Ruzie....met rust laten?

06-06-2018 07:54 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.

Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.

We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?

Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Ik heb alles doorgelezen mijn conclusie is dat jou man een piepert is. Wat een tijdsverspilling dit! Hij hoeft het heus niet opeens te vergeten maar proberen verder te gaan lijkt me wel zo gezond. Hij lijkt wel een mokkende puber.

Ik snap dat je het hier zwaar mee hebt maar echt,probeer je niet te laten kennen en geniet nog even nu het kan.
Ga gewoon tussen die stelletjes op het strand zitten, who cares.
Dan gaat hij maar lekker naar huis. Doet hij vast niet.
Onze tijd is nu.
Wat een verhaal!
Alles wat is wil zeggen is al gezegd.
Heel veel sterkte en ik hoop echt op een wonder!
laverneb schreef:
06-06-2018 17:34
Denk je niet dat je man zichzelf misschien wel voor zijn kop kan slaan op dit moment voor zijn eigen koppigheid, al lijkt hij ongeïnteresseerd op zijn telefoon te pielen? Dat hij ook even niet weet hoe hier uit te komen?
Gezien zijn gebrek aan volwassen inzichten en gedrag zou dat best een optie kunnen zijn. Sorry komt in sommige vocabulaires niet voor. Terwijl het de lucht zo kan klaren. Sorry dat ik zo onredelijk was. Sorry dat ik je al anderhalve dag negeer. Sorry dat ik met dingen dreig die ik eigenlijk niet wil.

Of ben jij een stuk rijker dan hij en zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen?
Wow, wat een bizar verloop van een huwelijksreis.

Ik zou er geen seconde aandacht meer aan besteden. Hem in zijn sop gaar laten koken en per direct zorgen voor een eigen onderkomen, liefst in een ander hotel. En er in mijn eentje tot de terugvlucht zich aandient iets van proberen te maken.

Veel sterkte to, wat een ellende.
ergens moet je toch al langer getwijfeld hebben als je schrijft:

We hebben het er al vaker over gehad (ook na het huwelijksaanzoek!) En toen gaf hij ook aan dat hij het lastig vindt maar dat onze liefde voor elkaar zo groot is dat hij het wel aankan. Anders waren we nooit getrouwd (!) We hebben het in de weken voor ons huwelijk wat vaker ter sprake gebracht maar het antwoord was steeds hetzelfde: dit gaan wij doen. En als het nodig is met hulp.

Waarom niet naar dat onderbuik gevoel geluisterd...
heb echt met je doen..

Ik vind hem heeeel erg star!!
Poppy_del_Rio schreef:
06-06-2018 17:33
In je OP schreef je al dat hij zich altijd afsluit na een ruzie. Maar dat hij dat dan zo ver doorvoert is naar mijn idee toch niet normaal. In jouw plaats zou ik niet alleen boos en verdrietig zijn, maar me ook een beetje zorgen maken over zijn geestelijk welzijn. Heeft hij ooit hulp gehad ivm zijn verleden of zijn vermijdingsissues?
Hmm, ik zou een gesprek in ieder geval niet beginnen met een begripvol "ik maak me zorgen om jouw geestelijk welzijn"..
eva-luna schreef:
06-06-2018 18:00
Hmm, ik zou een gesprek in ieder geval niet beginnen met een begripvol "ik maak me zorgen om jouw geestelijk welzijn"..
No way. Ik zou me alleen bekommeren om mijn eigen welzijn. Kom op zeg, vorige week zei hij nog ten overstaan van de ganse goegemeente ja. Dan kan ie vast nu ook wel sorry zeggen. Dat ie dat niet wil heeft niks met psychisch onwelbevinden van doen. Alles met een zak hooi zijn.
eva-luna schreef:
06-06-2018 18:00
Nee, ik ook niet hoor, ik zou in eerste instantie boos/verdrietig/verbijsterd zijn.

Maar toch vind ik dit wel heel erg vreemd gedrag van die man. Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen, alleen al het idee dat mijn man zich zo zou afsluiten dat hij niet reageert als ik huilend met mijn moeder aan het Skypen ben!
Nou, ik vind dit zo’n bizar verhaal dat ik me haast niet voor kan stellen dat dit allemaal echt waar is, sorry... een onschuldige kibbel tijdens je huwelijksreis over een kopje thee, in je woede er iets uit flappen wat je helemaal niet meent en dan wil hij daarom, na een week getrouwd te zijn, de relatie verbreken? Ik vind dit echt te zot voor woorden... En zijn er nou echt mensen die denken dat TO het serieus meende toen ze tegen haar man zei dat ze spijt had met hem getrouwd te zijn!? Ik vind het grote onzin allemaal. Mijn man en ik hebben heel zelden “woorden”, maar áls het gebeurt dan knettert het wel even en zeggen we in onze woede ook wel eens dingen tegen elkaar, die normaal gesproken als kwetsend ervaren kunnen worden. Maar tijdens zo’n ruzie? Ach, dan gooi je er allemaal wel eens wat uit. Maar we weten allebei dat we het helemaal niet menen, pure boosheid, onmacht, noem het maar wat. Ik snap echt niet dat mensen daar zo’n ophef over maken. Man en ik zijn meer van schouders ophalen, kus erop en over. We zijn inmiddels 35 jaar heel gelukkig getrouwd.
Maar goed, als ik er helemaal naast zit... Sterkte TO, maar met zo’n kinderachtig heerschap zou ik ook niet oud willen worden.
Annelleke schreef:
06-06-2018 15:38
Nee, zij wilde als eerste scheiden, en dat zou voor mij reden genoeg zijn om te scheiden.
Ach welnee, dat heeft TO helemaal niet gezegd. Ze zei niet 'ik wil scheiden', en haar man had uit haar woorden op kunnen maken dat ze dat ook niet wilde. Dat praat écht niet goed wat ze heeft gezegd, maar kom óp! Je hele relatie, huwelijk, verbreken omdat iemand iets stoms heeft gezegd! Dat vind ik écht te radicaal. Ik zou erover willen praten, dat zeker, en man -in dit geval- zou welgemeend excuses moeten maken, maar mijn relatie is me meer waard dan 'mijn punt bewijzen'.
The eyes are useless when the mind is blind.
😘jullie zijn lief voor me. Thanks voor de opbeurende, kritische en lieve woorden. Hoe waardeloos ook: ik hoef schijnbaar geen moeite te doen om het weer goed te maken. Heb gezegd dat ik een ticket naar huis boek en dat vond hij prima. Misschien is het een masker maar voor mij is het dan wel klaar zo. Morgenavond vertrekt de eerste vlucht maar NL. Ik ben intens verdrietig omdat ik nog steeds niet weet waarom. Het kan echt niet dit ene kleine dingetje zijn. Er zit veel meer achter (hij zegt nu; karakters botsen 🤔) maar daar kom ik dus niet achter als hij niet praat. Vandaag heeft mijn gesprek met jullie wel geholpen er van een afstand naar te kijken 😘
Poppy_del_Rio schreef:
06-06-2018 18:13
Nee, ik ook niet hoor, ik zou in eerste instantie boos/verdrietig/verbijsterd zijn.

Maar toch vind ik dit wel heel erg vreemd gedrag van die man. Ik kan me er gewoon niets bij voorstellen, alleen al het idee dat mijn man zich zo zou afsluiten dat hij niet reageert als ik huilend met mijn moeder aan het Skypen ben!
Ik kan mij het hele verhaal ervoor al niet voorstellen. Dan is er gewoon iets mis met je qua ontwikkeling. Maar dat betekend niet dat ik daar rekening mee ga houden.

Ik had hem al eerder laten terugvliegen. En als hij dat roept en gaat mailen maar niet gaat was ik zelf weggegaan. Echt geen zin in een relatie met iemand die zo onderontwikkeld is qua emoties en gedrag.

Ik lees alleen nu bij en zie dat ze ook al voor de bruiloft problemen hadden. Dus ligt niet alleen bij hem. Zij heeft dit eerder geaccepteerd en is getrouwd met hem.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 18:22
2.02% gewijzigd
Niet te geloven dit, TO! Ga je de laatste dag nog ergens anders zitten? Zou ik wel doen. Wat een situatie dit...sterkte ermee!
vivamien schreef:
06-06-2018 18:14
Nou, ik vind dit zo’n bizar verhaal dat ik me haast niet voor kan stellen dat dit allemaal echt waar is, sorry... een onschuldige kibbel tijdens je huwelijksreis over een kopje thee, in je woede er iets uit flappen wat je helemaal niet meent en dan wil hij daarom, na een week getrouwd te zijn, de relatie verbreken? Ik vind dit echt te zot voor woorden... En zijn er nou echt mensen die denken dat TO het serieus meende toen ze tegen haar man zei dat ze spijt had met hem getrouwd te zijn!? Ik vind het grote onzin allemaal. Mijn man en ik hebben heel zelden “woorden”, maar áls het gebeurt dan knettert het wel even en zeggen we in onze woede ook wel eens dingen tegen elkaar, die normaal gesproken als kwetsend ervaren kunnen worden. Maar tijdens zo’n ruzie? Ach, dan gooi je er allemaal wel eens wat uit. Maar we weten allebei dat we het helemaal niet menen, pure boosheid, onmacht, noem het maar wat.
Hoppa! Waar was jij al die tijd? Ik voel me gesterkt. Thanks! 😘😘
ikBedoelHetGoed schreef:
06-06-2018 17:43

Of ben jij een stuk rijker dan hij en zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen?
😂😂😂
Laten jullie je nu allebei niet teveel meeslepen?
Er gaat iets flink mis in de communicatie. Jullie komen hier niet uit. Maar is weglopen dan de beste optie? Zijn eerste reactie en nu die van jou...
Scheiden of niet, dat besluit je toch niet tijdens 1 ruzie, kom op nou.
laverneb schreef:
06-06-2018 18:27
Laten jullie je nu allebei niet teveel meeslepen?
Er gaat iets flink mis in de communicatie. Jullie komen hier niet uit. Maar is weglopen dan de beste optie? Zijn eerste reactie en nu die van jou...
Scheiden of niet, dat besluit je toch niet tijdens 1 ruzie, kom op nou.
Gaat TO scheiden dan? Ze gaat naar huis.
Ik vind je wel erg monter voor iemand die zojuist haar huwelijk heeft zien stranden op haar huwelijksreis... Ik ben echt benieuwd hoe oud jullie zijn en hoe lang jullie al een relatie hadden.
Ik zou hem de komende uren lekker negeren verder. Geen tekst en uitleg over wat dan ook.

Leg de situatie uit aan de receptie ofzo, ze denken vast graag mee over een oplossing. Je gaat er toch niet vrolijk naast liggen vannacht?
Oh wow TO....misschien niet wat je wil horen, maar het zou kunnen dat je nu nog goed wegkomt...Je zou maar kinderen hebben met die koekwaus
Dubbel
Lieve TO,
Neem jezelf niks kwalijk. Sterker nog: wees jezelf dankbaar. Jouw man blijkt de overtreffende trap van onredelijk te zijn. Hoe eerder je dat bloot legt, hoe beter. Zonde van jouw verdere tijd. Je bent een veel te leuke vrouw voor iemand met zoveel issues. Die bespreekt hij maar met een psycholoog. In plaats van zich af te reageren op jou.
Heel veel sterkte daar en een goede reis terug naar huis toegewenst. Het ga je goed. Jij verdient zoveel beter!
:hug: Afbeelding :hug:
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 18:40
Reden: Jij verdient zoveel beter!
0.67% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
06-06-2018 18:28
Gaat TO scheiden dan? Ze gaat naar huis.
Als mijn huwelijksreis zo zou eindigen, dan zou ik nul behoefte hebben om het huwelijk voort te zetten. En bij thuiskomst onmiddellijk een advocaat inschakelen om het huwelijk te ontbinden en daarmee mezelf een hoop toekomstig drama besparen.

Maar ik ben to niet.
Jee To wat een ellendige situatie, iedereen zegt wel eens wat tijdens een ruzie wat je eigenlijk helemaal niet meent. En na even boos op elkaar te zijn zeg je sorry en maak je het weer goed.
Dat hij nou zo reageert vind ik persoonlijk erg apart en eigenlijk niet echt normaal. Wat een maftoeter en erg onbeschoft om jou alleen naar huis te laten gaan. Bah
Maakt nou niet meer uit wat zijn reden is, gebruik nu je energie voor jezelf en zorg ervoor dat je veilig en wel thuis komt.
Nou moe... wat een verhaal. Dat flesje water. Mijn vriend zou dus al nooit zeggen 'wat zeik je over een flesje water', althans, dat heeft hij nog nooit gedaan. Dus dat je geliefde zo tegen je praat, dat vind ik al te ver gaan.

Sterkte TO! Ik hoop echt dat jullie hieruit komen.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven