Rust door jaloersheid
maandag 3 september 2018 om 18:24
Hallo, ik(man) wil graag even van mij afschrijven.
Ik heb nu ruim een jaar een relatie met een vrouw die 6 jaar ouder is dan ik. Wij zijn elkaar tegen gekomen in een moeilijke periode na een scheiding. Na de scheiding hebben we beiden gedate en verschillende mensen ontmoet, voordat wij elkaar troffen. Het klikt onzettend goed en we hebben veel steun aan elkaar. We zijn echt verliefd op elkaar en vinden de liefde die we allebei nog niet eerder zo hebben beleefd. We zijn vaak bij elkaar als we niet onze kinderen thuis hebben. Een soort van LAT relatie.
Maar help... ik ben jaloers en vraag regelmatig naar haar scharrels en dat zorgt voor spanning. Als zij daar dan wat over zegt, wat ze eigenlijk niet wil, maar ik zo op aandring, lijkt het voor mij alsof het nu binnen onze relatie gebeurd en word ik boos. Klinkt best dom eigenlijk, ik weet het, maar dat dat zijn nou eenmaal de emoties die bij mij spelen. We hebben er samen al vaak over gepraat maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Na weer een vervelende situatie heeft ze nu aangegeven even rust te willen in onze relatie. Elkaar maar even niet zien om alles op een rijtje te zetten en helder te krijgen of er een toekomst voor ons samen is. Ik voel mij zo rot over dat het elke keer gebeurd, voor mij maar ook voor haar. Ik ben zo gek op haar en wil echt samen verder.
Wat moet ik nou doen? Ik heb aangegeven haar keuze te respecteren, maar vind het zo moeilijk. Ik mis haar zo en wil haar zo graag vertellen hoe gek ik op haar ben. Moet ik nou gewoon helemaal met rust laten, dus niks geen contact zoeken? Of zal ik zo af en toe vragen hoe het nu met haar is? of misschien anders? Graag hoor ik wat advies
Ik heb nu ruim een jaar een relatie met een vrouw die 6 jaar ouder is dan ik. Wij zijn elkaar tegen gekomen in een moeilijke periode na een scheiding. Na de scheiding hebben we beiden gedate en verschillende mensen ontmoet, voordat wij elkaar troffen. Het klikt onzettend goed en we hebben veel steun aan elkaar. We zijn echt verliefd op elkaar en vinden de liefde die we allebei nog niet eerder zo hebben beleefd. We zijn vaak bij elkaar als we niet onze kinderen thuis hebben. Een soort van LAT relatie.
Maar help... ik ben jaloers en vraag regelmatig naar haar scharrels en dat zorgt voor spanning. Als zij daar dan wat over zegt, wat ze eigenlijk niet wil, maar ik zo op aandring, lijkt het voor mij alsof het nu binnen onze relatie gebeurd en word ik boos. Klinkt best dom eigenlijk, ik weet het, maar dat dat zijn nou eenmaal de emoties die bij mij spelen. We hebben er samen al vaak over gepraat maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Na weer een vervelende situatie heeft ze nu aangegeven even rust te willen in onze relatie. Elkaar maar even niet zien om alles op een rijtje te zetten en helder te krijgen of er een toekomst voor ons samen is. Ik voel mij zo rot over dat het elke keer gebeurd, voor mij maar ook voor haar. Ik ben zo gek op haar en wil echt samen verder.
Wat moet ik nou doen? Ik heb aangegeven haar keuze te respecteren, maar vind het zo moeilijk. Ik mis haar zo en wil haar zo graag vertellen hoe gek ik op haar ben. Moet ik nou gewoon helemaal met rust laten, dus niks geen contact zoeken? Of zal ik zo af en toe vragen hoe het nu met haar is? of misschien anders? Graag hoor ik wat advies
dinsdag 4 september 2018 om 06:50
Wat je voelt kies je niet wat je ermee doet wel. Dit heeft niets met haar te maken want dit zou je ook bij een ander hebben. Daarnaast is zij niet vreemd gegaan en presenteer jij de verkeerde de rekening voor iets dat zij niet heeft gedaan. Jullie relatie is ongezond. Je kunt haar beter met rust laten tot je meer inzicht hebt in welke keuzes wel degelijk bij jou horen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 4 september 2018 om 09:26
RM74 schreef: ↑03-09-2018 20:32Op dit moment ben ik bij een therapeut en praat over dit gedrag. Ik wil er vanaf, dat weet zij ook. Ik probeer niet te vergoeilijken, maar aan te geven dat het gedrag geen bewuste keuze van mij is, maar een emotie waar ik moeilijk mee om kan gaan. Signaal van haar is duidelijk voor mij en ik hoop dat ze ziet dat ik er serieus mee bezig ben.
Maar mijn vraag was eigenlijk, hoe kan ik nu het beste reageren op haar verzoek van rust.
Wat heeft zij jou misdaan, dat je boos wordt op haar?
Hou op met wroeten en redenen zoeken/vinden om boos te worden op haar. Die redenen zijn onterecht want jij hebt niets te maken met haar verleden. Zij heeft t.o.v jou niets goed te maken.
Zij vraagt om rust? Terecht.
Geef haar dat.
Niemand houdt van onzinnige ruzies.
Die jaloezie zit in jou en heeft niets met haar of haar verleden te maken. Het heeft ermee te maken dat jij onzeker bent en niet kan verkroppen dat zij een verleden heeft. Dat zij iemand anders leuk vond, voor jouw tijd. Is dat een misdaad?
Heb jij geen verleden?
Vind je het terecht als zij boos is op jou omdat jij ooit verliefd was op iemand anders?
Als dat onderwerp van ruzie is, heb je het samen niet goed en moet je m.i elkaar met rust laten.
dinsdag 4 september 2018 om 10:28
zaterdag 8 september 2018 om 13:57
Waarom vraag je wat je steeds moet doen? Dat is toch kristalhelder?
Wat mij steeds opvalt aan jouw reacties is dat je herhaaldelijk naar hetzelfde vraagt, maar je de antwoorden niet krijgt die je wil horen en maar blijft vragen.
Zou je gelukkiger worden als mensen hier zeggen dat je haar nu moet bellen? Ook al menen ze het niet?
Wat mij steeds opvalt aan jouw reacties is dat je herhaaldelijk naar hetzelfde vraagt, maar je de antwoorden niet krijgt die je wil horen en maar blijft vragen.
Zou je gelukkiger worden als mensen hier zeggen dat je haar nu moet bellen? Ook al menen ze het niet?
zaterdag 8 september 2018 om 21:49
Zij: "ik wil graag rust"
Jij: "Help wat moet ik doen, ik heb gevoelens ik wil wil wil ikke ikke zal ik haar maar gaan stalken? Das toch een goed plan ja?"
Je hebt geen bord maar een surfplank voor je kop. Wil je voor de rechter komen voor stalking? Laat die vrouw met rust en ga eerst jezelf eens uit de kreukels halen.
Jij: "Help wat moet ik doen, ik heb gevoelens ik wil wil wil ikke ikke zal ik haar maar gaan stalken? Das toch een goed plan ja?"
Je hebt geen bord maar een surfplank voor je kop. Wil je voor de rechter komen voor stalking? Laat die vrouw met rust en ga eerst jezelf eens uit de kreukels halen.
zondag 9 september 2018 om 11:20
Hallo TO, dat jij zoveel wilt weten over jouw voorgangers komt op mij over als pure onzekerheid over jezelf. Mogelijk ook een flinke dosis verlatingsangst.
Je zult w.s ook haast groen aanlopen als je een foto tegenkomt van jouw vriendin waarop ze met een ex gefotografeerd staat?? of alleen de gedachte dat ze close met een ander is geweest (voor jouw tijd) dat vliegt jou al naar de strot?
Pas op! dat riekt naar ziekelijke jaloezie waar bovengenoemde mogelijk de oorzaak van kan zijn.
Alleen jijzelf kunt jezelf verlossen van dit juk.
Nu wordt je steeds aangevlogen door jouw eigen jaloezie en onvermogen, en op het moment dat jouw vriendin deze gevoelens niet bij jou wegneemt, neem je haar dat kwalijk en zie je haar als de aanstichtster van jouw rot gevoel.
Waarschijnlijk loop jij rond met een weerwar aan gevoelens, gedachtes en emoties die alleen maar groter groeien i.p.v afnemen.
Ga je hoofd op orde brengen i.p.v alles op jouw vriendin te projecteren.
'Schat, hier heb je mijn problemen, als je van me houd los je ze voor me op!'
'I need you to fix me?'
Ik kan me indenken dat ze daarom afstand van je heeft genomen.
Als jij niet aan jezelf gaat werken zullen er steeds opnieuw situaties ontstaan waarin een mug weer uitgroeit tot een olifant.
Ik hoop dat het je gaat lukken, want zoals ik je lees doe je vooral jezelf hier veel verdriet mee aan.
Je zult w.s ook haast groen aanlopen als je een foto tegenkomt van jouw vriendin waarop ze met een ex gefotografeerd staat?? of alleen de gedachte dat ze close met een ander is geweest (voor jouw tijd) dat vliegt jou al naar de strot?
Pas op! dat riekt naar ziekelijke jaloezie waar bovengenoemde mogelijk de oorzaak van kan zijn.
Alleen jijzelf kunt jezelf verlossen van dit juk.
Nu wordt je steeds aangevlogen door jouw eigen jaloezie en onvermogen, en op het moment dat jouw vriendin deze gevoelens niet bij jou wegneemt, neem je haar dat kwalijk en zie je haar als de aanstichtster van jouw rot gevoel.
Waarschijnlijk loop jij rond met een weerwar aan gevoelens, gedachtes en emoties die alleen maar groter groeien i.p.v afnemen.
Ga je hoofd op orde brengen i.p.v alles op jouw vriendin te projecteren.
'Schat, hier heb je mijn problemen, als je van me houd los je ze voor me op!'
'I need you to fix me?'
Ik kan me indenken dat ze daarom afstand van je heeft genomen.
Als jij niet aan jezelf gaat werken zullen er steeds opnieuw situaties ontstaan waarin een mug weer uitgroeit tot een olifant.
Ik hoop dat het je gaat lukken, want zoals ik je lees doe je vooral jezelf hier veel verdriet mee aan.
woensdag 12 september 2018 om 08:27
Dat denk ik ook.
Liever rust en vrede hebben dan tijd en energie verspillen aan onzin. Wat doe je haar aan door haar zo op de huid te zitten en haar aan te vallen op zaken waar zij niks meer aan kan veranderen.
Verleden is verleden, en voorbij.
En daarbij had TO er geen ene zier mee te maken ook, want het was voor zijn tijd.
Ze zal geen zin meer hebben in dat TO haar zich slecht laat voelen over haarzelf en haar leven.
Liever is ze met iemand die haar en haar verleden volledig accepteert en waardeert. Iemand die van haar houdt in woord en daad. Die samen met haar het heden en de toekomst mooi maakt ipv deze te vervuilen met negativiteit.
Dus ik denk ook dat zij er klaar mee is.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 12-09-2018 09:07
5.19% gewijzigd
woensdag 12 september 2018 om 09:05
Ja, mocht ze (ooit) terug contact willen, dan zou dat haar eigen keuze zijn en dan komt ze uit eigen beweging. Als ze jou (en je gedoe) toch nog aantrekkelijk vindt.
Tot die tijd: geef en gun haar de rust die ze nodig heeft!
En als ze ervoor gekozen heeft om niet terug te komen, weet dan waar dat door is gekomen: jouw eigen nare gedrag helaas. Voortaan zuiniger zijn op iemand die je echt wilt houden.
woensdag 12 september 2018 om 10:37
Ze is blij dat ze van dat gezever af is.
Hij houd het maar bij zich.
Het is niet meer haar hoofdpijn.