Schuldig...

maandag 2 februari 2009 om 15:26
Vorig jaar ben ik voor de tweede keer met 3 vriendinnen op vakantie geweest.
Alles is goed bevallen alleen hebben ik en een andere vriendin ons enorm geirriteerd aan het gedrag van 1 van de meiden.
Die was namelijk super zuinig.
Aantal voorbeelden:
De toch al goedkope taxi daar kostte ¤3,80.
In plaats van allemaal gewoon 1 euro te geven pakte zij haar telefoon en rekende met de calculator (!!!) uit hoeveel het bedrag gedeeld door vier was.
Volgende voorbeeld:
We gingen uiteten en haar beste vriendin uit onze groep bestelde een keer iets wat duurder was als wat de rest van de groep nam.
De hele vakantie deelde we het bedrag door vieren maar ditmaal moest mevrouw zuinig alleen haar eigen deel betalen anders was het niet eerlijk.
Volgende voorbeeld:
Mevrouw ontmoette de eerste dag al een bewoner van het eiland en liet hem in de discotheek al haar drankjes betalen.
Als hij er een keer niet bij was, was zij de enige die geen rondje deed.
Toen hij weer in beeld kwam en zij dus van hem drank kreeg heb ik alleen voor mezelf en de andere 2 meiden gehaald.
Waarop haar beste vriendin mij hier op aansprak (!!!)
Die heeft gewoon een bord voor haar kop.
Volgende voorbeeld:
Als we uiteten gingen was zij meestal de enige (!!!) die geen fooi wilde geven.
Volgens haar zat het al bij de prijs in.
En het eten daar was onwijs goedkoop.
Wij gaven alle 3 wel een fooi.
Volgende voorbeeld:
Ik en 'andere vriendin' waren al eerder in het restaurant en bestelde alvast stokbrood.
De zuinige vriendin en beste vriendin kwamen aan en zuinige vriendin begon hierover te zeuren.
En aan het eind van het liedje zorgde ze ervoor dat wij zelf die 2 euro aan stokbrood gingen betalen.
Zij had er tenslotte niet van gegeten....
Volgende voorbeeld:
Mevrouw wilde een activiteit op het strand gaan doen wat 200 euro kostte voor slechts 15 min....
Dat snappen wij dan niet als je zo zuinig bent maar dat soort dingen wel wil doen.
Gemiddeld gaat ze 4 keer per jaar op vakantie, woont ze nog thuis, betaald ze geen kostgeld en werkt ze full-time...
Ze heeft geen enkele reden om zich zo te gedragen.
Maar dat doet ze dus wel.
Maar nu het volgende:
Een goede vriend van me heb ik hierover in vertrouwen genomen.
Hij wilde weten waarom ik en de andere vriendin niet meer met haar op vakantie willen.
Nu had zij laatst een vakantie gewonnen en zocht ze iemand die met haar mee wilde.
Mij niet gezien en andere vriendin had er ook geen zin in.
Beste vriendin kon niet dus heeft ze die vriend van mij gevraagd.
Die kent ze ook.
Nu ging hij dus met haar mee en nu hij terug is van de vakantie is hij helemaal vol lof over haar.
Het was geweldig en hij heeft niets gemerkt van de irritaties die ik en andere vriendin hebben gehad.
Hij had het wel in zijn achterhoofd en heeft daarom meteen voorgesteld om een pot te maken.
(Hadden wij achteraf ook moeten doen)
Ze hoefde daar alleen de drankjes van de middag en de avond te betalen.
Voor de rest was alles gratis.
Ik voel me nu een beetje rot omdat ik dit verhaal aan hem heb verteld en hij vervolgens zo dik met haar is geworden.
Net alsof ik maar wat klets en het heb overdreven.
Alsof ik de roddeltante ben.
Kun je je dit een beetje voorstellen?
Ik denk dat ik in het vervolg dit soort dingen voor me houdt en er alleen met andere vriendin nog over praat....
Alles is goed bevallen alleen hebben ik en een andere vriendin ons enorm geirriteerd aan het gedrag van 1 van de meiden.
Die was namelijk super zuinig.
Aantal voorbeelden:
De toch al goedkope taxi daar kostte ¤3,80.
In plaats van allemaal gewoon 1 euro te geven pakte zij haar telefoon en rekende met de calculator (!!!) uit hoeveel het bedrag gedeeld door vier was.
Volgende voorbeeld:
We gingen uiteten en haar beste vriendin uit onze groep bestelde een keer iets wat duurder was als wat de rest van de groep nam.
De hele vakantie deelde we het bedrag door vieren maar ditmaal moest mevrouw zuinig alleen haar eigen deel betalen anders was het niet eerlijk.
Volgende voorbeeld:
Mevrouw ontmoette de eerste dag al een bewoner van het eiland en liet hem in de discotheek al haar drankjes betalen.
Als hij er een keer niet bij was, was zij de enige die geen rondje deed.
Toen hij weer in beeld kwam en zij dus van hem drank kreeg heb ik alleen voor mezelf en de andere 2 meiden gehaald.
Waarop haar beste vriendin mij hier op aansprak (!!!)
Die heeft gewoon een bord voor haar kop.
Volgende voorbeeld:
Als we uiteten gingen was zij meestal de enige (!!!) die geen fooi wilde geven.
Volgens haar zat het al bij de prijs in.
En het eten daar was onwijs goedkoop.
Wij gaven alle 3 wel een fooi.
Volgende voorbeeld:
Ik en 'andere vriendin' waren al eerder in het restaurant en bestelde alvast stokbrood.
De zuinige vriendin en beste vriendin kwamen aan en zuinige vriendin begon hierover te zeuren.
En aan het eind van het liedje zorgde ze ervoor dat wij zelf die 2 euro aan stokbrood gingen betalen.
Zij had er tenslotte niet van gegeten....
Volgende voorbeeld:
Mevrouw wilde een activiteit op het strand gaan doen wat 200 euro kostte voor slechts 15 min....
Dat snappen wij dan niet als je zo zuinig bent maar dat soort dingen wel wil doen.
Gemiddeld gaat ze 4 keer per jaar op vakantie, woont ze nog thuis, betaald ze geen kostgeld en werkt ze full-time...
Ze heeft geen enkele reden om zich zo te gedragen.
Maar dat doet ze dus wel.
Maar nu het volgende:
Een goede vriend van me heb ik hierover in vertrouwen genomen.
Hij wilde weten waarom ik en de andere vriendin niet meer met haar op vakantie willen.
Nu had zij laatst een vakantie gewonnen en zocht ze iemand die met haar mee wilde.
Mij niet gezien en andere vriendin had er ook geen zin in.
Beste vriendin kon niet dus heeft ze die vriend van mij gevraagd.
Die kent ze ook.
Nu ging hij dus met haar mee en nu hij terug is van de vakantie is hij helemaal vol lof over haar.
Het was geweldig en hij heeft niets gemerkt van de irritaties die ik en andere vriendin hebben gehad.
Hij had het wel in zijn achterhoofd en heeft daarom meteen voorgesteld om een pot te maken.
(Hadden wij achteraf ook moeten doen)
Ze hoefde daar alleen de drankjes van de middag en de avond te betalen.
Voor de rest was alles gratis.
Ik voel me nu een beetje rot omdat ik dit verhaal aan hem heb verteld en hij vervolgens zo dik met haar is geworden.
Alsof ik de roddeltante ben.
Kun je je dit een beetje voorstellen?
Ik denk dat ik in het vervolg dit soort dingen voor me houdt en er alleen met andere vriendin nog over praat....

maandag 2 februari 2009 om 15:31
Die laatste opmerking: heel verstandig. Want laten we eerlijk zijn, dat geklets van jou was gewoon geroddel natuurlijk. Net als die vele, veeele voorbeelden uit je openingspost.
Voortaan gewoon alleen de leuke dingen vertellen van een vakantie, dan vergeet je zelf de irritaties ook het snelst, en krijg je achteraf ook geen last van schuldgevoelens.
Voortaan gewoon alleen de leuke dingen vertellen van een vakantie, dan vergeet je zelf de irritaties ook het snelst, en krijg je achteraf ook geen last van schuldgevoelens.
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 02-02-2009 15:33
Reden: typo's
Reden: typo's
% gewijzigd

maandag 2 februari 2009 om 15:33
Ik zou in 't vervolg de gierigaard er in haar gezicht op aanspreken ipv achteraf met de andere vriendinnen er over te roddelen.
En, hoewel ik ook niks moet hebben van die zuinige mensen, het kan voor haar de manier zijn waarop zij alles kan doen wat zij wil van haar geld. Alles wat zij bespaart kan ze investeren in die dure activiteit bijv.
En aan de gewonnen vakantie had ze geen kosten, dus zal ze misschien wat meer met geld gesmeten hebben. En wie weet mocht die vriend haar ook wel neuken als ie met haar samen op de kamer sliep, dus die is wel tevreden.
En, hoewel ik ook niks moet hebben van die zuinige mensen, het kan voor haar de manier zijn waarop zij alles kan doen wat zij wil van haar geld. Alles wat zij bespaart kan ze investeren in die dure activiteit bijv.
En aan de gewonnen vakantie had ze geen kosten, dus zal ze misschien wat meer met geld gesmeten hebben. En wie weet mocht die vriend haar ook wel neuken als ie met haar samen op de kamer sliep, dus die is wel tevreden.

maandag 2 februari 2009 om 15:43
Ik vind het het allerbijzonderst dat je een topic opent met als conclusie dat je je schuldig voelt omdat je roddelt, maar je het níet kunt laten om álle voorbeelden even op te schrijven. Waarom? Wil je ons ook even overtuigen hoe slécht die vriendin was?
Ik vraag me af hoe háár topic over deze vakantie eruit zou zien.....
Ik vraag me af hoe háár topic over deze vakantie eruit zou zien.....
maandag 2 februari 2009 om 15:46
Ik kan me goed voorstellen hoor, dat je je aan het gedrag van die vriendin stoort. Ik ken zelf ook zo iemand. Alleen: door het hele verhaal hier neer te zetten, verander je niets aan de feitelijke situatie. Zij verandert haar gedrag er niet door. Het beste is dan ook om vooraf gewoon afspraken te maken over bestedingen waar iedereen zich aan moet houden. Daarmee voorkom je een groot deel van de problemen.
Ik vind het trouwens niet vreemd dat je die vriend verteld hebt waarom je niet meer met de vriendin in kwestie op vakantie wilt. Hij vroeg er toch naar? De situatie was alleen in dit geval heel anders, omdat de vakantie zelf al geen cent kostte. Andere situatie, afwijkende ervaringen met dezelfde persoon.
Ik vind het trouwens niet vreemd dat je die vriend verteld hebt waarom je niet meer met de vriendin in kwestie op vakantie wilt. Hij vroeg er toch naar? De situatie was alleen in dit geval heel anders, omdat de vakantie zelf al geen cent kostte. Andere situatie, afwijkende ervaringen met dezelfde persoon.
maandag 2 februari 2009 om 15:46
maandag 2 februari 2009 om 15:48
quote:Eowynn_ schreef op 02 februari 2009 @ 15:43:
Ik vind het het allerbijzonderst dat je een topic opent met als conclusie dat je je schuldig voelt omdat je roddelt, maar je het níet kunt laten om álle voorbeelden even op te schrijven. Waarom? Wil je ons ook even overtuigen hoe slécht die vriendin was?Eowynn schrijft hier wat ik wilde gaan typen. Wat zij zegt dus.
Ik vind het het allerbijzonderst dat je een topic opent met als conclusie dat je je schuldig voelt omdat je roddelt, maar je het níet kunt laten om álle voorbeelden even op te schrijven. Waarom? Wil je ons ook even overtuigen hoe slécht die vriendin was?Eowynn schrijft hier wat ik wilde gaan typen. Wat zij zegt dus.

maandag 2 februari 2009 om 15:48
quote:Eowynn_ schreef op 02 februari 2009 @ 15:43:
Ik vind het het allerbijzonderst dat je een topic opent met als conclusie dat je je schuldig voelt omdat je roddelt, maar je het níet kunt laten om álle voorbeelden even op te schrijven. Waarom? Wil je ons ook even overtuigen hoe slécht die vriendin was?
Ik vraag me af hoe háár topic over deze vakantie eruit zou zien.....hmm, iets over een vriendin die op vakantie maar met andermans geld smijt (want: bestelt stokbrood, waar maar twee van eten, maar verwacht wel dat anderen daar aan meebetalen, wil fooien geven, terwijl zij het er niet mee eens is etc) en na afloop gaat roddelen over haar tegen een gezamelijke vriend en als klap op de vuurpijl alles ook nog even op internet gooit.
Ik vraag me af hoe háár topic over deze vakantie eruit zou zien.....hmm, iets over een vriendin die op vakantie maar met andermans geld smijt (want: bestelt stokbrood, waar maar twee van eten, maar verwacht wel dat anderen daar aan meebetalen, wil fooien geven, terwijl zij het er niet mee eens is etc) en na afloop gaat roddelen over haar tegen een gezamelijke vriend en als klap op de vuurpijl alles ook nog even op internet gooit.

maandag 2 februari 2009 om 15:49
Uit eten gaan uit 'n gezamenlijke pot betalen werkt alleen als je allemaal ongeveer hetzelfde eet/drinkt. Ik heb 'n voorliefde voor kreeft en gamba's en die dingen zijn, zelfs in 't buitenland, altijd duurder dan de andere gerechten, dus ik ben eventueel scheve gezichten gewoon voor door in te schatten hoeveel mijn eten heeft gekost en dat (incl. mijn deel van de fooi) op tafel te leggen.
Waar ik me wel vaak aan stoor als je met 'n groep gaat eten is dat je zelf een x-bedrag als fooi weglegt, maar met 't heen en weer wisselen door anderen blijft er in totaal maar heel weinig extra liggen als fooi.
Waar ik me wel vaak aan stoor als je met 'n groep gaat eten is dat je zelf een x-bedrag als fooi weglegt, maar met 't heen en weer wisselen door anderen blijft er in totaal maar heel weinig extra liggen als fooi.
maandag 2 februari 2009 om 15:50
En ook eens met Poezewoes, het is haar goed recht om te besluiten om geen fooi te geven en/of niet te betalen voor iets waar ze geen gebruik van maakt.
Ik zou het zelf ook niet zo doen, maar je kunt niet in haar portomonnee kijken, al denk je zo te lezen van wel.
Ik vind het opvallender dat je er vervolgens zo op gaat zitten letten, nog precies weet wie wat waaraan uitgaf enzovoorts.
En je had waarschijnlijk gehoopt dat die jongen terug zou komen en zou roepen dat het een vréselijk mens was en ontzéttend gierig...
En dan schrijf je nog 'alsof ik de roddeltante ben'.
Nou, nieuwsflits: DAT BEN JE OOK!
Ik zou het zelf ook niet zo doen, maar je kunt niet in haar portomonnee kijken, al denk je zo te lezen van wel.
Ik vind het opvallender dat je er vervolgens zo op gaat zitten letten, nog precies weet wie wat waaraan uitgaf enzovoorts.
En je had waarschijnlijk gehoopt dat die jongen terug zou komen en zou roepen dat het een vréselijk mens was en ontzéttend gierig...
En dan schrijf je nog 'alsof ik de roddeltante ben'.
Nou, nieuwsflits: DAT BEN JE OOK!
maandag 2 februari 2009 om 15:53
quote:Alice22 schreef op 02 februari 2009 @ 15:26:
Alsof ik de roddeltante ben. Dat ben je dus ook.
Kun je je dit een beetje voorstellen? Nee.
Alsof ik de roddeltante ben. Dat ben je dus ook.
Kun je je dit een beetje voorstellen? Nee.
maandag 2 februari 2009 om 15:54
Ik vind wel dat jullie er veel off topic dingen bijslepen dames. TO geeft in een ander topic aan dat ze een hekel heeft aan gierige mensen, met een aantal voorbeelden. Dat gebeurt hier op het forum zo vaak! Waarom zou zij dat niet mogen doen?
Ze voelt zich nu rot omdat ze die vriend heeft vertelt hoe zij en anderen die vakantie met de vriendin in kwestie heeft ervaren. Omdat hij er, omdat hij met haar op reis zou gaan, naar vroeg. Dat vind ik toch echt wel van een andere orde dan gewoon roddelen.
Ze voelt zich nu rot omdat ze die vriend heeft vertelt hoe zij en anderen die vakantie met de vriendin in kwestie heeft ervaren. Omdat hij er, omdat hij met haar op reis zou gaan, naar vroeg. Dat vind ik toch echt wel van een andere orde dan gewoon roddelen.

maandag 2 februari 2009 om 15:58
Dank je wel Pinksterbloempje.
Ik vind de reacties allemaal erg bijdehand.
Ik probeer gewoon een voorstelling te geven van iets wat mij is overkomen in een vriendschap.
En wat betreft het op internet zetten:
Je opent als je op mijn verhaal reageert zelf waarschijnlijk
ook weleens een bericht wat niet alleen over jezelf gaat maar ook over anderen?
Ik vind de reacties allemaal erg bijdehand.
Ik probeer gewoon een voorstelling te geven van iets wat mij is overkomen in een vriendschap.
En wat betreft het op internet zetten:
Je opent als je op mijn verhaal reageert zelf waarschijnlijk
ook weleens een bericht wat niet alleen over jezelf gaat maar ook over anderen?