Schoonouders

07-03-2020 10:45 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan mensen om met schoonouders die ze niet mogen?
Ik heb een schoonvader die ik een nare man vind. Hij heeft het type humor 'onderbroekenlol' en ik heb er een hekel aan. Hij zet een foto van een vrouw op Facebook die het per ongeluk in haar broek gedaan heeft met de tekst 'Haha, schijtwijf in het centrum'. Hij heeft een koeien toeter op de vrachtwagen en als er een dikke vrouw voor hem oversteekt laat hij hem loeien. Dat soort lol. Ik haat het!
Laatst kwamen ze met een hond ineens bij ons in huis zonder overleg terwijl wel 3 katten hebben. Totaal geen begrip als ik dan later aangeef dat ik dat niet prettig vind.
Dan heeft hij een vriendin die op zich heel lief is maar zich echt oooooveral mee bemoeit. Zucht. Ze zit gewoon op mijn allergie.

Nu heeft mijn schoonvader van de week een gesprek gevoerd met mijn vriend over onze financiële situatie. Dat hij het toch wel zorgelijk vindt dat mij vriend mee betaalt aan mijn kinderen die niet van hem zijn en we van alles kopen en dat als de relatie uit gaat mijn vriend met niets op straat komt te staan.

Nu klopt mijn schoonvader zijn plaatje niet en voel ik me aangevallen. En nu kon ik het eigenlijk niet laten de tegenaanval in de zetten. Ik heb hem netjes op de app uitgelegd dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken en dat we het goed geregeld hebben. Maar hij voelde de ondertoon wel. Hij voelde zich aangevallen en heeft geen antwoord gegeven. Wel heeft zijn vriendin mijn vriend geappt om te vertellen wat ik gedaan heb en dat zijn vader zich aangevallen voelt.
Mijn vriend zegt dat ik me moet inhouden en dat doe ik dus maar braaf. Maar ik voel aan alles in mijn dat ik dat niet lang vol ga houden. Mijn aversie heeft zich al 3 jaar opgehoopt en staat op ontploffen.

Hoe gaan jullie om met schoonouders die jullie niet aardig vinden? Maar gewoon slikken denk ik?
Waar is jouw vriend in dit verhaal dan?
Heeft je vriend wel begrip voor jouw gevoelens en neemt hij het voor je op? Of is het echt alleen maar van "je slikt maar"?
In het eerste geval zou ik namelijk wel proberen het van me af te zetten, in het tweede geval zou ik vriend heel duidelijk maken dat als hij zijn vader niet corrigeert over hoe de vork aan de steel zit, ik dat wel doe en niet op de meest vriendelijke manier.
Je bent geen voetveeg en zo goed je je ook niet te laten behandelen.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Waarom mag vader zijn zorgen niet uiten naar zijn zoon zonder bemoeienis van jou?
Jij doet hetzelfde als wat je de vriendinnen van je schoonvader kwalijk neemt.

Daarnaast: zorg dat je hem niet te veel ziet. Jij hoeft niet bij elk bezoek/elke ontmoeting te zijn: beperk je tot de belangrijke en zit het dan met je mooiste lach uit.
Je hoeft die man niet op Facebook te hebben
hij heeft wel een leuke zoon opgevoed
Nee hoor, mijn vriend neemt het ook wel voor me op steeds. Dus eigenlijk had ik me er niet mee moeten bemoeien. Ik zou gewoon zo graag willen vertellen wat ik van hem vind. Maar ja, dat kan niet. Het is mijn vriend zijn vader.
Tja, ik had ook schoonouders waar ik niet mee kon. Veel ruzies gehad ook. Geen tips voor je helaas. Zolang je in een relatie zit, moet je het ermee uithouden. Je kunt je afzijdig houden, maar dat is voor je vriend weer heel rot. Hij geeft aan dat je je in moet houden, dus hij vind niet dat zijn vader te ver gaat begrijp ik.
Dan moet je het slikken ben ik bang, dit kan je relatie gaan kosten als jullie niet op dezelfde lijn zitten.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Oh, gruwel. Hier zou ik dus echt geen zin in hebben. Jullie bemoeien je veel te veel met elkaar.

Het enige wat je kunt doen is afstand nemen en je eigen leven leiden. En geen persoonlijke info delen. Dat moet je vriend dan natuurlijk ook niet doen.

Die humor is walgelijk, maar sommigen hebben dit nu eenmaal.
Wel snap ik je schoonvader, dat hij zich zorgen maakt over de financien. Maar goed, hij heeft er niets mee nodig.
Ballenbak888 schreef:
07-03-2020 10:45
Laatst kwamen ze met een hond ineens bij ons in huis zonder overleg terwijl wel 3 katten hebben. Totaal geen begrip als ik dan later aangeef dat ik dat niet prettig vind.
Niet je huissleutels aan je schoonouders geven. Gewoon niet doen.

Ballenbak888 schreef:
Nu heeft mijn schoonvader van de week een gesprek gevoerd met mijn vriend over onze financiële situatie. Dat hij het toch wel zorgelijk vindt dat mij vriend mee betaalt aan mijn kinderen die niet van hem zijn en we van alles kopen en dat als de relatie uit gaat mijn vriend met niets op straat komt te staan.
Je vriend moet dit gesprek met zijn vader voeren.
Ballenbak888 schreef:

Nu klopt mijn schoonvader zijn plaatje niet en voel ik me aangevallen. En nu kon ik het eigenlijk niet laten de tegenaanval in de zetten. Ik heb hem netjes op de app uitgelegd dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken en dat we het goed geregeld hebben.

Wel heeft zijn vriendin mijn vriend geappt om te vertellen wat ik gedaan heb en dat zijn vader zich aangevallen voelt.
Vader en zoon moeten het gesprek voeren.
Niet vriendin-van-vader en vriendin-van-zoon.
En zeker niet gaan klooien via de app.

En ik snap best dat een vader zich zorgen maakt als zijn zoon jarenlang drie kids (die hij zelf niet heeft verwekt) gaat sponsoren.
Maar ja, zijn zoon is een volwassen kerel. Die mag zelf beslissen waar hij zijn geld aan uitgeeft.
Blijenvrij schreef:
07-03-2020 10:53
Oh, gruwel. Hier zou ik dus echt geen zin in hebben. Jullie bemoeien je veel te veel met elkaar.

Het enige wat je kunt doen is afstand nemen en je eigen leven leiden. En geen persoonlijke info delen. Dat moet je vriend dan natuurlijk ook niet doen.

Die humor is walgelijk, maar sommigen hebben dit nu eenmaal.
Wel snap ik je schoonvader, dat hij zich zorgen maakt over de financien. Maar goed, hij heeft er niets mee nodig.
Hij heeft zijn zoon verlaten toen hij 11 jaar was. Op zijn 23ste kwam hij weer in zijn leven. En nu heeft hij het recht om zijn zorgen uit te spreken? Ik geloof dat hij dat recht al heel lang geleden verspilt heeft.
Ballenbak888 schreef:
07-03-2020 10:51
Nee hoor, mijn vriend neemt het ook wel voor me op steeds. Dus eigenlijk had ik me er niet mee moeten bemoeien. Ik zou gewoon zo graag willen vertellen wat ik van hem vind. Maar ja, dat kan niet. Het is mijn vriend zijn vader.
Nou blijkbaar niet goed genoeg, want er is nog steeds onduidelijkheid.

Jammer dat vader zich aangevallen voelt. Wat hij deed was namelijk ook niet echt een vredesoffer.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Maar oké, jullie hebben gelijk. Ik ben eigenlijk net zo fout bezig als die vriendin van de vader. Ik moet me er niet mee bemoeien.
En mijn vriend betaalt tot nu toe niet aan mijn kinderen hoor. Ik vind dat mijn vriend dat niet goed heeft uitgelegd aan hem. Dus legde ik het uit. Maar goed, ik deed het niet goed blijkbaar en zou me er niet mee moeten bemoeien.
Ballenbak888 schreef:
07-03-2020 10:55
Hij heeft zijn zoon verlaten toen hij 11 jaar was. Op zijn 23ste kwam hij weer in zijn leven. En nu heeft hij het recht om zijn zorgen uit te spreken? Ik geloof dat hij dat recht al heel lang geleden verspilt heeft.
Nee hoor. Hij mag zeggen wat ie wil. Maar het is aan je vriend om dat te begrenzen. Of niet.
Maar dan mag jij hem van de juiste informatie voorzien. Het kan niet zo zijn dat je vriend zijn vader in de waan laat dat hij voor alles opdraait en jij de de prinses uithangt. Dan mag je best zelf vertellen hoe de vork werkelijk aan de steel zit.

En het is “verspeeld”.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Je hebt de vader van je vriend toch ook aangevallen? Lekker passief-agressief via de app? Heb je zin in een familieruzie TO? Want dan moet je vooral zo doorgaan. Je hebt al voor jezelf besloten dat je ze niet mag, dus stuur je nu aan op ruzie. Leer gewoon tot 10 tellen en bemoei je niet met wat een vader met zijn zoon bespreekt. En je vriend moet niet gelijk naar jou toe rennen om te vertellen wat vader allemaal gezegd heeft. Kinderachtig gedrag dit zeg.
Appen ook echt :facepalm:
Ballenbak888 schreef:
Dat is niet aan jou he?
Lelietje-van-Dalen schreef:
07-03-2020 11:03
Nee hoor. Hij mag zeggen wat ie wil. Maar het is aan je vriend om dat te begrenzen. Of niet.
Maar dan mag jij hem van de juiste informatie voorzien. Het kan niet zo zijn dat je vriend zijn vader in de waan laat dat hij voor alles opdraait en jij de de prinses uithangt. Dan mag je best zelf vertellen hoe de vork werkelijk aan de steel zit.

En het is “verspeeld”.
En de vork zit in de steel, niet aan de steel. ;)
Niet appen. Sommige mensen zijn dom, maar ze zijn wel familie. Zoek een vreedzame manier die wél werkt.
Je vriend had beter zijn mond kunnen houden over dat gesprek met zijn vader.
Ballenbak888 schreef:
07-03-2020 10:58
Maar oké, jullie hebben gelijk. Ik ben eigenlijk net zo fout bezig als die vriendin van de vader. Ik moet me er niet mee bemoeien.
En mijn vriend betaalt tot nu toe niet aan mijn kinderen hoor. Ik vind dat mijn vriend dat niet goed heeft uitgelegd aan hem. Dus legde ik het uit. Maar goed, ik deed het niet goed blijkbaar en zou me er niet mee moeten bemoeien.
Een tijdje terug schreef je anders nog hoe hard hij studeert en werkt om 'jullie gezin' te helpen onderhouden.
Hebben die koters geen vader? Ik snap schoonvader wel denk ik.
Ballenbak888 schreef:
Het blijft wel zijn vader en het is niet aan jou om hun onderlinge band te beoordelen.
“Hoe gaan mensen om met schoonouders die ze niet mogen?”

Niet.
Ballenbak888 schreef:
07-03-2020 10:58
En mijn vriend betaalt tot nu toe niet aan mijn kinderen hoor.

Je vriend is 11 jaar jonger dan jij en woont samen met jou en je kinderen.

Ik kan me wel voorstellen dat zijn vader zich zorgen maakt.
Misschien wil je vriend op een gegeven moment een eigen leg, terwijl jij dan niet meer wil of zo oud bent dat je het niet meer verstandig vindt.
nessemeisje schreef:
07-03-2020 11:04
Je hebt de vader van je vriend toch ook aangevallen? Lekker passief-agressief via de app? Heb je zin in een familieruzie TO? Want dan moet je vooral zo doorgaan. Je hebt al voor jezelf besloten dat je ze niet mag, dus stuur je nu aan op ruzie. Leer gewoon tot 10 tellen en bemoei je niet met wat een vader met zijn zoon bespreekt. En je vriend moet niet gelijk naar jou toe rennen om te vertellen wat vader allemaal gezegd heeft. Kinderachtig gedrag dit zeg.
Misschien moet die vader ook niet als een klein kind reageren en To terug appen of niks zeggen ipv zijn vriendin terug te laten appen naar de partner van TO. :facepalm:

Daarbij;
Ik bewaar de lieve vrede ook niet. Toedeledoki. Maar dan wel bij voorkeur face to face. Dat slappe gelul achter mijn rug om zit ik niet op te wachten en ik verwacht ook een ruggengraat van mijn partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven