samenwonen

20-06-2009 16:10 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
h
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 01-08-2009 13:09
Reden: nvt
% gewijzigd
Zo te lezen is er niks met je relatie, maar meer iets met jou: je kunt niet stoppen met tobben. Heb je misschien te veel tijd om te piekeren? Beweeg je genoeg, zie je genoeg andere mensen dan je vriend?
Ik vind het ook overkomen alsof je jezelf even dwars zit. Je wilt allemaal leuke dingen, hebt zo te lezen ook verwachtingen, maar ga je ook daadwerkelijk iets doen om het leuker te maken voor jezelf? Spreek je genoeg af met vrienden, doe je voor jezelf genoeg leuke dingen?

Zo niet, gauw mee beginnen dan, voordat je je vriend teveel gaat claimen.
.
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 01-08-2009 13:25
% gewijzigd
j
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 01-08-2009 13:26
% gewijzigd
Hoi Statafel,

Volgens mij steven je recht af op een groot probleem namelijk dat hij het zat word. Niet omdat jij niet leuk bent maar omdat je zo ongelooflijk aan het piekeren bent op een niet-realistische manier. Wat hyves betreft vraag hem desnoods wie al die mensen zijn. En doe de toiletdeur dicht als jij plast, regel je relatie zoals jij het prettig vind. Schrijf de factoren op waar je je niet bij op je gemak voelt en praat daarover.

Heb jij wel door dat je iets heel moois hebt? Je hebt een partner die van je houdt, ik hoop dat hij dat ook laat blijken. En jij houd van hem....of niet? Rest de vraag, vertrouw je hem wel.

Weet je de energie die hij nu stopt in het jou gerust stellen zou hij anders misschien stoppen in een spontane knuffel.

Pak dit probleem alsjeblieft aan desnoods met behulp van een psycholoog.

Beetje klagen hier mag inderdaad maar ik hoop dat je de reakties kunt handelen.

Groet, J.
nvt
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 01-08-2009 13:27
% gewijzigd
jeetje, wat is er met de alinea's gebeurd?

Verder moet jij idd niet teveel piekeren en jezelf in de weg gaan zitten! Het klinkt allemaal helemaal top, en dat moet je zo houden!

Je zegt dat je het moeilijk vindt als jouw vriend iets leuks gaat doen en jij niks gepland hebt. Dan moet je OOK leuke dingen gaan plannen! Lekker met vriendinnen dingen gaan doen... Hij is niet de enige persoon waar je leuke dingen mee kan doen, dat moet je vooral niet vergeten!

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en veel leuke dingen gaat doen! zonder je vriend en met je vriend!
Heb je werk of studeer je?

Je sport dus niet meer, lees ik dat goed? En je spreekt niet zo vaak met je vrienden af?

Kan het zijn dat je je gewoon te pletter verveelt? Of dat je te weinig eisen aan jezelf stelt?
nvt
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 01-08-2009 13:27
% gewijzigd
Ik denk als ik dit zo lees ook dat je óf heel erg hard aan jezelf moet gaan werken, aan je zelfvertrouwen. Of moet nagaan waarom je je vriend niet vertrouwt. Is het een onderbuik gevoel, of komt het omdat jij eigenlijk zelf niet te vertrouwen bent? Gevoelsmatig ben je nog behoorlijk met je ex bezig, is het niet?

Als je zo doorgaat woon je dadelijk helemaal niet meer samen, en is hij je zat. Deze extreme onzekerheid kan even, maar daarna moet er weer wat veranderen, anders gaat dit echt opbreken.
j
anoniem_21333 wijzigde dit bericht op 01-08-2009 13:26
% gewijzigd
Jeetje meid. Wat een verhalen kun jij schrijven. Ik vind het wel knap van je dat je weet dat je niet goed bezig bent op deze manier. Dat is al een hele stap vooruit.

Ik denk inderdaad dat een psycholoog je goed zal kunnen helpen om je gedachtes en gevoelens eens goed op een rijtje te zetten en wat orde te scheppen in je hoofd. Doemdenken hoeft helemaal niet, je kunt bijvoorbeeld leren in positieve dingen te denken ipv negatieve.

En bovendien kun je niet alles onder controle hebben. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Ik denk dat je met een psycholoog een heel eind zou kunnen komen, mede doordat je hier ook open voor staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven