Schoonouders
zaterdag 7 maart 2020 om 10:45
Hoe gaan mensen om met schoonouders die ze niet mogen?
Ik heb een schoonvader die ik een nare man vind. Hij heeft het type humor 'onderbroekenlol' en ik heb er een hekel aan. Hij zet een foto van een vrouw op Facebook die het per ongeluk in haar broek gedaan heeft met de tekst 'Haha, schijtwijf in het centrum'. Hij heeft een koeien toeter op de vrachtwagen en als er een dikke vrouw voor hem oversteekt laat hij hem loeien. Dat soort lol. Ik haat het!
Laatst kwamen ze met een hond ineens bij ons in huis zonder overleg terwijl wel 3 katten hebben. Totaal geen begrip als ik dan later aangeef dat ik dat niet prettig vind.
Dan heeft hij een vriendin die op zich heel lief is maar zich echt oooooveral mee bemoeit. Zucht. Ze zit gewoon op mijn allergie.
Nu heeft mijn schoonvader van de week een gesprek gevoerd met mijn vriend over onze financiële situatie. Dat hij het toch wel zorgelijk vindt dat mij vriend mee betaalt aan mijn kinderen die niet van hem zijn en we van alles kopen en dat als de relatie uit gaat mijn vriend met niets op straat komt te staan.
Nu klopt mijn schoonvader zijn plaatje niet en voel ik me aangevallen. En nu kon ik het eigenlijk niet laten de tegenaanval in de zetten. Ik heb hem netjes op de app uitgelegd dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken en dat we het goed geregeld hebben. Maar hij voelde de ondertoon wel. Hij voelde zich aangevallen en heeft geen antwoord gegeven. Wel heeft zijn vriendin mijn vriend geappt om te vertellen wat ik gedaan heb en dat zijn vader zich aangevallen voelt.
Mijn vriend zegt dat ik me moet inhouden en dat doe ik dus maar braaf. Maar ik voel aan alles in mijn dat ik dat niet lang vol ga houden. Mijn aversie heeft zich al 3 jaar opgehoopt en staat op ontploffen.
Hoe gaan jullie om met schoonouders die jullie niet aardig vinden? Maar gewoon slikken denk ik?
Ik heb een schoonvader die ik een nare man vind. Hij heeft het type humor 'onderbroekenlol' en ik heb er een hekel aan. Hij zet een foto van een vrouw op Facebook die het per ongeluk in haar broek gedaan heeft met de tekst 'Haha, schijtwijf in het centrum'. Hij heeft een koeien toeter op de vrachtwagen en als er een dikke vrouw voor hem oversteekt laat hij hem loeien. Dat soort lol. Ik haat het!
Laatst kwamen ze met een hond ineens bij ons in huis zonder overleg terwijl wel 3 katten hebben. Totaal geen begrip als ik dan later aangeef dat ik dat niet prettig vind.
Dan heeft hij een vriendin die op zich heel lief is maar zich echt oooooveral mee bemoeit. Zucht. Ze zit gewoon op mijn allergie.
Nu heeft mijn schoonvader van de week een gesprek gevoerd met mijn vriend over onze financiële situatie. Dat hij het toch wel zorgelijk vindt dat mij vriend mee betaalt aan mijn kinderen die niet van hem zijn en we van alles kopen en dat als de relatie uit gaat mijn vriend met niets op straat komt te staan.
Nu klopt mijn schoonvader zijn plaatje niet en voel ik me aangevallen. En nu kon ik het eigenlijk niet laten de tegenaanval in de zetten. Ik heb hem netjes op de app uitgelegd dat hij zich nergens zorgen over hoeft te maken en dat we het goed geregeld hebben. Maar hij voelde de ondertoon wel. Hij voelde zich aangevallen en heeft geen antwoord gegeven. Wel heeft zijn vriendin mijn vriend geappt om te vertellen wat ik gedaan heb en dat zijn vader zich aangevallen voelt.
Mijn vriend zegt dat ik me moet inhouden en dat doe ik dus maar braaf. Maar ik voel aan alles in mijn dat ik dat niet lang vol ga houden. Mijn aversie heeft zich al 3 jaar opgehoopt en staat op ontploffen.
Hoe gaan jullie om met schoonouders die jullie niet aardig vinden? Maar gewoon slikken denk ik?
zaterdag 7 maart 2020 om 18:05
Ballenbak888 schreef: ↑07-03-2020 13:31Ik had het wel anders moeten aanpakken inderdaad. Ik raakte geëmotioneerd als iemand me ziet als golddigger terwijl ik al 6 jaar lang vol trots in mijn eentje 2 kinderen groot breng met bijhorende luxe terwijl ik me mijn scheiding met niets op straat kwam te staan 6 jaar geleden.
Kinderen hebben veel meer aan een stabiele basis dan aan luxe. Echt waar.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:10
Dat is niet aan jou. Hou je er wat meer buiten. Dan heb je zelf ook veel minder ergernis. Zo weinig mogelijk contact, en tijdens dat contact hou je het gewoon oppervlakkig. Laat je niet verleiden tot ruzies via app of anderszins, wees gewoon de koele buitenstaander. Echt, dat maakt alle verschil.Ballenbak888 schreef: ↑07-03-2020 10:55Hij heeft zijn zoon verlaten toen hij 11 jaar was. Op zijn 23ste kwam hij weer in zijn leven. En nu heeft hij het recht om zijn zorgen uit te spreken? Ik geloof dat hij dat recht al heel lang geleden verspilt heeft.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:24
Wat ik dan weer vreemd vind is dat jouw vriend jou heeft verteld over dit gesprek met zijn vader. Tenzij..... hij dit op deze manier ter sprake probeert te brengen bij jou. Want hoe zit het dan als jullie uit elkaar zouden gaan? Dan staat hij toch op straat zonder iets en heeft hij niks meer te zeggen over de kinderen? Dus misschien wil hij na drie jaar meer zekerheid van jou dus bijvoorbeeld de hypotheek of huurcontract op beider namen.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:30
En wie geeft jou dat recht om dat te beslissen?Ballenbak888 schreef: ↑07-03-2020 10:55Hij heeft zijn zoon verlaten toen hij 11 jaar was. Op zijn 23ste kwam hij weer in zijn leven. En nu heeft hij het recht om zijn zorgen uit te spreken? Ik geloof dat hij dat recht al heel lang geleden verspilt heeft.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:47
Ik bemoeide me nooit met schoonouders toen ze nog leefden. Schoonouders stonden buiten alle kritiek. Als je kritiek gaat leveren dan heeft dat alleen maar negatieve gevolgen; op zijn minst een nare sfeer of een loyaliteitsconflict.
Ik dacht ook niet veel over ze na trouwens. Ik ging vaak niet mee maar dan maakte ik een cake of boterkoek om dat goed te maken.
Ik dacht ook niet veel over ze na trouwens. Ik ging vaak niet mee maar dan maakte ik een cake of boterkoek om dat goed te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 7 maart 2020 om 21:27
Dan had haar vriend eenveigen huis moeten huren enz. En dan was hij het geld ook kwijt.
Als dat de insteek wordt van een relatie.... ik douche 5 minuten, jij 10. Ik kijk vaker t.v. en dat kost ook stroom. Enz.
Wel snap ik de zorgen van schoonvader.
Stel, mijn zoon zou thuiskomen met iemand niet zo'n 10 jaar jonger dan ik is. Dat is, eerlijk gezegd, niet wat ik hoop. (Stiekem hoop je toch ergens dat hij een vriendin huwt, kinderen krijgt, huis koopt).
Naar goed. Schoonvader heeft nogal platte humor, waar je het niet mee kunt hebben.... dat herken ik. Ga er niet op in.
Het beste is: zo min mogelijk contact. Niet volgen op fb. Geen contact zoeken.
Laat dat maar via je vriend lopen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
zondag 8 maart 2020 om 07:58
Ik las dat je vriend ook een moeilijke moeder heeft?
Is vader daardoor uit beeld geraakt?
Ik snap de zorgen van vader wel. Jij en je kinderen zijn niets van hem. Zijn zoon wel, ook als hij jaren uit beeld is geweest. Ik zou het ook lastig vinden als mijn zoon een veel oudere vrouw en kinderen mede onderhoud. Je wilt graag dat je kinderen gelukkig worden, dit lijkt een recept voor ongeluk. Als het niet over jou zou gaan zou je dat het dan ook niet een heel klein beetje begrijpen?
Is vader daardoor uit beeld geraakt?
Ik snap de zorgen van vader wel. Jij en je kinderen zijn niets van hem. Zijn zoon wel, ook als hij jaren uit beeld is geweest. Ik zou het ook lastig vinden als mijn zoon een veel oudere vrouw en kinderen mede onderhoud. Je wilt graag dat je kinderen gelukkig worden, dit lijkt een recept voor ongeluk. Als het niet over jou zou gaan zou je dat het dan ook niet een heel klein beetje begrijpen?
zaterdag 28 maart 2020 om 14:47
Wat maakt leeftijd nou uit? We houden heel veel van elkaar.
Ik vind persoonlijk niet als iemand volwassen is dat ouders nog het recht hebben zich ergens mee te bemoeien.
Mijn broer heeft ook een partner waar mijn ouders het niet helemaal mee eens zijn maar ze houden braaf hun mond dicht. Als hij maar gelukkig is.
Ik vind persoonlijk niet als iemand volwassen is dat ouders nog het recht hebben zich ergens mee te bemoeien.
Mijn broer heeft ook een partner waar mijn ouders het niet helemaal mee eens zijn maar ze houden braaf hun mond dicht. Als hij maar gelukkig is.