Scheiden, onmogelijk?

04-07-2026 17:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal k ben heel wat jaren geleden actief geweest hier maar ook heel lang weg geweest dus een nieuw account aangemaakt.

Ik ben nu 16 jaar samen met de vader van mijn kinderen, getrouwd, 2 kids en een koophuis. 'Vroeger' samen veel gewerkt en wat moois op kunnen bouwen. Sinds ongeveer 2 jaar werk ik nog amper en heb ik geen inkomen. Wel MBO diploma en een hoop ervaring. De laatste tijd merk ik, en hij ook dat er nog weinig tussen ons is. We hebben vaak discussie's. Hij kan er absoluut niet tegen als ik hem aanspreek en schiet meteen in de verdediging over wat ik wel allemaal fout doe en hoe ik ben.
Ik heb 6 jaar geleden een ernstige burnout gehad met veel angst. Heb veel moeten rusten maar ben er altijd geweest voor de kinderen en gaf hem ook zijn pleziertje op intiem gebied ookal voelde ik niets!
Volgens hem heeft hij daar recht op en zoveel vraagt hij niet.
Emotioneel gezien kan hij mij weinig steun bieden. Ik maak me snel zorgen wat in zijn ogen altijd gezeik is.
Hij werkt veel en houdt van geld en nieuwe spullen, daar heeft hij dan het liefst gesprekken over.
Ik mis een leuke, spontane man. Hij is altijd zo gereserveerd en niet sociaal.. houdt moeilijk gesprekken op gang, alleen met de mensen die hij zelf uitkiest en de moeite waard vind.
Ik ben wat meer extravert, humor, losser en open.
Op een verjaardag bij mijn vrienden toont hij weinig interesse in andere en is gewoon niet gezellig. Maar bij zijn ouders heeft hij hele gesprekken met kennissen, dus hij kan het wel?
Hij is ook snel jaloers en vind dat ik dingen buiten de deur kan doen als hij werkt en anders wilt hij me gewoon thuis. Daar luister ik niet altijd naar maar ga wel met een rot gevoel weg (sporadisch want ik ben een huismus)
Hij is vaak sacherijnig naar de kids en ontevreden en kan zich druk maken over een beetje rommel.
Qua uiterlijk vind ik hem ook niet leuk meer.

Ik weet het gewoon niet meer. Dit speelt al een paar jaar op en af maar nu is het al een lange tijd aanwezig.
Ik ben op dit moment financieel afhankelijk, kan niet zelf iets kopen en heb ook niet iemand waar ik naar toe kan met de kinderen.

Het voelt alsof het op is. We runnen een huishouden samen en thats it?

Ik ben ook bang dat ik de verkeerde keuze maak als ik echt besluit te gaan. Het leven van de kinderen staat dan op zn kop en ze kunnen allebei goed leren en sporten op hoog niveau. Bovendien zorgt hij financieel wel voor mij en dat zal ik dan zelf weer moeten gaan doen icm het ouderschap. Ik ben onzeker of ik dat wel kan.
Tijdens de laatste landelijke daklozentelling van 2026 werden negentien kinderen geteld ‘in de openbare ruimte’, onder andere in Den Haag, maar vooral in Amsterdam. „Zij verbleven op het moment van tellen op straat, in een tentje, in het park, et cetera. Soms met, soms zonder ouders’’, zegt onderzoeker Gercoline van Beek.

Het zijn er dus 19 in het hele land, het is dus zeer, zeer weinig voorkomend. Gelet op de post van TO, is het zeer onwaarschijnlijk te noemen dat zij met haar kinderen op straat beland.
LiviaMae schreef:
07-07-2026 16:17
In Nederland komt dat echt wel goed, of zie jij zoveel vrouwen met kinderen onder de brug slapen? Juist voor deze groep zijn er enorm veel voorzieningen opgetuigd.

Ik zeg niet dat het een fijne situatie is, of dat je dit moet nastreven, maar wel dat je echt niet met je kinderen zal verhongeren in dit land.
Was vorige week nog op het nieuws dat er moeders met hun kinderen in kelderboxen slapen die ze huren voor 800 euro per maand
LiviaMae schreef:
07-07-2026 17:09

Het zijn er dus 19 in het hele land,
Die ze geteld hebben. Zou jij je kinderen laten tellen, zodat ze in pleeggezin geplaatst kunnen worden? Beter voor de kinderen, maar de angst om ze nooit meer terug te krijgen is groot.

En reëel, want als ze eenmaal geaard zijn daar, willen ze de kinderen niet weer verstoren.
Tja oké het kàn.

Maar TO woont in een koophuis, is getrouwd, heeft kinderen die gewoon geregistreerd twee ouders hebben, heeft een mbo opleiding en heeft altijd gewerkt, veel ervaring in haar vakgebied, kan zich goed uitdrukken hier op het forum, kan van alles regelen voor zichzelf en haar twee kinderen.

In die positie beland je niet zomaar op straat, wel in een vakantiehuisje misschien of bij een lieve vriendin op de zolderkamer ter overbrugging, maar veel verder gaat het niet.
Het woningtekort lijdt tot scheidende situaties. Wat een hoop geld kost aan zorg, jeugdhulp, politie inzet

Maar goed TO je bent een volwassen vrouw. Ga solliciteren, ga voor jezelf zorgen en leer te zeggen wat je wilt en voelt.

Veranderd de situatie niet, kun je altijd nog gaan
LiviaMae schreef:
07-07-2026 17:09
Tijdens de laatste landelijke daklozentelling van 2026 werden negentien kinderen geteld ‘in de openbare ruimte’, onder andere in Den Haag, maar vooral in Amsterdam. „Zij verbleven op het moment van tellen op straat, in een tentje, in het park, et cetera. Soms met, soms zonder ouders’’, zegt onderzoeker Gercoline van Beek.

Het zijn er dus 19 in het hele land, het is dus zeer, zeer weinig voorkomend. Gelet op de post van TO, is het zeer onwaarschijnlijk te noemen dat zij met haar kinderen op straat beland.
Dat zijn er 19 die op dat moment op straat/in een tentje/in beeld waren. In dat onderzoek werden de vrouwen met kinderen die van tijdelijke plek naar tijdelijke plek gaan (vaak maar 1 of enkele dagen/nachten) niet meegenomen en ook de vrouwen die voor veel geld in een box/garagebox zonder voorzieningen huizen. Ik werk in Amsterdam en alleen hier al ken ik meer dan 20 gevallen van ' couchsurfende moeders met kinderen' en gaat het om veel meer dan 'maar' 19 kinderen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Blossom_86 schreef:
07-07-2026 18:34
Het woningtekort lijdt tot scheidende situaties.

Het is juist andersom

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven