Ruzie met 'beste' vriendin, wat moet ik doen?

06-11-2009 22:05 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal..Ik heb even advies nodig.

Ik heb ruzie met een vriendin. Ik ken haar al 9 jaar en ze was een groot gedeelte van de tijd mijn beste vriendin. Een jaar geleden zijn we samen een maand op vakantie geweest en toen is er veel veranderd. Ik besefte ineens hoe oppervlakkig ze is. Ze wilde alleen maar winkels kijken en niks anders interesseerde haar. Hoe ongezellig ze is. We deden daar een curcus engels en ik heb super veel leuke mensen ontmoet, maar ze wilde nooit met ons mee leuke dingen doen. Ook mijn vriendje was er voor 1 weekje maar ze deed helemaal geen moeite om aardig tegen hem te zijn, ze negeerde hem. Ook kwam ik erachter dat ze hypocriet is. Ze wil bv geen zonnebloem olie in haar eten omdat het volgens haar ongezond is maar ze vreet zich wel elke dag vol met koekjes en ijsjes.

Sinds die tijd zien en spreken we elkaar ook wat minder. En nou hebben we echt ruzie. Het s namelijk zo dat ze nooit af wil spreken omdat ze geen geld heeft en als we een keer afspreken, zeikt ze non-stop dat ze geen geld wil uitgeven, dus dan gaan we altijd bij haar thuis voor de tv zitten. Ondertussen koopt ze belachelijk dure kleren, laarzen voor 'maar 250' euro, 5 winterjassen. Ook kopen haar vriend en zij super dure kadootjes voor elkaar. Zij kocht voor hem een breedbeeldtv, voor maar '300 eurootjes', hij een laptop van 600, dan zij weer een hugo boss pak voor hem. Nou wilden we deze week weer afspreken en zij wilde in de ochtend bij haar thuis hangen. Ik kon het niet meer inhouden en zei dat ik iets leukers wilde doen, misschien naar de bios of zo. En toen zei ze natuurlijk 'als het maar niet te veel geld kost...een bios kan nog net'. En toen knapte er iets bij mij en ik zei dat ik het zat ben dat ze zo stom doet over geld en dat ik tegenwoordig meer lol heb met andere mensen. Dit ging allemaal over de telefoon, en toen zei ze 'ok veel plezier' en hing ze op.

We hebben elkaar sindsdien niet meer gesproken (al een week).

Het probleem is nu, ik kan haar wel bellen om erover te praten. Maar ik weet niet of ik het wel goed wil maken. Ze is gewoon zo veranderd. Of ik ben veranderd, iig klikt het voor geen meter meer.. Maar als ik er mee kap, heb ik geen beste vriendin meer..

Wat moet ik doen?..
quote:unky schreef op 06 november 2009 @ 22:27:

Jezus ik noem gewoon kleine voorbeelden om te beschrijven waar ik me aan irriteer. Hoezo moet je dan vragen hoe oud ik ben. Ik ben 24 en doe een master aan de universiteit, als je ook twijfelt aan mijn intelligentie.

Ik vind het gewoon heel moeilijk om echte vrienden te maken, daar ben ik heel onzeker over. Vrienden kwijt raken maakt me daarom heel ongelukkig, daarom maak ik me zorgen over hoeveel vrienden ik overhou.

Toen zei ze dat en toen deed ze dit is niet echt een volwassen manier om uit te leggen vanuit een vakantie ooit.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, we reageren alleen maar en we zijn waarschijnlijk fysiek erg ver weg.

Wil je eigenlijk alleen je ei kwijt, wil je advies? Beide kan. Wat advies betreft, meestal is het beste het minst leuke... as usual in het leven..
Star, ook die over die gescheurde anus?!?

Unky, ik denk dat er gedoeld wordt op je topic Ik raak steeds vrienden kwijt
Sjeetje, vanwege zonnebloemolie en koekjes noem je iemand "hypocriet" en dat is dan een afweging in of je wel of geen vrienden wilt zijn? Tuurlijk, ik snap dat er een heleboel ergernisjes zijn en dat die zich opstapelen tot een grote bult ergernis, maar laat het dan gaan. Ik denk dat je ook niet zo'n leuke vriendin voor háár bent, als je je zo ergert

Samen een maand op vakantie is een zware test voor je vriendschap, en als ik zie hoe je het formuleert ("toen besefte ik hoe oppervlakkig ze is") denk ik dat jullie allebei niet zo goed door die test zijn gekomen. Laat het los.

Jezus ik noem gewoon kleine voorbeelden om te beschrijven waar ik me aan irriteer. Hoezo moet je dan vragen hoe oud ik ben. Ik ben 24 en doe een master aan de universiteit, als je ook twijfelt aan mijn intelligentie.

Ik twijfelde aan je mate van volwassenheid niet aan je IQ.
quote:Tia Dalma schreef op 06 november 2009 @ 22:31:

Star, ook die over die gescheurde anus?!?

Unky, ik denk dat er gedoeld wordt op je topic Ik raak steeds vrienden kwijtJa die anus scheurde uit door al die chips en koekjes.
Als ik jou was zou ik haar terug bellen en er gewoon over praten. Jullie zijn blijkbaar twee volwassenen die een normaal gesprek kunnen houden. Praat erover, zeg wat je dwars zit, laat haar haar woordje doen, denk er dan allebei over na en bel elkaar een tijdje later terug om tot een conclusie te komen.

Als je dan weet: het klikt niet meer, dit is geen vriendschap meer, dan heb je voorlopig maar een tijdje geen contact. Kom je tot de conclusie dat je het weer wilt proberen, dan doe je dat!

Ik vind t zelf wat kinderachtig, de manier waarop blijkbaar jullie telefoongesprek ging en de manier waarop het eindigde. Dat moet toch anders kunnen.
Ik begrijp niet waarom sommigen zo denegrerend moeten doen en zeggen dat dit basisschoolniveau is.

En wat betreft mijn andere topics, dit is niet voor niks een forum. Ik zie hier nergens gezellige dingen staan. Als ik gelukkig ben, kom ik hier ook niet om advies vragen.

Wat we wel dele is dat we altijd van die diepzinnige discussies hadden, basisniveau of niet, over politiek en het geloof en dierenrechten. Maar wat ik nu merk is dat ze alleen maar praat en tegenovergestelde doet. Ze is zogenaamd communistisch maar wil wel zo rijk mogelijk worden, dat soort dingen.

Ik vind het gewoon heel moeilijk om echte vrienden te maken, daar ben ik heel onzeker over. Vrienden kwijt raken maakt me daarom heel ongelukkig, daarom maak ik me zorgen over hoeveel vrienden ik overhou.

Hoeveel 'echte' vrienden wil je hebben dan? Houdt iemand een score bij, tel je anders niet meer mee?

Ik heb 2 beste vriendinnen maar verder een kleine vriendenkring. Ik ben maar ietsje () ouder dan jij maar heb inmiddels wel geleerd dat sommige mensen op een gegeven moment niet meer aansluiten bij de levensfase waar jij in zit. Dat kan, dat is vervelend en naar maar het is niet anders. Dan kun je beter je energie investeren in nieuwe vriendschappen, of het verdiepen van bestaande.
Zeg het tegen haar dan wat je nu allemaal opschrijft.
Even off-topic: gelukkig staan er ook heel veel gezellige dingen op dit forum!!

Nogmaals, bel haar op, vertel haar jouw frustraties en geef haar de kans om haar frustraties aan te geven. Succes!
Bedakt Star, dat jij zo volwassen reageert en mijn andere topics belachelijk maakt.

Jezus.heel aardig van je. Maar jij mag gewoon Bianca, BGB, of Blijfgewoonbianca zeggen, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:unky schreef op 06 november 2009 @ 22:37:

Ik begrijp niet waarom sommigen zo denegrerend moeten doen en zeggen dat dit basisschoolniveau is.

En wat betreft mijn andere topics, dit is niet voor niks een forum. Ik zie hier nergens gezellige dingen staan. Als ik gelukkig ben, kom ik hier ook niet om advies vragen.

Wat we wel dele is dat we altijd van die diepzinnige discussies hadden, basisniveau of niet, over politiek en het geloof en dierenrechten. Maar wat ik nu merk is dat ze alleen maar praat en tegenovergestelde doet. Ze is zogenaamd communistisch maar wil wel zo rijk mogelijk worden, dat soort dingen.

Op zich vullen jullie elkaar dus perfect aan. Zij praat alleen over zichzelf en jij praat alleen over haar

Nou en? Is mijn basisschool reactie dan... so what? Het is haar leven. Bovendien.. what's the colour of money? Its red

Serieus, je bent teveel met haar bezig en wat ze allemaal wel en niet doet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 november 2009 @ 22:42:

[...]

heel aardig van je. Maar jij mag gewoon Bianca, BGB, of Blijfgewoonbianca zeggen, hoor.
Nee joh, niemand vindt het leuk om te horen dat ze oppervlakkig is en dat ze dingen zegt die niet kloppen. Krijg je de grootste ruzies van. Wat Pammie zegt over levensfase vind ik ook wel kloppen. En soms krijg je na een paar jaar toch weer contact en is het weer leuk.
Blijf dan lekker in die "vriendschap" hangen unky en val ons er niet mee lastig...

Er is een tijd van komen, en een tijd van gaan... en dat geldt ook voor vrienden. Hoort bij ouder worden enzo
Wat je los laat komt meestal vanzelf weer naar je toe.

Mocht zij nog iets laten horen kan je altijd nog kijken wat je doet.

Als ik jou was zou ik voorlopig even geen contact meer met haar zoeken en je lekker richten op andere leuke meiden om mee om te gaan.

Misschien zijn jullie gewoon uit elkaar gegroeid en is het tijd voor nieuwe, andere vriendschappen die misschien op dit moment beter bij je zullen passen.

Beter geen vriendin meer dan een vriendin aan wie je je alleen maar stoort.
Jh misschien had ik geen advies moeten vragen hier. Want wie zit op vrijdag avond op een forum? Zeker geen gezellige meiden met veel vrienden.

Ik ben compleet gestoord natuurlijk, met al mijn deprimerende topics. Jullie? Bedankt voor alle reacties.
quote:unky schreef op 06 november 2009 @ 22:53:

Want wie zit op vrijdag avond op een forum? Zeker geen gezellige meiden met veel vrienden.

.je zou je verbazen......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:unky schreef op 06 november 2009 @ 22:37:

Wat we wel dele is dat we altijd van die diepzinnige discussies hadden, basisniveau of niet, over politiek en het geloof en dierenrechten. Maar wat ik nu merk is dat ze alleen maar praat en tegenovergestelde doet. Ze is zogenaamd communistisch maar wil wel zo rijk mogelijk worden, dat soort dingen.Meid, je ergert je onderhand het schompes aan die 'vriendin'. Dat is wel duidelijk. Je bent 24, en heus dat er wel andere vrienden voorbij komen. Ik ben ook ietsje ouder dan jij en heb zelfs echt niet meer de vrienden die ik toen had. Niks mis mee, schepen komen en gaan, en sommige blijven bij je, andere passen op een gegeven moment niet meer.

Overigens, je vergist je inderdaad als je stelt dat dit een forum is en er DUS geen gezellige dingen staan. Ik lach me dagelijks hier de ballen uit mijn broek (figuurlijk dan, als ik ze had). Ook om de echt vrolijke dingen die hier zat zijn.

(enne, het is 'denIgrerend' )
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 06-11-2009 22:59
Reden: nee nee niet te flauw worden
% gewijzigd

Jh misschien had ik geen advies moeten vragen hier. Want wie zit op vrijdag avond op een forum? Zeker geen gezellige meiden met veel vrienden.

Ik ben compleet gestoord natuurlijk, met al mijn deprimerende topics. Jullie? Bedankt voor alle reacties.

Oh kom op unk, wees nu wel even wat volwassener. Om je heen meppen is nou niet echt gelijk daar onder te scharen, vind je wel?

Je krijgt scherp maar goed advies. Deal ermee, in plaats van gelijk je lange tenen tot krampens toe uit te strekken...
Op vakantie gaan is altijd een risico.

.Joh, als je het én nodig vindt om je vreselijk te ergeren aan allerlei kleine dingetjes van je vriendin, én het nodig vindt om degenen die dat wat relativeren af te zeiken, zou het dan misschien kunnen dat je een beetje lange tenen hebt al te kritisch kijkt naar wat anderen doen en laten? En dat je vriendin misschien ook wel wat over jou te klagen heeft?

Jullie kunnen er voor kiezen om al die ergernissen stuk voor stuk uit te praten, maar misschien moet je gewoon wat meer in grote lijnen denken: wil ik deze vriendin nog, zo ja, dan haal ik wat vaker mijn schouders op, of wil ik haar eigenlijk sowieso niet meer?
Ghe, interessante discussies en dan kom je meteen met van die uitgekauwde thema's aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven