Ruzie beste vriendin

12-06-2018 22:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
ik heb jullie advies nodig.
Ik had voor een langere tijd een groepje meiden waarmee ik super goed mee omging. Een van die vriendinnen was Sara. Zij had naast ons nog een leuke vriendengroep waar ze ons vaak mee naar toe nam. Daar heb ik een jongen ontmoet wat goed klikte en na een tijd kreeg ik een relatie met die jongen. Ondanks dat we elkaar erg leuk vonden werkte het niet goed door wat communicatie misverstanden. Wel gingen we nog normaal als vrienden met elkaar om zodat de vriendengroep ook niet uit elkaar zou vallen. De jongens van de vriendengroep hadden besloten om een groot feest te geven en nodigde ons ook allemaal uit. Op dat feestje ontmoette mijn ex een andere meid en had meteen met haar gezoend terwijl het net een paar dagen uit was. Deels door de drank en door mijn gevoelens raakte ik hier redelijk overstuur van en moest huilen omdat ik die jongen nog redelijk leuk vond. Mijn beste vriendin Sara was boos geworden op mijn ex terwijl het ook een van haar beste vrienden was. Hier wist ik niks van af. Ik ging weer verder en op datzelfde feestje kwam er een jongen naar me toe en begon met mij te praten en te dansen. Uit het niets gaf hij mij een kus op me mond. Dit kwam heel onverwachts maar door de emoties die ik toen had en de drank die ik ophad had ik die kus niet tegengehouden. Nu ging er al snel een verhaaltje rond dat ik met die jongen had gezoend wat niet waar was. Sara was toen heel boos op mij geworden omdat ze het niet kon kunnen dat ik met die jongen had "gezoend" nadat zij boos op een van haar goeie vrienden was geworden voor mij. Ik had tegen haar gezegd dat ik niet met die jongen had gezoend en dat weet ze nu ook. Toch is ze nog heel boos op me en praat ze niet tegen me. Ik heb al geprobeerd om met haar te praten maar dat wil ze niet. Wat vinden jullie dat ik zou moeten doen?

Sara is terecht boos

Totaal aantal stemmen: 12

Ja (25%)
Nee (75%)
Optie 3: De buurman zoenen, dit filmen en Sara het filmpje sturen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Of optie 4: blaas het zo op dat het nog jaren nasuddert.

Optie 5: laat haar even met rust. Volgend jaar zijn jullie het vast weer vergeten. Dan is het niet de moeite om er nu zo moeilijk over te doen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Sara moet jou niet vertellen wie je wel of niet zoenen mag.

Dus ze zeurt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Optie 6: Sara is verliefd op jou.
haarklover schreef:
12-06-2018 22:35
Sara moet jou niet vertellen wie je wel of niet zoenen mag.

Dus ze zeurt.
Optie 6 en bovenstaande dus 7
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Optie 7: wacht tot je wat ouder bent, dan lach je samen over dit soort puberdrama's.
Optie 9: je gaat Sara zoenen
anoniem_187755 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 22:50
3.57% gewijzigd
Ik snap Sara in eerste instantie wel. Maar ik snap niet dat ze boos blijft nu ze weet dat je niet stond te zoenen (hoewel ik dat laatste een beetje betwijfel - en ik denk Sara ook).
Such fun!1
Ohnee.. nee .. nee.. :biggrin:
Enn schreef:
12-06-2018 22:50
Ohnee.. nee .. nee.. :biggrin:
Het gaat helemaal de mist in zo... :bonk:
tiramisuusje schreef:
12-06-2018 22:51
Het gaat helemaal de mist in zo... :bonk:
Klopt. We slaan optie acht over.
Well behaved women rarely make history.
Optie 10: Back to kindergarten.
Optie 11: volg alle wijze raad bij optie 8 op
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Je schrijft zelf dat je met hem hebt staan zoenen.

Optie 12 dus: lekker naar bed, morgen fris weer op en uit die puberale modus.
Wat een kinderachtig gedoe van Sara.

Vriendinnen horen elkaar te vertrouwen dus als jij haar vertelt dat je niet stond te zoenen (wat overigens je goed recht zou zijn hoor, lekker zoenen wie je wil), dan hoort zij jou te geloven.

Doet ze dat niet en blijft ze boos op je (om niks)? Lekker in haar sop gaar laten koken en het gezellig hebben met je andere vrienden. Sara draait wel weer bij en anders maar niet.

Maak je niet druk ;)
Ik snap je vriendin wel. Ze komt eerder die avond op voor jouw belang door één van haar vrienden op z'n kop te geven over zijn gedrag. Jij moest huilen. Ze wil niet dat jij gekwetst wordt door zijn toedoen. Dat vind ik wel vriendschap.

Vervolgens lijkt het erop dat jij op dezelfde avond precies hetzelfde doet. Ja, koekoek! Zij heeft dan 'voor niks' onenigheid gehad met een andere vriend. Ofwel, zij is de verliezer hier. En niet jij.

Ik denk dat jullie aan het leren zijn hoe je met mensen omgaat. Hoort bij je leeftijd. Geef haar de credits dat ze voor je is opgekomen. Roep sorry voor het misverstand. En doe dit beiden pas over een paar dagen, als de ergste boosheid eraf is.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven