Samenwonen, adviezen?

01-05-2018 21:14 34 berichten
verwijderd
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 19:14
98.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Greenbean, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Hoe vaak zie je je vriend in de huidige situatie?

Als buitenstaander klinkt het samenwonen met (deeltijd) kinderen en kat op zo’n klein woonoppervlak als het recept voor irritatie. Voor alle partijen.

Misschien eens proefsamenwonen voor langere periode? Dus aantal weken met kat daar intrekken en ervaren of het gaat.
Waarom moet het in zijn huis? Hij kan ook bij jou komen wonen, en tegelijkertijd zijn woning aanhouden zodat hij daar met zijn kinderen kan zijn als die komen.
Het klinkt verre van ideaal. Zou het geen optie zijn om tijdelijk samen iets groters te huren?
Ik zou niet direct je eigen appartement / huis opgeven.

Ga eerst maar es een maand of 3 vaker naar ginder.

Hoe vaak zitten die kinderen daar en moeten jullie je bed opgeven?
En kennen de kinderen jou al?

Omgekeerd is geen optie?
Hij naar jou, eventueel met kinderen?
Of als hij de kinderen alleen in de weekends heeft dat weekend bij hem en de rest van de tijd bij jou?

Pak overigens vooral ook een stuk schoolvakantie mee!
Geeft je een beter beeld van de kinderen en hoe hij ermee omgaat dan als weekend-vader.
(Regels, normen, ... die hij hanteert bijvoorbeeld. Of hij ze rotverwend.
Hoe de relatie met zijn ex loopt.
Hoe school loopt. Etcetera.)
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 21:24
27.34% gewijzigd
Ik zou wachten tot het nieuwe huis.
Zeker omdat er kinderen en een huisdier bij betrokken zijn. Het lijkt me veel relaxter als iedereen z'n eigen ruimte heeft om te wennen aan elkaar.

Uit ervaring: samenwonen waarbij ook (andermans) kinderen betrokken zijn, kan behoorlijk wennen zijn. Zeker als je dan geen eigen plek hebt om je terug te trekken, omdat je in de woonkamer moet slapen.

Pak af en toe lange weekenden en vakanties samen. Maak een aftelkalender en geniet van de voorpret van straks een mooi huis samen.
Hips, hopsakee en pierlala.
verwijderd
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 21:30
93.26% gewijzigd
Waarom trekt hij dan niet bij jou in.
Het klinkt afschuwelijk. Ik zou niet weten waarom je nu deze stap zou moeten maken. Bovendien vind ik dat je het gezien de kinderen niet kunt maken.
Laat je vriend de ruimte houden voor hem en zijn kinderen.
Gewoon even geduld hebben en genieten van jullie eigen woningen.
verwijderd
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 21:30
96.73% gewijzigd
Ik weet niet of je een rijbewijs hebt, maar anders is het misschien een optie om i.p.v. nu al samen te gaan wonen tot die tijd een goedkoop autootje te kopen? Zodat jij vaker daar naartoe kan en wat vaker daar kan blijven logeren?
@Timetraveler
Dan zit ze nog steeds met de kat...
Volgens mij hebben jullie nog geen jaar een relatie, en dan wil je bij hem in dat kleine huis gaan wonen waar zelfs zijn kinderen geen eigen kamer hebben?
Waarom weer zo overhaasten? Leuk voor die kinderen ook zeg.
...
Als er geen kinderen in het spel waren zou ik het nog wel te doen vinden, maar dat kamperen in de woonkamer op een slaapbank lijkt mij echt drie keer niks. Wat je ook doet, doe je eigen huis alsjeblieft niet meteen weg. Het zou maar zo kunnen tegenvallen. Zorg dat je naar huis kan, als het te klein en ongemakkelijk is bij hem.
Jouw huis aanhouden en als zijn kinderen komen ga jij naar jouw huis, de kat kan bij hem blijven die paar dagen.
Ik lees alleen maar nadelen. Ik zou het niet doen.
...
Dus als jij bij hem gaat zit jij met reistijd, en als hij bij jou intrekt zit hij met reistijd. En dat huis dat nog opgeleverd gaat worden, waar komt dat dan te staan?
Ik zou het niet doen. Het klinkt eigenlijk logischer dat hij bij jou komt wonen.
Groter huis, kat kan blijven, zelfde reistijd. Hoeveel meer reistijd heeft hij?
En dat jij parttime werkt en hij niet kan je misschien onderling wat over afspreken, dat jij bijv meer taken op je neemt.
Ik snap niet waarom je zo’n haast hebt met samenwonen. Dat je het rot vindt dat je kat zo vaak alleen zit is heel begrijpelijk maar jouw oplossing klinkt als een recept voor drama.
Lekker blijven latten tot zijn huis klaar is en iedereen meer ruimte heeft. Tot die tijd slaapt hij gewoon vaker bij jou aangezien jij ruimer woont.
Voor die slechts 30 km afstand ga je toch niet verhuizen om bij hem in de buurt te gaan wonen? Ik zou als ik jou was meer gaan werken, geld sparen en vervolgens een auto kopen.
Waarom zet je jezelf zo minderwaardig neer ten opzichte van hem?

Hij woont 30 km bij je vandaan. Dat zou een half uurtje extra reistijd betekenen in een comfortabele auto.

Maar de arme man werkt al zo hard dus dat is te veel gevraagd.

Ondertussen vindt jij het wel normaal dat jij wel 25 minuten extra reistijd bijna net zo lang dus krijgt.

En jij kan niet eens met een comfortabele auto. Nee jij moet op winderige regenachtige perrons of bij bushaltes staan wachten. Met het risico dat de bus of trein net voor je neus weg rijdt of op tijden rijden die niet aansluiten bij je werk. Terwijl je voorheen met de fiets kon.

Waarom is het zo logisch dat jij je meer opofferen dan hij?
Robinson schreef:
01-05-2018 22:57
Ik zou het niet doen. Het klinkt eigenlijk logischer dat hij bij jou komt wonen.
Ik vind niet dat je dat kan maken naar zijn kinderen toe. Lijkt me niet dat zij erop zitten te wachten om bij de nieuwe vriendin van hun vader te gaan wonen, iig niet na zo'n korte tijd.
Eerst maar eens wachten tot de relatie stabiel is. En voordat je het weet is dan zijn nieuwe huis klaar.
...
Koop een wagen.
Nu bij hem intrekken is een recept voor problemen. En dan ben je twee keer aan het verhuizen in korte tijd, dat gaat je kat ook niet leuk vinden.
Zo snel samenwonen als er kinderen zijn zou ik ook niet doen, eerst eens zien hoe dat gaat als je elkaar wat langer ziet (vakanties), je goed weet hoe hij met ze omgaat en zo.
En dan idd jouw reistijd, dat is ook niet prettig. Niet onoverkomelijk als alle andere factoren goed zijn, maar dat zijn ze ook niet. Je hebt daar onvoldoende ruimte.
Ik zou ook niet tijdelijk iets anders gaan huren, dan blijf je bezig met verhuizen. Wachten dus, tot het huis klaar is. En nee natuurlijk wil je dat nu niet, snap ik ook heel goed, maar dat is wel even het slimste.
Je hebt vorig jaar al aangegeven dat je er problemen mee had dat hij zo weinig tijd voor je heeft. Dus nu ga jij je in bochten wringen om er maar voor te zorgen dat je vaker bij hem kan zijn. Het klinkt echt als een slecht plan.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven