Scheiden, mijn man weet het niet

24-10-2011 15:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van in de 40. Getrouwd, 2 kinderen en een goede baan. Ik ben zogezegd onafhankelijk. Mijn man werkt minder, hij vangt op woensdag en vrijdag de kinderen op uit school.

De laatste tijd is ons huwelijk wat ingezakt. We zijn in een sleur geraakt. Mijn man zit meer thuis dan ik, hij heeft minder om over te praten. Ik heb een boeiend leven, reis soms ook voor mijn werk. Ik heb veel hobby's en sport drie keer per week. Ik zie er voor mijn leeftijd heel goed uit, daar krijg ik vaak complimentjes over, ook van vreemden.

Mijn man sport niet meer sinds de kinderen, hij begint ook kaal te worden. Soms als we over straat lopen schaam ik me voor hem. Je ziet de mensen denken, wat moet een mooie vrouw met hem?

We gaan ook zelden meer uit, hij zit liever op de bsnk tv te kijken of achter de computer.

Een paar maanden geleden was ik op een zakenreis met mijn baas en het was heel gezellig. We hebben samen gedineerd en tijdens het eten hebben we goede gesprekken gehad. Ik voelde me voor het eerst in jaren begrepen door een man. Mijn man toont geen interesse meer in me.

Je raadt het denk ik al, tijdens een van de laatste avonden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mijn baas verleid. We hebben spetterende seks gehad, zo is een verhouding ontstaan.

Ik voel me weer vrouw, heb seks met een man die woest aantrekkelijk is en ook nog eens inhoud heeft.

Mijn man weet nog van niets, maar ik vind het tijd worden om de knoop te gaan doorhakken. Ik wil van hem scheiden. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Naast hem het nieuws meedelen, wil ik ook graag beslagen ten ijs komen. Wat moet ik praktisch allemaal regelen?
Dussssssssssss, fijn dat je de zaken in de goede volgorde aanpakt!
Jammer dat je je man niet de kans gegeven hebt om wat met jouw 'klachten' te doen. Nu je al vreemdgegaan bent, is de schade waarschijnlijk niet meer te overzien.

Ik zou hem maar snel vertellen waar je mee bezig bent en wat je plannen zijn, dan kan hij ook door met zijn leven. Hij verdient een betere vrouw dan jij.
Heeeeeel gauw de knoop doorhakken, want jouw man verdient heel wat beters dan jou!
Je kon niet eerst gewoon praten met je man en samen erover nadenken hoe je de relatie een oppepper kon geven?

Ik ga je verder geen tips geven.

Vind het belachelijk dat je je man en kinderen in de steek wilt laten.
Al het bovenstaande ....
Dus je dankt je man af zonder te proberen je huwelijk te redden? En daar laat je ook 2 kinderen de dupe van worden?
Jouw man is niet saai, hij is gelukkig met zijn leven, dat is heel wat anders.

Je kunt OOK proberen een en ander spannender te maken met je man, ipv met je baas in bed te duiken. Het gras is nooit groener hoor, dat groenere gras verdroogt na een tijdje ook... ik heb dat helaas ervaren.
Hoe het beste aanpakken?

Als je toch zo'n vrouw van de wereld bent dan weet je toch zeker wel hoe je dit bij je man ter sprake moet brengen en vervolgens hoe je een advokaat in de arm moet nemen?

Come on! Of heb je dit uit je dikke duim gezogen?
waarom niet wat meer je best gedaan om je man weer woest aantrekkelijk te vinden...?

Uiterlijk zegt ook niet alles hoor. Ik ben nu zwanger en ja ik heb er weleens sexier uit gezien maar ik hoop toch niet (dat weet ik trouwens wel zeker) dat mijn man een zelfde soort actie als jij onderneemt...
quote:_flower_ schreef op 24 oktober 2011 @ 15:10:

Je kon niet eerst gewoon praten met je man en samen erover nadenken hoe je de relatie een oppepper kon geven?

Ik ga je verder geen tips geven.

Vind het belachelijk dat je je man en kinderen in de steek wilt laten.
Wat ben jij een helleveeg.. ik hoop dat je man snel van je af is..
Wat zal jouw man het moeilijk krijgen zeg.. En wat hoop ik dat hij zich dan realiseert dat je sommige mensen beter niet in je leven kunt hebben. En dat is niet alleen omdat je vreemd gaat.. Nee voornamelijk omdat je een egoistische, arrogante en zelfingenomen houding hebt en hij beter verdiend.
Common sense is not so common.
Voltaire
Is het moeite doen voor je huwelijk te redden teveel of is je ego te groot ?
Gut mensen...waarom COMMUNICEER je niet met je man als je hem saai, vadzig en kaal vindt?
Fictie, en niet heel boeiende fictie.
Praktisch regelen:

- zoek een nieuwe baan (nu je seks met je baas hebt gehad, is die baan niet meer zeker)

- zoek nieuwe woonruimte

- vertel het aan je man en kinderen

- ga naar een advocaat om te laten uitrekenen hoeveel partneralimentatie je ongeveer zal moeten betalen

- denk na over een regeling waarbij de kinderen zo min mogelijk gevolgen van jouw midlife crisis hoeven te ondervinden. Het lijkt me in hun belang dat hun vader op de vaste dagen voor hen blijft zorgen en dat jij een omgangsregeling krijgt. Uiteraard is het voor hen het beste dat ze in de ouderlijke woning blijven wonen. Wellicht kan jij, in elk geval tijdelijk, een deel van de hypotheek blijven betalen.

Een andere mogelijkheid is het af te kappen met je baas en je man in te lichten over je ingestorte huwelijk, en hem de kans te geven dat nog te redden.
Ga in therapie!
Wat flower zegt, helemaal mee eens!

Dit is toch absurd!

Sta je er dan echt niet bij stil wat je je kinderen aandoet op deze manier?

Straks zeg je ook nog dat je je man het huis uit wil zetten en er zelf blijft met de kids..
Wat fijn voor je man zeg,hopelijk komt ie iemand tegen die hem wel waardeert.
quote:NouEvenNiet schreef op 24 oktober 2011 @ 15:15:

Fictie, en niet heel boeiende fictie.Nu ik het bericht nog een keer lees, denk ik dat de kans groot is dat je gelijk hebt.
quote:driewieler schreef op 24 oktober 2011 @ 15:13:

Hoe het beste aanpakken?

Als je toch zo'n vrouw van de wereld bent dan weet je toch zeker wel hoe je dit bij je man ter sprake moet brengen en vervolgens hoe je een advokaat in de arm moet nemen?

Come on! Of heb je dit uit je dikke duim gezogen?

Grote kans!

Misschien in navolging van het andere topic" "vrouw niet meer aantrekkelijk"?
Of Scandinavische fictie natuurlijk, dat kan ook nog
Ga in therapie!
Ik heb bij hem aangegeven dat hij zich teveel heeft laten gaan. Ik heb aangeboden de oppas te betalen, zodat hij mee kan naar de sportschool.

Hij wilde niet en werd alleen boos. Alles lijkt om de kinderen te draaien, over andere dingen praten we niet.

Logisch toch dat het dan klaar is? Hij steekt niks meer in onze relatie en mij. Daar ben ik compleet op afgeknapt.

Dat zouden jullie ook hebben als je elke avond naast een zoutzak in joggingbroek op de bank moest zitten.
quote:Charlotte69 schreef op 24 oktober 2011 @ 15:09:

Jammer dat je je man niet de kans gegeven hebt om wat met jouw 'klachten' te doen. Nu je al vreemdgegaan bent, is de schade waarschijnlijk niet meer te overzien.

Ik zou hem maar snel vertellen waar je mee bezig bent en wat je plannen zijn, dan kan hij ook door met zijn leven. Hij verdient een betere vrouw dan jij.Eensch!
laat me raden : je baas is zeker ook getrouwd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven