Samen verder....maar hoe?

01-01-2017 18:56 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, met het risico om compleet voor gek verklaart te worden....ik wil proberen verder te gaan met mijn man nadat hij is vreemdgegaan.

Afgelopen juni heeft hij mij verteld zo'n 5 maanden een relatie gehad te hebben met iemand anders (een moeder van het schoolplein...heel tof!) We zijn nu een goeie 6 maanden verder....soms zijn er goede dagen....maar ook heel veel slechte.

Omdat ik niet geloof ik het kopen van een nieuw huis als er een lampje stuk gaat wil ik proberen (en hij ook) om er samen uit te komen en te vechten voor ons huwelijk, in de eerste plaats voor onze dochter van 6.

Maar hoe doen mensen dat in hemelsnaam? Ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die hier doorheen zijn gekomen, maar ik ken ze niet! Ik praat er met mijn schoonzus wel over...maar goed, haar man is al tig keer vreemdgegaan....Ja, dan is er geen lampje meer stuk maar staat je huis in de fik volgens mij.

Dit was een éénmalige actie, hij zag haar....zij zag hem, ze kregen contact, door de kinderen, zagen een mogelijkheid, en zijn er voor gegaan....oké...shit happens....iedereen kan idd verliefd worden op een ander...daar hoef je natuurlijk niets mee te doen als je getrouwd bent, maar goed....daar is 't al te laat voor.

waar ik vooral heel erg mee zit is het loslaten van de pijn en het verdriet, het verder kijken naar de toekomst zonder verscheurd te worden door wat er is geweest. Ze zien elkaar nog vrij regelmatig...kinderen op dezelfde school...mijn dochter op een andere school doen, of verhuizen is geen optie. Mijn werk is hier vlakbij, ons complete sociale vangnet is hier, en ik vertik het om uit mijn vertrouwde omgeving te gaan voor iemand anders. hij zegt dat het helemaal voorbij is, en dat zie ik op zich ook wel, dat geloof ik wel, maar ik kan me niet over de dingen in zijn hoofd heen zetten, denkt hij nog aan haar, aan de herinneringen samen? Elke keer als ik langs een bepaalde plek kom (waar ze samen afspraken) kan ik wel over m'n nek gaan...

Elke keer als ik haar zie voel ik me kleiner worden, minderwaardig, lelijk....je kent het misschien wel (alhoewel ik hoop voor je van niet...kut gevoel!)...En soms heb ik een helder moment, kan ik lekker 'mindfull' in het hier en nu blijven en mezelf bedenken dat ZIJ zich zou moeten schamen als ze mij ziet...dat zij god op d'r blote knietjes mag danken dat ik haar man niet heb ingelicht...maar ja...helaas blijft dat sterke gevoel meestal niet zo lang hangen....

Waarom dump ik dit hier? Tja ....geen idee....hoop op steun? Dat het niet compleet idioot is om samen verder te willen? Dat het best oké is om te proberen je huwelijk te redden in het belang van het kind? Overal lees ik dat ik er een punt achter moet zetten...kinderen komen er wel overheen en bla bla bla....Dus die adviezen heb ik voldoende gelezen...ik ben juist opzoek naar adviezen van vrouwen die dit ook hebben gedaan...en vooral HOE!?

Thanks Viva....(en voor de mensen die me gaan afbranden...nou...ja...happy new year of zo dan maar....)
Ehmm... 1 lampje kapot? Je praat over een 5 maanden durende AFFAIRE, niet een eenmalig slippertje... Oftewel jou moedwillig compleet voor de gek houden: een totaal gebrek aan respect.
Ik zou het niet kunnen.
ladi-dadi fucking everybody..
Hebben jullie gewapende vrede of zijn jullie na zijn misstap heel open tegen elkaar geweest, over waar jullie stonden? En hebben jullie contact gehouden met elkaar?
Eenmalige actie maar wel vijf maanden een 'relatie' gehad? Of is hij 5 maanden geleden 1 keer vreemd gegaan?
Ik zou het niet willen. Wel ooit geprobeerd, vandaar dat ik het nu nooit meer zou willen.
Jij zult het moeten kunnen loslaten. Vertrouwen zit in jezelf, je kunt dat niet afdwingen door eisen aan hem te stellen oid.

Ik vind het nogal wat, hij heeft een complete relatie opgebouwd. Keer dronken met iemand sex hebben zou ik nog wel kunnen hebben, maar iets dat 5 maanden duurt?
Je man heeft het opgebiecht, wat op zich te prijzen is. Hij heeft dus voor jou gekozen, heeft alle contact (zover mogelijk) met haar verbroken?

Je bent nu een half jaar verder, en nog ga je over je nek van sommige denkbeelden (logisch). Hebben jullie al eens aan relatietherapie gedacht? Gesprekken met een derde, onafhankelijke partij erbij? Al was het maar om tegen elkaar uit te kunnen spreken hoe jullie er nu in staan, zonder met verwijten te komen en zonder ruzie te ontketenen.

Het kan, een huwelijk kan dit overleven. Maar het zal nooit meer hetzelfde zijn, de basis van vertrouwen is aangetast.
Alleen de tijd gaat je helpen
Ik praat er met mijn schoonzus wel over...maar goed, haar man is al tig keer vreemdgegaan....Ja, dan is er geen lampje meer stuk maar staat je huis in de fik volgens mij.

Volgens mij is een affaire van 5 maanden precies hetzelfde hoor. Dat is niet te vergelijken met een eenmalig dronken slippertje. Jouw huis staat net zo goed in de fik.
Hoezo eenmalige actie als t 5 maanden heeft geduurd?

1 keer seks gehad in 5 maanden?

Verder denk ik dat veel praten en openheid jou het meest kunnen helpen.

Hij moet open zijn over zijn gevoelens en zijn daden wat hij heeft gedaan en nu doet..

Veel praten is denk ik het enige wat je kan doen.
een eenmalige actie van 5 maanden?

Ik denk dat je een denkfout maakt, je zegt dat je door wilt met je relatie voor je dochter. Maar dat is geen duurzaam streven. je kan alleen door met je relatie als je zelf heel graag door wilt gaan met je man en jij kan accepteren dat hij niet te vertrouwen is
Ik heb geen tips maar wil wel even zeggen dat ik het heel sterk van je vind dat je het ondanks alles toch wilt proberen om samen verder te gaan. Dat lijkt me heel erg moeilijk en ik denk dat het ook best wel een hoop tijd kost voordat je over dat verdriet en die boosheid heen bent. Veel succes en luister naar je gevoel, jouw verdriet/teleurstelling/boosheid mag er zijn en dat mag je ook zeker benoemen.
Ik denk dat je de fundering bedoelt ipv een lampje?

En als je het als een lampje ziet dan zal het wel zo gefixt zijn.

Ik zou een huis met een ingestorte fundering per direct verlaten maar ik heb dan ook te veel zelfliefde om dit te kunnen accepteren. Maar er zijn vast dames die je daarmee kunnen helpen.
Wat een moeilijk besluit.

Wij zijn in therapie gegaan en uiteindelijk na 1,5 jaar (therapie) alsnog gescheiden. Hij nam het nog steeds niet zo nauw.

Wat die plekken betreft, we zijn nu 12 jaar uit elkaar en als ik er langs rij schiet het altijd even door mijn hoofd. Misschien omdat de zij een vriendin van mij was.

tips:

Ga niet controleren, je maakt het jezelf zo moeilijk.

Praat over je verdriet, boosheid enz, maar laat hem niet voor je kruipen.

En heel veel sterkte!
weet je waarom het "uit" is? zou ik ook wel heel belangrijk vinden. is het uit omdat zij toch tegenvalt of is het uit omdat zij niet verder wilde?
quote:S-Meds schreef op 01 januari 2017 @ 19:06:

weet je waarom het "uit" is? zou ik ook wel heel belangrijk vinden. is het uit omdat zij toch tegenvalt of is het uit omdat zij niet verder wilde?Precies.
quote:Phaedra_ schreef op 01 januari 2017 @ 19:05:

Wat een moeilijk besluit.

Wij zijn in therapie gegaan en uiteindelijk na 1,5 jaar (therapie) alsnog gescheiden. Hij nam het nog steeds niet zo nauw.

Wat die plekken betreft, we zijn nu 12 jaar uit elkaar en als ik er langs rij schiet het altijd even door mijn hoofd. Misschien omdat de zij een vriendin van mij was.

tips:

Ga niet controleren, je maakt het jezelf zo moeilijk.

Praat over je verdriet, boosheid enz, maar laat hem niet voor je kruipen.

En heel veel sterkte!Ik vind dit hele wijze raad.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
5 maanden een relatie 'online' waarbij irl 5 keer hebben afgesproken en gezoend 1 keer sex hebben gehad.....de versie van beide kanten...dus dat neem ik dan maar aan voor waarheid.

Het is over omdat hij, zoals hij zei, er niet meer mee kon leven en voor mij en ons gezin wilde gaan...

Wellicht is de fundering wel kapot, maar de vraag is of de tijd dat kan fixen?
Ik vind het juist heel goed dat jullie eerst willen kijken of er nog een mogelijkheid is om samen verder te gaan. Scheiden kan altijd nog.

Jullie zullen dan wel heel open naar elkaar moeten zijn en moeten aangeven wat jullie van elkaar en van de relatie verwachten. Misschien kunnen jullie dat zelf, maar vaak werkt het beter met een relatietherapie die de gesprekken begeleid.

Er zullen antwoorden moeten komen op vragen als: Wat miste hij in de relatie waardoor hij open stond voor een deze affaire? Wat moet hij doen om jouw vertrouwen te herwinnen? Hoe laat hij je merken dat hij er vol voor wil gaan? Is er nog genoeg liefde tussen jullie?

Pas als je alle antwoorden hebt, kan je bepalen of en hoe je samen verder kan.

Het is mogelijk weer een goede relatie op te bouwen na vreemdgaan, maar het kost veel tijd, bloed zweet en tranen.
quote:cavalama schreef op 01 januari 2017 @ 19:13:

5 maanden een relatie 'online' waarbij irl 5 keer hebben afgesproken en gezoend 1 keer sex hebben gehad.....de versie van beide kanten...dus dat neem ik dan maar aan voor waarheid.

Het is over omdat hij, zoals hij zei, er niet meer mee kon leven en voor mij en ons gezin wilde gaan...

Wellicht is de fundering wel kapot, maar de vraag is of de tijd dat kan fixen?Het klinkt alsof de seks erg tegenviel en hij daarom maar besloot weer 'voor zijn gezin te gaan'. Of er is veel vaker seks geweest dan beiden toegeven. Maargoed dat is de pessimist in mij, sorry.
quote:cavalama schreef op 01 januari 2017 @ 19:13:

Wellicht is de fundering wel kapot, maar de vraag is of de tijd dat kan fixen?Heb je met haar gepraat?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
@oudblond, ja ik heb met haar gepraat......een aantal keren zelfs....

@timetraveler...misschien wel...misschien ook niet, dat zal ik nooit weten.
De pijn slijt maar onderhuids blijft er vaak wel iets zitten hoor. Bij ruzies kan het nog wel eens opborrelen of als je samen seks hebt. Daarom is blijven praten een goed idee misschien zelfs een hele goede relatietherapeut. En anders is er altijd nog wraak maar die moet je maar niet te serieus nemen maar kan soms wel opluchten. Maar ook daar kleven nadelen aan.

Mijn beste vriendin haar man ging vreemd. Ze hoorde het van een ander heeft net zolang gezocht toen ze wist wie het was. Bleek de vrouw ook getrouwd. Op een dag wist ze dat haar man met die vrouw in een wegrestaurant hadden afgesproken . Ze heeft de man gebeld en gezegd dat het dringend was dat ze hem moest spreken over zijn vrouw en sprak af in het restaurant. Het is een heel gedoe geweest hoor met schelden en mannen met elkaar op de vuist. Mijn vriendin is nog 5 jaar bij haar man geweest toen was de koek op. Het andere stel was al snel gescheiden en tussen minnaars is geen contact meer geweest. De vrouw verweet de man van mijn vriendin dat hij niet discreet genoeg was .
be free
Ik denk dat je heel erg scherp moet houden dat als de relatie hierdoor breekt dat zijn schuld is: hij heeft wat jullie hadden kapot gemaakt, niet jij als je weggaat als tegen actie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven