Schuldgevoelens jegens ex

18-07-2021 16:05 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik leerden elkaar kennen toen het nog niet zo lang uit was met zijn ex. Hij had indertijd besloten om er komaf mee te maken nadat ze al jaren naast elkaar leefden.
Het probleem is nu dat hij niet van onze relatie kan genieten, dat het hem onrustig maakt omdat hij na een tijd last krijgt van schuldgevoelens.
Er is steeds een hevig verlangen om bij mij te zijn, maar dan wordt hij onrustig omdat hij zich realiseert dat hij haar ongelukkig gemaakt heeft.
Hij denkt dat hij zijn geluk niet verdient.
Lang verhaal kort: het is inderdaad zo dat hij niet steeds netjes is geweest tov haar, maar daar had zij ook aandeel in. Waar het niet botert ben je steeds met twee, toch? Ze zijn jaren blijven aanmodderen zonder dat één van de twee initiatief nam om er effectief iets aan te doen.
Alleen belaadt hij zichzelf nu met alle zonden van Israël.
Zijn er hier nog mensen die last hebben gehad van een schuldgevoel? En hoe ben je daar mee omgegaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat irritant.
Alle reacties Link kopieren
misschien is het wel beter ook om het niet te proberen te snappen en afstand te nemen, wie weet komt hij er ooit uit en bij je terug dan kun je altijd nog kijken of je nog ruimte hebt voor hem, focus je nu maar idd lekker op jezelf en wat jij wil met je leven, anders blijf je veels te lang hangen in hopium en illusies. Het feit dat hij al een affaire heeft gehad en daarna hals over de kop verliefd op jou werd lijkt wel een beetje op een vlucht voor de problemen binnen zijn relatie of problemen met zichzelf, geen goede basis dus om een nieuwe relatie op te bouwen, sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
27-07-2021 09:14
Wat irritant.
Dat is nog een understatement.
Alle reacties Link kopieren
kes49240 schreef:
27-07-2021 09:19
misschien is het wel beter ook om het niet te proberen te snappen en afstand te nemen, wie weet komt hij er ooit uit en bij je terug dan kun je altijd nog kijken of je nog ruimte hebt voor hem, focus je nu maar idd lekker op jezelf en wat jij wil met je leven, anders blijf je veels te lang hangen in hopium en illusies. Het feit dat hij al een affaire heeft gehad en daarna hals over de kop verliefd op jou werd lijkt wel een beetje op een vlucht voor de problemen binnen zijn relatie of problemen met zichzelf, geen goede basis dus om een nieuwe relatie op te bouwen, sterkte ermee
Ik wil veel zijn, maar tweede keuze is daar geen van.
Kies voor jezelf. Want dat doet hij ook.
Laat zijn eeuwige getwijfel lekker bij hem. Hij moet jou daar niet in mee trekken, maar dan moet jij het ook niet toelaten. Hij pakt de ruimte die jij hem geeft he?

Dit zal nooit een ontspannen of stabiele relatie worden. Je zit in een driehoeksverhouding. En dat van die affaire is een slecht teken. Die man zoekt allerlei uitvluchten voor de onrust die hij heeft. Maar kan zijn ex ook niet loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Dit is iemand met mooie praatjes, veel drama en moeilijk gedoe, ook al met zijn ex. Daar heb je niks aan.
.
Alle reacties Link kopieren
De mensheid, ik snap er niks meer van.
En dit is ook nogal dramatisch gedacht van jou. Kom op joh, het is 1 man die niet betrouwbaar is.
.
Alle reacties Link kopieren
Laatje schreef:
27-07-2021 09:34
En dit is ook nogal dramatisch gedacht van jou. Kom op joh, het is 1 man die niet betrouwbaar is.
Wanneer je door dit forum scrolt, kan het toch niet over één en dezelfde gaan, toch?
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
27-07-2021 09:37
Wanneer je door dit forum scrolt, kan het toch niet over één en dezelfde gaan, toch?
Daar heb je gelijk in. Je hebt zelf pech gehad en op dit forum lees je de verhalen waarbij het misgaat, dan lijkt het misschien of er alleen maar mannen zijn die niet te vertrouwen zijn. Het is ook lastig als iemand mooie praatjes houdt, omdat je dan niet goed weet waar je aan toe bent, ik ken dat ook wel hoor. Maar als je leert om daar doorheen te gaan prikken, neem je eerder afscheid van iemand die niet betrouwbaar is en komt er ruimte voor iemand anders. Je leert van elke ervaring wat je niet wilt. Ik hoop dat je een fijne man tegenkomt waarmee je iets echt kunt opbouwen.
.
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
27-07-2021 09:24
Dat is nog een understatement.
Zeker.
Het is gewoon een slappe vaatdoek.
Lekker voor jezelf kiezen, kan hij zich op zijn twijfels richten.
Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wanneer een man zegt dat hij je zijn hart heeft gegeven....

Dit lijkt een theatraal type die vooral met zichzelf bezig is. Volgens mij heeft dit ook weinig meer met schuldgevoel te maken. Laat hem maar lekker wentelen in zijn (zelf gecreëerde) drama, er loopt vast wel wat beters voor je rond. :hug:
Mens, wat doe je jezelf aan?
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
27-07-2021 10:28
Mens, wat doe je jezelf aan?
Deed. Deed je jezelf aan.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
27-07-2021 10:18
Wanneer een man zegt dat hij je zijn hart heeft gegeven....

Dit lijkt een theatraal type die vooral met zichzelf bezig is. Volgens mij heeft dit ook weinig meer met schuldgevoel te maken. Laat hem maar lekker wentelen in zijn (zelf gecreëerde) drama, er loopt vast wel wat beters voor je rond. :hug:
Klopt. Ik denk dat hij er is achtergekomen dat zij haar leven weer probeert op te pakken. Dat ze hem niet meer nodig heeft. Voor sommige mannen lijkt het onbereikbare aanlokkelijker dan het bereikbare.
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
27-07-2021 10:59
Klopt. Ik denk dat hij er is achtergekomen dat zij haar leven weer probeert op te pakken. Dat ze hem niet meer nodig heeft. Voor sommige mannen lijkt het onbereikbare aanlokkelijker dan het bereikbare.
Soort bezitterigheid ook. Hij kan het niet aan als zij zonder hem verder gaat en bij jou ook niet.
Alle reacties Link kopieren
En dat terwijl hij zelf voor lange tijd vreemd ging.
Alle reacties Link kopieren
Bimi schreef:
27-07-2021 12:24
En dat terwijl hij zelf voor lange tijd vreemd ging.
Jaaaaaa, maar daar kon hij niets aan doen. Zijn vrouw begreep hem niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
28-07-2021 09:10
Jaaaaaa, maar daar kon hij niets aan doen. Zijn vrouw begreep hem niet.
Wel nee, dat is nu net. Hij beseft dat hij wegliep van zijn problemen en dat hij niet genoeg zijn best deed. Wat dus resulteert in dat schuldgevoel.
Enn schreef:
18-07-2021 19:32
Laat hem eerst met zijn keuzes en gedrag in het reine komen die man heeft zijn vorige relatie nog niet verwerkt.
Hier sluit ik me bij aan. Eerst verwerken en dan pas de volgende relatie.
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
28-07-2021 11:36
Wel nee, dat is nu net. Hij beseft dat hij wegliep van zijn problemen en dat hij niet genoeg zijn best deed. Wat dus resulteert in dat schuldgevoel.
Hij heeft voor jou nog een jaar een affaire gehad. Denk dat het wel mee valt met dat schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Vorige nacht belde hij me doodleuk op om te zeggen dat hij me graag ziet.
Hij was op restaurant geweest en ik vermoed dat hij een glas te veel op had.
Ik had een paar goede dagen en nu ben ik weer bij af.
Alle reacties Link kopieren
Carbonaatje schreef:
31-07-2021 19:52
Vorige nacht belde hij me doodleuk op om te zeggen dat hij me graag ziet.
Hij was op restaurant geweest en ik vermoed dat hij een glas te veel op had.
Ik had een paar goede dagen en nu ben ik weer bij af.
Neem gewokn de telefoon niet meer op. Deze man date met zijn ex en houdt jou als achtervang.
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
31-07-2021 20:44
Neem gewokn de telefoon niet meer op. Deze man date met zijn ex en houdt jou als achtervang.
Deze man voelt zich verantwoordelijk voor de pijn van zijn ex. Zijn schuldgevoel zit zodanig diep dat hij daarvoor zijn leven on hold zet.
Hij zei dit tijdens het gesprek zelf.
Aan de andere kant vertelde hij me dan ook dat hij deze week zijn huis bekeek en eraan dacht hoe dit 'ons' nestje had kunnen worden. Want hij had het gekocht met mij in gedachten. Dacht dat we er gelukkig samen zouden zijn.
't Is eigenlijk te gek voor woorden.
Dit is gewoon hetzelfde spelletje in nieuwe bewoordingen. Trap er niet in.
Ow, wat een heerlijk drama zo samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven