Ruzie [lege OP]

24-06-2022 23:06 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat maar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-06-2022 15:07
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
25-06-2022 08:14
Je hebt dezelfde man als je moeder. En je dochter heeft straks dezelfde man als jij. Dit soort dingen heeft invloed.

Als je een mooi huis hebt, moet hij misschien uit dat huis.
Ja TO, jij kunt deze cirkel doorbreken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt misschien erg voor de hand, maar moet jullie gewoon een keer een goed gesprek hebben? Ga met z'n tweeen de hond uitlaten en voer dan een goed gesprek.

Dat incident met je dochter, kan het niet zijn dat je het anders opvat dan hij? Beetje zoals je hier interpreteert dat wij zeggen dat je een slechte moeder bent, dat dit ook in deze situatie zo zit.

Hij zegt daarna namelijk dat hij wel wilde komen, wellicht wilde hij helemaal geen excuus zoeken maar zag jij dat in wat hij zei.

Het voelt voor mij aan alsof jullie in een negatieve spiraal zitten, waar elkaars acties de spiraal naar beneden versterken .

De vraag is ook, hoe leuk ben je voor hem?
Je mag het gewoon uitmaken hoor, deze man klinkt niet als een leuke gezellige man.

Je hoeft geen relatie te hebben en samen te wonen met iemand. Ook leuker voor je kinderen, geen vent in huis die nergens voor interesseert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klaar nu met mijn kinderen hierbij te betrekken. Ik vroeg geen advies over mijn kinderen.
En dat is geen man vrouw ding.
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 08:19
Klaar nu met mijn kinderen hierbij te betrekken. Ik vroeg geen advies over mijn kinderen.
Haha, was je ook maar zo 'assertief' in je relatie. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 08:19
Klaar nu met mijn kinderen hierbij te betrekken. Ik vroeg geen advies over mijn kinderen.
Gevoelig punt? Je weet dus zelf ook, dat wat je ze aandoet echt niet kan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 08:19
Klaar nu met mijn kinderen hierbij te betrekken. Ik vroeg geen advies over mijn kinderen.
Dan moet je ook niet vertellen dat ie geen aandacht voor ze heeft.

Over de vraag of leuke geïnteresseerde mannen die hun gevoelens kunnen uiten wel bestaan: ja zeker. Dat jij ze niet kent zegt misschien iets over de omgeving waar jij in zit of over waar jij op valt in mannen.

Waar ben je eigenlijk op gevallen bij hem en je ex?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 08:19
Klaar nu met mijn kinderen hierbij te betrekken. Ik vroeg geen advies over mijn kinderen.
Dat is niet helemaal waar als je eerst de vraag stelt of het een mannending is dat ze niet willen zorgen voor een kind van hun partner. Want daarmee geef je aan hoe de relatie is en wordt daarop logischerwijs doorgegaan.
En nee dat is geen mannending. Mijn man zorgt voor ons kind wat niet van hem én niet van mij is. Je kunt ook liefde voelen ook al ben je niet de biologische ouder. Dat je daaraan twijfelt zegt veel over het beeld wat je van mannen hebt, en denk dat dat de belangrijk punt is om eens nader te onderzoeken.

Daarnaast lijk je een man te hebben waartegen je eerlijk moet zeggen wat je nodig hebt: "henk, ik ben verdrietig, kun je me even vasthouden" Ipv allerlei dubbelzinnige signalen voor hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
24-06-2022 23:20
Hij is er nog steeds ;).
En waarom ik bij hem ben? Omdat hij van me houdt. En blijkbaar vind ik niet dat ik meer verdien dan dat.
Maar de manier waarop hij naar me kijkt, me kust of mijn hand vast houdt. Geen idee of er meer mannen zijn die me de kriebels kunnen geven. Maar ik ken het niet. Daarom accepteer ik zoveel denk ik.
Dat is een aangeleerde act om de gevoelige snaar te raken bij vrouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen verwachten geloof ik dat kinderen iets zullen zeggen in de trant van "mama, ik voel me niet goed bij deze thuissituatie. Je geeft me geen goed voorbeeld van hoe een liefdevolle relatie werkt en jullie leren me dat ik als vrouw geen liefde waard ben, waardoor ik mij later net zo zal laten behandelen als jij."

Volgens deze mensen hoor je het aan een kind te kunnen zien of horen als ze beschadigd raken door een scheiding of probleemrelaties.

Maar een kind heeft helemaal dat bewustzijn nog niet en ze IS al gevormd door de hele situatie. Kinderen worden juist zelfstandig, volwassen en wijs in dit soort situaties. Dat betekent echter niet dat ze gezonde gelukkige volwassenen zullen worden die in contact zijn met hun gevoelens en behoeftes. Dit zijn later de control freaks en workaholics die zichzelf altijd maar wegcijferen en zich als stront laten behandelen om liefde te verdienen.
Goed van je dat je hulp zocht en dat er wat verandering is.
Ga zo door .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het jammer dat je genoegen neemt met iemand die 1, er niet is voor jou en 2, niet voor je kinderen. Dat is niet hoe een relatie hoort of hoeft te zijn. Ik heb ook heel lang een dergelijke relatie gehad. Maar ik heb gewoon geen trek meer in een vent die op je meelift.

Nu is mijn huidige vriend gelukkig heel anders, voor hem is het vanzelfsprekend om dingen in huis te doen zonder dat ik iets vraag, en hij woont hier niet eens. Ook vanzelfsprekend dat hij mij met dingen steunt of helpt of meegaat of als er iets met mijn kinderen is. Nooit gedoe of gezeik of moeilijk doen daarover of moeten vragen daar om. Omdat hij zelf ook zo in het leven staat en hij in zijn huishouden de kar trekt en lief en behulpzaam is maar zijn eigen kinderen ook. Het is eerlijk waar zo'n verademing TO en dat gun ik jou ook heel erg. Gun het jezelf ook alsjeblieft. En het is zo veel makkelijker om alleen te zijn dan met zo'n blok aan het been
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
25-06-2022 10:53
Ik vind het jammer dat je genoegen neemt met iemand die 1, er niet is voor jou en 2, niet voor je kinderen. Dat is niet hoe een relatie hoort of hoeft te zijn. Ik heb ook heel lang een dergelijke relatie gehad. Maar ik heb gewoon geen trek meer in een vent die op je meelift.

Nu is mijn huidige vriend gelukkig heel anders, voor hem is het vanzelfsprekend om dingen in huis te doen zonder dat ik iets vraag, en hij woont hier niet eens. Ook vanzelfsprekend dat hij mij met dingen steunt of helpt of meegaat of als er iets met mijn kinderen is. Nooit gedoe of gezeik of moeilijk doen daarover of moeten vragen daar om. Omdat hij zelf ook zo in het leven staat en hij in zijn huishouden de kar trekt en lief en behulpzaam is maar zijn eigen kinderen ook. Het is eerlijk waar zo'n verademing TO en dat gun ik jou ook heel erg. Gun het jezelf ook alsjeblieft. En het is zo veel makkelijker om alleen te zijn dan met zo'n blok aan het been
Dank je! Het raakt je wel.

Nog een vraagje. Misschien meer voor de mannen.
Mijn vriend en ik rijden motor.
Vorig jaar heb ik heel weinig gereden. Mijn vriend had er in het weekend meestal geen zin in omdat hij de hele week naar zijn werk reed.
Maar dit jaar heeft mijn vriend 2 maanden geleden een oproep gedaan op Facebook voor motor maatjes. Daar is een jongedame uit gekomen waar hij nu (samen met zijn beste vriend) een groepsapp mee heeft en ritten maakt.
Op zich geen drama. Hij heeft recht op zijn vrienden en ik ben er van overtuigd dat hij niet vreemd gaat.
Maar als ik vraag waarom hij me nooit vraagt om mee te rijden krijg ik als antwoord "weet ik eigenlijk niet, komt niet in me op".
Moet ik me zorgen maken of is motor rijden gewoon iets wat je met vrienden doet?
Meer voor de mannen?
Ben je serieus?
Hij wil gewoon niet met jou motorrijden, net als dat hij niets met je wil thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
25-06-2022 12:13
Meer voor de mannen?
Ben je serieus?
Oké, als vraag aan de vrouwen dan. Zou jij dat oké vinden bij de partner?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je geeft een hoop redenen om bij hem weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 12:15
Oké, als vraag aan de vrouwen dan. Zou jij dat oké vinden bij de partner?
Ik zou zijn gedrag richting mijn kinderen niet oké vinden
Ja, als hij zogenaamd moe is van rijden en daarom niet met jou wil rijden in weekenden maar dan een advertentie gaat zetten en met een ander ( ook nog een jonge dame) wel zin in rijden heeft dan gaat jouw bullshit radar toch gewoon af.

Hij wil niets met jou, wil niets met je kinderen en toch is hij lief en wil je bij hem blijven en raak je beledigd als mensen naar aanleiding van je eigen geopende topic aangeven dat hij niet leuk is.

Vind zelf niet een beetje raar?

En stop eens met dat seksistische generaliseer, echt nergens voor nodig ook.
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 12:15
Oké, als vraag aan de vrouwen dan. Zou jij dat oké vinden bij de partner?
Ik zou helemaal niets van zijn gedrag oke vinden, niets eerder en dit ook niet, mijn bullshitradar zou echt afgaan.
En dit zou mijn partner ook niet zijn. Waarom die van jou wel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 12:15
Oké, als vraag aan de vrouwen dan. Zou jij dat oké vinden bij de partner?

Wat wil je horen?
"Ballenbak, jij bent een geweldige moeder. Jij doet alles voor kinderen.
Je hebt soms een rare bui (silent treatment), maar dat is in peanuts in vergelijking met wat je allemaal moet verdragen.
Je ex/ vriend / schoonmoeder zijn allemaal weggewaaide dakramen."

Je krijgt geen gelukkig nieuw gezin, met vriend in een papa-rol en een schoonmoeder die vol lof is over jouw citroencake.

Er is hooguit wederzijdse verdraagzaamheid bij jullie thuis.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballenbak888 schreef:
25-06-2022 12:10
Dank je! Het raakt je wel.

Nog een vraagje. Misschien meer voor de mannen.
Mijn vriend en ik rijden motor.
Vorig jaar heb ik heel weinig gereden. Mijn vriend had er in het weekend meestal geen zin in omdat hij de hele week naar zijn werk reed.
Maar dit jaar heeft mijn vriend 2 maanden geleden een oproep gedaan op Facebook voor motor maatjes. Daar is een jongedame uit gekomen waar hij nu (samen met zijn beste vriend) een groepsapp mee heeft en ritten maakt.
Op zich geen drama. Hij heeft recht op zijn vrienden en ik ben er van overtuigd dat hij niet vreemd gaat.
Maar als ik vraag waarom hij me nooit vraagt om mee te rijden krijg ik als antwoord "weet ik eigenlijk niet, komt niet in me op".
Moet ik me zorgen maken of is motor rijden gewoon iets wat je met vrienden doet?
Again, ook dit is herkenbaar van mijn ex, nooit zin om iets te doen samen,ietsleuks of niet in het huishouden niks. Maar met anderen wel hoor, hobbyclub prima,hele weekenden weg prima. En jij lekker huishouden en voor de kinderen zorgen, en hij lekker de hort op en de was en boodschappen worden gedaan. Hij heeft het mooi voor elkaar. En zo lang jij denkt dat jij een zeur bent blijft dat zo

En voor de duidelijkheid, ik zou niet gaan voor hem dat aan zn verstand proberen te peuteren, maar gaan voor een leven alleen en slechts mannen toelaten in je leven die deze "heropvoeding" niet nodig hebben omdat ze dat vanzelf al doen/begriipen
purplepeanut wijzigde dit bericht op 25-06-2022 13:19
8.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Purplepeanut schreef:
25-06-2022 12:55
Again, ook dit is herkenbaar van mijn ex, nooit zin om iets te doen samen,ietsleuks of niet in het huishouden niks. Maar met anderen wel hoor, hobbyclub prima,hele weekenden weg prima. En jij lekker huishouden en voor de kinderen zorgen, en hij lekker de hort op en de was en boodschappen worden gedaan. Hij heeft het mooi voor elkaar. En zo lang jij denkt dat jij een zeur bent blijft dat zo

En voor de duidelijkheid, ik zou niet gaan voor hem dat aan zn verstand proberen te peuteren, maar gaan voor een leven alleen en slechts mannen toelaten in je leven die deze "heropvoeding" niet nodig hebben omdat ze dat vanzelf al doen/begrinpen
Dat stukje van die heropvoeding vertelde ik hem net ook😖.

Het is natuurlijk wel heel lief om te horen hoe ik zijn veilige haven ben waar hij tot rust komt. Maar ja, ik koop er niet zoveel voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je dat stukje over die heropvoeding aan hem vertellen tenzij je alsnog denkt hem te kunnen heropvoeden

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven