Scharrel date met iemand anders

21-12-2019 02:22 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-04-2020 10:56
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
99.71% gewijzigd
Ik begrijp niets van de nieuwerwetse mores op dating gebied.
Daten, scharrelen, FWB..

Hoe dan ook, Dua Lipa heeft een toepasselijk adviserend liedje gemaakt: New Rules.
Gewoon kappen deze fwb, je gaat je er alleen maar rotter door voelen. Vooral als hij straks aankondigt geen contact meer te willen hebben, omdat hij een ‘betere’ gevonden heeft.
Voor iedereen een groene tuin
Raresnijboon schreef:
21-12-2019 10:25
Ik begrijp niets van de nieuwerwetse mores op dating gebied.
Daten, scharrelen, FWB..

Hoe dan ook, Dua Lipa heeft een toepasselijk adviserend liedje gemaakt: New Rules.
Toepasselijke tekst voor TO idd :biggrin:
Ik ken het verschil tussen scharrelen en daten niet maargoed. Vertel het hem en mocht hij niks meer willen dan het contact verbreken.
Wat een gelul; hij wil niet met 2 meisjes tegelijk daten... nobele jongen hoor... oh wacht... hij date wel twee meisjes tegelijk maar noemt het gewoon anders

Echt. Zoek een leukere jongen. Eentje die wel voor je gaat.
poeszie wijzigde dit bericht op 21-12-2019 10:55
0.69% gewijzigd
Doe jezelf een lol en stop met hem en ga op zoek naar een ander exemplaar. Wat een hoop angst (om gekwetst te worden) en bang zijn voor iets dat juist leuk zou horen te zijn. Geen reet aan zo.

Weet je trouwens zeker dat je hem niet wil juist omdát hij liever met die andere vrouw is?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Scharrelen is voor mij met iemand omgang hebben wetende dat het niet voor altijd is maar leuk zolang het duurt. Daten is voor mij meer kijken of er een duurzame relatie in zit. Heb het beide gedaan, aan het scharrelen kwam altijd vanzelf een einde.

(Niet dat iemand het me vroeg uit te leggen trouwens)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Eliza1998 schreef:
21-12-2019 02:22
Ik durf het hem niet te vertellen dat ik meer begin te voelen omdat ik bang ben dat ik hem afschrik en het sowieso niks meer eventueel zou worden, omdat als ik vraag hoe verder zegt hij altijd we zien het wel hoe het loopt maar als nog ben ik bang dat hij toch in een relatie komt met die andere meid die hij al zolang date.

Heeft iemand tips hiervoor en of dit nou echt scharrelen is of toch meer?
Je vraagt je af of er hoop is? Of je misschien - zonder dat je het zelf door hebt - in het voorportaal van een liefdevolle stabiele monogame relatie met deze jongen zit?

Want als dat zo is wil je het niet verpesten door hem te vertellen dat je met hem precies dat wil?

De logica hiervan is ver te zoeken. Hij wil iemand anders, dat weet je al lang. Maar je kan hem nog niet loslaten omdat je verliefd bent. Je focust nu op zijn hypothetische gevoelens en daarmee houd je deze situatie nog even tegen beter weten in stand. De vraag is hoe lang je de realiteit wilt negeren. Dat is aan jou. Mijn ervaring is: hoe langer het duurt, hoe meer pijn het gaat doen. Maar dat kan de korte termijn pleasure prima waard zijn. Dat kan alleen jij beoordelen.
Stel: het wordt niks met die ander en hij wordt ook verliefd op jou en neemt dan een relatie met jou. Denk jij er dan niet aan dat hij eigenlijk met een ander zou willen zijn en met de eerst volgende leuke meid jou verlaat? Deze hele situatie zou mij heel onzeker maken. Denk dat je beter een jongen kan vinden die helemaal voor je gaat.
Poeszie schreef:
21-12-2019 10:36
Wat een gelul; hij wil niet met 2 meisjes tegelijk daten... nobele jongen hoor... oh wacht... hij date wel twee meisjes tegelijk maar noemt het gewoon anders

Dit ja. Weet die andere meid ook dat hij met jou "scharrelt"?
Luci_Morgenster schreef:
21-12-2019 09:36
Vraag me echt af waarom dit normaal is tegenwoordig?

Kijk als je van de open relaties bent en het echt geen probleem vind, prima. Doe lekker wat je wil als je maar duidelijk bent.

Maar waarom gaan mensen die het overduidelijk niet leuk of fijn vinden dan doen alsof ze dat ook heel normaal en oke vinden?

Zeg gewoon dat je het niet leuk vind en laat je niet zo 'gebruiken'. Beetje eigenwaarde is echt ver te zoeken.
Omdat je anders maar een saaie, inflexibel doos bent. Alle zelfrespect overboord gooien, dan hoor je er tenminste bij in deze generatie. :rolling:
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
Dit kan nooit goed voor je zijn TO.
Er loopt op dit forum een topic over polyamorie.
Misschien wat voor TO ??
Pindakaasjes schreef:
21-12-2019 11:12
Misschien wat voor TO ??
Er is hier toch helemaal geen sprake van amor? Maar van reserverbank, oefenmateriaal voor als hij straks met die ander voor het eggie kan gaan, nog niet eens tweede keus zijn?

Dat laatste is nog wel het sneust O_o hij zegt letterlijk een ander te willen en jij bent voor tussendoor, TO. Hij doet niet eens moeite om je te laten geloven dat je speciaal bent en jij vindt dat prima, hoe triest is dat.
Kweek wat zelfrespect.
Pindakaasjes schreef:
21-12-2019 11:12
Misschien wat voor TO ??
Ik gok eerder wat voor haar scharrel.
Zeg TO, waarom open je eigenlijk hier een topic over ? Omdat je misschien hoopt dat je tips krijgt om hem zover te krijgen dat hij tóch voor jou kiest ? Het is toch overduidelijk dat hij die andere meid leuker vindt ? Laat deze knul toch vallen en kick af van je verliefdheid en zoek een andere man die wel met jou wil, en dan meer dan sex, knuffelen en filmpje kijken alleen.
Je wordt toch niet gedwongen om
Second best te zijn? Stop er gewoon mee.
RikM schreef:
21-12-2019 11:03
Dit ja. Weet die andere meid ook dat hij met jou "scharrelt"?
Daar heeft hij vast tegen gezegd dat zij een platonische vriendin is die hij al heel lang kent. Dat moet namelijk ook kunnen.

Of hij heeft tegen haar het zelfde gezegd dan tegen to en nu voelt zij zich helemaal vereerd omdat ze eerste keus is in plaats van tweede.
Er kwam vaak de vraag voorbij of de vrouw waar mij hij date weet van mij, maar dat is helaas niet het geval zover ik weet weet ze het niet omdat ik niks “markerends” mag achter laten zoals krassen of evt een zuig zoen etc.
Ik heb deze topic trouwens geopend om te kijken hoe jullie het zien, omdat ik het gevoel heb dat ik “blind” ben soms en dingen voorbij laat gaan of minder erg maak dan het daadwerkelijk is.
Tot nu toe is het wel aardig duidelijk dat dit niet oké is en op de reserve stoel zit tot dat de persoon waar hij mee date wel toe is aan een relatie met hem.
Eliza1998 schreef:
21-12-2019 13:11
Er kwam vaak de vraag voorbij of de vrouw waar mij hij date weet van mij, maar dat is helaas niet het geval zover ik weet weet ze het niet omdat ik niks “markerends” mag achter laten zoals krassen of evt een zuig zoen etc.
Dan zou ik hem juist een flinke zuigzoen gunnen :clown:
GroenTuintje schreef:
21-12-2019 13:15
Dan zou ik hem juist een flinke zuigzoen gunnen :clown:
Of een stringetje in z’n binnenzak. :proud:
Herfstblaadje19 schreef:
21-12-2019 13:16
Of een stringetje in z’n binnenzak. :proud:
Ook leuk :applause:
Ok niet lullig bedoeld, maar dit is als buitenstaander echt wel heel makkelijk te beoordelen.

Hij vind jou niet leuk genoeg voor een relatie, je bent alleen leuk voor ‘in between’.
Jij vindt hem wel leuk en begint gevoelens te krijgen of hebt ze al.

De kans dat hij dat andersom ook voor jou krijgt lijkt me heel klein op basis van de info die je geeft. Dus de kans dat jullie een relatie krijgen is verwaarloosbaar.

Neem jezelf dan in bescherming en stop het contact met deze jongen, hoe langer je hiermee doorgaat hoe pijnlijker het zal worden. Ik zou hem niet eerlijk zeggen hoe het zit, maar dat is persoonlijk. Ik zou zeggen dat ik me niet goed voel bij dit contact en het hierbij wil laten.

En wacht dan tot je iemand tegenkomt die ziet hoe leuk jij bent en die jou niet alleen ‘voor ernaast’ wil!
Eliza1998 schreef:
21-12-2019 13:11
Jij kiest hiervoor en je wil deze sneuneus ook nog voor vast zodat hij tegen jou kan liegen? Waarom doe jij jezelf dit aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven