Schoonfamilie
dinsdag 4 juni 2019 om 01:45
Deels herkenbaar, ook een hoop ellende met schoonfamilie gehad. Ik weet hoeveel energie het vreet.
Het lastige is dat een relatie van twee kanten moet komen. Als je vriend zo'n beetje alles heeft gedaan wat hij kan, maar z'n zus niet wil, dan houd het gewoon op, helemaal niet leuk, maar het is niet anders. Misschien moet je je ook afvragen of je met zulke moeilijke mensen om wilt gaan.
Mijn partner en ik hebben het uiteindelijk opgegeven, we gaan alleen nog een paar keer per jaar met kerst e.d. langs bij zijn ouders. Niet zoals hij het zou willen hebben, maar dit geeft wel meer rust. Mooi weer spelen vond hij geen optie, dat respecteer ik.
Nu was hij ook sowieso nooit zo'n familiemens en jouw vriend misschien wel, echt advies zou ik je ook niet kunnen geven, veel sterkte in ieder geval!
Het lastige is dat een relatie van twee kanten moet komen. Als je vriend zo'n beetje alles heeft gedaan wat hij kan, maar z'n zus niet wil, dan houd het gewoon op, helemaal niet leuk, maar het is niet anders. Misschien moet je je ook afvragen of je met zulke moeilijke mensen om wilt gaan.
Mijn partner en ik hebben het uiteindelijk opgegeven, we gaan alleen nog een paar keer per jaar met kerst e.d. langs bij zijn ouders. Niet zoals hij het zou willen hebben, maar dit geeft wel meer rust. Mooi weer spelen vond hij geen optie, dat respecteer ik.
Nu was hij ook sowieso nooit zo'n familiemens en jouw vriend misschien wel, echt advies zou ik je ook niet kunnen geven, veel sterkte in ieder geval!
dinsdag 4 juni 2019 om 02:23
Misschien toch weer kontakt zoeken met zijn zus en haar man bijv via email en het luchtig houden: Hoi, hoe is het? Inmiddels is het zomer, een heerlijke tijd van het jaar. We kijken er wel naar uit, wat warme dagen. Hoe is het bij jullie? We missen jullie best. Henk (naam man) mist zijn neefjes en hij vindt het altijd heel leuk om ze te zien.
Zullen we weer eens afspreken? We zouden het heel leuk vinden om jullie weer te zien. Kom bijv eens naar een barbeque bij ons. Nou, we horen het wel...... Liefs,
Als je het zo brengt heb je weinig kans dat zijn zus zich aangesproken voelt.
Succes/ sterkte. Ik hoop voor je dat het kontakt weer goed herstelt kan worden.
Wat betreft zijn ouders is het misschien ook een kwestie van jezelf belangrijk maken. Neem met minder geen genoegen. Maak dat zijn ouders je zien staan en dat je gezien wordt.
Op een goede assertieve manier, zonder aggressie of druk
Door jezelf belangrijk te vinden.
Door hun veel dingen mee te delen over jullie leven, je werk, sport, je ambities en je passie. Verwacht dat ze luisteren en maak zelf goed oogkontakt als je praat.
Het is iets wat je ook moet oefenenen maar wat je zeker kan leren
Zullen we weer eens afspreken? We zouden het heel leuk vinden om jullie weer te zien. Kom bijv eens naar een barbeque bij ons. Nou, we horen het wel...... Liefs,
Als je het zo brengt heb je weinig kans dat zijn zus zich aangesproken voelt.
Succes/ sterkte. Ik hoop voor je dat het kontakt weer goed herstelt kan worden.
Wat betreft zijn ouders is het misschien ook een kwestie van jezelf belangrijk maken. Neem met minder geen genoegen. Maak dat zijn ouders je zien staan en dat je gezien wordt.
Op een goede assertieve manier, zonder aggressie of druk
Door jezelf belangrijk te vinden.
Door hun veel dingen mee te delen over jullie leven, je werk, sport, je ambities en je passie. Verwacht dat ze luisteren en maak zelf goed oogkontakt als je praat.
Het is iets wat je ook moet oefenenen maar wat je zeker kan leren
dinsdag 4 juni 2019 om 05:42
Jullie hebben problemen met de zus, maar geven de ouders de schuld. Beetje vreemd. Daarbij wil je het probleem oplossen, maar volgens mij zijn jullie niet in staat naar jullie eigen aandeel te kijken, want je doet alsof jullie perfect zijn. En daarnaast gaat het probleem niet over het geen contact hebben met de zus, maar vinden jullie het vooral erg de kinderen niet te zien. Als je dit probleem wilt oplossen, moet je dat zelf doen en niet die ouders inschakelen. En moet je een wat andere houding aannemen. Dus niet de ‘wij doen niets verkeerd’ houding. Want jullie zullen ook wel jullie fouten maken. Die zus is niet voor niets klaar met jullie.
dinsdag 4 juni 2019 om 06:32
dinsdag 4 juni 2019 om 06:52
Jullie zijn volwassen mensen, ouders moeten jullie probleem niet oplossen en hier niet verwikkeld in worden.
Vind dat je ook een beetje raar praat over die neefjes. Claimend.
Hoe is het geschil begonnen?
Soms zijn dingen die gebeuren zo erg dat je ze niet met een gesprek en excuses van tafel kan vegen.
Vind dat je ook een beetje raar praat over die neefjes. Claimend.
Hoe is het geschil begonnen?
Soms zijn dingen die gebeuren zo erg dat je ze niet met een gesprek en excuses van tafel kan vegen.
dinsdag 4 juni 2019 om 06:53
Die ouders zijn geen partij in deze. Er is tussen je schoonzus en jullie. Laat het conflict daar, en betrek de ouders er niet in. Ik snap niet waarom je dit je schoonouders kwalijk neemt.
Niets is zo'n wespennest, als je bemoeien met familieruzies. Je doet het nooit goed, en komt er tussen te staan, en voor je het weet heb je met iedereen ruzie. Jullie zijn volwassen, dus verwacht niet een bepaalde rol van je schoonouders.
Is er eerder meer gebeurd tussen schoonzus en je vriend?
Niets is zo'n wespennest, als je bemoeien met familieruzies. Je doet het nooit goed, en komt er tussen te staan, en voor je het weet heb je met iedereen ruzie. Jullie zijn volwassen, dus verwacht niet een bepaalde rol van je schoonouders.
Is er eerder meer gebeurd tussen schoonzus en je vriend?
dinsdag 4 juni 2019 om 08:07
dinsdag 4 juni 2019 om 08:14
Precies. Hier moet echt meer aan de hand zijn. Die zus heeft ongetwijfeld een reden gehad om het contact te verbreken. Wat is die reden? Nog los van Of jullie het een goede reden vinden. Heeft je vriend je wel alles verteld? Of laat je het zelf weg?Loekie12345 schreef: ↑04-06-2019 04:48Waarmee is het slechte contact ooit begonnen? Met die ene keer dat ze jullie wegsturden of was het daarvoor al aan de gang. En waar ging het dan mis?
Beetje raar dat iemand een familieband out of the blue verbreekt als er nooit iets is voorgevallen. Kijk daar eens kritisch naar. Dan kom je misschien ook verder in wat jullie kunnen doen.
Maar hou het waar het ligt: níét bij je schoonouders, níét bij die kinderen.
Voor je schoonouders is het waarschijnlijk ook erg moeilijk, hun kinderen die geen contact hebben, terwijl ze zelf waarschijnlijk zo neutraal mogelijk willen blijven. Dat kun je ze niet kwalijk nemen.
dinsdag 4 juni 2019 om 08:17
Zo lees ik het niet. To schrijft 'wij komen niet meer op verjaardagen en met kerst '. Dat is wezenlijk anders dan niet uitgenodigd worden. Misschien worden ze wel uitgenodigd, maar besluiten ze zelf om maar niet te gaan. Dus ik lees hier niet uit dat de ouders partij kiezen.citronella schreef: ↑04-06-2019 07:55Die ouders zijn geen partij maar kiezen wel partij. Want met kerst mogen TO en vriend niet komen omdat zijn zus komt. Meen ik uit het topic te begrijpen.
dinsdag 4 juni 2019 om 08:28
Wat is ik lees : jullie waren super blij dat zus, man en kids bij schoonouders waren.
Zus snauwt telkens tegen haar broer en jou.
Je vriend vraagt: “ waarom snauw je zo”.
Zus : “ ik vind jullie waardeloos, want kind is ziek geweest (koorts) en is nu moe van het stoeien met oom”.
Misschien vindt zij dat jullie overdreven reageerden, druk achter de kinderen aanhobbelde, neefje is net ziek geweest?
Ik vind het ook rete irritant van volwassen die kinderen druk maken voor hen eigen ego.
Dan ga jij ook nog appen.
Ga gewoon naar schoonouders , reageer niet hysterisch op de kinderen.
Neem geen contact op en praat er niet met schoonouders over.
Geef het rust en tijd.
Zus : “ ik vind jullie waardeloos, want kind is ziek geweest (koorts) en is nu moe van het stoeien met oom”.
Misschien vindt zij dat jullie overdreven reageerden, druk achter de kinderen aanhobbelde, neefje is net ziek geweest?
Ik vind het ook rete irritant van volwassen die kinderen druk maken voor hen eigen ego.
Geef het rust en tijd.
dinsdag 4 juni 2019 om 08:31
Wat lees jij een hoop dat er niet staat. Bedoel je niet gewoon: “ik vermoed”?flexibel schreef: ↑04-06-2019 08:28Wat is ik lees : jullie waren super blij dat zus, man en kids bij schoonouders waren.
Geef het rust en tijd.
dinsdag 4 juni 2019 om 08:42
Ja zo kan je het inderdaad ook lezen. TO hoe zit het nou?Jufjoke schreef: ↑04-06-2019 08:17Zo lees ik het niet. To schrijft 'wij komen niet meer op verjaardagen en met kerst '. Dat is wezenlijk anders dan niet uitgenodigd worden. Misschien worden ze wel uitgenodigd, maar besluiten ze zelf om maar niet te gaan. Dus ik lees hier niet uit dat de ouders partij kiezen.
dinsdag 4 juni 2019 om 09:10
Ik zou echt stoppen met de schuld bij zijn ouders neerleggen. Je verplaatst het probleem zo naar mensen die tussen twee vuren zitten en je maakt ea groter door er meer mensen bij te betrekken. Je kan hen niet opstoken om te kiezen tussen partner van en eigen kind.
Er is vast een verleden tussen jouw vriend en zus. Het riekt naar oud zeer. Relaties kun je niet afdwingen en contact ook niet. Accepteer dat zij jullie niet aardig vindt en dat zij niet wil. Spreek met schoonouders op een andere dag af. Waarom zou kerst niet op kerstavond gevierd kunnen worden of op een andere dag. Je bent iets aan het afdwingen via via en ik denk niet dat dat de manier is.
Er is vast een verleden tussen jouw vriend en zus. Het riekt naar oud zeer. Relaties kun je niet afdwingen en contact ook niet. Accepteer dat zij jullie niet aardig vindt en dat zij niet wil. Spreek met schoonouders op een andere dag af. Waarom zou kerst niet op kerstavond gevierd kunnen worden of op een andere dag. Je bent iets aan het afdwingen via via en ik denk niet dat dat de manier is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.