Schoonouders..

13-03-2010 15:23 51 berichten
..
Alle reacties Link kopieren
quote:Neele01 schreef op 13 maart 2010 @ 15:51:

[...]

Is toch een ideale methode om kleinkind en schoonouders een band op te laten bouwen zonder dat je daar zelf last van hoeft te hebben?

Ik gun mijn schoonmoeder en mijn dochter met alle liefde een leuke band met elkaar maar liever niet waar ik bij ben.Als de band verder goed is kan het ideaal zijn maar als ik dit zo lees zou ik er niet aan beginnen, dan krijg je zoiets als" wel als het hun uitkomt maar niet als het ons uitkomt"
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Butterfly84 schreef op 13 maart 2010 @ 15:41:

Ze komen regelmatig onaangekondigd aan de deur. Of voor een vraag, of ze komen een bakje eten afgeven.. en dan vliegen ze vlug naar binnen om ff naar het kleintje te kijken. Ik snap goed dat ze trots zijn enz, maar dit werkt zo gewoon niet!

Als ze langs willen komen bellen ze mijn man, en voordat hij thuis komt van het werk staan ze al op de stoep..

Dat gedrag laten jullie ook toe!

Deden ze dit ook net zo vaak voordat jullie een kind hadden?

Laat je vriend aan de telefoon duidelijk een tijd afspreken waarop ze langs kunnen komen. En niet eerder opendoen, of opendoen met "jee, nu komt het echt niet uit, jullie zouden toch later komen?" Zo moeilijk te begrijpen is het toch niet dat niet iedereen dol is onverwachts bezoek?

En als ze dan zonder te bellen toch voor je deur staan, terwijl je uberdidelijk bent geweest, dan helpt alleen de deur niet opendoen nog. maar hoe dat valt, verschilt per schoonouderpaar
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wees duidelijk. Niet zeggen dat je het zo niet wilt. Dat is niet duidelijk. Zeg wat je wel wilt.
...
quote:nouschi schreef op 13 maart 2010 @ 15:55:

[...]

Als de band verder goed is kan het ideaal zijn maar als ik dit zo lees zou ik er niet aan beginnen, dan krijg je zoiets als" wel als het hun uitkomt maar niet als het ons uitkomt"

Da's waar maar ik denk dan maar: "Graag of traag".

Bij mij was de relatie zo getroubleerd dat ik er niet aan moest denken dat ze op kwam passen. Ik heb dochter dus naar het kdv gedaan die dag.

Maar achteraf denk ik dat ik het beter wel had kunnen doen.

Nu hebben ze zo'n afstandelijke verstandhouding met elkaar. Of dochter met oma dan. Oma vind dochter natuurlijk geweldig.

Echt jammer dat het zo gelopen is. Ik had gewoon eerder mijn mond open moeten doen en niet moeten wachten tot ik er echt gek van werd....
quote:Butterfly84 schreef op 13 maart 2010 @ 15:58:

maar er is ook het een en ander gebeurd de laatste maanden; lastige zwangerschap, moeilijke bevalling, moeilijk kind.. heb het daardoor ook moeilijk met mezelf gehad maar daar werd ook geen begrip voor getoond.Kan me voorstellen dat hun gedrag dan nog eens extra verkeerd bij je valt.
waarom is het een moeilijk kind? Ik lees het nou twee keer... en ook dat het nog maar een baby is...

Waar zit de moeijlijkheid? Echt bij het mensje ? of wennen aan de nieuwe situatie het zo goed mogelijk willen doen?
..
Een dikke gebruiksaanwijzing en veel regelmaat nodig? Ik hoop voor je dat hij geen autisme heeft
quote:Butterfly84 schreef op 13 maart 2010 @ 16:21:

Ik heb hem maar ff een moeilijk kind genoemd omdat het anders zo'n verhaal werd.. maar door de zware bevalling heeft ons kind een soort van trauma opgelopen waardoor hij de eerste maanden alleen maar heeft gehuild, niet kon slapen enz.. Hij heeft een dikke gebruiksaanwijzing en heeft erg veel regelmaat nodig! Dit is helemaal niet erg, het is een schat van een kind en lacht en brabbelt de hele dag zolang je je maar aan zijn regelmaat houdt!

Verder heeft het ook veel met het karakter te maken..

Mijn zoontje huilde ook zo vreselijk,werd er helemaal moedeloos van.

Ook werd hij om de haverklap wakker.

Ik was helemaal uitgeput,veel ziek tijdens zwangerschap. Mijn zoontje werd naar de kinderarts doorverwezen. Wat bleek,hij was oververmoeid,had zijn bewegingen niet onder controle en kon daardoor weinig slapen.

Ze hebben hem een week in het ziekenhuis gehouden en ingebakerd. Naderhand kreeg ik een heel ander kind terug.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Wel lief dat ze zo gek op de kinderen en jullie zijn.

Liever dat dan van die oma's en opa's die eens per 3 weken 2 uur tijd hebben en dan blij zijn dat ze weg zijn.

Zoek een tussenoplossing, gewoon in het weekend.

Ze kunnen dan ook bij opa en oma logeren.
Wat erg zeg! Ik heb 'n superband met mijn ouders, maar ik zou ze ook niet elke dag over de vloer willen hebben. En voor jou zijn 't dan ook nog je schoonouders. Zou mezelf niet meer lekker voelen in mijn eigen huis als ik elke dag onverwacht mensen op de stoep zou hebben staan. Zeg je man dat ie z'n ouders terugfluit en dat ie 1 keer per week met z'n kind bij hen op bezoek gaat. Als ie niet wenst mee te werken en jou elke dag met zijn ouders opzadelt dreig dan dat jij met kind en al opstapt.
quote:wereldmeid schreef op 13 maart 2010 @ 16:41:

Een dikke gebruiksaanwijzing en veel regelmaat nodig? Ik hoop voor je dat hij geen autisme heeft Bedankt
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2010 @ 16:46:

Wat erg zeg! Ik heb 'n superband met mijn ouders, maar ik zou ze ook niet elke dag over de vloer willen hebben. En voor jou zijn 't dan ook nog je schoonouders. Zou mezelf niet meer lekker voelen in mijn eigen huis als ik elke dag onverwacht mensen op de stoep zou hebben staan. Zeg je man dat ie z'n ouders terugfluit en dat ie 1 keer per week met z'n kind bij hen op bezoek gaat. Als ie niet wenst mee te werken en jou elke dag met zijn ouders opzadelt dreig dan dat jij met kind en al opstapt.Ah, dat is the hard way zoals we die van Elninjoo kennen!
quote:wereldmeid schreef op 13 maart 2010 @ 16:41:

Een dikke gebruiksaanwijzing en veel regelmaat nodig? Ik hoop voor je dat hij geen autisme heeft Wat een domme opmerking en dan druk ik mij nog netjes uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:elninjoo schreef op 13 maart 2010 @ 16:46:

Als ie niet wenst mee te werken en jou elke dag met zijn ouders opzadelt dreig dan dat jij met kind en al opstapt.Wat ben je mild; ben je niet lekker? Je normale advies is toch altijd " laat dat kind lekker achter bij zijn pa en ga er van tussen "?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De reactie van een kinderloos iemand serieus nemen, is zonde van de tijd.
quote:Brown_Eyes schreef op 13 maart 2010 @ 17:01:

De reactie van een kinderloos iemand serieus nemen, is zonde van de tijd.Discriminatie van kinderlozen!

De reactie van een kinderloos iemand serieus nemen, is zonde van de tijd.O geweldig. Gaan we zo beginnen. Nou ik heb het wel gezien op dit topic.
Kinderloos en anti-kinderen, dat is een verschil.
quote:Waxine schreef op 13 maart 2010 @ 17:04:

[...]

Discriminatie van kinderlozen!

De reactie van een kinderloos iemand serieus nemen, is zonde van de tijd.quote:Brown_Eyes schreef op 13 maart 2010 @ 17:11:

Kinderloos en anti-kinderen, dat is een verschil.dus.....??
Waarom zou je de reactie van een kinderloos iemand niet serieus moeten nemen?

Ik zou de reactie van iemand als Ninjoo die echt de schurft aan kinderen heeft niet echt serieus nemen maar ik heb zelf genoeg kinderloze vrienden en die neem ik heel serieus...
quote:Neele01 schreef op 13 maart 2010 @ 17:41:

Ik zou de reactie van iemand als Ninjoo die echt de schurft aan kinderen heeft niet echt serieus nemen

Dat vind ik in dit geval ook nogal raar. Als ze nou zou zeggen "leg het kind bij de huisarts op de stoep dan hebben ze geen reden meer om langs te komen" ok, maar dat zegt ze niet, ze draagt alleen een (nogal drastische) oplossing aan.

TO, ik vind direct met kind en al opstappen als je man geen actie onderneemt wat ver gaan maar vindt wel dat je man het zijn ouders aan het verstand moet peuteren dat jullie niet iedere dag bezoek willen. En zoals Hanzie al zei, vertel wat jullie wel willen, niet wat jullie niet willen.
Als ik ergens mee zit, iets wat de schoonouders doen oid, maakt niet uit wat eigenlijk. Dan vraag ik hem dit op te lossen, zijn ouders en ik dat wordt geen combi. Als hij dit dan niet wilt oplossen voor mij, vertel ik hem dat ik het dan ga doen op mijn manier. En ik zeg er dan ook gelijk bij dat de verhoudingen er dan echt niet beter op worden. Ik blijf heel vriendelijk enzo hoor..daar niet van. Maar ik ben wel erg duidelijk. Als hij dat dan hoort, lost hij het meestal toch liever zelf op...

Misschien heb je er wat aan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven