schop onder mijn kont nodig

24-04-2018 22:19 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

zie topic titel met de bedoeling van dit topic.

Ik heb sinds kort een vriend, een schat van een vent MAAR hij is snel boos. Nu ben ik dat ook, dus het is af en toe vuur tegen vuur en dat is prima, maar het probleem is dat als hij boos is, hij soms 2 dagen niks van zich laat horen (bij mij is het 10 minuten). Dit betekent dat ik 2 dagen van slag ben, het beïnvloedt alles (werk, slaap) en dat irriteert me weer mateloos van mezelf, dat ik me zo laat beïnvloeden door iemand. Nu is het weer zo ver, het gaat zoals gewoonlijk nergens over en ik weet nu al dat hij over 2 dagen weer op de stoep staat met een excuus, en dan vergeef ik hem snel want ik ben allang blij van dat kutgevoel af te zijn.

Kom nu maar met ongezouten meningen over die lul (of over mij en hoe ik mij opstel)
nachtvlinder1977 schreef:
24-04-2018 23:00
Ik dacht dat je ook verstrengeld was in een drama-driehoek.
Zo lang je maar beseft dat je het jezelf allemaal aandoet, dan is het wat mij betreft okee. Mensen zijn nu eenmaal wie ze zijn.

Volgens mij weet TO heel goed hoe ze zelf in elkaar zit, getuige haar posts.
boef1111 schreef:
24-04-2018 22:56
Hahaha mooie reacties.


Wat is er leuk aan hem? Bijna alles, behalve dit gezeik als hij boos is. En we zijn gek op elkaar, dat lijkt met het belangrijkste.

En ja ik ben zelf nogal overheersend, maar hij ook, dus we herkennen het bij elkaar maar dat helpt verder niks.
Wat is dan eigenlijk je vraag hier? Jullie zijn gek op elkaar, maar hij heeft een eigenschap die je vreselijk vindt. Wil/kun je daar de rest van je leven meer verder?
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
24-04-2018 22:55
Ga ik niet echt doen hoor. Zodra iemand naar een ander wijst als excuus voor eigen gedrag dan ben ik al uitgecheckt.
Dan snap je niets van die plaatjes. Die plaatjes gáán namelijk alleen maar over eigen gedrag :lightbulb: Misschien zou je er inderdaad eens wat meer over moeten gaan lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Amant schreef:
24-04-2018 23:06
Zo lang je maar beseft dat je het jezelf allemaal aandoet, dan is het wat mij betreft okee. Mensen zijn nu eenmaal wie ze zijn.

Volgens mij weet TO heel goed hoe ze zelf in elkaar zit, getuige haar posts.
Ja, maar het is zo lekker als wij dan beamen dat hij een kl**thommel is.
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
24-04-2018 23:06
Zo lang je maar beseft dat je het jezelf allemaal aandoet, dan is het wat mij betreft okee. Mensen zijn nu eenmaal wie ze zijn.

Volgens mij weet TO heel goed hoe ze zelf in elkaar zit, getuige haar posts.
Eens.

Maar waarom dan nog hierover klagen en een topic openen? Succes TO! Geniet ervan net zolang het drama je goed doet. ;)
enn wijzigde dit bericht op 24-04-2018 23:12
4.38% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
24-04-2018 23:09
Dan snap je niets van die plaatjes. Die plaatjes gáán namelijk alleen maar over eigen gedrag :lightbulb: Misschien zou je er inderdaad eens wat meer over moeten gaan lezen.
Nee lieverd. Ik snap zonder die plaatjes al hoe het werkt.

Sarcasme komt niet over op schrift. Damn.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie dat niet vermoeiend?

Zo'n ruzie maken dat jullie elkaar 10 minuten tot 3 dagen niet willen spreken?
En dat in een prille relatie?

Ik ben nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend en we hebben heus wel eens woorden

Maar echt ruzie zoals jij beschrijft, met kwaad worden en dan zo kwaad dat je elkaar niet wilt spreken...

Ik zou daar doodmoe van worden
Zoveel energie die verloren gaat om niets
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
24-04-2018 23:11
Nee lieverd. Ik snap zonder die plaatjes al hoe het werkt.
Ohja? Ok.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
24-04-2018 23:12
Ik zou daar doodmoe van worden
Zoveel energie die verloren gaat om niets
That's part of the deal.
Inclusief online backup vragen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Summerdance schreef:
24-04-2018 23:12
Vinden jullie dat niet vermoeiend?

Zo'n ruzie maken dat jullie elkaar 10 minuten tot 3 dagen niet willen spreken?
En dat in een prille relatie?

Ik ben nu bijna 3 jaar samen met mijn vriend en we hebben heus wel eens woorden

Maar echt ruzie zoals jij beschrijft, met kwaad worden en dan zo kwaad dat je elkaar niet wilt spreken...

Ik zou daar doodmoe van worden
Zoveel energie die verloren gaat om niets
Tja, lijkt mij ook, maar mijn opa en oma kickten er op en zijn 50+ jaar samen geweest.
Alle reacties Link kopieren
Jongens (meisjes), heerlijke reacties dit. Precies wat ik nodig had; een schop, wat relativering, heerlijk.

De eigenlijke reden voor dit topic was niet omdat ik wilde dat iedereen beaamde wat een lul het is (wel fijn, maar ik vertel uiteraard mijn kant), maar meer tips zodat ik het wat kan laten gaan en niet zoveel energie aan hem besteed als hij in zijn boze wereldje zit. En die heb ik gehad.

Ga ik nu weer verder met Gordons app-gesprekken lezen uit een ander topic :hyper: (relativeert ook behoorlijk)
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-04-2018 23:17
Tja, lijkt mij ook, maar mijn opa en oma kickten er op en zijn 50+ jaar samen geweest.
Ja, ken ook heel wat stellen die zo leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
24-04-2018 23:18
Ja, ken ook heel wat stellen die zo leven.
Die wieber ik bij voorkeur zo snel mogelijk uit mijn leven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Summerdance schreef:
24-04-2018 23:38
Die wieber ik bij voorkeur zo snel mogelijk uit mijn leven
Haha het zal me wat worden als ik dat doe. Het zijn voornamelijk familieleden, die zijn voor mij wel te hanteren hoor. :proud:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zitten denken, ik heb altijd drama in relaties. Dit ligt denk ik aan twee dingen:

1. Ik kies moeilijke mannen uit (niet psychisch gestoord maar vaak andere culturen, dingen die botsen, mannen die tegen me in gaan (wat goed ook is))
2. Ik ben erg dominant en zelf ook half zuid europees dus het vuur laait snel op

En ik ben er eigenlijk ook wel weer snel overheen, ben niet anders gewend, ook van huis uit. Altijd schreeuwen tegen elkaar, en na 10 minuten alles weer prima. Ik weet dat dit voor sommige te vermoeiend en soms ook onbegrijpelijk is maar zo gaat het nou eenmaal.

Alleen dat negeren trek ik gewoon mega slecht, zo onnodig wat mij betreft. Maar goed, het is niet anders
Je gaat me toch niet vertellen dat in zuid Europa alle geliefden op dergelijke wijze met elkaar omspringen TO?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-04-2018 23:54
Je gaat me toch niet vertellen dat in zuid Europa alle geliefden op dergelijke wijze met elkaar omspringen TO?
Nou in mijn ervaring knalt het daar in Nederlandse ogen wat vaker. Hier wordt een irritatie rustig uitgesproken, daar schreeuw je het eruit (waar niemand van schrikt) en is het klaar. Een ander verschil is dat je hier vaak je tanden op elkaar houdt tot alles eruit komt in één grote ruzie en daar gooi je alle emoties er snel uit. Het één is niet beter dan het ander, alleen ik ben opgegroeid met het eruit knallen van alle emoties en dat is voor mij soms ook de enige manier om ermee om te gaan (ik voel me gelijk rustig daarna, ik kan het niet goed inhouden) maar dat komt hier vaak veel heftiger over dan ik het bedoel
Enn schreef:
24-04-2018 23:43
Haha het zal me wat worden als ik dat doe. Het zijn voornamelijk familieleden, die zijn voor mij wel te hanteren hoor. :proud:
Bij mij ook familie inderdaad. En ik heb er geen last van. Ze doen maar lekker als ik er niet bij ben. Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
boef1111 schreef:
24-04-2018 23:50
Ik heb zitten denken, ik heb altijd drama in relaties. Dit ligt denk ik aan twee dingen:

1. Ik kies moeilijke mannen uit (niet psychisch gestoord maar vaak andere culturen, dingen die botsen, mannen die tegen me in gaan (wat goed ook is))
2. Ik ben erg dominant en zelf ook half zuid europees dus het vuur laait snel op

En ik ben er eigenlijk ook wel weer snel overheen, ben niet anders gewend, ook van huis uit. Altijd schreeuwen tegen elkaar, en na 10 minuten alles weer prima. Ik weet dat dit voor sommige te vermoeiend en soms ook onbegrijpelijk is maar zo gaat het nou eenmaal.

Alleen dat negeren trek ik gewoon mega slecht, zo onnodig wat mij betreft. Maar goed, het is niet anders
Dat hoort er dan ook bij, deal with it.
Mijn mening? Omdat het altijd zo ging hóef jij je daar dus niet bij neer te leggen. Omdat het altijd zo ging hóef jij dus niet net zo te gedragen. Waarom open je anders een topic? Om aan het einde te zeggen : hihaho het is zoals is het is?

Maar hey.. misschien gaat dit wel boven je pet. ;)
Wat nou als die zogenaamde 'Zuid- Europeaanse en moeilijke mannen' pet je dús niet zo lekker zit? Anders blijf je hier toch níet reageren?

Krijgen we nu weer : dank voor het relativeren ik ga nog effe een robbertje Gordon lezen? Die is namelijk net zo imho 'gek' om te denken dat een 'fijne' relatie uit sugarcoaten, lachen, vechten, schelden, negeren, neuken en in zijn geval de rechter bestaat.
enn wijzigde dit bericht op 25-04-2018 00:34
14.57% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
boef1111 schreef:
24-04-2018 23:50
Ik heb zitten denken, ik heb altijd drama in relaties. Dit ligt denk ik aan twee dingen:

1. Ik kies moeilijke mannen uit (niet psychisch gestoord maar vaak andere culturen, dingen die botsen, mannen die tegen me in gaan (wat goed ook is))
2. Ik ben erg dominant en zelf ook half zuid europees dus het vuur laait snel op

En ik ben er eigenlijk ook wel weer snel overheen, ben niet anders gewend, ook van huis uit. Altijd schreeuwen tegen elkaar, en na 10 minuten alles weer prima. Ik weet dat dit voor sommige te vermoeiend en soms ook onbegrijpelijk is maar zo gaat het nou eenmaal.

Alleen dat negeren trek ik gewoon mega slecht, zo onnodig wat mij betreft. Maar goed, het is niet anders
3. Je houdt van drama.

Heb je ook wel eens een relatie gehad met een tegenovergesteld karakter? Werkt dat niet beter?

En het kan natuurlijk wel anders. Je kunt namelijk kappen met deze relatie.
anoniem_206687 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 00:03
4.17% gewijzigd
Cateautje schreef:
24-04-2018 23:54
Je gaat me toch niet vertellen dat in zuid Europa alle geliefden op dergelijke wijze met elkaar omspringen TO?
En ik dacht in het begin van dit topic nog wel dat ze Brabanders bedoelde. :rofl:
nachtvlinder1977 schreef:
25-04-2018 00:02
En ik dacht in het begin van dit topic nog wel dat ze Brabanders bedoelde. :rofl:
:proud: Ja, ik zat met m'n hoofd in Limburg.
Alle reacties Link kopieren
boef1111 schreef:
24-04-2018 23:58
Nou in mijn ervaring knalt het daar in Nederlandse ogen wat vaker. Hier wordt een irritatie rustig uitgesproken, daar schreeuw je het eruit (waar niemand van schrikt) en is het klaar. Een ander verschil is dat je hier vaak je tanden op elkaar houdt tot alles eruit komt in één grote ruzie en daar gooi je alle emoties er snel uit. Het één is niet beter dan het ander, alleen ik ben opgegroeid met het eruit knallen van alle emoties en dat is voor mij soms ook de enige manier om ermee om te gaan (ik voel me gelijk rustig daarna, ik kan het niet goed inhouden) maar dat komt hier vaak veel heftiger over dan ik het bedoel
En omdat je zo bent opgegroeid is het dús jouw enige wijze? Mmm.... oneens. Maar dat zal je niet verbazen of wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
24-04-2018 23:58
Bij mij ook familie inderdaad. En ik heb er geen last van. Ze doen maar lekker als ik er niet bij ben. Afbeelding
Precies waar ze 'lol' in hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die snel boos is en je dan 2 dagen negeert, diskwalificeert zichzelf hierdoor als vriend en schat van een vent. Dat vind ik.
Love is the meaning of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven