Schoonouders

09-11-2019 16:18 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wil graag even een beetje advies wat dit betreft..
Mijn schoonouders wonen in het zuiden van het land en ik en mijn vriend en zwager+vriendin meer naar het noorden.

Tot een half jaar geleden kwamen ze veel bij ons ondanks de verre rit , voor een kopje koffie en een etentje heel gezellig, vaak gingen ze dan op een andere dag naar mijn zwager en zn vriendin , daar wilden ze nooit te lang zijn, ze wonen bij haar moeder in een niet zo nette omgeving, lees vies.
Dat kregen wij altijd uitgebreid te horen etc etc.
Ze vonden het fijner om bij ons thuis te zijn.
Zelfs de babyshower van schoonzus moest bij ons gevierd worden (?)
Allemaal prima.
Ook wij gaan elke maand minstens 1 weekend naar hen toe , soms zelfs maar voor een paar uurtjes even elkaar zien.
Nu hebben mijn zwanger en zijn vriendin een baby gekregen en sinds dien zijn ze niet meer bij ons geweest, ze spreken niks met ons af en appen alleen maar : dan en dan gaan we naar Pietje zijn jullie thuis komen we even langs als we daar weg rijden.

Eerste paar keer prima snap het wel, maar nu is het al de 3e keer en in de tussentijd nooit aanstalten gemaakt met ons een dag af te spreken, wij zijn wel vaak hij hun langs geweest, net zoals anders.

Ik vind dit nu ook niet meer leuk, en voel me een tussen station waar ff een patatje gegeten kan worden voor de terugreis.
Ook wij vinden het leuk als ze komen omdat ze ons willen zien en niet alleen omdat ze toevallig daar zijn en het op de route ligt!

Ze kunnen ook een afspraak met ons maken en dat dan met hun combineren zodat het een keer op een dag valt die ons écht goed uit komt.
Ik wil ze ook niet weigeren , ze zijn natuurlijk altijd welkom dat maakt het lastig.

Ben ik hier nou een enorme trut in? Wat zouden jullie hiermee doen..
Redbutterfly schreef:
09-11-2019 16:47
Ik concurreer niet met een baby, maar wel met de ouders die niet werken geen verplichtingen hebben maar wel altijd de dag mogen bepalen waarop mijn vriends ouders een keer bij ons langs komen, dit gebeurde zelfs op mijn vriends verjaardag we komen wel hoor maar pas om 16.00! Eerst ff langs de anderen en het dan raar vinden dat we al taart hebben gegeten.
Misschien stoort het je dat zijn ouders de bezoeken bepaalden
En jullie gaven daar eigenlijk altjid gehoor aan. Zoals bij jullie alles doen kwa activiteiten.
Omdat bij hun het huis vies zou zijn.

Zijn ouders lijkt wel alsof je alles voor hun wil doen.
Ga meer op eigen benen staan. Zeg ook eens nee.
Lelietje-van-Dalen schreef:
09-11-2019 17:04
Dat is de nieuwigheid. Van een kleinkind ga je het nooit winnen, maar dit trekt wel weer bij op termijn.
Ik zag mijn moeder de eerste 2,5 jaar eigenlijk alleen nog bij m'n zus. Nu komt ze wel eens naar mij. Vaak met kleinkind :)
Kleinkinderen verzieken wel vaker relaties tussen ouders en kindvrije kinderen blijkt uit vele topics op dit forum. Echt bizar hoe mensen de liefde van hun eigen kind zo makkelijk inwisselen voor getut met een kleinkind.
Ze is hun eigen kind niet. Ze is de schoondochter. Ik vraag mij af wat haar vriend/man hiervan vindt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maak ook een baby!
ik geef mn bek ook maar een douw
Neem zelf eens het initiatief. Nodig hen uit voor een dagje, nodig zwager en zijn vrouw uit voor de koffie/thee/borrel bij jullie, mét de kleine, en houdt de regie dus een keer in eigen hand. Je hebt je schoonouders dan een dagje op bezoek, zij zien hun kleinkind, alles OK.

En verder is er niks mis mee om een keer te zeggen "Sorry, we hebben al andere plannen" als je schoonouders een bezoek aankondigen na een visite aan het kleinkind. Misschien had je al wat afgesproken met andere vrienden, misschien wilde je uit eten samen, of misschien heb je helemaal niks, maar wil je na een drukke week werken gewoon op de bank hangen zonder visite. Elke reden is goed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Gooi je schoonouders uit het raam en de ijskast erachteraan.

:-D :-D :proud:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Madeliefjees schreef:
09-11-2019 17:35
Maak ook een baby!
Lekker ongevoelig weer.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het klinkt allemaal wat verongelijkt. Dat siert je niet.
Ik doe even een aanname: het klinkt alsof je genoot van de rol van 'de favorieten'. Ze waren liever bij jullie, dat vertelden ze jullie ook (niet erg netjes van je schoonouders trouwens, om zo lelijk te praten over hun andere zoon). Maar goed, dit in combinatie met het roddelen versterkt blijkbaar de band. Je bent nu misschien wel aangetast in je nummer één positie. Dat steekt.
Nogmaals, het is een aanname, makkelijk te ontkennen door jou, maar wees eerlijk naar jezelf over je motieven.
Redbutterfly schreef:
09-11-2019 16:47
Ik concurreer niet met een baby, maar wel met de ouders die niet werken geen verplichtingen hebben maar wel altijd de dag mogen bepalen waarop mijn vriends ouders een keer bij ons langs komen, dit gebeurde zelfs op mijn vriends verjaardag we komen wel hoor maar pas om 16.00! Eerst ff langs de anderen en het dan raar vinden dat we al taart hebben gegeten.

Dit soort posts maken het niet beter hoor TO.
Jufjoke schreef:
09-11-2019 17:48
Het klinkt allemaal wat verongelijkt. Dat siert je niet.
Ik doe even een aanname: het klinkt alsof je genoot van de rol van 'de favorieten'. Ze waren liever bij jullie, dat vertelden ze jullie ook (niet erg netjes van je schoonouders trouwens, om zo lelijk te praten over hun andere zoon). Maar goed, dit in combinatie met het roddelen versterkt blijkbaar de band. Je bent nu misschien wel aangetast in je nummer één positie. Dat steekt.
Nogmaals, het is een aanname, makkelijk te ontkennen door jou, maar wees eerlijk naar jezelf over je motieven.
Loep anders even....
viva-amber schreef:
09-11-2019 17:48
Lekker ongevoelig weer.....
Sohee wat een domme opmerking
Bedankt voor de loep-warning.
Hoe gedraag jij je sinds de baby er is bij je zwager en schoonzus? Je lijkt er een wedstrijd van te maken en het heerlijk te vinden dat je het gevoel had dat jullie het beter voor elkaar had. Kan het zijn dat je je minder leuk gedraagt sinds de baby? Je praat niet zo sympathiek over je schoonfamilie en mogelijk doe je nu openlijk jaloers. Wie weet hebben ze even minder zin om jullie te bezoeken vanwege jouw gedrag?
Joh ze zijn net opa en oma geworden!! Niet zo jaloers..
Jij/jullie bent/zijn natuurlijk nooit verplicht om je dag om te gooien omwille van ouders/schoonouders. Je hebt je eigen planning. Hoor je last minute dat ouders/schoonouders die kant opkomen en dus "tijd hebben" voor jou/jullie... Tja, leuk natuurlijk, maar er staat niks in de weg om te zeggen "sorry, we hebben al plannen, het komt niet uit."
Zorgt dat bij hun voor commentaar, is dat toch echt hun probleem. Kwestie van een stukje communicatie namelijk.
En of je het wil of niet, kleinkinderen zijn speciaal, en daar lijkt (schijnt voor sommigen) alles te moeten wijken... Probeer door te ademen op dat punt... Ga door met je eigen dagelijkse ding (ja kheb even geloept), snap dat het gevoelsmatig even onwijs zuur is, maar dit is zo een ding waar jouw gevoelens, en die van hun langs elkaar lopen.
Soms is het even slikken. Soms kost het een goed gesprek. Probeer te ontdekken waar jullie in deze situatie staan, en waar zij voor open staan...
Ik wens je heel veel sterkte.
Lijkt me logisch dat je schoonouders nu even andere prioriteiten hebben. Zou me dat zeker niet persoonlijk aantrekken. Lekker je eigen plan trekken en als het eens goed uitkomt is het mooi meegenomen.
Gezien de geschiedenis die je met ze hebt, zou ik er niet al te rouwig om zijn dat je je schoonpuders niet meer zo vaak ziet.
Als ik binnen kom met mijn kids bij mijn ouders dan zijn mijn ouders eerst 2 uur met dr kids bezig... En van alles met ze aan het doen. Dan krijg ik thee en als ik weg ga krijgen de kids 100 kusjes en vergeten ze mij een kus te geven en hebben ze niet gevraagd hoe het met me is...
I dont care. Ik vind het heerlijk dat ze zo van de kids genieten en als ik aandacht wil dan zeg ik dat gewoon.

Mensen die kleinkinderen krijgen willen graag hun kleinkind zien. Gun het ze.

En mensen die zich achtergesteld voelen vind ik echt mega onaantrekkelijk. Het kleinkind is nu gewoon meer prioriteit... so what? Je bent toch niet afhankelijk van de aandacht van die mensen... ga lekker je eigen leven leiden en dingen doen die je leuk vindt met je vriend en zijn ouders zie je wel weer verschijnen.
O ik had eerder moeten loepen... je bent gewoon jaloers en zoekt gewoon een reden om je achtergesteld te voelen...
Gun die mensen hun kleinkind... En betrek het niet zo op jezelf... het heeft namelijk niks maar dan ook niks met jou te maken.
Jaloezie is wel een vrij natuurlijke reactie in deze verdrietige situatie. Ik vind het niet gewoon jaloers. Ik denk dat de gevoelens van TO behoorlijk complex zijn.
Doe niet zo kinderachtig, ze zijn net opa en oma geworden. Toch logisch dat daar nu even de aandacht naar toe gaat?
Oh wacht, ik had eerst moeten loepen :facepalm:
Redbutterfly schreef:
09-11-2019 16:30
Snap wel dat ze het combineren idd! Maar willen we hun zien moeten we of aanpassen aan datums van zwager of elke keer zelf maar rijden... vind dat dat ook bij hun weg mag komen kleinkind of niet, heeft niks met jaloezie te maken maar wel met het feit dat ze er maar vanuit gaan dat wij altijd wel schikken naar hun planning en die van mn zwager.
Jullie hebben blijkbaar best een goede band met vriend zijn ouders. Waarom breng je dit niet een keer zonder verwijten ter sprake?
Zo van "we vinden het hartstikke leuk dat jullie ook langs ons komen als jullie langs zwager gaan en we vinden het altijd heel gezellig. We snappen dat jullie gezien de afstand het liefst na elkaar langskomen alleen is het voor ons helaas niet altijd mogelijk om te schuiven. Waarom komen jullie niet volgende week zaterdag gezellig bij ons mee eten? Dan kunnen jullie ervoor waarschijnlijk nog langs kleinkind."
PotjePindakaas schreef:
10-11-2019 11:18
Jullie hebben blijkbaar best een goede band met vriend zijn ouders. Waarom breng je dit niet een keer zonder verwijten ter sprake?
Zo van "we vinden het hartstikke leuk dat jullie ook langs ons komen als jullie langs zwager gaan en we vinden het altijd heel gezellig. We snappen dat jullie gezien de afstand het liefst na elkaar langskomen alleen is het voor ons helaas niet altijd mogelijk om te schuiven. Waarom komen jullie niet volgende week zaterdag gezellig bij ons mee eten? Dan kunnen jullie ervoor waarschijnlijk nog langs kleinkind."
Ze hebben helemaal geen goede band met schoonouders. To verwijt schoonouders dat ze haar gedwongen hebben tot abortus.

To houdt gewoon van drama. Heeft zichzelf onvruchtbaar verklaard terwijl ze alleen misschien een beetje hulp nodig had (Ik heb ook pcos... eerste keer was ik natuurlijk zwanger en 2e keer met 1 enkel clomid pilletje in de eerste ronde... overdrijven is ook gewoon een vak) en zoekt continu redenen om drama te maken, zich achtergesteld te voelen en aandacht te vragen voor "haar grote probleem". Wil geen sex meer met haar vriend omdat ze zich een opblaaspop voelt en is om een of andere vage reden dan maar weer aan de pil gegaan...

To is gewoon heel onstabiel en kan beter nog maar even wachten met kinderen op de wereld schoppen... sowieso zwanger worden op je 23e en dan al zo veel drama...

Ga gewoon van het leven genieten zonder kinderen en kijk over 5 jaar nog eens als je wat stabieler in t leven staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven