sadness and sorrow

27-02-2011 20:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken niet meer met mijn ex-vriendin en een paar dingen zijn mij nog niet echt duidelijk.

Even een beschrijving:

We kenden elkaar al 4 jaar voordat we daadwerkelijk wat begonnen zijn. Zij had in die tijd 2 relaties maar zei dat ze al die tijd alsnog een soort van verliefd op mij was. Ik was ook verliefd op haar en we hebben nu na 1.5 jaar relatie een breakup gehad.

Ze was de laatste paar weken voor de breakup afstandelijker zowel emotioneel als lichamelijk en wist eerst niet zelf waardoor dat kwam en later zei ze dat ze tijd voor zichzelf wou en dat ze afstand van mij, maar ook van alle andere mensen wou. Maarja ondertussen ging ze wel steeds op stap met collega's die ik niet ken en dat maakte mij een beetje onzeker.

Maargoed we zouden dus een break nemen, alleen hadden we die week al wat dingen gepland en kwam het er niet echt van.Maar na dat weekend begon het echt, alleen een dag later wou ze al praten en zei ze dat ze alleen nog vrienden wou zijn op dit moment, omdat ze tot haarzelf moet komen en dingen wilt doen, zonder rekening met mij te houden, maar ze is nog wel verliefd op me en houdt nog van me, het ging ook niet met ruzie ofzo uit.En ook als we eens wat gaan doen, kunnen we alsnog seks hebben en samen slapen etc. en miss dat we ooit nog wel wat zullen krijgen.

Ik snap het dus niet helemaal dit.....houdt ze mij gewoon aan het lijntje? Of weet ze niet wat ze wil?

Ik had al voorgesteld om anders elkaar wat minder te zien en meer vrijheid te geven, maar ze heeft geen zin in toestemming te moeten vragen en dat soort dingen als ze opeens bijv. ergens wilt blijven slapen ofzo.

We hadden ook nog even via de chat gesproken een paar dagen geleden en ik vroeg of ze mij mist en dat doet ze ook wel, maar verder algemeen gesprek.

Ik mis haar ook wel erg, en ik zou graag willen dat we samen een oplossing zouden verzinnen of proberen ipv deze extreme beslissing.

Dus al weet iemand miss wat dit te betekenen heeft hoor ik het graag.
Jullie zagen elkaar iedere dag en nu veel minder maar ze wilt nog wel contact.Heeft ze soms een ander? Is ze soms een ander tegengekomen?
Ok, wat ik denk? Ik denk naar aanleiding van jou verhaal, dat ze er een ander op na hield. Daar voor gekozen heeft, jou op de reservebank heeft gezet, op zo'n manier dat als het niet zou lukken met die ander, ze jou nog achter de hand heeft. Nu is het idd mislukt met de ander, en ja hoor, nu wil ze jou weer!!

Dat is wat ik denk, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Persoonlijk zou ik uit deze relatie stappen, en niet meer terug gaan.Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, maar probeer het.

Ik weet niet of ik gelijk heb, maar kan het kloppen dat jij vrij jong bent? Ik maak dat op uit de manier waarop je schrijft. Als dit klopt, dan wil ik je het volgende graag mee geven. Je hebt je hele leven voor je, genoeg tijd om andere leuke meiden te leren kennen. Misschien dat daar de ware wel tussen zit. Het lijkt nu moeilijk, alsof dit het ergste is wat je kon overkomen, maar echt waar, in dit geval, is dit het beste wat jou kan overkomen, en dat zul je zelf hopelijk over een tijd ook zien, wanneer je een andere vriendin hebt, die wel respect voor jou heeft, van je houdt, en alleen maar bij je wil zijn.
Ik denk nog zelfs plopsje dat die ander nog steeds in de picture is. Ik zou als ik TO was maar eens vragen of ze een ander op nahoudt.
Best groot risico om te zeggen dat ze een ander heeft..

kan natuurlijk, maar het kan ook gewoon echt zijn dat ze niet weet of ze met hem verder wil. En ja dat is moeilijk te zeggen tegen hem natuurlijk, zonder hem te kwetsen. Daarom draait ze er zo omheen misschien?

Ik herken het verstikkende van een relatie wel, dat je vrijheid wil, maar hem ook niet kwijt wil...Twijfel twijfel...

Daar moet ze zelf uit zien te komen. En het kan best goed komen, (ik ken een stel die alsnog gelukkig getrouwd zijn..)

Maar ga niet zitten wachten TO, leef je eigen leven!

Ik denk dat ze haar vrijheid mist, en niet gebonden wil zijn. Wil jij blijven wachten tot ze zich misschien wel wil binden? En ik denk dat je steeds weer hoopt dat ze bijdraait na een gesprekje met haar.

Misschien...best hard...Wil ze zich gewoon niet binden met jou?

Ik zou als ik jou was, alle contact verbreken zodat ze echt eens kan nadenken wat ze wil, en dat jij ook eens goed kan nadenken of jij op haar wil wachten..(wat mij niet zo slim lijkt om te doen)

Mijn ervaring: rustiger aandoen in een relatie betekent het begin van het einde.
ja summerdance daar heb je een goed punt....

voor de anderen, ik ben 23 en ik weet wel dat er nog genoeg is om voor te leven, alleen dit voelt als een onafgemaakt boek, er is voor mij nog steeds niet 100% duidelijk waarom het niet kon werken.

En even over dat een ander hebben:

Ik heb wel eerder gevraagd of ze geïnteresseerd was in andere mannen en toen zij ze van niet, ik denk dat dat alweer een maand terug is.

maar goed ik vertrouw haar en door dat steeds te vragen, schend ik haar vertrouwen dan niet ofzo?

en stel ze liegt toch, wat ik niet denk, hoe kom ik daar dan achter zonder de stalker of de agressieveling uit te gaan hangen, want dat wil ik voorkomen.

Verder bedankt voor het advies
het klinkt een beetje alsof ze je niet meer wil maar bang is om je boos te maken en dus haar boodschap maar blijft verzachten en afzwakken.

Typisch vrouwending. maar face it, het is echt over hoor
damn daar ben ik niet zo'n fan van, ik hoor liever gewoon de waarheid, dan weet ik of ik nog mijn best moet doen of niet, maarja dat doe ik sowieso nog wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven