Ruzie....met rust laten?
woensdag 6 juni 2018 om 07:54
Lieve allemaal, mijn liefste en ik zijn vorige week getrouwd en nu op huwelijksreis op het heerlijke Mauritius. Er is echter nu een dingetje aan de hand en heb jullie advies nodig: gisteren kregen we een beetje mot over iets onbenulligs. We waren allebei een beetje boos en als dat zo is, dan sluit hij zich af voor alles. Dan laat ik m even met rust en dan maken we t weer goed.
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
Maar omdat we nu hier zitten, kun je je niet even gemakkelijk terugtrekken om alles op een rij te krijgen.
Nu is hij dus heel boos omdat ik in.mijn boze bui gezegd heb dat ik spijt het dat ik met zo'n kinderachtige man getrouwd ben (hij zette thee voor zichzelf en toen ik vroeg of hij ook thee voor mij wilde zetten, had hij daar geen zin in). Hij heeft toen gelijk een mail naar TUI gestuurd of we eerder naar huis konden (maar te duur) en tegen mij dat het over en uit is.
We hebben nog een week te gaan hier en voordat ik dingen doe of zeg die de situatie alleen nog maar erger maakt: wat kan ik nu het beste doen?
Beetje wazig verhaal maar weet het even niet meer......
woensdag 6 juni 2018 om 13:49
Ik denk dat als je bij hem blijft, je een leven lang op eieren moet lopen.
Zo te lezen wist je dat al min of meer van tevoren, maar je hebt toch de gok genomen, heel dapper van je, maar het heeft niet goed uitgepakt.
Ik zou akkoord gaan met zijn plan en nogmaals mijn eigen plan trekken, hoe moeilijk en enorm verdrietig dat ook is.
Als je nu door het stof gaat en je in een miljoen bochten gaat wringen om maar te zorgen dat hij niet gaat scheiden dan is het eind zoek. Ik zou gewoon zeggen: 'Dat is goed, we gaan het regelen zodra we terug zijn.'
En het blijft op mij overkomen als "wat jij kan, kan ik veel beter". Dit is jouw (toegegeven, helemaal niet handige en veel te impulsieve) opmerking naar hem, duizend keer uitvergroot.
Zo te lezen wist je dat al min of meer van tevoren, maar je hebt toch de gok genomen, heel dapper van je, maar het heeft niet goed uitgepakt.
Ik zou akkoord gaan met zijn plan en nogmaals mijn eigen plan trekken, hoe moeilijk en enorm verdrietig dat ook is.
Als je nu door het stof gaat en je in een miljoen bochten gaat wringen om maar te zorgen dat hij niet gaat scheiden dan is het eind zoek. Ik zou gewoon zeggen: 'Dat is goed, we gaan het regelen zodra we terug zijn.'
En het blijft op mij overkomen als "wat jij kan, kan ik veel beter". Dit is jouw (toegegeven, helemaal niet handige en veel te impulsieve) opmerking naar hem, duizend keer uitvergroot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 6 juni 2018 om 13:58
Ik zou me zeker niet door het stof gaan wentelen als ik jou was. Jouw opmerking was zeker niet fijn, maar daar heb je je welgemeende excuses al lang voor aangeboden. Zijn hele opstelling daarentegen is totaal respectloos. Hij zegt eerst dat je niet moet zeiken terwijl je niet zeikte, wil geen thee voor je zetten terwijl hij dat wel voor zichzelf zet (!), negeert je na een ruzie en zet zelfs de hele relatie op het spel. Tenzij je cruciale dingen hebt weggelaten, zie ik niet waar jij hier fout zit.
woensdag 6 juni 2018 om 14:08
Boek je ticket maar om. Kost geld, maar je wil daar ook niet blijven.
En niet jullie tickets, maar jouw ticket. Deel hem dit wel even mee van tevoren.
Voordeel is dat je ook niet samen in het vliegtuig urenlang tegen elkaar aan zit te zwijgen.
Eenmaal terug in NL, emotie even uitschakelen en ratio zijn werk laten doen. Scheiding regelen. Ga maar voorbereiden, lees je in, zet het in gang.
Jouw opmerking was niet handig (dat weet je ondertussen ook wel) maar iemand afsnauwen om een flesje water en het vertikken om thee te zetten.....op je huwelijksreis...really? Jullie zouden de hele dag aan het strand moeten liggen, niet van elkaar af kunnen blijven, lekker eten en drinken en op blote voeten door de branding lopen.
En niet jullie tickets, maar jouw ticket. Deel hem dit wel even mee van tevoren.
Voordeel is dat je ook niet samen in het vliegtuig urenlang tegen elkaar aan zit te zwijgen.
Eenmaal terug in NL, emotie even uitschakelen en ratio zijn werk laten doen. Scheiding regelen. Ga maar voorbereiden, lees je in, zet het in gang.
Jouw opmerking was niet handig (dat weet je ondertussen ook wel) maar iemand afsnauwen om een flesje water en het vertikken om thee te zetten.....op je huwelijksreis...really? Jullie zouden de hele dag aan het strand moeten liggen, niet van elkaar af kunnen blijven, lekker eten en drinken en op blote voeten door de branding lopen.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
woensdag 6 juni 2018 om 14:08
Wat je hier zegt, zou ik tegen hem zeggen. En er ook bij: als hij nu dit patroon van jou compleet afwijzen en dreigen met een scheiding blijft doorzette , voor jou een dermate afknapper is dat je dit niet gaat volhouden. Dat hij zich nu als een kutjanus gedraagt. Dat hij nog 1 kans heeft om het normaal uit te praten (en bij thuiskomst in therapie gaat om zijn verleden te verwerken) maar dat jij er anders ook klaar mee bent en naar huis gaat. Zonder hem.Curlpower schreef: ↑06-06-2018 13:46Vind t lastig. Dit is wel een patroon maar omdat ik weet wat er in zijn rugzak zit, ben ik iets voorzichtiger geworden. We hebben het er al vaker over gehad (ook na het huwelijksaanzoek!) En toen gaf hij ook aan dat hij het lastig vindt maar dat onze liefde voor elkaar zo groot is dat hij het wel aankan. Anders waren we nooit getrouwd (!) We hebben het in de weken voor ons huwelijk wat vaker ter sprake gebracht maar het antwoord was steeds hetzelfde: dit gaan wij doen. En als het nodig is met hulp.
En dan nu dit....
Ik denk dat hij bang is dat ik hem verlaat en dat hij daarom van tijd tot tijd de muur optrekt. En om zelf de touwtjes in handen te houden, zegt hij dit bij voorbaat naar mijn idee.
Ik denk trouwens dat hij als puntje bij paaltje komt hij terug gaat krabbelen hoor. Vraag is wat jij hiermee wilt.
woensdag 6 juni 2018 om 14:19
Wat een vervelende situatie.
En jammer dat hij zich nu zo opstelt. Ik zou inderdaad akkoord gaan met hem. Dan is het maar zo. Loop naar de bar en drink een lekkere cocktail of wat dan ook. Hoe vaak kom je op dat eiland? Beter maar even wat van maken. Omdat hij zich nu zo opstelt wil niet zeggen dat jij bent aangewezen op een strandstoel. Ondanks de verdrietige situatie, maak er even wat moois van voor jezelf.
Mocht hij het gesprek naderhand weer aan willen gaan: sta er open voor maar maak hem duidelijk dat je dat eerder ook geprobeerd hebt en toen kreeg jij weerstand, toch ga je hem nu de aandacht geven maar dit mag daarna echt nooit meer voorkomen. En anders. Tja, het leven is te kort om op een prachtig eiland dit soort drama te hebben. In Nederland trouwens ook. Sterkte en veel wijsheid toegewenst!
Mocht hij het gesprek naderhand weer aan willen gaan: sta er open voor maar maak hem duidelijk dat je dat eerder ook geprobeerd hebt en toen kreeg jij weerstand, toch ga je hem nu de aandacht geven maar dit mag daarna echt nooit meer voorkomen. En anders. Tja, het leven is te kort om op een prachtig eiland dit soort drama te hebben. In Nederland trouwens ook. Sterkte en veel wijsheid toegewenst!
woensdag 6 juni 2018 om 14:33
WOW!
wat een bizarre wending heeft jullie huwelijksreis gekregen!
Ga voor jezelf na of dit is wat je wilt in je toekomst? Op dit moment zal je denken ik wil alleen maar dat het goedkomt, zoiezo omdat je op een mooi eiland zit, fijn hotel etc.. maar wat nou als je terugkomt in NL en je maakt het weer goed, dan is dit dus je huwelijksreis waar je op terugkijkt.. en daarnaast zal dit vaker gebeuren, wat volgens mij na het lezen van je verhalen al is gebeurd.
het enige wat ik je als tip kan geven is stoppen met proberen. Je hebt je excuses aangeboden daarnaast heb je meerdere malen aangegeven dat je wilt dat het goedkomt.. en hij geeft hier geen gehoor aan.
probeer voor jezelf uit te zoeken wat mogelijk is betreft het om boeken van je vlucht, mocht het escaleren dat je gewoon weg kunt gaan.
voor nu, geniet van het mooie weer en de omgeving, misschien kun je een praatje maken met mensen die daar ook op vakantie zijn.. sterkte
wat een bizarre wending heeft jullie huwelijksreis gekregen!
Ga voor jezelf na of dit is wat je wilt in je toekomst? Op dit moment zal je denken ik wil alleen maar dat het goedkomt, zoiezo omdat je op een mooi eiland zit, fijn hotel etc.. maar wat nou als je terugkomt in NL en je maakt het weer goed, dan is dit dus je huwelijksreis waar je op terugkijkt.. en daarnaast zal dit vaker gebeuren, wat volgens mij na het lezen van je verhalen al is gebeurd.
het enige wat ik je als tip kan geven is stoppen met proberen. Je hebt je excuses aangeboden daarnaast heb je meerdere malen aangegeven dat je wilt dat het goedkomt.. en hij geeft hier geen gehoor aan.
probeer voor jezelf uit te zoeken wat mogelijk is betreft het om boeken van je vlucht, mocht het escaleren dat je gewoon weg kunt gaan.
voor nu, geniet van het mooie weer en de omgeving, misschien kun je een praatje maken met mensen die daar ook op vakantie zijn.. sterkte
woensdag 6 juni 2018 om 14:52
Zeker! Ik heb t boetekleed al aangetrokken hè. Heb mijn excuses aangeboden etc. Alles benoemd waarvan ik wist dat ik er een aandeel in had. Ik heb van hem nog niet gehoord: sorry dat ik uitviel tegen je
Volgens mij hoef je niet schuldig te zijn voor een excuses.
woensdag 6 juni 2018 om 14:58
Ik ben ook getrouwd maar heb iets als bovenstaand nooit beloofd, hoor. Ik heb alleen beloofd me te houden aan de wettelijke rechten en plichten van het huwelijk.Koffiehagedis schreef: ↑06-06-2018 13:36Jullie zijn net pas getrouwd... Hij heeft 'beloof je haar trouw in goede en slechte tijden, bij voorspoed en tegenslag, bij gezondheid en in ziekte, tot het eind van je leven' niet echt begrepen, of wel? Snapt hij wat een huwelijk is?
woensdag 6 juni 2018 om 15:10
Jeetje TO wat rot dat dit zo loopt.
Je bent veel te lief, draai de rollen om en pak de regie terug. Het lijkt of hij nu 'misbruik' maakt van zijn machtspositie.
Leg je bij de situatie neer, benoem het: 'ok als jij dit wil, dan leg ik mij daarbij neer, al is het niet mijn keuze. Mocht je er nog over in gesprek willen sta ik er open voor, anders gaan we nu ieder ons eigen weg/naar huis'
Dan geef je hem verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag terug en kan hij nadenken over zijn keuze.
Al vraag ik mij af of je met zo'n man een huwelijk moet willen. Begrip hebben houdt ergens op hoor. Het is een volwassen man met issues, die zijn verantwoordelijkheid daarvoor niet lijkt te pakken. Jij des te meer, voor hem! Stop daarmee.
Je bent veel te lief, draai de rollen om en pak de regie terug. Het lijkt of hij nu 'misbruik' maakt van zijn machtspositie.
Leg je bij de situatie neer, benoem het: 'ok als jij dit wil, dan leg ik mij daarbij neer, al is het niet mijn keuze. Mocht je er nog over in gesprek willen sta ik er open voor, anders gaan we nu ieder ons eigen weg/naar huis'
Dan geef je hem verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag terug en kan hij nadenken over zijn keuze.
Al vraag ik mij af of je met zo'n man een huwelijk moet willen. Begrip hebben houdt ergens op hoor. Het is een volwassen man met issues, die zijn verantwoordelijkheid daarvoor niet lijkt te pakken. Jij des te meer, voor hem! Stop daarmee.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 15:13
7.47% gewijzigd
woensdag 6 juni 2018 om 15:12
Je hebt je excuses aangeboden en nu is het inderdaad aan hem, maar naar huis gaan (in je eentje) zou voor mij geen optie zijn. Jullie zijn getrouwd, dan ga je niet om een lullige ruzie uit elkaar en eerder terug van vakantie. Dan zorg je dat jullie dit oplossen, nu met rust laten en als ook hij bij zinnen komt uitpraten en verder van je vakantie gaan genieten, samen. Daar heb je hem ook bij nodig, masr niet zo snel opgeven hoor.Curlpower schreef: ↑06-06-2018 13:46Vind t lastig. Dit is wel een patroon maar omdat ik weet wat er in zijn rugzak zit, ben ik iets voorzichtiger geworden. We hebben het er al vaker over gehad (ook na het huwelijksaanzoek!) En toen gaf hij ook aan dat hij het lastig vindt maar dat onze liefde voor elkaar zo groot is dat hij het wel aankan. Anders waren we nooit getrouwd (!) We hebben het in de weken voor ons huwelijk wat vaker ter sprake gebracht maar het antwoord was steeds hetzelfde: dit gaan wij doen. En als het nodig is met hulp.
En dan nu dit....
Ik denk dat hij bang is dat ik hem verlaat en dat hij daarom van tijd tot tijd de muur optrekt. En om zelf de touwtjes in handen te houden, zegt hij dit bij voorbaat naar mijn idee.
Ik wil t liefst naar huis want met elkaar op vakantie zijn zonder samen te eten, praten, vrijen, leuke dingen doen, is natuurlijk geen optie. En het klinkt okee om de hele dag op je strandbedje te liggen maar het is een all-inclusive resort met allemaal koppels. Dat voelt niet fijn en als je dan in je uppie gaat eten zonder je geliefde.....dat is kut.
woensdag 6 juni 2018 om 15:14
ywtje schreef: ↑06-06-2018 15:10Jeetje TO wat rot dat dit zo loopt.
woensdag 6 juni 2018 om 15:15
Ik heb eerder gezegd dat ik jouw uitspraak niet netjes vond. Maar nu ook weer niet zo dramatisch dat de scheiding moet worden ingezet.
Wat een rotsituatie.
Wat mij betreft heb je gedaan wat je kon hoor. Dit is uit jouw handen.
Ik zou hier persoonlijk ook heel boos om worden. Ik snap dat je naar huis wilt. Zelf zou ik er niet meer van kunnen genieten dus ik vind het heel knap dat jij er het beste van maakt daar. Hopelijk draait hij in de loop van de dag toch nog bij.
Wat een rotsituatie.
Wat mij betreft heb je gedaan wat je kon hoor. Dit is uit jouw handen.
Ik zou hier persoonlijk ook heel boos om worden. Ik snap dat je naar huis wilt. Zelf zou ik er niet meer van kunnen genieten dus ik vind het heel knap dat jij er het beste van maakt daar. Hopelijk draait hij in de loop van de dag toch nog bij.
woensdag 6 juni 2018 om 15:18
Dit vind ik een hele goeie! Zo leg je de bal in zijn kamp. Op dit moment kan jij namelijk niks meer doen.ywtje schreef: ↑06-06-2018 15:10Jeetje TO wat rot dat dit zo loopt.
woensdag 6 juni 2018 om 15:19
Híj wordt boos op jou om niks, en nu wil hij scheiden omdat jij boos werd op hém daarna?
Meid, zoek een leuke nieuwe vent uit daar.
Maar even zonder gekheid, zie je in hoe gruwelijk manipulatief dit gedrag is? Hij mag uit zijn slof schieten (om een flesje water(!!) notabene), maar jij niet, want dan wil meneer scheiden. Hij blaast een complete huwelijksreis bijna af, en als ik je mag geloven jullie complete huwelijk, op basis van woorden die je inderdaad niet handig hebt gekozen, maar waarvoor je je oprechte excuses hebt aangeboden.
Hij mag best aangeven dat hij dat niet vindt kunnen, heeft bij zo'n opmerking misschien zelfs het recht zijn 'rugzakje' erbij te betrekken, maar dreigen met scheiden? Zo'n manipulatieve man zou ik heel erg snel klaar mee zijn.
Meid, zoek een leuke nieuwe vent uit daar.
Maar even zonder gekheid, zie je in hoe gruwelijk manipulatief dit gedrag is? Hij mag uit zijn slof schieten (om een flesje water(!!) notabene), maar jij niet, want dan wil meneer scheiden. Hij blaast een complete huwelijksreis bijna af, en als ik je mag geloven jullie complete huwelijk, op basis van woorden die je inderdaad niet handig hebt gekozen, maar waarvoor je je oprechte excuses hebt aangeboden.
Hij mag best aangeven dat hij dat niet vindt kunnen, heeft bij zo'n opmerking misschien zelfs het recht zijn 'rugzakje' erbij te betrekken, maar dreigen met scheiden? Zo'n manipulatieve man zou ik heel erg snel klaar mee zijn.
sanjunipero wijzigde dit bericht op 06-06-2018 15:22
Reden: Ik had meer te vertellen dan ik initieel dacht.
Reden: Ik had meer te vertellen dan ik initieel dacht.
70.58% gewijzigd
The eyes are useless when the mind is blind.
woensdag 6 juni 2018 om 15:23
De bal terugleggen lijkt me een goed idee, ik voorspel dat daar ook weer een manipulatief antwoord op komt, iets in de trant van "dus zo makkelijk gaat het voor jou?" of "je legt je er wel erg makkelijk bij neer, hè?" "je doet wel heel weinig moeite om het goed te maken", et cetera, et cetera. Daar dan dus ook niet op ingaan. Hij wil die bal niet in zijn kamp, daar kun je op voorbereid zijn, maar laat je niet uit je tent lokken.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 6 juni 2018 om 15:27
Ja. Je hebt excuses aangeboden voor wat je gezegd hebt gister. Maar het ging daarvoor al mis. Waarom viel hij tegen je uit over het flesje water? Wat doe jij dat hij zo geïrriteerd raakt?
Ik zeg niet dat dit zijn acties goedpraat. Maar ben wel benieuwd.
Ik zou denk ik trouwens als je nog wat tijd over hebt op je vakantie een eigen kamer regelen en DOEI zeggen.