Ruzie met vriend
vrijdag 11 februari 2022 om 03:10
Hee hee,
Ik en mijn vriend hebben nu zo’n 2 jaar een relatie. Ik ben hartstikke dol op hem en hij op mij. Wel is er een puntje dat steeds terug komt. Ik heb het gevoel dat hij de keuzes die hij maakt bijna alleen maar baseert op wat hij leuk vindt. Hij dwingt mij vaak niet om mee te gaan in zijn keuzes maar geeft mij de optie of allebei ons eigen ding doen of samen zijn keuze doen. De optie samen doen wat ik wil ligt vaak niet op tafel of met veel tegenzin en chagrijnig gedrag. Denk bijvoorbeeld aan feestje met zijn vrienden of feestje met mijn vrienden.
Ook gebruikt hij de laatste tijd vaak het excuus dat hij druk is dus niet iets met mij kan ondernemen. Bijvoorbeeld een weekend naar mijn ouders gaan. Vervolgens gaat hij dat weekend dan wel met zijn vrienden feesten. Ik vind dit een heel kromme situatie. Ik heb dit al meerdere keren proberen uit te leggen maar krijg elke keer een dag later een excuus (als ik die al krijg), of hij snapt totaal het probleem niet en zegt dat hij bijvoorbeeld nergens aan vast wil zitten. We hebben hier vanavond weer knallende ruzie over gehad en ik heb njet het gevoel dat mijn emoties tot hem doordringen. Is het terecht dat ik mij hier njet goed bij voel en hoe kan ik deze situatie het beste aanpakken?
Ps. Als we samen zijn heb ik het wel ontzetten naar mijn zin en verder vind ik hem een hele leuke vent.
Groetjes
Ik en mijn vriend hebben nu zo’n 2 jaar een relatie. Ik ben hartstikke dol op hem en hij op mij. Wel is er een puntje dat steeds terug komt. Ik heb het gevoel dat hij de keuzes die hij maakt bijna alleen maar baseert op wat hij leuk vindt. Hij dwingt mij vaak niet om mee te gaan in zijn keuzes maar geeft mij de optie of allebei ons eigen ding doen of samen zijn keuze doen. De optie samen doen wat ik wil ligt vaak niet op tafel of met veel tegenzin en chagrijnig gedrag. Denk bijvoorbeeld aan feestje met zijn vrienden of feestje met mijn vrienden.
Ook gebruikt hij de laatste tijd vaak het excuus dat hij druk is dus niet iets met mij kan ondernemen. Bijvoorbeeld een weekend naar mijn ouders gaan. Vervolgens gaat hij dat weekend dan wel met zijn vrienden feesten. Ik vind dit een heel kromme situatie. Ik heb dit al meerdere keren proberen uit te leggen maar krijg elke keer een dag later een excuus (als ik die al krijg), of hij snapt totaal het probleem niet en zegt dat hij bijvoorbeeld nergens aan vast wil zitten. We hebben hier vanavond weer knallende ruzie over gehad en ik heb njet het gevoel dat mijn emoties tot hem doordringen. Is het terecht dat ik mij hier njet goed bij voel en hoe kan ik deze situatie het beste aanpakken?
Ps. Als we samen zijn heb ik het wel ontzetten naar mijn zin en verder vind ik hem een hele leuke vent.
Groetjes
vrijdag 11 februari 2022 om 09:03
TO, zou er in de communicatie nog iets anders kunnen? Weet hij dat jullie relatie op het spel staat?Attraverso schreef: ↑11-02-2022 07:49De OP tot het einde lezen kan helpen, heeft ze al meerdere keren geprobeerd.
Resultaat is dat hij nu niet enkel zijn zin wil doen maar steeds meer zegt geen tijd te hebben om iets met haar te doen.
vrijdag 11 februari 2022 om 09:19
vrijdag 11 februari 2022 om 09:31
Is deze jongen vrij van geestelijke beperkingen en in staat "normaal" mee te draaien in de maatschappij?
Dan hoef je dit echt niet aan hem uit te leggen hoor. Hij vindt jouw wensen en behoeften gewoonweg niet belangrijk genoeg om er gehoor aan te geven. Maar dat klinkt zo lullig. Dus doet hij precies waar hij zin in heeft, zegt hij dat hij niet snapt wat het probleem is, zegt af en toe sorry, maar kan wel lekker z'n gang blijven gaan.
oftewel: Je laat jezelf in het ootje nemen.
vrijdag 11 februari 2022 om 09:34
Je hebt per ongeluk de op gequote. Dat is hier niet toegestaan.Pinaco schreef: ↑11-02-2022 09:31Is deze jongen vrij van geestelijke beperkingen en in staat "normaal" mee te draaien in de maatschappij?
Dan hoef je dit echt niet aan hem uit te leggen hoor. Hij vindt jouw wensen en behoeften gewoonweg niet belangrijk genoeg om er gehoor aan te geven. Maar dat klinkt zo lullig. Dus doet hij precies waar hij zin in heeft, zegt hij dat hij niet snapt wat het probleem is, zegt af en toe sorry, maar kan wel lekker z'n gang blijven gaan.
oftewel: Je laat jezelf in het ootje nemen.
vrijdag 11 februari 2022 om 09:35
"Karel, valt het jou ook op dat je eigenlijk alleen wil doen wat jij wil en dat je mijn wensen gewoon negeert ?" Vervolgens geef je hem een lijst waar je alles hebt opgeschreven waarin hij zijn zin door dreef. Die lijst klinkt overdreven maar je kan dan wel laten zien dat je niet overdrijft en het is minder makkelijk weg te wuiven voor hem.
Als hij dan nog steeds meer houdt van zijn vrijheid, dan is dat niet leuk om te horen maar je weet dan meteen dan jij misschien heel gek op hem bent, maar hij ook.
Je kan hier best samen uitkomen als hij wil inzien dat een relatie om 2 mensen draait en niet alleen om hem.
Als hij dan nog steeds meer houdt van zijn vrijheid, dan is dat niet leuk om te horen maar je weet dan meteen dan jij misschien heel gek op hem bent, maar hij ook.
Je kan hier best samen uitkomen als hij wil inzien dat een relatie om 2 mensen draait en niet alleen om hem.
vrijdag 11 februari 2022 om 10:02
Hij is helemaal niet leuk. Hij is ook geen stel met jou, hij is een vrijgezel met een meisje dat als een puppy met hem mee mag, maar zelf geen eigen verlangens of wensen mag hebben. Jij doet wat hij wil en anders ben je alleen. Nee, dit is echt geen leuke vent.
Het is terecht dat jij je hier niet goed bij voelt.
Hij kan water bij de wijn doen en ook eens dingen doen die jij leuk vindt en dan is hij gewoon gezellig en vrolijk. Of je maakt het uit en zoekt een leukere kerel die wel dingen wil ondernemen die jij leuk vindt.
Het is terecht dat jij je hier niet goed bij voelt.
Hij kan water bij de wijn doen en ook eens dingen doen die jij leuk vindt en dan is hij gewoon gezellig en vrolijk. Of je maakt het uit en zoekt een leukere kerel die wel dingen wil ondernemen die jij leuk vindt.
vrijdag 11 februari 2022 om 10:14
Daar zit denk ik dan ook het probleem. Die gast wil gewoon nog met zijn vrienden lol maken en is helemaal nog niet op een punt dat hij samen een leven wil opbouwen.
Heel herkenbaar.
Het probleem is dan ook meer dat beiden een hele andere relatie voor zich zien, niet per sé dat die gast iets mankeert wat door sommigen wordt gesuggereerd. Misschien (ook) wel, maar voor to is het zaaks om duidelijk te maken wat voor haar essentieel is en als hij haar dat niet kan geven is hij simpelweg geen match.
vrijdag 11 februari 2022 om 10:33
Ja bedoel ook een dagje niet 3 hele dagen hoor, daar zou ik zelf ook niet gelukkig van worden. Beetje onduidelijk beschreven mijn excuus.
vrijdag 11 februari 2022 om 20:11
Loep maar evencreativeguy schreef: ↑11-02-2022 19:51Als 89 haar geboortejaar is, lijkt me niet dan is ze 32/33 jaar.
vrijdag 11 februari 2022 om 21:36
Misschien ben ik ook een narcist in de zin van dat er moeite mee heb om mijn schaarse vrije tijd te besteden aan iets waar ik geen zin in heb. Met een partner met dezelfde interesses is er dan niets aan de hand. Dus als je het praktisch benadert is wellicht het ontbreken van voldoende gemeenschappelijke interesses een knelpunt.
Mensch durf te leven
vrijdag 11 februari 2022 om 23:03
Ik ken ook zo'n "leuke'" man.(mijn ex)
Alles moest op zijn manier en zijn wil is wet.
Hij zei letterlijk dat hij een vrouw wilde die ja en amen zegt en als ze baldadig wordt hij haar zal heropvoeden zodat ze zou luisteren en hij zich de man kon voelen.
Als ik een tegen woord had dan werd ik gestraft. Letterlijk want anders zou ik het niet voelen en er niets van leren.
Alles draaide om hem en het werd eigenlijk heel langzaam steeds erger. Ik zag het in het begin niet. Op een gegeven moment wel maar ik was zo onzeker geworden en geen zelfvertrouwen meer dat ik niet wist hoe ik ermee om moest gaan en wat te doen. Ik was ook heel erg bang voor hem geworden.
Mijn ex was echt een psychopaat en jouw vriend is vast niet zo erg en niet helemaal te vergelijken. Maar hou je ogen goed open en luister naar je gevoel. Druk je gevoel niet weg met de hoop dat het vast beter gaat worden.
Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar dat kan ook. Maar als je echt een naar gevoel krijgt van zijn gedrag dan kap er aub mee.
Alles moest op zijn manier en zijn wil is wet.
Hij zei letterlijk dat hij een vrouw wilde die ja en amen zegt en als ze baldadig wordt hij haar zal heropvoeden zodat ze zou luisteren en hij zich de man kon voelen.
Als ik een tegen woord had dan werd ik gestraft. Letterlijk want anders zou ik het niet voelen en er niets van leren.
Alles draaide om hem en het werd eigenlijk heel langzaam steeds erger. Ik zag het in het begin niet. Op een gegeven moment wel maar ik was zo onzeker geworden en geen zelfvertrouwen meer dat ik niet wist hoe ik ermee om moest gaan en wat te doen. Ik was ook heel erg bang voor hem geworden.
Mijn ex was echt een psychopaat en jouw vriend is vast niet zo erg en niet helemaal te vergelijken. Maar hou je ogen goed open en luister naar je gevoel. Druk je gevoel niet weg met de hoop dat het vast beter gaat worden.
Misschien passen jullie gewoon niet bij elkaar dat kan ook. Maar als je echt een naar gevoel krijgt van zijn gedrag dan kap er aub mee.
05-2019 wijzigde dit bericht op 12-02-2022 13:27
1.74% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
zaterdag 12 februari 2022 om 10:48
Ik denk niet dat het een narcistische psychopaat is hoor.
Ook gaat het er niet om dat het op zijn manier moet.
Het is ook geen gedrag.
Het is zijn houding ten opzichte van de relatie. Voor hem is dat geen deel van zijn leven maar een hobby - eentje die er altijd is waardoor zijn andere hobbies (die alleen op specifieke tijden kunnen) voorrang krijgen.
Deze hobby doet hij dan in de tijd die over blijft.
Het is geen kwestie van vechten voor uurtjes. 't Is gewoon levenshouding.
Ik heb een relatie en vanuit die relatie doe ik dingen - sport en alleen of samen uitgaan.
Hij heeft een single leven en hobbies en vrienden en ook een relatie.
Ook gaat het er niet om dat het op zijn manier moet.
Het is ook geen gedrag.
Het is zijn houding ten opzichte van de relatie. Voor hem is dat geen deel van zijn leven maar een hobby - eentje die er altijd is waardoor zijn andere hobbies (die alleen op specifieke tijden kunnen) voorrang krijgen.
Deze hobby doet hij dan in de tijd die over blijft.
Het is geen kwestie van vechten voor uurtjes. 't Is gewoon levenshouding.
Ik heb een relatie en vanuit die relatie doe ik dingen - sport en alleen of samen uitgaan.
Hij heeft een single leven en hobbies en vrienden en ook een relatie.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
maandag 14 februari 2022 om 22:18
Ik ben 22 en mijn vriend is 21. 89 is idd njet mijn geboorte jaar…creativeguy schreef: ↑11-02-2022 19:51Als 89 haar geboortejaar is, lijkt me niet dan is ze 32/33 jaar.
maandag 14 februari 2022 om 22:23
Ja dat vindt hij op zich prima. Maar als ik bijvoorbeeld voorstel om met mijn vrienden een drankje te gaan drinken en hij kan dan iets doen wat hij “leuker” vindt. Zoals met zijn vrienden een drankje doen. Dan is het altijd of we gaan samen naar zijn vrienden of ik ga naar mijn vrienden en hij naar die van hem. Het is nooit dat we samen het geen doen wat ik het liefst wil doen. Waar ik mij heel erg aan stoor.Naambedenkenislastig schreef: ↑11-02-2022 08:22En mag jij dan ook mee feesten? En/of vindt hij het goed als jij ook met je vriendinnen naar een feestje gaat? Of mag dat niet?
maandag 14 februari 2022 om 22:26
maandag 14 februari 2022 om 22:29