Schrik ik af?

16-08-2019 22:22 66 berichten
Hey all,

Ik heb momenteel denk ik een beetje last van een quarterlife crisis. Ben een beetje bang dat ik in het leven ga falen ten opzichte van mijn doelstellingen etc en kan mij daar af en toe enorm over panieken. Daardoor ga ik over dingen nadenken, zo ook over het onderstaande:

Reeds had ik een gesprek met mijn moeder wat eindige in een meningsverschil..
Zij vindt namelijk dat ik als forever single mannen afschrik met mijn materiële uitstraling.

Ik houd van mooie dingen en als ik koop, koop ik graag relatief duurdere en kwalitatieve / duurzame dingen die jaren meegaan.
Nu heb ik bijvoorbeeld één sieraad met een echte diamant en verder geen andere sieraden, waarvoor ik heb gespaard. (ik koop liever 1 echte dan allemaal verschillende zirkonia's i.v.m het waardebehoud). Zij zegt met dat soort sieraden, schrik je een man af, "dan ben je een dure vrouw" etc. Een ander voorbeeld is dat ik een lease auto mag rijden van mijn werkgever en zij zegt neem maar geen audi, bmw, mercedes etc. omdat dat mannen ook afschrikt (verwende bitchen uitstraling vanwege mijn relatieve jonge leeftijd).

Verder werd het gesprek niet veel vriendelijker en kwam het erop neer dat:
- de man niet mij kan "betalen" nooit op mij zal vallen
- de man nwel op jou valt, dat zal doen vanwege jouw comfortabele leven en daarmee zijn voordelen.

Ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar ik denk dat ik gewoon achter mijn eigen keuzes en leefstijl moet staan en mijzelf niet anders moet voordoen. Dat heeft namelijk geen zin.

* overigens verwacht ik niet dat iemand mij gaat onderhouden. Ik kan dat prima zelf, leven naar je koopkracht.

Van dit soort gesprekken word ik nog meer onzeker en twijfel of ik het allemaal wel goed doe.

Klopt het wat mijn moeder zegt? Schrikt het bovenstaande af?

MANY THANKS
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 22:40
5.02% gewijzigd
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:07
De meeste mannen weten het verschil niet tussen een action en een guccitasje, en een dure auto vinden ze alleen maar leuk.
Ik niet en ik denk de meeste mannen in mijn sociale omgeving ook niet. Dat geldt ook voor mannen en dure auto's overigens. Mensen (M/V) die veel geld uitgeven aan een auto als statussymbool hebben waarschijnlijk een andere kijk op het leven dan ik en daarmee word ik waarschijnlijk niet snel bevriend.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
17-08-2019 23:02
Ik niet en ik denk de meeste mannen in mijn sociale omgeving ook niet. Dat geldt ook voor mannen en dure auto's overigens. Mensen (M/V) die veel geld uitgeven aan een auto als statussymbool hebben waarschijnlijk een andere kijk op het leven dan ik en daarmee word ik waarschijnlijk niet snel bevriend.
Zo kijkt de Nederlandse maatschappij er ook een beetje naar. Maar er zijn maar zat mensen die gewoon zo’n auto rijden omdat ze het mooi vinden.
Gek genoeg ben je met een volvo v90 lekker degelijk. En met een mercedes A 45 amg een patser. Terwijl die Mercedes een stuk goedkoper en kleiner is ;)

De mensen die ik ken met hele dure wagens die hebben de auto’s gewoon omdat ze ze mooi vinden en de techniek die er inzit interessant.
En eerlijk je kan er van vinden wat je wil. Het is uiteindelijk een auto die je van a naar b brengt. Maar die auto’s worden nog wel met liefde gemaakt. Het is geen massaproductie waarbij er 1000 per dag van de band rollen.

Maar goed het gaat hier natuurlijk gewoon om een leasebakkie. Dat is allemaal niet heel erg spannend of er nu volkswagen, mercedes of opel opstaat. Ze kunnen allemaal min of meer hetzelfde. En ik zou niet weten waarom een man dat vervelend zou vinden. De auto is niet eens van haar maar van het bedrijf waar ze voor werkt.
Blijkbaar omdat ze vaak naar klanten gaat of ver moet rijden vanuit huis. En in het eerste geval snap ik helemaal dat ze niet in een zesdehands kadetje aan kan komen.
Guttegut, wat zit er weer een hoop commentaar bij van "mijn man houdt alleen van vrouwen in Primark kleding met een dikke kont op een opoefiets".

TO, je gunt jezelf het beste en dat is gewoon zoals het zou moeten zijn dus hou dat en pas het ook toe op een partner. Je schrikt er geen mannen mee af je trekt hooguit alleen mannen aan die goed verzorgde vrouwen leuk vinden en die niet bang zijn voor vrouwen die duidelijk zijn in wat ze, voor zichzelf, belangrijk vindt.
Uit de OP:
"...beetje last van een quarterlife crisis. Ben een beetje bang dat ik in het leven ga falen ten opzichte van mijn doelstellingen etc..."

TO, wat zijn dan eigenlijk jouw doelstellingen?
Geronimo2 schreef:
18-08-2019 10:43
Guttegut, wat zit er weer een hoop commentaar bij van "mijn man houdt alleen van vrouwen in Primark kleding met een dikke kont op een opoefiets".

TO, je gunt jezelf het beste en dat is gewoon zoals het zou moeten zijn dus hou dat en pas het ook toe op een partner. Je schrikt er geen mannen mee af je trekt hooguit alleen mannen aan die goed verzorgde vrouwen leuk vinden en die niet bang zijn voor vrouwen die duidelijk zijn in wat ze, voor zichzelf, belangrijk vindt.
:rofl:
Voor iedereen een groene tuin
JuriaanB schreef:

Maar kopen ze het wel als statussymbool?
Of kopen (of leasen) ze het omdat ze een BMW mooi vinden, lekkerder vinden rijden dan een KIA en het kunnen betalen? En zijn ze dan niet gewoon trots op hun auto?

Zelf heb ik niets met diamanten, maar als TO dat mooi vindt en kan betalen, waarom niet? Ik zie het meer als genieten van het leven en van wat het te bieden heeft. Ik doe ook vaak dingen, gewoon omdat het leuk is en omdat het kan. Soms duur, soms goedkoop. Anderen vinden het maar raar dat ik mijn geld daaraan uitgeef, maar ik werk er zelf voor en geniet ervan. Je leeft maar 1 keer, dan wil je het toch leuk maken? En voor de een is dat een diamant of een dure auto, voor de ander is dat op een zonnige dag op het balkon zitten met een boekje en een glas wijn. Allemaal prima toch? Pas als je onderweg vergeet te genieten (op welke manier dan ook) heb je, naar mijn mening, een probleem.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Bitje93 schreef:
16-08-2019 23:12
Ik kan uiteraard niet voor andere mannen spreken maar wat mij betreft heeft je moeder absoluut gelijk.
Fijn dat je niet voor mij spreekt.
Je moeder praat onzin.
When in doubt, the auditor is always right!
JuriaanB schreef:
Zou je toch eens moeten proberen dan en misschien blijken de mannen met dure auto’s wel aardig, gewoon en heel normaal te zijn. Het zou maar zo kunnen? Wat een spannend leven zal het dan gaan worden. ;)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
18-08-2019 11:01
Zou je toch eens moeten proberen dan en misschien blijken de mannen met dure auto’s wel aardig, gewoon en heel normaal te zijn. Het zou maar zo kunnen? Wat een spannend leven zal het dan gaan worden. ;)
Ik vind het elke keer weer een feestje om in de snelle bolide van mijn vriendje te stappen. Van 0-100 in 4 seconden is gewoon super gaaf :)
En het is echt niet erg hoor als je rug even gemasseerd wordt onderweg naar het restaurant.

En erna stap ik met even veel plezier weer in mn kia :cheer:
Trien30 schreef:
18-08-2019 10:33
Zo kijkt de Nederlandse maatschappij er ook een beetje naar. Maar er zijn maar zat mensen die gewoon zo’n auto rijden omdat ze het mooi vinden.
Gek genoeg ben je met een volvo v90 lekker degelijk. En met een mercedes A 45 amg een patser. Terwijl die Mercedes een stuk goedkoper en kleiner is ;)

De mensen die ik ken met hele dure wagens die hebben de auto’s gewoon omdat ze ze mooi vinden en de techniek die er inzit interessant.
En eerlijk je kan er van vinden wat je wil. Het is uiteindelijk een auto die je van a naar b brengt. Maar die auto’s worden nog wel met liefde gemaakt. Het is geen massaproductie waarbij er 1000 per dag van de band rollen.

Maar goed het gaat hier natuurlijk gewoon om een leasebakkie. Dat is allemaal niet heel erg spannend of er nu volkswagen, mercedes of opel opstaat. Ze kunnen allemaal min of meer hetzelfde. En ik zou niet weten waarom een man dat vervelend zou vinden. De auto is niet eens van haar maar van het bedrijf waar ze voor werkt.
Blijkbaar omdat ze vaak naar klanten gaat of ver moet rijden vanuit huis. En in het eerste geval snap ik helemaal dat ze niet in een zesdehands kadetje aan kan komen.
Allen dank voor de reacties.

Het klopt dat de auto wordt gebruikt voor dagelijkse bezoeken aan klanten. Verder kies ik de auto op basis van het uiterlijk en of het prettig rijd. Het maakt mij dan echt niet uit welk logo er op staat.

Verder wat betreft de diamant, die heb ik om dat het de waarde nagenoeg behoud. Zirkonias worden na een tijdje minder mooi, waardoor het niet meer verkoopbaar is voor een redelijke waarde. De diamant wel, mocht dat nodig zijn.
Enn schreef:
Precies!
We zijn gewoon mensen.
Grappig dat er zoveel aan die auto wordt opgehangen.

Ik reed een lease Renault Megane, zo’n model waarmee je rond 2013 mee werd doodgegooid op de weg.
Daarvoor reed ik grote Citroëns.
Nu rij ik een oudere Jaguar. Omdat ik die ontzettend mooi vind en enorm geniet van het mooie interieur.

Denk je nou echt dat ik een andere persoonlijkheid heb gekregen op het moment dat die op mijn naam kwam te staan?

On topic:
Persoonlijk kan ik TO prima volgen, maar dat komt omdat ik ook min of meer zo in het leven sta.
Ik hou van mooie spullen. Niet om te patsen, maar omdat ik geniet van de schoonheid en het vakmanschap.
Daarbij denk ik dat het uiteindelijk duurzamer is, hoewel dat niet mijn insteek is.
Goede kleding met een tijdloos design gaat langer mee en een mooie vulpen gooi je niet weg als die leeg is.

Mijn schoenen gaan heel veel jaren mee, laat ze verzolen als het nodig is.

Je zult best bepaalde mannen afstoten, ik zal ook bepaalde vrouwen afstoten.
Is niet erg, als er iemand voor je is voorbestemd kom je die vanzelf tegen.
Ik kan er enorm van genieten als een vrouw mooi en stijlvol gekleed is.
When in doubt, the auditor is always right!
Luister alsjeblieft niet naar je moeder en doe gewoon waar je je goed bij voelt. Als je nu je gedrag gaat aanpassen om te proberen "beter in de markt te liggen" trek je straks misschien wel de mannen aan die helemaal niet bij je passen.

Bovendien klink je als iemand die het heel goed voor elkaar heeft, financieel gezien en gezien je uitspraak dat je niet desperate een man zoekt maar probeert gewoon een leuk mens te zijn en het leuk te hebben in je eentje. Denk dat vooral dat laatste veel belangrijker is. En je mag best trots zijn op jezelf, en wat minder onzeker.

Wat betreft die auto's, ik ken veel jonge mannen (jongens?) die nog niet zo lang werken maar wel dikke auto's leasen via hun werk. Omdat ze dat leuk vinden en omdat het kan. Waarom jij niet? Een aantal mensen reageert dat zij dat niks zouden vinden, maar er zijn heus wel mannen die er geen problemen mee hebben of het juist leuk vinden. En die passen waarschijnlijk veel beter bij je.
Enn schreef:
Dat cynisme was onnodig. Evenals het mij woorden in de mond leggen. Ik heb niet gezegd dat mannen met dure auto's niet aardig, niet gewoon en niet normaal zouden zijn. Ik heb gezegd dat mensen (M/V) die dure auto's van bepaalde merken rijden die auto vaak als statussymbool beschouwen en dat dat soort mensen doorgaans niet het type is waarmee ik bevriend zou raken. Ik ken dergelijke mensen, onder mijn buren bevinden zich enkele en onder collega's en aangetrouwde familie ook. Ik loop ook al een halve eeuw rond op deze aarde, dus ik heb wel enige mensenkennis inmiddels. Niks fundamenteels mis met liefhebbers van dure, wat patserige auto's, maar het zijn doorgaans niet de mensen met wie ik persoonlijk een klik heb. Kan toch? En ja, er zijn vast genoeg uitzonderingen op de regel en de autokeuze is voor mij echt geen hard criterium voor het al dan niet een klik hebben met iemand. Maar in de praktijk blijkt er wel meestal een correlatie te zijn.
Het gaat er toch om waar TO een klik mee heeft en wat ze leuk vindt. Daarbij hoeft een partner niet helemaal hetzelfde te zijn. Je weet nooit hoe je elkaar leert kennen of waar. Je zelf presenteren als iets wat niet klopt levert in ieder geval zelden succes op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat weten veel mensen hier veel over automerken en de prijsklasse zeg. Heeft er dan niemand dat als er een auto komt aanrijden en je moet de auto omschrijven dat je zegt: een grote witte of een kleine zwarte? Ik kan merken bijna nooit herkennen, zelfs niet als ik er met m'n neus bovenop sta. Het enige wat me opvalt is kleur, 3 of 5 deuren en misschien de staat van de buitenkant (heeft onder een boom gestaan of is net gewassen). Ik weet nog net wat ik zelf rijd en het nummerbord :P
Ben je toevallig Vlaams? Omdat je schrijft dat je zoveel bruiloften in 2020 hebt? Het is mij opgevallen dat in België jongeren veel eerder trouwen en samenwonen dan in NL. Hier in het westen valt het niemand op als je op je 25e nog geen vaste vriend hebt. (Dat wordt pas nijpend boven de 36 en dan alleen nog als je kinderen wilt.)

Wat vind je van de suggestie dat je moeder jaloers is of zelfs bijzonder onaardig? Ik vind het choquerend dat elk gesprek met haar in een spervuur van kritiek eindigt. Wat triest voor je.

Afbreken en weggaan (of ophangen aan de telefoon) zou ik ook doen. Mijn moeder had er een handje van om dingen te vertellen die ik niet wilde weten (over mijn vader, na hun scheiding). Dan pakte ik mijn spullen en ging ik weg. Na drie keer, leerde ze daar echt wel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven