Ruzie met mijn beste vriendin maar ik mis haar.

21-01-2009 21:36 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem met mijn beste vriendin. Na heel veel verdriet na het verbreken van haar vorige relatie leerde ze eindelijk weer iemand kennen. Dus ik was hartstikke blij voor haar en was natuurlijk nieuwsgierig.

Er was alleen één probleem de nieuwe liefde wilde alleen seks en geen relatie. Ik zag hoe moeilijk ze het daarmee had en adviseerde haar dan ook een keuze te maken. Hiermee doorgaan en ongelukkig blijven of ermee stoppen en misschien iemand vinden die haar wel gelukkig zou maken. Maar wonder boven wonder werd het toch een relatie en ontmoette ik de dame in kwestie ook.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ze me tegenviel. Ze was nogal anders dan mijn vriendin en een breezer meisje (als ik het zo mag noemen) heel oppervlakkig en ze was constant andere mensen die er bijv anders uitzagen belachelijk aan het maken.

Maar ik dacht ook bij mezelf: Als zij M. gelukkig maakt is dat goed. Wij hoeven geen vriendinnen te worden.

Na een tijdje wilde M. niets meer alleen doen met mij. Overal werd haar vriendin mee naar toe gesleept (concerten wat we samen hadden afgesproken enz)

Na afloop van zo'n concert zat ik naast haar vriendin in de auto. Toen heb ik iets gezien wat ik niet wilde zien. Namelijk dat ze een intiem smsje stuurde. Niet naar M. maar naar een jongen.

Niet netjes dat ik meekeek. Dat geef ik ook toe. Maar ik zag het toevallig en toen ik zag dat het voor ene J. was... Nou ja jullie snappen het wel.

Ik zat hier ongelofelijk mee. Ik heb er ook een tijdje over nagedacht wat ik hiermee moest maar besloot toch uiteindelijk het aan M. te vertellen.

Om een lang verhaal kort te maken. Ze geloofde mij niet. Ze nam me niets kwalijk maar ik had het vast niet goed gezien.

Ik dacht er het mijne van maar ik besloot het te laten rusten. Het enige wat ik wil is dat ze gelukkig is.

Sinds die tijd spraken we elkaar steeds minder. Ons contact ging van 1x in de week een drankje doen naar 1x in de maand.

Toen mijn tante overleed na een heel naar ziektebed en toen niets van haar hoorde terwijl ik er heel veel verdriet van had werd ik ongelofelijk kwaad. Heb haar toen gebeld, thuis uitgenodigd en haar precies verteld wat ik er van vond. Toen beloofde ze beterschap.

Tot ze onze vakantie afzegde. We hadden afgesproken (toen ze net een relatie had) dat we dit jaar samen een weekje weg zouden gaan omdat we elkaar 5 jaar kenden.

Ze zei af omdat haar vriendin het niet leuk vond dat ze zonder haar op vakantie zou gaan. Als het om het geld zou gaan of om vrije dagen (ik kan me ook voorstellen dat je graag met je partner op vakantie wilt) had ik het geen probleem gevonden en dan hadden we ook een weekendje kunnen gaan.

Ze zei de vakantie af via de sms.

Ik heb toen teruggesmst dat ik heel even klaar met haar was en dat ik haar voorlopig even niet meer wilde zien.

Alleen dit is nu 3,5 maand geleden. En ik mis mijn beste vriendin. Mijn beste vriendin van voor deze relatie. We stonden altijd voor elkaar klaar. Toen haar relatie uitging ben ik s'nachts nog naar haar toegegaan en dit gold ook voor haar.

Met nieuwjaar heb ik een smsje van haar gehad. Een standaard sms die ze naar iedereen stuurde.

Ik ben ondertussen verhuisd en zij weet daar niets van. Ik heb haar een kerstkaartje gestuurd met mijn nieuwe adres en daar op geschreven dat als ze goede voornemens had ze me altijd mocht bellen. ( Niet netjes dat realiseer ik me)

Nu mijn vraag: wat zouden jullie doen?

Ik vind het dit keer moeilijk te bellen. Ze heeft me heel erg gekwetst. Me keihard laten vallen. Tenminste dat gevoel heb ik. Misschien zie ik het allemaal erg zwart wit. En daarom vraag ik jullie ook om advies.
quote:Tientje79 schreef op 21 januari 2009 @ 22:13:

Draai het eens om: stel dat jouw vriend een goede vriendin heeft, die hij al veeeeel langer kent dan jij. Zij gaan samen op vakantie, jij mag niet mee.

Zou jij dat goed vinden?

nou, misschien een beetje hypocriet, maar ik zou het prima vinden als mijn man met zijn homoseksuele vriend op vakantie gaat. Zou er meer moeite mee hebben als hij dat met een heteroseksuele vriendin zou doen.

Eh, zit me ineens af te vragen. Is TO een man of een vrouw? Ik ga er in mijn antwoord nl vanuit dat ze een vrouw is die met een lesbische vriendin op vakantie gaat.
quote:kggnak schreef op 21 januari 2009 @ 22:16:

[...]

Ik begrijp je ook wel hoor. Maar ik vind dat er nu een beetje aanvallend gedaan wordt naar TO toe. Het is ook een vervelende situatie voor haar, tis niet echt leuk wat er gebeurd is. En dan worden er vragen gesteld zo van, wat voor vriendin ben jij eigenlijk dat je voorwaarden stelt aan iemand? Vind k gewoon een beetje bot.. Niet gelijk dat vingertje..ah, omdat je mariannas quote meende ik dat je op haar vraag doelde.
Ja die bedoelde ik ook in eerste instantie. Maar tis een duidelijke vraag bedacht ik me later.. Misschien een beetje hard maar wel duidelijk.

Vond dat zwelgen in medelijden niet zo. Zo komt TO ook helemaal niet over. Gewoon iemand die haar vriendin mist. Wat logisch is.
quote:krokusje schreef op 21 januari 2009 @ 22:17:

[...]

nou, misschien een beetje hypocriet, maar ik zou het prima vinden als mijn man met zijn homoseksuele vriend op vakantie gaat. Zou er meer moeite mee hebben als hij dat met een heteroseksuele vriendin zou doen.

Eh, zit me ineens af te vragen. Is TO een man of een vrouw? Ik ga er in mijn antwoord nl vanuit dat ze een vrouw is die met een lesbische vriendin op vakantie gaat.

Volgens mij is TO een vrouw. En ik zou het dus echt niet fijn vinden. Dus kan me wel vinden in de terughoudendheid van de nieuwe vriendin.

Volgens mij wordt de vriendin om wie dit hele verhaal draait trouwens gek van twee van die zeggerige types: een beste vriendin die van alles wil en vindt en een partner die dat ook doet, maar dan precies andersom. Een mens zou van minder zot worden.

Denk dat een stapje terug door TO haar wel zou passen. Nieuwe vriendin is de nieuwe no 1. Zo werkt het nu eenmaal!
quote:Mikk schreef op 21 januari 2009 @ 22:16:

[...]

Je laat me me nu echt een naar mens voelen. Terwijl ik dat volgens mij niet ben.

Het is prima dat ze een vriendin heeft. Maar dat ze daarom niet meer alleen met mij af kan spreken omdat haar vriendin dat niet oke vind ja sorry daar heb ik moeite mee. Dat ze me niet steunt als mijn tante overlijd en onze vakantie afzegt via een sms ja dat vind ik ook niet zo netjes.

We zijn nu al zo lang vriendinnen, we hebben veel meegemaakt samen. En we hebben allebei tekortkomingen tuurlijk!

Dat ik dat kaartje niet had mogen sturen ben ik het mee eens. Maar om mij een slechte vriendin te noemen gaat me wat ver.

Toen ik gezien had wat haar vriendin naar die jongen smste heb ik ongelofelijk lang na moeten denken wat ik zou doen. Ik wou haar geluk niet verstoren. Omdat ik van haar hou en ze me dierbaar is.

Ik ben er niet op uit om je een naar mens te laten voelen hoor. Maar ik vraag me gewoon af of je je realiseerd wat haar prioriteiten zijn.

Ik noem je geen slechte vriendin hoor, misschien lees je dat er in. je zal heus een fijne vriendin zijn. Ik wilde alleen maar vragen wat jouw aandeel is. En sorry, dan huil ik niet alleen maar mee met de wolven. Maar het is niet zo dat ik je hier nu per se voor mij vermaak af wil kammen of zo.

Ik snap dat ze dierbaar voor je is. En soms is het moeilijk om iemand die dierbaar voor je is fouten te zien maken. Maar wat betreft haar relatie sta je gewoon op een tweede plaats. Je kan raad geven, maar dan moet je er rekening mee houden dat een persoon dat dan misschien niet oppikt, en er misschien ook niet dankbaar voor is.
quote:Tientje79 schreef op 21 januari 2009 @ 22:13:

Draai het eens om: stel dat jouw vriend een goede vriendin heeft, die hij al veeeeel langer kent dan jou. Zij gaan samen op vakantie, jij mag niet mee.

Zou jij dat goed vinden?

Ik zou er ook niet al te enthousiast van worden, zéker niet als de bewuste vriendin ook nog best wel claimerig is en ook nog bevriend is met de laatste ex van mijn huidige partner.

En daarbij komt: verliefde mensen zijn een tijdje bijzonder onbereikbaar. Want: roze wolk...

Jij focust enorm op háár. Maar wat heb jij gedaan en wat is jouw rol in dit geheel? Durf en wil je je fouten toegeven?

Zeker durf ik mijn fouten toe te geven. Ik had dat kerstkaartje nooit moeten sturen en ik had nooit een sms moeten sturen waarin ik zei dat ik haar even niet wilde zien. Ik had naar haar toe moeten gaan en haar moeten zeggen wat me dwars zat.

Als mijn vriend samen met zijn beste vriend op vakantie wilde gaan zou ik dat prima vinden. Want dat is in dit geval ook zo. Ik ben 100% hetero en dat weet ze. Ik heb zelf ook een relatie.

Ik claim haar absoluut niet. Meestal wachtte ik zelf af tot ze weer een keer tijd had om af te spreken.

Maar jullie reacties openen mijn ogen wel. Ik zal zelf contact op moeten nemen als ik wil dat het weer goed komt. Ik ben ook wel bereid dat te doen. Maar ben ik nou echt zo'n kutwijf als ik mijn vriendin van vroeger terug wil? Niet het meisje dat me niet meer alleen wil spreken omdat dat niet mag van haar vriendin?

Ik vind het moeilijk om hiermee om te gaan. Ik wil haar vriendin niet afvallen ik spreek altijd positief over haar. Wat ik ook van haar vind ik hou het voor me. Want ik wil haar niet kwetsen.

Ben ik dan een slechte vriendin?
Nee, helemaal niet en dat weet je zelf ook.

Joh, bel dr lekker op misschien valt t hartstikke mee.

Succes!
quote:Mikk schreef op 21 januari 2009 @ 22:25:

[...]

Maar ben ik nou echt zo'n kutwijf als ik mijn vriendin van vroeger terug wil? Niet het meisje dat me niet meer alleen wil spreken omdat dat niet mag van haar vriendin?

Ik vind het moeilijk om hiermee om te gaan. Ik wil haar vriendin niet afvallen ik spreek altijd positief over haar. Wat ik ook van haar vind ik hou het voor me. Want ik wil haar niet kwetsen.

Ben ik dan een slechte vriendin?Welnee. Alleen niet zo realistisch, vrees ik. Kan het me wel voorstellen hoor, maar ik denk niet dat het net zo wordt als 'toen'. Als je je dat realiseert, zou ik haar bellen. Wil je echt weer terug naar die tijd, begin er dan niet aan, want dan steven je af op een zekere teleurstelling.
Soms veranderen mensen, om wat voor reden dan ook. In een vriendschap kun je samen veranderen, soms gebeurt dan niet.

Ik denk dat je je inderdaad goed moet bedenken wat je wilt. Als je haar mist zou je ervoor kunnen kiezen contact met haar te zoeken. Je geeft het dan een kans. Als de eerste contacten weer een beetje goed verlopen kunnen jullie misschien samen bespreken waar het mis gegaan is. Jij geeft aan dat je je gekwetst voelt door haar maar het kan natuurlijk heel goed dat zij zich ook gekwetst voelt door jou.

Ik ben in het verleden mijn beste vriendin een beetje uit het oog verloren. Er waren wat dingen gebeurd, er werd verhuisd en om wat meer natuurlijke redenen werd het contact minder.

Ik bleef haar missen, uiteindelijk maakte het me helemaal niet meer uit wat er gebeurd was of waarom. Ik miste mijn beste vriendin. Ik heb toen weer contact met haar gezocht en toen bleek dat zij mij ook geprobeerd had te vinden. Het is iets waar ik nooit spijt van gehad heb, de vriendschap is hersteld.

Toen ik besloot weer contact met haar te zoeken was mijn insteek vooral haar duidelijk maken dat ik haar en onze vriendschap miste. Ik had me voorgenomen dat als het niet meer lukte ik daar dan vrede mee zou hebben maar op die manier kon ik mezelf in ieder geval niet verwijten het nooit meer geprobeerd te hebben.

Ik kreeg een ontzettende lieve en enthousiaste reactie terug van haar en ik wist ook meteen dat de kans groot was dat de vriendschap hersteld kon worden.

Zoals al gezegd, uiteindelijk moet een van jullie twee het eerste contact zoeken.
quote:Tientje79 schreef op 21 januari 2009 @ 22:23:

[...]

Volgens mij is TO een vrouw. En ik zou het dus echt niet fijn vinden. Dus kan me wel vinden in de terughoudendheid van de nieuwe vriendin.

Volgens mij wordt de vriendin om wie dit hele verhaal draait trouwens gek van twee van die zeggerige types: een beste vriendin die van alles wil en vindt en een partner die dat ook doet, maar dan precies andersom. Een mens zou van minder zot worden.

Denk dat een stapje terug door TO haar wel zou passen. Nieuwe vriendin is de nieuwe no 1. Zo werkt het nu eenmaal!

Natuurlijk. Ik sta niet op de eerste plaats. Dat is ook geen probleem alleen maar logisch.

Dat ons wekelijkse drankavondje er niet meer is. Och dat is het probleem dan ook nog niet. Maar dat we alleen nog maar af kunnen spreken als haar vriendin erbij is ja daar baal ik van.

Ze hebben trouwens al een jaar een relatie hé. En M. stelde me zelf voor om samen op vakantie te gaan. Mijn antwoord was dat ik wel vond dat ze dat met haar vriendin moest overleggen.

Die vond het oke.

Ik heb ook een vriend. Maar ik vind mijn vriendinnen ook belangrijk. En ik sleep mijn vriend niet elke keer mee naar mijn vriendinnen.
Ik ben een heteroseksuele vrouw met een vriend trouwens ;)
quote:Mikk schreef op 21 januari 2009 @ 22:16:

[...]

Je laat me me nu echt een naar mens voelen. Terwijl ik dat volgens mij niet ben.

Het is prima dat ze een vriendin heeft. Maar dat ze daarom niet meer alleen met mij af kan spreken omdat haar vriendin dat niet oke vind ja sorry daar heb ik moeite mee. Dat ze me niet steunt als mijn tante overlijd en onze vakantie afzegt via een sms ja dat vind ik ook niet zo netjes.

We zijn nu al zo lang vriendinnen, we hebben veel meegemaakt samen. En we hebben allebei tekortkomingen tuurlijk!

Dat ik dat kaartje niet had mogen sturen ben ik het mee eens. Maar om mij een slechte vriendin te noemen gaat me wat ver.

Toen ik gezien had wat haar vriendin naar die jongen smste heb ik ongelofelijk lang na moeten denken wat ik zou doen. Ik wou haar geluk niet verstoren. Omdat ik van haar hou en ze me dierbaar is.

Daarbij, mensen doen vaak dingen die niet netjes zijn. Het is aan jouw om daar overheen te stappen in dit geval. Een excuus kan je niet afdwingen. Ook al vind je dat zij dat misschien moet doen. Maar zo werkt het niet. Niet alles loopt zoals jij wilt dat het loopt, niet idereen heeft dezelfde standaard van met elkaar omgaan als jij, dus kan je er maar beter ook aan wennen.

Dat betekent niet dat je niet over je heen hoeft laten te lopen. Maar als jij erg aan oude koeien hangt, dan zal dat je nog in je kont bijten.

Ik moest ook wel lachen om het begin van je post...'Jij laat me echt een naar mens voelen'....Dus jouw probleem (je voelt je een naar mens nav mijn post) is nu mijn probleem.....wat als ik het trucje ook bij jouw doe en zeg...Jeetje..door jouw lijk ik nu een hele nare forummer..

Zo kun je natuurlijk door blijven gaan. Ik bedoel dit, jij voelt je naar door iets....maar dat is dus kennelijk de schuld van een ander. Zo doe je ook een beetje bij je vriendin. Er zijn van allerlei redenen, vooral haar schuld en van haar vriendin, dat het niet goed gaat. En daar ligt de nadruk op. Je zou haar ook kunnen benaderen met een andere instelling, en de nadruk leggen op dat je zo graag zou willen dat het weer leuk is tussen jullie. En dan alle oude koeien er buiten laten, maar de nadruk op jullie vriendschap, ipv wat ze allemaal verkeerd doet.

want, zoals iemand mij ooit op het forum leerde, als je je gelijk wilt krijgen, dat kan hoor, het ligt in de keuken, in het linker laatje.....
Wat Drift zegt dus.
quote:heejhallo schreef op 21 januari 2009 @ 22:33:

[...]

Daarbij, mensen doen vaak dingen die niet netjes zijn. Het is aan jouw om daar overheen te stappen in dit geval. Een excuus kan je niet afdwingen. Ook al vind je dat zij dat misschien moet doen. Maar zo werkt het niet. Niet alles loopt zoals jij wilt dat het loopt, niet idereen heeft dezelfde standaard van met elkaar omgaan als jij, dus kan je er maar beter ook aan wennen.

Dat betekent niet dat je niet over je heen hoeft laten te lopen. Maar als jij erg aan oude koeien hangt, dan zal dat je nog in je kont bijten.

Ik moest ook wel lachen om het begin van je post...'Jij laat me echt een naar mens voelen'....Dus jouw probleem (je voelt je een naar mens nav mijn post) is nu mijn probleem.....wat als ik het trucje ook bij jouw doe en zeg...Jeetje..door jouw lijk ik nu een hele nare forummer..

Zo kun je natuurlijk door blijven gaan. Ik bedoel dit, jij voelt je naar door iets....maar dat is dus kennelijk de schuld van een ander. Zo doe je ook een beetje bij je vriendin. Er zijn van allerlei redenen, vooral haar schuld en van haar vriendin, dat het niet goed gaat. En daar ligt de nadruk op. Je zou haar ook kunnen benaderen met een andere instelling, en de nadruk leggen op dat je zo graag zou willen dat het weer leuk is tussen jullie. En dan alle oude koeien er buiten laten, maar de nadruk op jullie vriendschap, ipv wat ze allemaal verkeerd doet.

want, zoals iemand mij ooit op het forum leerde, als je je gelijk wilt krijgen, dat kan hoor, het ligt in de keuken, in het linker laatje.....

Hehe nou ja het is internet ik bedoelde meer te zeggen dat je net deed alsof ik een heel naar mens was. ;)

Maar je geeft me ook heel goed advies. Iedereen hier trouwens.

Iedereen verandert. We zijn niet meer de zelfde meisjes van 5 jaar geleden.

Ze is me dierbaar. Ze is mijn beste vriendin maar ik weet niet hoe ik met de situatie om moet gaan.

Je slaat de spijker op zijn kop. Ik ben inderdaad bang dat als ik nu de eerste stap zet ik over me heen laat lopen. Ik laat dat nogal snel gebeuren namelijk.

Het speelt ook wel mee dat ik eigenlijk nog nooit ruzie met een vriendin heb gehad. Ik vind het moeilijk op te lossen.
Kijk, we kunnen allemaal hier nu wel op het forum zeggen: Inderdaad, wat stom van haar, en die vriendin van d'r is helemáál een naar mensch...

..maar daar schiet je niks mee op. Dan geven wij je gelijk...en dan?

Dan moet je uiteindelijk toch zelf de eerste stap zetten om weer in contact met je vriendin te komen. en dan kun je liezen of óf je ego te laten overheersen en gelijk te willen krijgen, of je kan proberen de vriendschap een nieuwe kans te geven. Maar dan moet je accepteren dat het misschien niet allemaal op jouw voorwaarden gaat.
Je kunt haar natuurlijk best aangeven dat je het moeilijk vindt weer contact te zoeken, dat het je bijvoorbeeld nerveus maakt. En dat jij niet goed weet hoe je om moet gaan met deze situatie lijkt me niet meer dan logisch. Maar ook dat is iets wat je kunt aangeven. Er zijn geen standaardregels voor het herstellen van een vriendschap.

Zij weet misschien ook wel niet wat ze moet doen. Bovendien kan zij niet ruiken wat jij denkt. Dat komt ze alleen maar te weten doordat jij het haar vertelt.
quote:heejhallo schreef op 21 januari 2009 @ 22:40:

Kijk, we kunnen allemaal hier nu wel op het forum zeggen: Inderdaad, wat stom van haar, en die vriendin van d'r is helemáál een naar mensch...

..maar daar schiet je niks mee op. Dan geven wij je gelijk...en dan?

Dan moet je uiteindelijk toch zelf de eerste stap zetten om weer in contact met je vriendin te komen. en dan kun je liezen of óf je ego te laten overheersen en gelijk te willen krijgen, of je kan proberen de vriendschap een nieuwe kans te geven. Maar dan moet je accepteren dat het misschien niet allemaal op jouw voorwaarden gaat.

Maar ik heb eigenlijk geen voorwaarden.

Goed dan vraag ik op een andere manier advies.

Stel dat je een vriendin hebt die altijd haar vriend meesleept naar elke afspraak die je met haar maakt. Dus ook als je afspreekt lekker bij te kletsen of wat dan ook.

Dit is niet een maand aan de gang maar al een jaar.

Ik wil niet tegen haar zeggen dat ik haar vriendin niet mag. En als ik aan haar vraag of we met z'n 2en af zullen spreken (op de meest tactische manier die ik kan bedenken) krijg ik als antwoord dat haar vriendin dat niet zo leuk vind.

Wat moet ik dan doen. Ik vind het echt een moeilijke zaak.
quote:Drift schreef op 21 januari 2009 @ 22:42:

Je kunt haar natuurlijk best aangeven dat je het moeilijk vindt weer contact te zoeken, dat het je bijvoorbeeld nerveus maakt. En dat jij niet goed weet hoe je om moet gaan met deze situatie lijkt me niet meer dan logisch. Maar ook dat is iets wat je kunt aangeven. Er zijn geen standaardregels voor het herstellen van een vriendschap.

Zij weet misschien ook wel niet wat ze moet doen. Bovendien kan zij niet ruiken wat jij denkt. Dat komt ze alleen maar te weten doordat jij het haar vertelt.Ik ga zeker contact met haar opnemen. Jullie hebben me wel duidelijk gemaakt dat iemand de eerste stap moet zetten. Dat zal ik dan gewoon zijn.
quote:Mikk schreef op 21 januari 2009 @ 22:44:

[...]

Maar ik heb eigenlijk geen voorwaarden.

Goed dan vraag ik op een andere manier advies.

Stel dat je een vriendin hebt die altijd haar vriend meesleept naar elke afspraak die je met haar maakt. Dus ook als je afspreekt lekker bij te kletsen of wat dan ook.

Dit is niet een maand aan de gang maar al een jaar.

Ik wil niet tegen haar zeggen dat ik haar vriendin niet mag. En als ik aan haar vraag of we met z'n 2en af zullen spreken (op de meest tactische manier die ik kan bedenken) krijg ik als antwoord dat haar vriendin dat niet zo leuk vind.

Wat moet ik dan doen. Ik vind het echt een moeilijke zaak.

Ik zou het of heel open bescpreken. Dus duidelijk zeggen dat ik het mis om samen tijd te hebben. Op de opmerking dat die vriendin het niet leuk vind zou ik duidelijk zeggen dat ik het jammer vind. Maar ik zou de 'strijd' niet aan gaan. Want die verlies je waarschijnlijk toch.

Of ik zou het accepteren. Want ik ben niet de partner van die persoon en ik vind dat partners toch een soort van voorang hebben. Het zou mijn leven niet zijn, ik ben vrij zelfstandig als ik een realtie heb, maar ja, niet iedereen doet de dingen op mijn manier.
Je gaat nu een beetje terug naar een situatie binnen de situatie (snap je het nog...?).

Ik snap dat je probleem is dat zij haar vriendin mee neemt naar jullie afspraken. Maar het grotere probleem is nu dat jullie helemaal geen afspraken meer maken. Sterker nog, je omschrijft het als ruzie.

Als ik jou was zou ik eerst proberen te bekijken of de vriendschap hersteld kan worden. Jullie zullen sowieso moeten praten over dat het mis gegaan is en waarom. Ik zie niet waarom je dan niet aan haar kunt aangeven dat je het zo fijn zou vinden af en toe eens ouderwets met z'n tweeen af te spreken.

Je kunt dingen op allerlei verschillende manieren zeggen. Op een wat meer verwijtende manier ('zij moet altijd mee, jij wilt niet alleen met mij afspreken') of op een wat meer positieve manier ('ik mis de momenten van gezellig met z'n tweeen bijkletsen en zou het fijn vinden als dat weer zou kunnen).

En desnoods praat je een keertje met haar vriendin. Jullie mogen elkaar misschien niet zo maar jullie hebben wel vriendin M. die jullie beiden nogal graag mogen. Er is in ieder geval een overeenkomst.
Kijk, misschien heeft je vriendin ook wel door dat je van haar vriendin baalt. dan wordt het voor haar ook onaantrekkelijker met je af te spreken. Want jij bent gewoon niet meer prioriteot nr 1. Dat is niet leuk. Maar wel wat gebeurt.

Als 1 van mijn vriendinnen mijn ex-vriend vervelend had gevonden was het jammer van de vriendschap, maar mijn vriend was op dat moment gewoon belangrijker. Nu heb ik dit nooit zo bij de hand gehad gelukkig.
Zoiets als heejhallo dus zegt... Zij en ik zijn het nogal eens geloof ik
Nogmaals, wat Drift zegt dus ;)
hahaha! Zelfde tijd gepost....
je herstelt een vriendschap natuurlijk niet door te stellen dat je de vriendschap terug wil maar dat je de partner van vriendin maar een oen vindt. Dat creert vast niet veel warmte tussen jullie. Ik zou gewoon eerst de vriendschap herstellen en kijken hoe die zich ontwikkelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven