Scheiden of blijven?

10-08-2019 10:23 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik vraag om jullie hulp omdat ik dit moeilijk kan bespreken met familie/ vrienden/ bekenden. Het volgende is er aan de hand.

Ik ben een vrouw van 34 met twee zoons van 5 en 8 jaar. Ik heb een goede baan, leef een fijn en sociaal leven en heb eigenlijk weinig te klagen, maar mijn huwelijk … Ik heb niet eens de woorden om het te omschrijven.

Mijn man en ik zijn ruim 12 jaar samen en 8 jaar getrouwd. Wij hebben een tijdje voor zijn werk in het buitenland gewoond en daar ging het voor het eerst mis. Toen ik zwanger was van de 2e, kreeg ik via Facebook Messenger een bericht dat mijn man een affaire had met zijn collega. Dat bericht kwam van haar vriend. Ik schrok, vroeg hem ernaar, maar er was niets aan de hand, zei hij. Na een jaartje verscheen ze ineens op mijn Instagram, daarna betrapte ik ze samen (vanaf een afstandje, maar ik ben niet blind) in een auto. Mijn man heeft maandenlang volgehouden dat ze een kerel was. Hij liet een mannelijke collega bellen om mij te overtuigen. Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar de incidenten rondom deze dame zijn talloos en alleen al in het buitenland loog hij de boel bij elkaar wanneer het haar betrof. Telefoontjes, appjes, reserveringen in een hotel. Het was allemaal niet waar en niet gebeurd. Contact met prostituees zelfde geval, berichten genoeg in zijn telefoon, maar er was nooit iets gebeurd. Als gebroken gezin keerden we terug naar Nederland, maar ik wilde vechten voor de kinderen, alles moest goedkomen. Hij wilde ons niet kwijt, huilde, deed er alles aan om het goed te maken. Tot de zomervakantie, 7 maanden later. We waren op vakantie notabene toen ik een mail kreeg van haar. Het contact tussen hen was zéker nog niet over, 30 bijlagen, wat er allemaal in stond durf ik niet eens te zeggen. Vals berichtje erbij van haar, wat een naar mens. Volgende drama, toch na veel praten nóg een kans. Een half jaar later stuurde hij mij een app die voor haar was. Nu was het écht klaar. Hij sprak met mijn ouders, vrienden, zijn familie. We gingen toch in relatietherapie, ik liep apart bij een therapeute. Voedde ondertussen in mijn eentje de kids op vanwege zijn werk in het buitenland. Ik werkte daarnaast ook, probeerde weer de boel bij elkaar te houden. Het leek een hele tijd goed te gaan, tot afgelopen vakantie. Ik dacht dat het stil was tussen hen, op z’n minst al 2 jaar. Maar wat blijkt, zij woont ineens ook in Nederland. Ik onderschepte een appwisseling toen zoonlief met zijn telefoon aan kwam lopen. Wéér al die leugens. Na 6 jaar is ze nog niet uit ons leven. Hij zegt dat het nu vriendschappelijk is, dat ze weleens contact hadden, dat was het. Inmiddels weet ik dat ze bijna dagelijks belden, dat hij haar regelmatig financieel ondersteunde. Weer een vakantie naar de klote, de leugens zijn niet eens meer op 100 handen te tellen. Gister stuurde hij me een screenshot van zijn rooster voor deze maand. Bovenaan stond dat er een lopend gesprek plaatsvond, om half 2 ’s nachts. Na een uur gaf hij het toe, nadat hij me zelfs wilde laten denken dat hij een sekslijn had gebeld. Zij was het. Weer.

Buiten dat is hij een man met aandacht voor de kinderen. Hij helpt in het huishouden, loopt uren met me door de Ikea als ik dat wil, doet klusjes, zeurt niet, laat mij m’n ding doen en doet niet moeilijk over geld. We hebben het in principe goed samen, we zijn een team. Hij wil nog steeds voor mij en ons gezin gaan, maar al die leugens … Ik weet het niet meer en ben hier zó ontzettend verdrietig van. Al die kansen, ik verlies mezelf op deze manier. Ik ben al naar de huisarts geweest voor wederom psychologische hulp. Hij wil dat zelf ook en heeft ook een afspraak gemaakt. Hij snapt zichzelf ook niet. Ik weet dat een huwelijk niet altijd perfect is en dat er bij iedereen wel wat speelt, maar hoeveel moet ik nog verdragen? Ik wil alles doen voor de kinderen, mijn grootste nachtmerrie is om ze met een koffertje af te leveren bij hun vader. In mijn allerergste nachtmerrie gaat zíj zich ermee bemoeien en wordt ze hun stiefmoeder. Dit is toch niet te doen?

Tips, iemand? ☹
anoniem_389206 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 11:00
0.05% gewijzigd
Is het wel eens in je opgekomen dat hij geen ruzie met je maakt omdat je hem volkomen koud laat.

Het interesseert hem niets wat jij voelt of denkt of wat jouw mening is. Of hoe anderen over jou denken Dus ben je zelfs de moeite van het ruziemaken niet waard voor hem.

Het rotte alleen is dat jouw leven na een scheiding niet perse beter hoeft te worden. Je ergste nachtmerrie dat zij gaat moederen over jouw kinderen kan heel goed uitkomen. Je krijgt het financieel slechter. Gezamenlijke vrienden kiezen wellicht voor hem en vriendinnen kunnen je ineens als een bedreiging voor hun relatie gaan zien.

Maar deze man is zo giftig voor je eigenwaarde dat je met hem ook nooit gelukkig gaat worden.

Ik
Hij heeft schijt aan je.
Nu moet jij nog schijt aan hem krijgen.
Olivia1983 schreef:
10-08-2019 12:20
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet het, dat is het rationele gedeelte. Ik wéét het echt wel. Daarnaast is het zo moeilijk om te bevatten dat hij het nooit heeft kunnen/willen loslaten. De Ikea noemde ik omdat hij nooit moeilijk doet over dingen, is een makkelijke en lieve, meegaande man. Zacht, eigenlijk. Zal nooit ruzie maken, is behulpzaam. Het staat in schril contrast met alle gebeurtenissen. Daarom vind ik het ook zó verrekte kut allemaal ...
Dat kun je wel zeggen ja :wtf:

Hoe vaak nog TO? Hoe vaak moet jíj nog psychisch uit de knoop gehaald worden?
Dit zit in die man, dat gaat niet veranderen.
There is always something happening, and it's usually right now
Het gevoel dat bij mij overheerst als ik jouw verhaal lees ik vooral medelijden. Hij doet je dit aan, dat is zo, maar hoe weinig vind jij jezelf inmiddels nog waard dat je dit allemaal pikt? Volgens mij niet echt veel meer. Is het dat je alles geprobeerd wil hebben voordat je de stekker eruit trekt, zodat "het in elke geval niet aan jou gelegen heeft?" Want dan kunnen we allemaal duidelijk zijn: dit ligt niet aan jou. Dit ligt aan hem, en wat je ook doet, hij zal er niet mee stoppen. Met haar niet, maar in het algemeen ook niet. Stel dat hij écht met haar zou stoppen, dan zal er wel weer een ander komen want je kan (en dat moet je ook niet willen) hem niet in een doosje stoppen waarin hij noooooit meer een ander leert kennen. Zulke mannen zijn giftig en hoe sneller jij jezelf meer waard gaat vinden dan dit, hoe beter.

Ik wens je heel veel sterkte met de hele situatie.
Heb je die dame in kwestie al eens gesproken? Ik zou haar heel erg duidelijk maken dat ze met haar poten uit jouw huwelijk moet blijven. Als je man zo'n zacht ei is, heeft ze hem wellicht totaal onder gesneeuwd.

Al met al is het jouw keuze, accepteer je dit? en kan je dat ook echt. Je moet zelf niet onder je keuzes gaan lijden.
Als je blijft, neem er dan zelf niet-discreet een minnaar naast.
sugarmiss schreef:
10-08-2019 14:21
Je ergste nachtmerrie dat zij gaat moederen over jouw kinderen kan heel goed uitkomen.
Dat is nog wel een van de rotste dingen, dat een of ander wijf moeder gaat spelen met jouw kinderen.
Ik hoop wel dat die andere vrouw weet dat als zij opschuift naar nummer 1, er weer een vacature openstaat voor een nummer 2.
Let’s go Brandon!
Ook al zie je haar als een gevaar. Ze heeft je wel ingelicht alleen jij deed er niets mee. Ook weet je niet hoe ze is en is ze misschien wel heel goed voor je kinderen. Dat kun je nog niets van zeggen.

1 ding is wel duidelijk of dit accepteren of hem verlaten.
Dát is geheel je eigen keuze. Maar als je door blijft gaan moet je ook niet mopperen. Je bent er zelf nu bij..
havermout1 schreef:
10-08-2019 14:57
Dat is nog wel een van de rotste dingen, dat een of ander wijf moeder gaat spelen met jouw kinderen.
Ik hoop wel dat die andere vrouw weet dat als zij opschuift naar nummer 1, er weer een vacature openstaat voor een nummer 2.
Dat is haar probleem toch? Who cares
Hoe kut het ook is, je zou moeten scheiden.
Wil je bij een man die je hele tijd belazert?
ikBedoelHetGoed schreef:
10-08-2019 12:39
Als je alles wat jij belangrijk vindt op een rijtje zet, wat is dan het allerbelangrijkste? Uit je OP lijkt het te zijn "dat jouw kinderen niet in contact komen met de niet zo hele geheime liefde van jouw man". Als dat inderdaad het allerbelangrijkste is, en alle andere prioriteiten overschaduwt, dan kun je beter blijven. Maar voor jouw eigen geluk is hem aan haar "gunnen" waarschijnlijk beter. Komt bij dat zij waarschijnlijk niet eens op twee stiefkinderen zit te wachten. En als man ook lange tijd in het buitenland heeft gezeten zonder gezin, dan stuurt hij zelf misschien ook niet per se aan op co-ouderschap in geval van scheiding? Kortom: zelfs bij een scheiding hoeft jouw doemscenario niet eens waarheid te worden.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Je mag elke afweging maken die je wilt, liefst op basis van de feiten. Feit is echter ook dat je niet in de toekomst kunt kijken zodat je beter zou weten waarvoor je kiest. En toch: kies iets!
begin of een open relatie waarin je accepteert dat hij banaal zijn gang gaat óf herpak jezelf, maak je kwaad en kies voor jezelf met je kinderen.
anoniem_302509 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 15:43
64.96% gewijzigd
Hoe ging het gisteren, toen je erachter kwam dat hij nog steeds deze vrouw als minnares heeft? Kregen jullie ruzie? Is hij op de bank gaan slapen of ergens anders?

Ik snap echt oprecht niet dat je nog bij hem blijft en voor mij is een keer vreemdgaan echt niet per se einde relatie. Maar deze man heeft gewoon geen respect voor jou, jouw gezondheid en voor jullie kinderen. Maar ik heb gezien de voorgeschiedenis niet het gevoel dat wat wij hier zeggen zoveel invloed heeft op je keuze.
Waar hoop je op?

Als iemand je zijn ware aard laat zien, geloof hem dan.
swannie12 schreef:
10-08-2019 14:32
Hij heeft schijt aan je.

Dit is wel de kern, ja.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Meid, ik krijg gewoon pijn in mijn buik als ik je OP lees. Geef alsjeblieft die lul een enkeltje naar zijn minnares.

Weg ermee.

Je zal zien dat je op slag geen psycholoog meer nodig hebt als je eindelijk doet wat je hart en ziel je al jaren proberen duidelijk te maken.
Am Yisrael Chai!
Als je al samen zou blijven, ga dan gelijk voor een open relatie.

Deze man kan immers gewoon niet monogaam en eerlijk zijn.
Dan kan je er maar beter zelf ook iemand bijnemen of de optie open laten.

Aan jou de keuze of je dat ziet zitten.
Maar weet dat dit exemplaar altijd zal blijven liegen en vreemd zal blijven gaan.

Raakt zij dat overigens ook nooit zat?
Dat hij wel belt, appt, contact heeft, ... maar elke keer toch terugkeert naar jou en de kinderen?
Of wat maakt hij haar wijs? Dat hij op een dag vertrekt "maar nu nog niet"?
Dat zijn huwelijk slecht is, maar dat hij het niet wil opgeven voor de kinderen?
Dat jij er een vechtscheiding van maakt en hem kaalplukt als hij vertrekt?
Wat ontzettend kut zeg!
Maar scheiden of blijven? Weet je echt niet wat je wil? Waar ben je bang voor? Je bent nog zo jong, kies voor jezelf en daarmee ook voor je kinderen. Vindt je zelfrespect terug. Je eigenwaarde. En ik weet hoe moeilijk het is om een keuze te maken, echt. Het leven is te kort om zo met je om te laten gaan.
Wens je man het beste en vooral jezelf.
En ook al gaat zij dan de vriendin zijn van je ex, nou en. Ze kan jou niet vervangen als moeder, nooit.

Sterkte en succes met je keuze.
Vind het in en in triest dat jij psychologische hulp moet krijgen om met zijn daden en shit om te gaan. Je moet de keuze voor jezelf gaan maken hij maakt die namelijk ook zelf maar ten koste van jou helaas. Makkelijk praten want als je er zelf middenin zit voelt dat natuurlijk heel anders. Enige tip die ik kan meegeven is: kies voor jezelf. Laat hem jou niet beetje bij beetje slopen, dat doet hij namelijk aangezien je psychologische hulp nodig hebt. Dat is niet omdat er met jou iets mis is maar omdat hij dingen doet die niet kloppen en jij vast wil blijven hangen in zijn prikkeldraad. Maak de keuze die goed voelt voor jou en zorg dat je sterk in je schoenen gaat staan. Sterkte X
Hier een ex die ook een lange affaire had, af en aan. Ook altijd eerst ontkennen met een hoop leugens. Toen dat stopte was er binnen no time weer een ander. Dus wat ze zeggen over als het stopt komt er wel weer een ander ,klopt helemaal. Ik heb ook meermaals mijn ogen gesloten omdat ik mijn gezin bij elkaar wilde houden, maar het was geen doen. Ik vertrouwde hem voor geen meter meer, en terecht. Het is absoluut ontzettend moeilijk, scheiden, maar je krijgt er ook rust en zelfrespect voor terug, steeds een beetje meer. Ze mag hem hebben, ze verdienen elkaar. O o wat zijn ze gelukkig. Ik denk dat vroeg of laat, zijn geweten gaat knagen. Ik ga nu door een dal maar mijn tijd komt wel weer, dat weet ik zeker. Ik kan mijzelf recht aankijken. Ik snap je situatie helemaal To, maar eens houdt het op toch? Deze man gaat jou niet gelukkig maken. Hij is niet lief en heeft 0 respect voor jou. Dat verandert echt niet.
Je lult er mega omheen. Waarom?
Zeg gewoon hoe het staat. Dat zie jij toch ook wel ?

Hij blijft dit doen en dit stopt niet.
Dus je blijft en tolereert het. Of niet en gaat bij hem weg.
Het lijkt er op alsof jou man passieve agressie heeft uitgevonden. "Hij is alleen maar heel aardig" en verder belazerd hij de boel van alle kanten. Ik ben geen psychiater maar ik vind de combinatie enger dan een gewone klootzak die je openlijk belazerd. Hij geeft jouw het idee dat hij vanuit zijn vriendelijke hart jou helaas pijn moet doen maar jij moet maar gewoon begrijpen dat gevoelvolle mensen nu eenmaal snel in het bed belanden van hulpvragenden.

Dat doet hij heel erg goed want zijn vrijwillige gesjouw door Ikea en met tuintegels leidt jou volkomen af van wat hij eigenlijk doet. Lieve TO, het interesseert hem totaal niet wat het effect van zijn affaires op jou zijn en hoe jij je voelt, dat is geen huwelijk, geen relatie en zelfs geen vriendschap. Hij is gewoon niet aardig. Vraag je af wat jij voor jouw toekomst wil want op zijn leven en deel van de relatie heb jij totaal geen invloed of inspraak.
Als je met zijn aanhoudende bedrog kan leven, dan blijf je. Zo niet ga de scheiding voorbereiden en nek hem er mee.

Deze man zal nooit genoeg hebben aan 1 vrouw, tijd voor zijn minnares om dit te gaan ondervinden. Laat hem gaan.
biol schreef:
10-08-2019 11:36
Ik had hem met zijn kleding in een vuilniszak buiten de deur gezet.

Fool me once, shame on You
Fool me twice, shame on me.

Echt, waarom laat je jezelf zo in de hoek zetten. Kom voor jezelf op vrouw, kies voor jezelf!
Volledig mee eens!
swannie12 schreef:
10-08-2019 14:32
Hij heeft schijt aan je.
Dit is de meest perfecte omschrijving ooit.
ikBedoelHetGoed schreef:
10-08-2019 12:39
Als je alles wat jij belangrijk vindt op een rijtje zet, wat is dan het allerbelangrijkste? Uit je OP lijkt het te zijn "dat jouw kinderen niet in contact komen met de niet zo hele geheime liefde van jouw man". Als dat inderdaad het allerbelangrijkste is, en alle andere prioriteiten overschaduwt, dan kun je beter blijven. Maar voor jouw eigen geluk is hem aan haar "gunnen" waarschijnlijk beter. Komt bij dat zij waarschijnlijk niet eens op twee stiefkinderen zit te wachten. En als man ook lange tijd in het buitenland heeft gezeten zonder gezin, dan stuurt hij zelf misschien ook niet per se aan op co-ouderschap in geval van scheiding? Kortom: zelfs bij een scheiding hoeft jouw doemscenario niet eens waarheid te worden.
Dat denk ik ook niet. Zeker niet in die leeftijd.
De hele romantiek zal weg zijn als de kindertjes komen logeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven