schoonmoeders

22-08-2012 21:37 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil ik even me hart luchten:

Als ik denk dat het best goed gaat de laatste weken en ik net een beetje het gevoel te krijgen dat ze me accepteren trapt zij mij weer de grond in. Zo voelt het tenminste.

Hebben we een nieuwe auto gekocht (geheel gefinancieerd door mijn vriend) maar we wonen samen en ik betaal elke maand de vaste lasten. En dan moet ik weer een kut opmerking krijgen van schoonmoeder: Het is niet jou auto. Yef heeft em gekocht jij niet. Precies als er ook andere mensen bij zitten. Terwijl ze zelf nooit heeft gewerkt en leeft van het geld van haar man, maakt niet uit maar doe dan niet zo hatelijk.

Me vriend wil gaan vragen waarom ze dat zo zegt. Maar aan de ene kant ben ik dan bang dat ze weet dat ik me gekwets voelde.

Ook moet ik via via horen dat ze zo bang zijn dat ik binnekort zwanger ben! Onder het mom van ''ze zijn zo jong''. Maar ik weet gewoon dat ze ergens nog steeds hopen dat we niet bij elkaar blijven. Ondertussen maakt me vriend wel eens grapjes over kinderen en ik zie dat ze dat moeilijk vinden om mee om te gaan.

Wat vinden jullie van deze situatie? Trek ik het teveel aan? Moet ik het negeren?
Me vriend zegt ook wel eens dat ze lief is, en ze heeft ook haar goede kanten natuurlijk. Maar 1 x in de zoveel tijd doetze gemeen en laat ze duidelijk dingen merken. Ze zei ook wel eens tegen iemand: een vriendin van yef. Terwijl ik gewoon zijn vriendin ben maar ze kan het gewoon niet accepteren.

Als ik er niet was dan was hij nu niet uit huis, had hij nu niet hoeven werken naast zijn studie en hoefde hij niets in het huishouden te doen. Ze snapt mij wel zegt ze, maar hem niet. Ik was namelijk al het huis uit toen ik hem leerde kennen.
chloe1, zou jij het leven willen leiden wat je schoonmoeder leidt ???

Ik zou niet met de mijne willen ruilen.

Het zijn lieve mensen, en mij nog nooit achtergesteld ofzo.

Maar als ik oud wordt ga ik het in ieder geval NIET zou doen.

Ik grap nu al wij gaan geen bank hangen.

Ik denk dat je nog best wat lol kan hebben hoe iemand is.

Probeer eens verbanden te zien in wat ze zegt.

Het is vaak een herhaling van de situatie keer op keer.

Vaak kun je het al invullen. En vaak zijn het lieve mensen, maar die een gebrek hebben aan durf. Of een boeiend leven. Zeg nou zelf als je een dynamische leven hebt met regelmatig een goed gesprek dan wordt je toch niet zo.

Je wordt pas zou als je wereldje klein wordt. Geef niks maar als ik jouw was to zou ik wat meer afstand kweken. Doe je jezelf geen kwaad mee en je laat je schoonmoeder zo makkenlijker in haar waarde denk ik. Ik ga liever een keer per twee maanden gezellig daar naar toe. Dat ik gezelligheid heb van hun, en ik oprechte belangstelling kan tonen, En met een tevreden gevoel weg ga. Dan dat ik daar zit en spijt heb hoe ik gereageerd bv heb.
Ik zou er gewoon wat van zeggen. Wat maakt het uit of je het zijn auto of jullie auto noemt, jullie financien gaan haar geen ruk aan.

Mijn schoonmoeder bemoeit zich gelukkig niet met onze relatie. Helaas kan ze wel ongelofelijk achterlijke uitspraken doen, zoals: alle buitenlanders moeten terug naar hun land, terwijl ik en mijn hele familie allochtoon zijn. Dit zei ze laatst ook waar mijn familie bij was, toen hebben we er wel wat van gezegd. Maar meestal laten we haar omdat ze niet beter weet.

Mijn schoonvader is vorig jaar bijna overleden aan een harstilstand en wij maakten ons daarna zorgen omdat ze vaak in rustige gebieden gaan fietsen en zij niet eens weet hoe een mobieltje werkt. Dus laatst vroeg ik uit bezorgdheid ook of ze inmiddels weet hoe ze met een mobieltje moet bellen. Vroeg ze wat ik daarmee bedoelde..? Nou gewoon, dat het handig is voor noodgevallen. Later vroeg ze mijn man waarom ik dat zei, want ze begreep het echt niet. Nou vraag ik je.

Niet alleen dit soort domme uitspraken zijn irritant. We logeren er ook niet meer, omdat ze voor logees alleen een bed met een kapotte bodem in de aanbieding hebben (waarop je naar elkaar in het midden rolt), en omdat mijn schoonmoeder schoonmaakdwang heeft waardoor ze op 1e kerstdag voor 10 uur het hele huis aan kant moest hebben. Dat betekende dat wij om 8 uur toch echt uit bed moesten, zodat ze de was kon doen, en ze vervolgens tijdens het ontbijt kon stofzuigen en 3x langs ons heen dweilen. Dat was de laatste keer dat wij er sliepen.

Maar goed, conclusie voor jou: afstand houden werkt wel. En als ze nog een keer ronduit asociale opmerkingen maakt mag je er best wat van zeggen.
Soms hebben gesprekken inderdaad geen enkele zin. Hier ook een schoonloeder dat haar zoon niet los wil laten. Zijn meerdere gesprekken over geweest, maar ze ontkent in alle toonaarden dat ze onaardig doet, leugens verspreidt, manipuleert en de sfeer verziekt.

Het mens is één bonk negativiteit en heeft alle liefdes in het leven van haar kinderen afgekeurd. Niet één voldoet. En dat laat ze dan merken met allerhande rotopmerkingen of door de schoonkinderen te negeren.

Gelukkig heeft zoon zijn moeder heel duidelijk gemaakt dat als ze niet normaal kan doen, zij hier niet welkom is. Met als resultaat dat we haar al anderhalf jaar niet meer gezien hebben. Lekker rustig.

Gevolg: ze mist vreselijk veel uit het leven van het kind dat ze niet kon loslaten omdat hij haar niet meer wil zien. Zo heeft ze ook haar kleinkind nog nooit gezien. Treurig, maar haar eigen keuze. Als ze ons als gezin niet accepteert, dan hoeven we haar niet in ons leven.
Dat is echt een triest verhaal... maar jullie hebben gelukkig die negativiteit niet meer in je leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven