant ben ik super gek op hem en wil ik hem die kans geven, aan de andere kant denk ik; daar heb je er weer zo een.....

Herkent iemand misschien dit? Is dit een normale relatiedip of is dit een onbegonnen zaak?
Bedoel je niet een roze bril? Roze wolk is toch als je zwanger bent?
ik voelde me anders behoorlijk zweven de eerste maanden, haha
Jullie zijn na 4 maanden gaan samenwonen? Ging het al snel bergafwaarts toen jullie dag en nacht samen waren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jullie relatie ging wel erg hard....dat kon hij blijkbaar niet bijbenen. Waarom zo snel samenwonen?
dit alles al na 8 maanden??
Na 8 maanden al in relatietherapie?

If love hurts, it won't work...
quote:spidergirl1 schreef op 19 augustus 2009 @ 22:38:

Hallo,

hier kort de situatie. Vriend en ik leerde elkaar 8 maanden geleden kennen en waren veel ij elkaar. In april gaan samenwonen en bezig met toekomstplannen. Nu, acht maanden later is zijn roze wolk door een ruzie over het huishouden verdwenen en heeft hij onze vakantie Thailand nou niet erg gezellig gemaakt.Poeh, dat moet dan wel een hevige ruzie zijn geweest! Dat hij daar zo'n deuk door op gelopen heeft zeg maar en dat na 8 maanden al! Hebben jullie het niet uitgepraat of is er iets anders aan de hand wat hem dwars zit. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets alleen maar wordt veroorzaakt door een ruzie in het huishouden. Hij is nu naar een therapeut geweest en die zegt dat hij zich emotioneel voor mij heeft afgesloten. Vriend wil er alles aan doen om het gevoel terug te krijgen en wil duus ook echt in therapie, eventueel samen met mij. (relatietherapie). De seks is op dit moment nul. Hij zegt dat hij er nu geen behoefte aan heeft.

Ik wete niet zo goed wat ik ermee aan moet. Aan de ene kant ben ik super gek op hem en wil ik hem die kans geven, aan de andere kant denk ik; daar heb je er weer zo een.....

Herkent iemand misschien dit? Is dit een normale relatiedip of is dit een onbegonnen zaak?
toen we gingen samen wonen was het nog super. Het ging mis toen we het over de regeldingen hadden (huishouden en financieen) Dat 'bevriezen' kent hij van eerdere relaties van zichzelf en hij wil nu dus in therapie. Niet perse in relatietherapie, hij heeft wel door dat het probleem bij hem ligt, al heel lang voor mijn tijd en dat hij er nu echt iets mee moet doen want anders raakt hij me kwijt.Dat wil hij echt niet. Maar ik weet niet of ik dit al wel wil na 8 maanden....
de ruzie was niet hevig. Ik was wat onredelijkm ar niet op een hele heftige manier. (op de 'ik-ben-ongesteld-manier)
quote:spidergirl1 schreef op 19 augustus 2009 @ 22:48:

hij heeft wel door dat het probleem bij hem ligt, al heel lang voor mijn tijd en dat hij er nu echt iets mee moet doen want anders raakt hij me kwijt.Dat wil hij echt niet. Maar ik weet niet of ik dit al wel wil na 8 maanden....

Aha. Dat is wel een hele andere vraag.

Eentje die je ook alleen maar zelf kan beantwoorden omdat wij niet weten of hij de moeite waard is.
dat snap ik, maar ik heb zo genoeg van mannen die emotioneel nog niet weten wat ze willen/kunnen/enz. Heeft dit uberhaubt een kans van slagen? Ik weet dat je na een maand of 7 een relatiedip kan hebben. Ziet dat er dan zo uit? Of is het anders?
Als het aan hem ligt, als jullie beiden ( en zijn therapeut ) het daar over eens zijn dan zou ik hém die therapie laten volgen en tegen hem zeggen dat hij je weer kan bellen als hij het een en ander weer op de rit heeft. Ik kan me voorstellen dat je hier in een prille relatie helemaal geen zin hebt; relatietherapie en geen sex e.d.; je hebt namelijk nog helemaal geen stevige basis om op terug te kunnen vallen en om te kunnen teren.
quote:spidergirl1 schreef op 19 augustus 2009 @ 22:52:

dat snap ik, maar ik heb zo genoeg van mannen die emotioneel nog niet weten wat ze willen/kunnen/enz. Heeft dit uberhaubt een kans van slagen? Ik weet dat je na een maand of 7 een relatiedip kan hebben. Ziet dat er dan zo uit? Of is het anders?

Moeilijk te zeggen, omdat wij niet weten wat hij nou precies denkt en voelt.

Het kunnen - even grof geschat- twee dingen zijn ;

1. de verliefdheid is over en wat er nu is is geen houden van (geworden).

2. hij heeft last van het een of ander .(bindingsangst of iets anders waar die hopelijk met therapie iets aan kan doen).
quote:spidergirl1 schreef op 19 augustus 2009 @ 22:52:

dat snap ik, maar ik heb zo genoeg van mannen die emotioneel nog niet weten wat ze willen/kunnen/enz. Heeft dit uberhaubt een kans van slagen? Ik weet dat je na een maand of 7 een relatiedip kan hebben. Ziet dat er dan zo uit? Of is het anders?Het is een mega dip. En na 8 maanden SAMEN in therapie omdat HIJ een probleem heeft..?
quote:spidergirl1 schreef op 19 augustus 2009 @ 22:48:

toen we gingen samen wonen was het nog super. Het ging mis toen we het over de regeldingen hadden (huishouden en financieen) Dat 'bevriezen' kent hij van eerdere relaties van zichzelf

klinkt alsof hij alleen maar de romantische en verliefde kant van relaties kan handelen, en niet met de volwassen kant overweg kan. Als de roze bril afgaat en er zaken geregeld moeten worden.

Dat in combinatie met overhaast gaan samenwonen (4 maanden vind ik eerlijk gezegd wel overhaast) is een recept voor problemen.

Ik denk dat hij eerst maar eens volwassen moet worden. Ik weet niet of het haalbaar is om weer apart te gaan wonen maar ik zou als ik jou was voorlopig maar even op eigen benen proberente staan.
quote:ellen2_ schreef op 19 augustus 2009 @ 23:44:

[...]

klinkt alsof hij alleen maar de romantische en verliefde kant van relaties kan handelen, en niet met de volwassen kant overweg kan. Als de roze bril afgaat en er zaken geregeld moeten worden.

Dat in combinatie met overhaast gaan samenwonen (4 maanden vind ik eerlijk gezegd wel overhaast) is een recept voor problemen.

Ik denk dat hij eerst maar eens volwassen moet worden. Ik weet niet of het haalbaar is om weer apart te gaan wonen maar ik zou als ik jou was voorlopig maar even op eigen benen proberen te staan.Helemaal mee eens!
.
quote:ellen2_ schreef op 19 augustus 2009 @ 23:44:

[...]

Ik denk dat hij eerst maar eens volwassen moet worden. Ik weet niet of het haalbaar is om weer apart te gaan wonen maar ik zou als ik jou was voorlopig maar even op eigen benen proberente staan.

Mee eens.

TO: het is ook een vorm van zelfbescherming voor jezelf om nu op de rem te trappen en hem terug te laten komen als hij er voor zichzelf uit is wat hij met zijn leven wil. Ik zou er, met zo'n persoon, geen zin in hebben. En al helemaal niet als dit na 8 maanden relatie al gebeurt.

Snel gaan samenwonen kan wel werken (ik ben zelf na 6 maanden gaan samenwonen) maar alleen als je beide goed helder hebt wat je van elkaar en van een relatie wilt. En dat heeft je vriend nog lang niet helder blijkt wel.
xx
7 maanden dip?..

Was het niet 'the seven year itch'?..
Na 8 maanden al in therapie?? Wat een onzin! Ga snel uit elkaar, want dit is gedoemd te mislukken!!
Afgezien van het feit dat deze situatie zich voordoet na 8 maanden vind ik het ergens wel te prijzen dat hij zich deze situatie en jouw gevoelens aantrekt door naar een therapeut te gaan. Waarschijnlijk zijn jullie te snel gaan samenwonen en heeft hem dat benauwd. Niet om excuses voor hem te gaan verzinnen want het is wel heel snel om je zo te voelen na 8 maanden maar iedereen zit anders. Ten tweede, het idee wat bij mensen bestaat dat de beginjaren maar 1 grote roze wolk moeten zijn en dat vooral de vlindertjes aan zullen blijven houden is gewoon niet realistisch, mensen die lopen veel te snel weg bij een partner als het allemaal wat minder gaat. Nogmaals zijn emotionele afsluiten na 8 maanden is wel wat snel maar hij wil wel dingen ondernemen om er wat aan te doen. Het is aan jou om te bepalen wat jouw gevoelens voor hem zijn en dan misschien toch nog wat geduld op te brengen
.
de kogel is door de kerk; we zijn uit elkaar. We hebben het nog 3 maanden geprobeerd om te daten en niet meer bij lekaar te wonen, maar ook dit hielp niet.

Het stomme is, dat we nog wel van elkaar houden, dat er nog wel een gevoel is, maar we voelen ons niet meer op ons gemak bij elkaar. De vonk is weg.

Ik snap alleen niet dat dat kan, je zit samen heel hoog op een roze wolk en ineens is de wolk en het gevoel weg.

Ben nu zijn spullen aan het verzamelen en voel me verdrietig. Ben nog zo gek op hem, maar ik snap ook dat we nu niet verder kunnen. Gek eigenlijk, want het is niet mijn gevoel wat weg is, maar het zijne en toch heb ik hier voor nu vrede mee. We hebben ook zo lang gevochten om het weer terug te krijgen. Mis hem verschikkelijk en heb hem het liefst heel dicht bij me, maar dat zit er niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven