Scheiden

01-05-2010 14:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij dus af; Scheiden vrouwen ook zo snel,of nemen zij het besluit ook zo snel als zij in de zelfde schoenen staan als een man. Nu weten ze dat zij de kinderen grotendeels toegewezen krijgen. Maar als het vanzelf sprekend zou zijn dat de mannen de kinderen zouden krijgen, denken zij er dan anders over? Want als man ben je niet alleen je vrouw kwijt .maar ook een heel groot stuk van je kinderen.
dat de kinderen automatisch naar de vrouw gaan is achterhaald, veel stellen kiezen voor het co- ouderschap
Ja dat de kinderen naar de vrouw gaan snap ik,maar ik denk dat de stap daarmee wel veel makkelijker wordt om te scheiden ,dan wanneer je weet dat je de kinderen dan ook kwijt bent.
Ik zou meds post nóg een keer lezen
Als ik me je eerdere topics goed herinner, wil jouw vrouw niet zó snel scheiden, maar is er al vier jaar ellende. Jouw vraag in de OP lijkt me dus niet zo van toepassing op je eigen situatie.
Peas on earth!
Eensch met Pode. Wanneer ga je snappen dat ze niet snel wil scheiden maar na vier jaar gesodemieter het zat is?
En bovendien is zíj waarschijnlijk van mening dat ze álles al geprobeerd heeft en dat het onvoldoende was om samen te blijven.
Peas on earth!
Tegenwoordig zie je heel vaak dat ouders kiezen voor een co-ouderschap, m.a.w. de kinderen zijn evenveel bij vader als bij moeder.

En nee, ik zou mijn besluit om te willen scheiden daar niet van willen laten afhangen.

Meestal heb je toch een goede reden om te scheiden en 9 van de 10 keer zijn kinderen dan ook beter af...
En vind jij dat je vrouw bij je moet blijven omdat jij de kinderen anders minder ziet? Er zijn altijd alternatieven omtrend zorg ( zie posting Meds).

en dan de hamvraag... had je dit niet vier jaar geleden kunnen bedenken?
Ik denk dat jullie een andere persoon bedoelen PODE

Sorry
ik denk het niet....
Mirenc, gelet op je andere topics hebben ze het over jou.

Je weet wel vergrootglaasje end all.
ik vraag me af waarom er geen relatietherapeut aan te pas is gekomen.
dat ben je nl wel verplicht aan je kinderen, proberen alles te doen om te voorkomen dat scheiden nog de enige optie is die overblijft
Kunnen we het gelijk hebben over de mannen die er een puinhoop van maken en niet meer naar de kinderen omkijken?
Tja, als dat zo is van die 4 jaar ellende, dan hebben jullie te lang doorgemodderd zonder echt iets te (willen) veranderen. Vier jaar lang een ramprelatie vind ik lang.
Ik denk eigenlijk om op je vraag terug te komen dat vrouwen niet zo snel scheiden en veel van hun man pikken omdat ze bang zijn dat ze niet zonder hem kunnen en financieel afhankelijk zijn.

Weet niets van je vorige topics, dus geef maar antwoord op je vraag.
quote:mirenc schreef op 01 mei 2010 @ 14:58:

Ik denk dat jullie een andere persoon bedoelen PODE

Sorry

Nou... er zijn toch duidelijk een aantal topics van jouw hand met 'vier jaar ellende' en dergelijke erin dus dat lijkt me toch niet.

Ik mag hopen dat vrouwen niet met deze reden in hun achterhoofd eerder scheiden. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik er zo maar vanuit zou gaan dat de kinderen wel bij mij zouden komen. Sterker nog, ik krijg altijd erg jeuk van gescheiden mannen met kinderen (nu de nieuwe vriend van goede vriendinnen van mij) die maar alles van hun ex pikken omdat ze zo bang zijn dat ze anders hun kind helemaal niet meer zien. Ok, ik spreek vanaf de zijlijn, maar volgens mij is dat echt een slap excuus.
Mirenc wat dan nog, als dat zou betekenen dat vrouwen minder snel zouden gaan scheiden.

Wat heb jij daar aan? Of wilde je de SGP een tip aan de hand doen voor de volgende verkiezingen?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Kastanjez schreef op 01 mei 2010 @ 16:55:

[...]

Nou... er zijn toch duidelijk een aantal topics van jouw hand met 'vier jaar ellende' en dergelijke erin dus dat lijkt me toch niet.

Ik mag hopen dat vrouwen niet met deze reden in hun achterhoofd eerder scheiden. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik er zo maar vanuit zou gaan dat de kinderen wel bij mij zouden komen. Sterker nog, ik krijg altijd erg jeuk van gescheiden mannen met kinderen (nu de nieuwe vriend van goede vriendinnen van mij) die maar alles van hun ex pikken omdat ze zo bang zijn dat ze anders hun kind helemaal niet meer zien. Ok, ik spreek vanaf de zijlijn, maar volgens mij is dat echt een slap excuus.Dat kinderen onderdeel worden van de strijd tussen scheidende ouders gebeurt helaas heel veel. Ik vind het juist heel knap van die mannen dat ze hun eigen ego opzij kunnen zetten in het belang van de goede relatie met hun kinderen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Meestal is de situatie na de scheiding een afspiegeling van de situatie tijdens het huwelijk. Een vader die grotendeels de zorg voor de kinderen droeg tijdens het huwelijk, maakt een goede kans de kinderen toegewezen te krijgen. In de praktijk zijn dit echter meestal de moeders. De tendens is dat vaders, als ze daarom vragen, een ruimere omgangsregeling krijgen dan voorheen. Moeders lopen dus net zo goed kans dat ze na een scheiding hun kinderen meer zullen moeten missen dan ze lief is.

Met de aanname dat vrouwen het besluit om te scheiden snel nemen, ben ik het overigens niet eens. Zeker als ze kinderen hebben, gaan ze zelden over één nacht ijs.
Ga in therapie!
quote:lolapaloeza schreef op 01 mei 2010 @ 17:13:

[...]

Dat kinderen onderdeel worden van de strijd tussen scheidende ouders gebeurt helaas heel veel. Ik vind het juist heel knap van die mannen dat ze hun eigen ego opzij kunnen zetten in het belang van de goede relatie met hun kinderen.Hebben de mannen in kwestie een goede relatie als ze hun kind eens in de twee weken een weekend zien, en deze bezoekregeling niet aan durven kaarten (om hun kind meer te zien) omdat ze bang zijn voor wat ex gaat doen? Ik dacht het niet.
Denk dat voor vrouwen inkomen traditioneel een groter pijnpunt is bij een scheiding. Maar aangezien dit in Nederland gratis verstrekt wordt (bijstand, huursubsidie, kinderopvangsubsidie, etc) is dit pijnpunt een stuk minder groot en is geen noodzaak voor een (directe) kostwinner meer.
Ik denk overigens niet dat het voor vrouwen nou zó'n aantrekkelijk plaatje is om na een scheiding in hun eentje verder te gaan én het grootste deel van de zorg voor de kinderen op zich te nemen. Niet dat je niet met liefde voor je kinderen zult zorgen, maar het lijkt me nou helemaal niet zó gemakkelijk.

Kom je nog reageren Mirenc?
Peas on earth!
Ik denk dat als mannen massaal de kinderen kregen toegewezen, en vrouwen zo nu en dan eens wat leuks met de kinderen deden als ze daar zelf tenminste zin in hebben, de meeste mannen zouden vechten om scheiding te voorkomen.

Het aantal echtscheidingen is dramatisch gestegen toen de bijstand werd ingevoerd in Nederland. Je kan dat interpreteren zoals je wil, maar ik interpreteer het als: wat een zegen voor die vrouwen, die alleen om economische redenen bij hun man zouden zijn gebleven, en die nu in vrijheid kunnen kiezen.

Ik ben een fel tegenstander van scheiden, zeker als er kinderen in het spel zijn. Maar de reden om bij elkaar te blijven zou niet geld, of toegang tot de kinderen, moeten zijn. Lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven