Seks met date en ex in m'n hoofd

21-08-2016 22:31 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik weet niet of het in seksualiteit of psychologie hoort.

Vorig jaar heeft mijn ex onze 2-jarige relatie verbroken. Het is over een paar dagen officieel een jaar geleden, maar ik heb er nog steeds veel verdriet van. Ik kan het niet afsluiten en ik kan het nog geen plekje geven. Er gaat helaas geen dag voorbij dat ik niet aan hem denk.

De eerste paar maanden na de break was ik een wrak. Ik heb nog steeds momenten waarop ik een wrak kan zijn om de situatie en ik ben er nog steeds niet overheen. Ik heb veel steun van vriendinnen gehad en heb besloten om te gaan 'daten'. Het kon weleens een goede afleiding zijn en wie weet zou ik iemand tegenkomen..

Ik heb met acht mannen gedate in deze vier maanden. De eerste jongen leerde ik kennen via Tinder en de jongen was top, de date was gezellig, maar toen hij mij aanraakte om te zoenen raakte ik zowat verstijfd. Ik heb gezegd dat ik geen vervolg zag zitten en bedacht me dat ik nooit meer een internetdate zou gaan hebben, want het zou daar wel aan liggen.

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb dates gehad via stappen, bushalte, studie en met een oud huisgenootje. Helaas is het met deze dates ook bijna allemaal zo gegaan. Al de dates hebben geprobeerd om mij, al is het op een subtiele wijze, aan te raken en bij iedere aanraking dacht ik: nee, dit wil ik niet. Niet dat de dates niet goed waren, niet dat ze onaantrekkelijk waren, maar ik had een schuldgevoel. Ik heb steeds al de dates afgekapt, behalve een jongen waar ik nu al een aantal dates mee heb waar het beter mee loopt.

Op deze jongen ben ik langzaamaan gek aan het worden, terwijl ik ook nog dagelijks aan mijn ex denk. Afgelopen vrijdag is hij bij mij blijven slapen en hebben we zo goed als seks gehad. Het was ontzettend intens en fijn, hoe het voelde is niet te beschrijven. Ik denk steeds aan hoe de connectie tussen ons was, hoe hij reageerde en hoe iedere aanraking door mijn hele lijf ging. Hoe we zoenden, zijn adem, hoe het allemaal voelde. Ik krijg kriebels in mijn buik als ik eraan denk en misschien ben ik verliefd. Maar daarna kreeg ik weer een schuldgevoel, ik dacht weer aan mijn ex en hoe hij het zou vinden dat ik seks heb met een ander. Hoe het met mijn ex was. Ook dat voel ik nu al het hele weekend.

Zo blijft het gevoel doorgaan. Aan de ene kant wil ik niets anders dan mijn date nú weer zien om meteen seks met hem te hebben, om met hem te knuffelen en te lachen en aan de andere kant denk ik aan mijn ex. Hij gaat het vreselijk vinden dat ik iemand anders heb gehad en daarmee heb ik ervoor gezorgd dat het nooit meer iets tussen ons kan worden. Aan de andere kant wil mijn date juist verder met mij en wil ik dat ook met hem, want ik word zo gelukkig als ik aan hem denk en hem zie, maar mijn ex houdt me daarin tegen. Stel dat het nog wat wordt...

Herkent iemand deze gevoelens na een verbroken relatie?
"Is misschien zo Ellie! Maar ja dan ben ik dat weer kwijt"

Ook dit is weer vanuit jezelf beredeneerd, uitgaande wat voor jou(w ego) goed voelt.

Heeft niets te maken met je ex of je date. Maar met dat jij gestreeld wordt.
't Komt allemaal goed!
quote:ChanelF schreef op 21 augustus 2016 @ 22:52:

Het is dus niet dat ik hem gebruik om over mijn ex heen te komen. Dat was indd de insteek van het daten maar ik ben echt kriebels voor hem aan het ontwikkelen. Verder heb je gelijk dat ik niet eerlijk ben, maar aan de andere kant maakt dat nog niet uit want ik heb met beide mannen helemaal geen verplichtingen of afspraken of überhaupt een relatie.Lekker lullig. Straks is die date hartstikke verliefd op je, blijkt straks ineens dat je nog gevoelens hebt voor je ex én er zelfs nog seks mee hebt! Zie je zelf niet dat dat kutwijvengedrag is ?
Trouwens ik neem aan dat jij het ook gewoon oké vindt dat je ex ondertussen met andere date en seks heeft en daar gevoelens voor ontwikkelt. Aangezien je het zelf ook doet.
quote:Jempo schreef op 21 augustus 2016 @ 23:12:

[...]

Lekker lullig. Straks is die date hartstikke verliefd op je, blijkt straks ineens dat je nog gevoelens hebt voor je ex én er zelfs nog seks mee hebt! Zie je zelf niet dat dat kutwijvengedrag is ?Plus 100
quote:ChanelF schreef op 21 augustus 2016 @ 22:41:

Weet niet hoe ik je moet citeren whaha Je citeert met dit teken "

( staat boven het bericht)
Weet je date dit ook allemaal?
Als je seks met je ex blijft houden, kom je er nooit overheen.

Gewoon stoppen daarmee en je richten op je nieuwe leven zonder je ex.

Maak dit ook duidelijk naar je ex; we moeten hier mee stoppen, je hebt het uitgemaakt en dit is gewoon niet goed voor mij.

Met je nieuwe date verder gaan, ga op die wolk zitten...maar heb vooral geen seks meer met je ex. Doe je dit wel, dan moet je ook zo fair zijn omdat tegen hem te zeggen. Nu heb je nog de schone schijn mee dat je niets hebt buiten hem...

Maar om eerlijk te zijn, mijn persoonlijke mening, ben je er een aardig potje van aan het maken en moet je eerst fair naar jezelf zijn.

Wat wil je echt?

Waarom heb je seks met beiden?

Waarom doe je het zoals je het nu doet?

Je staat nu op een kruising en moet een keuze maken; je ex of een nieuwe start.
Appels kun je eten, peren wel
Je ex maakt het uit en jij laat je vervolgens al een jaar door hem piepelen.

Zie je dat zelf niet?

Eigenlijk hebben jullie gewoon nog een relatie, compleet met seks.

Zonde dat je je voor een regeling als deze laat strikken.

Hij wil geen relatie meer, waarom heeft hij er dan toch een?

Natuurlijk ben je nog niet toe aan de man die je in de zevende hemel bracht. Voor je gevoel ga je vreemd.

Ik denk dat je dat met de nieuwe date maar weer moet vergeten, gezien het feit dat je nog emotioneel vast zit aan je ex.

Realiseer je dat dit nergens heen gaat, de 'vriendschap' met je ex, waardoor je mooie gevoelens voor anderen misloopt.

Wat zonde van je tijd.
quote:Eleonora-1 schreef op 21 augustus 2016 @ 23:47:

Je ex maakt het uit en jij laat je vervolgens al een jaar door hem piepelen.

Zie je dat zelf niet?

Eigenlijk hebben jullie gewoon nog een relatie, compleet met seks.

Zonde dat je je voor een regeling als deze laat strikken.

Hij wil geen relatie meer, waarom heeft hij er dan toch een?

Natuurlijk ben je nog niet toe aan de man die je in de zevende hemel bracht. Voor je gevoel ga je vreemd.

Ik denk dat je dat met de nieuwe date maar weer moet vergeten, gezien het feit dat je nog emotioneel vast zit aan je ex.

Realiseer je dat dit nergens heen gaat, de 'vriendschap' met je ex, waardoor je mooie gevoelens voor anderen misloopt.

Wat zonde van je tijd.

Ze hebben helemaal geen relatie. Het is een fwb niet meer niet mínder.

Zij wil meer hij niet
Je ex is al een jaar "aan zichzelf aan het werken" whatever that means en jij staat al een jaar stil. Wat die je jezelf in godsnaam aan?

Ex betekent exit. Laat je toch niet aan een lijntje houden. Weet je hoe snel tijd gaat? Achteraf kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je jezelf niet gegund hebt de breuk te verwerken en weer je weg te vinden. Zo'n zonde!

Ga lekker daten meid. Laat die ex maar lekker aan zichzelf werken.
quote:ChanelF schreef op 21 augustus 2016 @ 23:08:

Is misschien zo Ellie! Maar ja dan ben ik dat weer kwijt en blijf ik er eerst nog wel aan denken. Oook dat is rot.

Tja...dan is alles rot, maar neem nu maar van mij aan, diegene die niet kiest, word ook niet gekozen.

Dan gaat de tijd het voor je doen.

Tot die tijd dus twee mannen, in een onhoudbare situatie.

.

Waarin ik gok, dat deze mannen, jou niet zullen gaan kiezen.

En Ellie heeft vaak gelijk.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:lindaatje1900 schreef op 22 augustus 2016 @ 00:19:

[...]

Ze hebben helemaal geen relatie. Het is een fwb niet meer niet mínder.

Zij wil meer hij niet

Ze hebben wél een relatie.

Althans dat voelt voor haar zo.

Dat hele fwb werkt alleen maar als het twee vrienden zijn die niet verliefd zijn.

Dat gaat hier dus helemaal niet op.

Voor TO is de relatie nooit helemaal opgehouden en dat snapt die 'ex' ook heus wel als ze gewoon contact hebben, inclusief seks.

Als hij dus geen relatie meer wil, als het echt uit is, moet hij haar loslaten.

Voor TO zit ze nog in de relatie modus die haar er van weerhoudt door te gaan met haar (liefdes)leven.
quote:elle5460 schreef op 22 augustus 2016 @ 07:34:

[...]

Tja...dan is alles rot, maar neem nu maar van mij aan, diegene die niet kiest, word ook niet gekozen.

Dan gaat de tijd het voor je doen.

Tot die tijd dus twee mannen, in een onhoudbare situatie.

.

Waarin ik gok, dat deze mannen, jou niet zullen gaan kiezen.

En Ellie heeft vaak gelijk.

To; je komt nooit over je ex heen als je nog seks met m hebt en het is idd helemaal niet fair naar je nieuw date toe.

Ik snap dat je daarom met je gevoel in de knoop zit. Dat heet schuldgevoel. Doe er je voordeel mee dat je nog ergens iets van normen in je hebt en kap het af met beiden. Schone lei, aan jezelf werken en verliefd worden op een man waarbij je zonder schuldgevoel kunt genieten.
quote:Stormkraft schreef op 22 augustus 2016 @ 08:29:

[...]

To; je komt nooit over je ex heen als je nog seks met m hebt en het is idd helemaal niet fair naar je nieuw date toe.

Ik snap dat je daarom met je gevoel in de knoop zit. Dat heet schuldgevoel. Doe er je voordeel mee dat je nog ergens iets van normen in je hebt en kap het af met beiden. Schone lei, aan jezelf werken en verliefd worden op een man waarbij je zonder schuldgevoel kunt genieten.

Goedemorgen storm, ja idd, ik moest er ook om lachen!....Ellie.!!

Zo werd ik nog niet genoemd!, haha...Ellie heeft gelijk...haha, prachtig TO.

Sommige dingen kan ik echt om lachen..dit was er weer een van.
TO,

Ik denk ook nog wel eens aan mijn ex.

Maar sex met haar hebben: no way! Moet er niet aan denken!

Geeft vanzelf ruimte..
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
quote:Eleonora-1 schreef op 22 augustus 2016 @ 07:41:

[...]

Ze hebben wél een relatie.

Althans dat voelt voor haar zo.

Dat hele fwb werkt alleen maar als het twee vrienden zijn die niet verliefd zijn.

Dat gaat hier dus helemaal niet op.

Voor TO is de relatie nooit helemaal opgehouden en dat snapt die 'ex' ook heus wel als ze gewoon contact hebben, inclusief seks.

Als hij dus geen relatie meer wil, als het echt uit is, moet hij haar loslaten.

Voor TO zit ze nog in de relatie modus die haar er van weerhoudt door te gaan met haar (liefdes)leven.

Ik denk dat ex nog teveel voordeel ziet van deze manier van contact houden.

Dus waarom zou hij dit loslaten ?

Voor haar is het anders. Denkt dat door het vasthouden een relatie in het verschiet ligt maar ik denk dat dat niet meer gebeurt.

Ze moet voorruit. Loslaten en vooruit.

Dat zijn hele lastige dingen maar als een ander dat zegt beter in te zien.
Mannen weten dat als jij sex met ze hebt,...jij je aan hun "bind."

.

Mannen weten dat.

.

Dus tja....mannen hebben in die Zin een voorsprong.

Ook hebben zij minder verdriet na "sex" dan vrouwen...eigenlijk in het geheel niet, zeg maar.

Dat je het even weet TO..jij lijd meercdan hun.
quote:elle5460 schreef op 22 augustus 2016 @ 11:03:

Mannen weten dat als jij sex met ze hebt,...jij je aan hun "bind."

.

Mannen weten dat.

.

Dus tja....mannen hebben in die Zin een voorsprong.

Ook hebben zij minder verdriet na "sex" dan vrouwen...eigenlijk in het geheel niet, zeg maar.

Dat je het even weet TO..jij lijd meercdan hun.

Nee, dat is niet waar.

Foute mannen doen dat ja.

Als je daar telkens op valt ligt de fout bij "jou"
quote:lindaatje1900 schreef op 22 augustus 2016 @ 10:59:

[...]

Ik denk dat ex nog teveel voordeel ziet van deze manier van contact houden.

Dus waarom zou hij dit loslaten ?

Voor haar is het anders. Denkt dat door het vasthouden een relatie in het verschiet ligt maar ik denk dat dat niet meer gebeurt.

Ze moet voorruit. Loslaten en vooruit.

Dat zijn hele lastige dingen maar als een ander dat zegt beter in te zien.

Zal wel allemaal maar zíj voelt zich nog aan hem verbonden alsóf ze nog een relatie hebben.

Hij doet ook alsof ze meer zijn dan fwb want hij kan niet omgaan met een eventuele andere man.

Met andere woorden; er is sprake van een relatievorm die in ieder geval voor TO nogal een rem zet op doorgaan met haar leven.
quote:Eleonora-1 schreef op 22 augustus 2016 @ 11:32:

[...]

Zal wel allemaal maar zíj voelt zich nog aan hem verbonden alsóf ze nog een relatie hebben.

Hij doet ook alsof ze meer zijn dan fwb want hij kan niet omgaan met een eventuele andere man.

Met andere woorden; er is sprake van een relatievorm die in ieder geval voor TO nogal een rem zet op doorgaan met haar leven.

Ze hebben geen relatie meer. Wat hij doet noemen ze aan het lijntje houden.

Er is niks, noppes hoogtens fwb.

Niks waarop je kunt bouwen. Niks waarop je kan vertrouwen,

En natuurlijk weet hij hoe zij in elkaar steekt en (wanhopig) hoopt.

Hij is duidelijk geweest: het is uit, er is geen relatie meer. Dus move on
Je snapt het echt niet he?

Dat het niet om woorden gaat maar om haar gevoel.

Twee totaal verschillende dingen namelijk.

Je kunt honderd keer roepen dat het uit is en dat er geen relatie meer is, als dat gevoelsmatig nog wel het geval is dan is er dus een probleem.

In ieder geval voor TO wat betreft doorgaan met haar leven.
quote:Eleonora-1 schreef op 22 augustus 2016 @ 11:50:

Je snapt het echt niet he?

Dat het niet om woorden gaat maar om haar gevoel.

Twee totaal verschillende dingen namelijk.

Je kunt honderd keer roepen dat het uit is en dat er geen relatie meer is, als dat gevoelsmatig nog wel het geval is dan is er dus een probleem.

In ieder geval voor TO wat betreft doorgaan met haar leven.

Ze kan hem niet loslaten. Dat is iets heel anders. Ze beseft heel goed (dat zegt ze zelf ook) dat ze geen relatie meer hebben.

Ze moet de hoop óp een relatie opgeven.

Dat vindt ze moeilijk. Ze zal zelf moeten beslissen hem los te laten.

Dat kan niemand anders alleen zij!
Hoi Chanel,

Je klinkt impulsief. Alsof je impulsieve gevoel je gedrag bepaalt.

Ik denk dat je impulsiviteit er voor kan zorgen dat je impulsieve keuzes maakt die op langere termijn niet de beste voor je zijn & dat je hierdoor erg gestuurd wordt door je eigen gevoel en soms vergeet ook aan het gevoel van anderen te denken. Terwijl dat niet altijd kwaad bedoeld is maar gewoon onhandigheid is.

Je schuldgevoel naar je ex bewijst dat je toch wel iets van bewustzijn van gevoelens van anderen hebt; je realiseert je wel dat je eigenlijk wat lullig bezig bent/het teveel om jouw behoefte laat draaien.

Je kunt impulsiviteit bijschaven (zoek een leuke coach die je helpen kan) als je wilt. Of accepteer dat je zo bent en de consequenties die daarbij horen (soms niet de beste keus maken voor jezelf op lange termijn, of je soms wat teveel door eigen behoeften & te weinig door die van anderen laten leiden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven