Ruzie met mijn beste vriendin maar ik mis haar.

21-01-2009 21:36 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem met mijn beste vriendin. Na heel veel verdriet na het verbreken van haar vorige relatie leerde ze eindelijk weer iemand kennen. Dus ik was hartstikke blij voor haar en was natuurlijk nieuwsgierig.

Er was alleen één probleem de nieuwe liefde wilde alleen seks en geen relatie. Ik zag hoe moeilijk ze het daarmee had en adviseerde haar dan ook een keuze te maken. Hiermee doorgaan en ongelukkig blijven of ermee stoppen en misschien iemand vinden die haar wel gelukkig zou maken. Maar wonder boven wonder werd het toch een relatie en ontmoette ik de dame in kwestie ook.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze me tegenviel. Ze was nogal anders dan mijn vriendin en een breezer meisje (als ik het zo mag noemen) heel oppervlakkig en ze was constant andere mensen die er bijv anders uitzagen belachelijk aan het maken.

Maar ik dacht ook bij mezelf: Als zij M. gelukkig maakt is dat goed. Wij hoeven geen vriendinnen te worden.

Na een tijdje wilde M. niets meer alleen doen met mij. Overal werd haar vriendin mee naar toe gesleept (concerten wat we samen hadden afgesproken enz)

Na afloop van zo'n concert zat ik naast haar vriendin in de auto. Toen heb ik iets gezien wat ik niet wilde zien. Namelijk dat ze een intiem smsje stuurde. Niet naar M. maar naar een jongen.

Niet netjes dat ik meekeek. Dat geef ik ook toe. Maar ik zag het toevallig en toen ik zag dat het voor ene J. was... Nou ja jullie snappen het wel.

Ik zat hier ongelofelijk mee. Ik heb er ook een tijdje over nagedacht wat ik hiermee moest maar besloot toch uiteindelijk het aan M. te vertellen.

Om een lang verhaal kort te maken. Ze geloofde mij niet. Ze nam me niets kwalijk maar ik had het vast niet goed gezien.

Ik dacht er het mijne van maar ik besloot het te laten rusten. Het enige wat ik wil is dat ze gelukkig is.

Sinds die tijd spraken we elkaar steeds minder. Ons contact ging van 1x in de week een drankje doen naar 1x in de maand.

Toen mijn tante overleed na een heel naar ziektebed en toen niets van haar hoorde terwijl ik er heel veel verdriet van had werd ik ongelofelijk kwaad. Heb haar toen gebeld, thuis uitgenodigd en haar precies verteld wat ik er van vond. Toen beloofde ze beterschap.

Tot ze onze vakantie afzegde. We hadden afgesproken (toen ze net een relatie had) dat we dit jaar samen een weekje weg zouden gaan omdat we elkaar 5 jaar kenden.

Ze zei af omdat haar vriendin het niet leuk vond dat ze zonder haar op vakantie zou gaan. Als het om het geld zou gaan of om vrije dagen (ik kan me ook voorstellen dat je graag met je partner op vakantie wilt) had ik het geen probleem gevonden en dan hadden we ook een weekendje kunnen gaan.

Ze zei de vakantie af via de sms.

Ik heb toen teruggesmst dat ik heel even klaar met haar was en dat ik haar voorlopig even niet meer wilde zien.

Alleen dit is nu 3,5 maand geleden. En ik mis mijn beste vriendin. Mijn beste vriendin van voor deze relatie. We stonden altijd voor elkaar klaar. Toen haar relatie uitging ben ik s'nachts nog naar haar toegegaan en dit gold ook voor haar.

Met nieuwjaar heb ik een smsje van haar gehad. Een standaard sms die ze naar iedereen stuurde.

Ik ben ondertussen verhuisd en zij weet daar niets van. Ik heb haar een kerstkaartje gestuurd met mijn nieuwe adres en daar op geschreven dat als ze goede voornemens had ze me altijd mocht bellen. ( Niet netjes dat realiseer ik me)

Nu mijn vraag: wat zouden jullie doen?

Ik vind het dit keer moeilijk te bellen. Ze heeft me heel erg gekwetst. Me keihard laten vallen. Tenminste dat gevoel heb ik. Misschien zie ik het allemaal erg zwart wit. En daarom vraag ik jullie ook om advies.
tja, er moet er altijd eentje zijn die echt de eerste stap zet. Bel haar gewoon. Niet moeilijk doen. Even kort door de bocht, als ze morgen onder een auto loopt, kun je het niet meer doen en zul je eeuwig spijt hebben.
en ik had trouwens ook niet gebeld als ik een kaartje kreeg met zo'n tekst.
Dit soort dingen gebeurt. Kun je weinig tegen doen. Afhankelijk van de diepte van de vriendschap veert'ie wel of niet terug.

Mijn advies zou zijn het te laten rusten. Als je vriendin op dezelfde manier in jullie vriendschap stond/staat als jij (namelijk dat ze hem erg waardevol vindt, ookal ziet ze dat nu even niet meer zo scherp) dan zal ze zich vroeg of laat realiseren dat wat ze gedaan heeft niet bij haar past.

Het hangt er een beetje van af hoe groot de troep is die jullie er nu van maken (woorden zeggen die je nou eenmaal niet zomaar terug kunt draaien, afspraken afzeggen per sms etc.) in hoeverre het mogelijk zal zijn, en met hoeveel moeite, jullie de vriendschap weer op kunnen pakken.

Dus als je je vriendschap een warm hart toedraagt, dan zou ik zorgen dat ik zelf in ieder geval zo min mogelijk bijdraag aan de troep als ik jou was.

Ik heb mijn vriendin ooit een keer gezegd dat als ze nu wéér in zee zou gaan met De Foute Man, ik haar even niet meer hoefde te zien. A omdat ik bang was dat ik er dingen uit mijn mond zouden komen die ik eigenlijk liever niet wilde zeggen, B omdat ik er na tig keer wel even klaar mee was om haar weer uit de put te vissen. Ook foute boel natuurlijk .

Na een hele poos (je moet wel een lange adem hebben) misten we elkaar alletwee ernstig genoeg om niet alleen toenadering te zoeken, maar ook open te staan voor elkaars verhalen. Onze vriendschap heeft het gered, en is een heel stuk verdiept. Maar wel heel anders.
Wees de wijste en zet de eerste stap. Gewoon zeggen hoe rot je je voelt onder deze omstandigheden en zeg dat het je spijt dat je zo lullig gedaan hebt.
Al moet ik eerlijk zeggen dat Lotus ook wel een punt heeft!
Wat ik zou doen is heel simpel. Ik zou een keuze maken tussen mijn trots of mijn liefde voor mijn beste vriendin. En in het geval van mijn beste vriendin, zou ik mijn trots heel snel inslikken en haar bellen met de boodschap dat ik haar miste. Simple as that.
.
Lotus-Lilly, dit vind ik een hele mooie van je!

quote: Dus als je je vriendschap een warm hart toedraagt, dan zou ik zorgen dat ik zelf in ieder geval zo min mogelijk bijdraag aan de troep als ik jou was.
Dat ik dat kaartje niet had moeten sturen ben ik het helemaal mee eens. Tenminste ik had dat er niet op moeten zetten. Ik heb haar ook een smsje terug gestuurd met nieuwjaar maar daar heb ik niets meer op terug gekregen.

Ik vind het heel moeilijk om de eerste stap te zetten. Ook al mis ik haar dat ze me zo heeft laten zitten toen mijn tante overleed en de vakantie op zo'n manier afzegde heeft me echt pijn gedaan.

En dat ze me gewoon laat vallen omdat ze een relatie heeft vind ik ook heel naar.
Maar wel bellen natuurlijk!
Maar Mikk, wil je nu zwelgen in je gekwetstheid, of wil je je vriendin terug?
.
Mijn advies is om een bos bloemen te kopen en langs te gaan, als het niet werkt kun je het altijd nog 'uitmaken'.

Mijn persoonlijke keuze zou zijn om haar te laten zitten, vriendschap moet van 2 kanten komen, en bij haar is het duidelijk even op.
Goeie vraag van Mariannanas, wat wìl je?

Als je voornamelijk erkenning van je leed wilt, dan kom je bedrogen uit als je dat via de route van het proberen je vriendschap te herstellen doet...
quote:Mariannanas schreef op 21 januari 2009 @ 21:55:

Maar Mikk, wil je nu zwelgen in je gekwetstheid, of wil je je vriendin terug?en daarmee kan het topic eigenlijk gesloten worden. Want daar draait het naar mijn idee ook om.

Maar Mikk, wil je nu zwelgen in je gekwetstheid, of wil je je vriendin terug?

Als ik heel eerlijk wil ik mijn beste vriendin wel terug maar niet meer de vriendin die ze de laatste maanden is. En ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan maken. Ze zegt zelf dat haar vriendin er niets mee te maken heeft maar zelfs toen we beiden in een drukke periode zaten vonden we tijd voor elkaar.

Ik vind het moeilijk
Maar er is wel iets veranderd: ze heeft een vriendin. En daar heb jij gewoon mee te dealen. Denk dat Mariannanas met haar vraag inderdaad te kernvraag stelt.

En afgaand op jouw posting denk ik dat het hier ophoudt...

Maar Mikk, wil je nu zwelgen in je gekwetstheid, of wil je je vriendin terug?Beetje bot dit. Ik weet dat ze om advies vraagt, maar t kan veel pijn doen als een hele goede vriendin je kwetst. En vind het eerlijk gezegd niet netjes wat ze heeft gedaan..
quote:Tientje79 schreef op 21 januari 2009 @ 22:04:

Maar er is wel iets veranderd: ze heeft een vriendin. En daar heb jij gewoon mee te dealen. Denk dat Mariannas met haar vraag inderdaad te kernvraag stelt.

En afgaand op jouw posting denk ik dat het hier ophoudt...

Ik heb een stukje weggelaten ivm herkenbaarheid maar haar ex is ook mijn beste vriendin. (ik leerde hen kennen toen ze een relatie hadden)

Ik vind het dus echt geen probleem dat ze een relatie heeft. Hardstikke leuk juist. En ook al is dat meisje niet mijn type dat geeft niet. Zij moet gelukkig zijn.

Ik heb dat er vooral in beschreven omdat ze is veranderd in deze relatie. Ze mag niet alleen met mij omgaan en niet alleen met mij op vakantie. Terwijl ik hardstikke hetero ben.

Ik vind het moeilijk daarmee om te gaan.

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was.
quote:Mikk schreef op 21 januari 2009 @ 22:00:

[...]

Als ik heel eerlijk wil ik mijn beste vriendin wel terug maar niet meer de vriendin die ze de laatste maanden is. En ik weet niet hoe ik dat duidelijk kan maken. Ze zegt zelf dat haar vriendin er niets mee te maken heeft maar zelfs toen we beiden in een drukke periode zaten vonden we tijd voor elkaar.

Ik vind het moeilijk

Dus je accepteerd haar alleen onder jouw voorwaarden...interessant......

Soms veranderen mensen een beetje, of doen ze dingen die jij niet zo ziet zitten, maar goed, het is wel hun keuzen, hun leven.

Ik zou er de kriebels van krijgen als iemand mij wel in haar/zijn leven wil, maar dan alleen zoals ik een half jaar geleden was (niet dat ik denk dat ik veel verandered ben, maar goed). Verandering is inherent aan het leven. Soms zijn dat grote veranderingen, soms kleine.

Natuurlijk is dat niet makkelijk, dat mensen veranderen, maar ik zie het nu bij een goede vriendin....die doet een paar domme dingen met een man, ze weet hoe ik erover denk, maar wat kan ik doen? Ik ben er voor haar als ze me nodig heeft. Dat was tussen haar en die man speelt is in eerste instantie tussen hun twee, ik heb daar niks mee te maken. Tuurlijk maak ik me zorgen, maar ik ben niet jaloers dat het nu even minder om mij draait. Pas veel later raakt het mij. Iemands liefdes relatie gaat nog altijd het meest tussen hun en de partner. dat heb je maar te accepteren. Dat kan soms pijnlijk zijn, tuurlijk.

Wat voor een vriendin ben jij eignelijk voor haar geweest de laatste tijd.
quote:kggnak schreef op 21 januari 2009 @ 22:07:

[...]

Beetje bot dit. Ik weet dat ze om advies vraagt, maar t kan veel pijn doen als een hele goede vriendin je kwetst. En vind het eerlijk gezegd niet netjes wat ze heeft gedaan..

waarom is dat bot? Daar draait het toch ook om? Dan kun je discussies gaan voeren over de manier waarop goede vriendin dingen gedaan heeft en hoe erg dat wel niet is. TO geeft echter aan dat ze de vriendin mist.

Heb ooit eens de o zo wijze dr Phill op tv iets horen zeggen in de trant van "every fight needs a hero". Er moet er eentje zijn die toegeeft. En dan kun je koppig zijn en zeggen dat jij dat niet wilt zijn, naja. Das dan een keuze, maar dan heb je geen contact met die goede vriendin.
Draai het eens om: stel dat jouw vriend een goede vriendin heeft, die hij al veeeeel langer kent dan jou. Zij gaan samen op vakantie, jij mag niet mee.

Zou jij dat goed vinden?

Ik zou er ook niet al te enthousiast van worden, zéker niet als de bewuste vriendin ook nog best wel claimerig is en ook nog bevriend is met de laatste ex van mijn huidige partner.

En daarbij komt: verliefde mensen zijn een tijdje bijzonder onbereikbaar. Want: roze wolk...

Jij focust enorm op háár. Maar wat heb jij gedaan en wat is jouw rol in dit geheel? Durf en wil je je fouten toegeven?
anoniem_51098 wijzigde dit bericht op 21-01-2009 22:15
Reden: domme typefoutjes
% gewijzigd
quote:Mikk schreef op 21 januari 2009 @ 22:07:

[...]

Ik heb een stukje weggelaten ivm herkenbaarheid maar haar ex is ook mijn beste vriendin. (ik leerde hen kennen toen ze een relatie hadden)

Ik vind het dus echt geen probleem dat ze een relatie heeft. Hardstikke leuk juist. En ook al is dat meisje niet mijn type dat geeft niet. Zij moet gelukkig zijn.

Ik heb dat er vooral in beschreven omdat ze is veranderd in deze relatie. Ze mag niet alleen met mij omgaan en niet alleen met mij op vakantie. Terwijl ik hardstikke hetero ben.

Ik vind het moeilijk daarmee om te gaan.

Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was.

Dus ze mag wel gelukkig zijn, maar niet veranderen? Dus alleen gelukkig zijn binnen jouw voorwaarden?

Wellicht heb je gelijk hoor, en is haar vriendin overheersend. Maar wat ik bij mannelijke vrienden altijd doe is afstand nemen als de vriendin in kwestie problemen heeft met mijn aanwezigheid, ook al vidn ik de vriendin in kwestie een aansteller (wat betreft jaloers zijn op onze vriendschap). De tijd zal dan leren of die vriend daar dan genoegen mee blijft nemen. Ondertussen blijf ik beschikbaar voor vriendschap.
quote:Tientje79 schreef op 21 januari 2009 @ 22:13:

Draai het eens om: stel dat jouw vriend een goede vriendin heeft, die hij al veeeeel langer kent dan jou. Zij gaan samen op vakantie, jij mag niet mee.

Zou jij dat goed vinden?

Ik zou er ook niet al te enthousiast van worden, zéker niet als de bewuste vriendin ook nog best wel claimerig is en ook nog bevriend is met de laatste ex van mijn huidige partner.

En daarbij komt: verliefde mensen zijn een tijdje bijzonder onbereikbaar. Want: roze wolk...

Jij focust enorm op háár. Maar wat heb jij gedaan en wat is jouw rol in dit geheel? Durf en wil je je fouten toegeven?Precies tientje, goed omschreven.
quote:heejhallo schreef op 21 januari 2009 @ 22:10:

[...]

Dus je accepteerd haar alleen onder jouw voorwaarden...interessant......

Soms veranderen mensen een beetje, of doen ze dingen die jij niet zo ziet zitten, maar goed, het is wel hun keuzen, hun leven.

Ik zou er de kriebels van krijgen als iemand mij wel in haar/zijn leven wil, maar dan alleen zoals ik een half jaar geleden was (niet dat ik denk dat ik veel verandered ben, maar goed). Verandering is inherent aan het leven. Soms zijn dat grote veranderingen, soms kleine.

Natuurlijk is dat niet makkelijk, dat mensen veranderen, maar ik zie het nu bij een goede vriendin....die doet een paar domme dingen met een man, ze weet hoe ik erover denk, maar wat kan ik doen? Ik ben er voor haar als ze me nodig heeft. Dat was tussen haar en die man speelt is in eerste instantie tussen hun twee, ik heb daar niks mee te maken. Tuurlijk maak ik me zorgen, maar ik ben niet jaloers dat het nu even minder om mij draait. Pas veel later raakt het mij. Iemands liefdes relatie gaat nog altijd het meest tussen hun en de partner. dat heb je maar te accepteren. Dat kan soms pijnlijk zijn, tuurlijk.

Wat voor een vriendin ben jij eignelijk voor haar geweest de laatste tijd.

Je laat me me nu echt een naar mens voelen. Terwijl ik dat volgens mij niet ben.

Het is prima dat ze een vriendin heeft. Maar dat ze daarom niet meer alleen met mij af kan spreken omdat haar vriendin dat niet oke vind ja sorry daar heb ik moeite mee. Dat ze me niet steunt als mijn tante overlijd en onze vakantie afzegt via een sms ja dat vind ik ook niet zo netjes.

We zijn nu al zo lang vriendinnen, we hebben veel meegemaakt samen. En we hebben allebei tekortkomingen tuurlijk!

Dat ik dat kaartje niet had mogen sturen ben ik het mee eens. Maar om mij een slechte vriendin te noemen gaat me wat ver.

Toen ik gezien had wat haar vriendin naar die jongen smste heb ik ongelofelijk lang na moeten denken wat ik zou doen. Ik wou haar geluk niet verstoren. Omdat ik van haar hou en ze me dierbaar is.
quote:krokusje schreef op 21 januari 2009 @ 22:12:

[...]

waarom is dat bot? Daar draait het toch ook om? Dan kun je discussies gaan voeren over de manier waarop goede vriendin dingen gedaan heeft en hoe erg dat wel niet is. TO geeft echter aan dat ze de vriendin mist.

Heb ooit eens de o zo wijze dr Phill op tv iets horen zeggen in de trant van "every fight needs a hero". Er moet er eentje zijn die toegeeft. En dan kun je koppig zijn en zeggen dat jij dat niet wilt zijn, naja. Das dan een keuze, maar dan heb je geen contact met die goede vriendin.Ik begrijp je ook wel hoor. Maar ik vind dat er nu een beetje aanvallend gedaan wordt naar TO toe. Het is ook een vervelende situatie voor haar, tis niet echt leuk wat er gebeurd is. En dan worden er vragen gesteld zo van, wat voor vriendin ben jij eigenlijk dat je voorwaarden stelt aan iemand? Vind k gewoon een beetje bot.. Niet gelijk dat vingertje..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven