Samenwonen??
dinsdag 5 november 2019 om 10:25
Ik heb nu 2 jaar een relatie, hij is 50 ik ben 43. Beide een leuke baan.
Ik huur, hij heeft een koopwoning waar hij met zijn 2 kinderen woont. We willen graag samenwonen. Ik zou het graag zien middels een samenlevingscontract via de notaris, zodat de verdeling van onze eigen spullen geregeld is en ik na zijn overlijden (helaas gaan we allemaal een keer) bv nog 1 jaar kan blijven wonen. Waarna het verkocht wordt en aan de kinderen toekomt.Dit om rustig een andere woonruimte te vinden.
Vastleggen op een papiertje met een krabbel van ons beide vindt hij voldoende.
De kinderen zijn erfgenaam. Dat snap ik en daar wil ik niet tussen zitten, in die zin hoef ik ook niets van hem. Alleen houdt dit in als de erfgenamen het willen ik per direct op straat sta met niets, dakloos ben en zelf snel iets moet gaan zoeken. Dat voelt niet zo fijn. Je bent dan overgeleverd aan de goodwill van anderen. Ik mis hierin de basis van samen.
Al diverse opties aangedragen als bv samen opnieuw starten, huis kopen.
Ik ben echt gek op hem, maar dit zet de relatie wel onnodig onder druk.
Ik huur, hij heeft een koopwoning waar hij met zijn 2 kinderen woont. We willen graag samenwonen. Ik zou het graag zien middels een samenlevingscontract via de notaris, zodat de verdeling van onze eigen spullen geregeld is en ik na zijn overlijden (helaas gaan we allemaal een keer) bv nog 1 jaar kan blijven wonen. Waarna het verkocht wordt en aan de kinderen toekomt.Dit om rustig een andere woonruimte te vinden.
Vastleggen op een papiertje met een krabbel van ons beide vindt hij voldoende.
De kinderen zijn erfgenaam. Dat snap ik en daar wil ik niet tussen zitten, in die zin hoef ik ook niets van hem. Alleen houdt dit in als de erfgenamen het willen ik per direct op straat sta met niets, dakloos ben en zelf snel iets moet gaan zoeken. Dat voelt niet zo fijn. Je bent dan overgeleverd aan de goodwill van anderen. Ik mis hierin de basis van samen.
Al diverse opties aangedragen als bv samen opnieuw starten, huis kopen.
Ik ben echt gek op hem, maar dit zet de relatie wel onnodig onder druk.
anoniem_392334 wijzigde dit bericht op 05-11-2019 12:58
32.46% gewijzigd
dinsdag 5 november 2019 om 11:06
Ik zou wachten tot zijn kinderen de deur uit zijn.
En als hij zo star blijft, lekker blijven latten. Je wilt niks van hem, alleen de garantie dat als hij eerder overlijdt, jij niet gelijk op straat staat. En dat is geen rare eis.
Zodra Pa dood is, willen de kinderen geld. En dan moet t huis zo snel mogelijk worden verkocht, en een krabbel op een papiertje stelt niks voor.
En als hij zo star blijft, lekker blijven latten. Je wilt niks van hem, alleen de garantie dat als hij eerder overlijdt, jij niet gelijk op straat staat. En dat is geen rare eis.
Zodra Pa dood is, willen de kinderen geld. En dan moet t huis zo snel mogelijk worden verkocht, en een krabbel op een papiertje stelt niks voor.
ik geef mn bek ook maar een douw
dinsdag 5 november 2019 om 11:09
dinsdag 5 november 2019 om 11:10
Nou,nou,nou.....
Misschien wonen die kinderen dan nog niet op zichzelf ( gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk ook ) en dan zouden ze nog 2 jaar met de partner van hun overleden vader moeten samenwonen. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen dat dat niet alles is.
Bij dit soort situaties is het best lastigs iets te regelen wat voor alle betrokken partijen eerlijk of wenselijk is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 5 november 2019 om 11:12
dinsdag 5 november 2019 om 11:13
Dat graag zwart op wit of helemaal nietSunshine2222 schreef: ↑05-11-2019 11:12Het gaat juist heel goed met de kids, ze vinden het leuk als ik er ben. Ben er namelijk ook regelmatig als zij er zijn, daarnaast ook als hij weg is voor zijn werk....
Blijkbaar...
Ik krijg dan de opmerking dat dat wel mee zal vallen, de kinderen zullen me echt niet zomaar op straat zetten.
Ik zou niet samen willen wonen, sterker nog, ik zou niet samen willen zijn met iemand die niet op deze manier zorg zou willen dragen voor mijn toekomst
Wat eigenlijk zegt hij dus, als ik kom te overlijden zoek jij het maar uit.
Want je hebt nergens recht op hè, nergens....
Wat eigenlijk zegt hij dus, als ik kom te overlijden zoek jij het maar uit.
Want je hebt nergens recht op hè, nergens....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou dan stellen: stel je voor dat de kinderen geldproblemen hebben. Zo'n huis moet dan wel snel verkocht worden. Dat is dan niet omdat zijn kinderen onmensen zijn, maar jij zit dan wel met de gebakken peren.Sunshine2222 schreef: ↑05-11-2019 11:12Het gaat juist heel goed met de kids, ze vinden het leuk als ik er ben. Ben er namelijk ook regelmatig als zij er zijn, daarnaast ook als hij weg is voor zijn werk....
Blijkbaar...
Ik krijg dan de opmerking dat dat wel mee zal vallen, de kinderen zullen me echt niet zomaar op straat zetten.
dinsdag 5 november 2019 om 11:14
Stel je voor....je gaat samen wonen en hij gaat binnen een jaar dood .
Dat zou - hoe rot ook - een mooi startkapitaal zijn voor zijn kinderen om zelf iets te kopen. Maar daar zouden ze dan nog twee jaar op moeten wachten. Vanuit een vaderlijk standpunt begrijp ik het wel. Maar jij kan in zo’n situatie geen kant op en wil dat voor zijn ; snap ik ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 5 november 2019 om 11:16
@blijfgewoonbianca Tuurlijk, ik snap zijn redenatie ook. Snap alleen niet waarom iemand dan samen wil wonen. Voelt nu als huisgenoot en weinig samen.
De optie die hij oppert is dat ik maar een eigen huis moet kopen en dat moet verhuren zodat in geval van relatie voorbij of overlijden ik daar kan gaan wonen. Wat bouw je dan samen op....
De optie die hij oppert is dat ik maar een eigen huis moet kopen en dat moet verhuren zodat in geval van relatie voorbij of overlijden ik daar kan gaan wonen. Wat bouw je dan samen op....
dinsdag 5 november 2019 om 11:22
Sunshine2222 schreef: ↑05-11-2019 11:16@blijfgewoonbianca Tuurlijk, ik snap zijn redenatie ook. Snap alleen niet waarom iemand dan samen wil wonen. Voelt nu als huisgenoot Inwondende kok/schoonmaakster en weinig samen.