Scharrel afkappen?

24-01-2017 16:45 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al een paar jaar geleden dat ik hier iets gepost heb. Ik ben sinds een paar jaar vrijgezel en sinds afgelopen zomer scharrel ik met iemand die ik op vakantie heb leren kennen. Het is erg vrijblijvend, van beide kanten, als ik hem zie is het altijd erg gezellig en praten we over van alles. Dit samen met het lichamelijke voldeed compleet aan de (aandacht)behoefte die ik toen had en is (nog steeds) erg goed voor mijn zelfvertrouwen.

Sinds kort merk ik dat ik toch behoefte heb aan iets meer dan eens in de paar weken een 'bezoekje'. Heb nooit op die manier naar hem gekeken, alsof er meer in zou zitten, omdat dat niet de insteek van ons contact was. Krijg van hem ook niet de indruk dat hij op meer zit te wachten. Wat prima is, maar voor mij is dat niet genoeg meer.

Vraag is nu: laat ik het verwateren of vertel ik hem dat ik ermee wil stoppen (en waarom)?

Sorry als dit een vage of domme vraag is, maar heb hier totaaaaaaal niet geen ervaring mee :-)
Eerlijk zijn is wel zo netjes.
Verwateren lijkt me niet helemaal mogelijk als je elkaar sowieso maar eens in de paar weken ziet. Of je blijft afspraken afzeggen met smoesjes.

Denk dat je het best gewoon kunt zeggen 'ik wil dit niet meer'. Daarvoor hoef je trouwens geen uitgebreide verantwoording af te leggen; gewoon zeggen dat het niet meer goed voelt oid.
zoek je nou ´iets meer´ met hem, of met een ander??
Je kan toch ook aangeven dat je juist meer wilt je kan het nog altijd afkappen toch, je weet immers niet hoe hij er nu over denkt
Wat wil je zelf? Ermee door blijven gaan totdat je iemand tegen het lijf loopt waar je wel verder mee zou willen? Het helemaal afkappen en je helemaal richten op iemand zoeken waar je serieus mee zou willen zijn? Of zou je juist meer willen van je scharrel?

Hem ben je niets verplicht. Als het echt alleen lichamelijk is, zou ik het lekker laten verwateren. Als jullie ook vrienden zijn, zou ik het gewoon vertellen als je je daar prettig bij voelt.
quote:lilalinda schreef op 24 januari 2017 @ 16:48:

zoek je nou ´iets meer´ met hem, of met een ander??

Tja dat is een goeie.. Kijk niet op die manier naar hem. Ook omdat ik van hem niet het idee krijg dat hij meer wil. Toen we elkaar pas net kenden heeft hij wel eens iets gezegd in de trant van 'je hoeft van mij niet veel te verwachten'

Helemaal prima, hij ook niet van mij toen, maar dat is blijven hangen bij mij. Waardoor die 'optie' niet meer in mijn hoofd zit.

Gut wat een dames-drama bericht van mij als ik dit zo terug lees zo ben ik normaal nooit, maar het maalt!
quote:intothewild schreef op 24 januari 2017 @ 16:47:

Verwateren lijkt me niet helemaal mogelijk als je elkaar sowieso maar eens in de paar weken ziet. Of je blijft afspraken afzeggen met smoesjes.

Denk dat je het best gewoon kunt zeggen 'ik wil dit niet meer'. Daarvoor hoef je trouwens geen uitgebreide verantwoording af te leggen; gewoon zeggen dat het niet meer goed voelt oid.Thanks en eens dat verwateren lastig is. Zou je dit dan 'nu' zeggen of als hij weer wil afspreken?
Gewoon eerlijk tegen hem zijn en zeggen dat jij nu op een punt in jouw leven bent dat jij wel wat meer wil dan alleen een scharrel.

Kijk gewoon hoe hij reageert en dan weet jij direct waar jij aan toe bent met hem.
Ik zou het hem wel zeggen, meer op een manier van joh ik vond het op deze manier eerst helemaal prima maar nu heb ik toch wel iets meer behoefte aan meer. Dan zie je vanzelf aan zijn reactie wat hij 'vind'. Stel dat hij dat ook denkt kun je eventueel (als dat een optie is) de serieuzere kant opgaan en zo niet kan jij zelf opzoek naar iets met meer diepte.
quote:butt3rfly86 schreef op 24 januari 2017 @ 16:53:

[...]

Tja dat is een goeie.. Kijk niet op die manier naar hem. Ook omdat ik van hem niet het idee krijg dat hij meer wil. Toen we elkaar pas net kenden heeft hij wel eens iets gezegd in de trant van 'je hoeft van mij niet veel te verwachten'

Helemaal prima, hij ook niet van mij toen, maar dat is blijven hangen bij mij. Waardoor die 'optie' niet meer in mijn hoofd zit.

Gut wat een dames-drama bericht van mij als ik dit zo terug lees zo ben ik normaal nooit, maar het maalt!

Jij bent in je contact met hem geëvolueerd, waarom zou dat bij hem niet mogelijk zijn?

Je klinkt niet als 'ik wil het niet meer', maar 'ik wil het niet meer op deze manier'.

Voor hetzelfde geld wil hij ook kijken of er meer in zit, en indien niet dan lijkt me dat geen drama - je klinkt niet verliefd tot over je oren op hem, dus hartepijn zal wel meevallen denk ik.
Ik zou ermee stoppen. Straks kom je een leuk iemand tegen en moet je het nog uitmaken met je neukertje. En dan kan jij wel weten dat hij écht niet meer is dan dat. Maar ja zo denkt je mogelijke nieuwe vlam er dan miss niet over.. die denkt dan dat je eigenlijk nog in een andere relatie zit. Zou die schijn niet willen wekken in elk geval.
Kun je hier naast niet daten en afscheid nemen wanneer je je iets meer hebt gevonden. Zeg maar je 'voorderbij' inruilen 'vooreenonsjemeer'.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 24 januari 2017 @ 17:37:

Kun je hier naast niet daten en afscheid nemen wanneer je je iets meer hebt gevonden. Zeg maar je 'voorderbij' inruilen 'vooreenonsjemeer'.Je bedoelt eigenlijk van twee walletjes eten?
Heb het er met hem over. Gewoon eerlijk. Laat hem weten dat het voor jou tijd wordt voor meer. En vraag hem hoe hij daar tegenwoordig in staat. Mocht het niets zijn voor hem, kap het af. Is hij ook in voor meer, kijk dan of jullie samen naar meer kunnen opbouwen. Lukt dat niet, dan weten jullie dat ook en kunnen jullie alsnog afscheid nemen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 januari 2017 @ 16:49:

Je kan toch ook aangeven dat je juist meer wilt je kan het nog altijd afkappen toch, je weet immers niet hoe hij er nu over denktDit. Ik zou wel iets doen in ieder geval, zodat er a duidelijkheid is en b dat je jezelf niet uiteindelijk teveel pijn doet door ermee door te gaan.
quote:Labalade schreef op 24 januari 2017 @ 17:43:

[...]

Je bedoelt eigenlijk van twee walletjes eten?Zolang je 1 walletje hebt is dat niet aan de orde. Je kunt hem ook laten gaan wanneer er afspraken met 1 of meerdere anderen zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:grotestapelkoekjes schreef op 24 januari 2017 @ 17:57:

[...]

Dit. Ik zou wel iets doen in ieder geval, zodat er a duidelijkheid is en b dat je jezelf niet uiteindelijk teveel pijn doet door ermee door te gaan.En c er voor hem ook duidelijk is wat er aan de hand is. Zo wil je zelf ook niet behandeld worden toch?
Thanks allemaal! Ik ga het eens aankaarten bij hem. Is inderdaad ook wel zo eerlijk voor ons beiden.
Ik zou geen oude schoenen weggooien terwijl je aan het winkelen bent voor nieuwe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het zou wat anders zijn als jullie een vaste relatie hadden. Maar scharrels zijn juist bedoeld als oefenmateriaal/tijdverdrijf. Jij zal voor hem heus niet de enige scharrel zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gebeurt zo vaak dat vooral de vrouw gevoelens krijgt wanneer zoiets langer duurt.

Je kan het er op wagen en het hem zeggen, maar de kans is groot dat hij denkt 'waarom de koe kopen als de melk gratis is?'
quote:Defietsboer schreef op 24 januari 2017 @ 19:57:

Je kan het er op wagen en het hem zeggen, maar de kans is groot dat hij denkt 'waarom de koe kopen als de melk gratis is?'

Het lichamelijke contact heeft jou een goed gevoel ??je zit beter in je vel ?? goed voor het daten
De ??? moeten Pijlen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven