Seks na zwangerschap

28-11-2015 09:45 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 27 jaar en ik ben 8 jaar samen met mijn man. We zijn 14 maanden geleden ouders geworden van ons eerste kindje. Het probleem waar we nu tegenaan lopen is dat ons seksleven volledig in het slop zit sinds mijn zwangerschap. Al sinds we de eerste echo hebben gehad, wilde mijn man niet meer vrijen. Hij vond het eng om het te doen met een baby in de buik omdat hij bang was de baby te beschadigen. Ook nu blijft hij de seks afhouden. Als ik hem vraag waarom hij geen zin heeft, antwoordt hij dat zich nu gewoon zo voelt, dat alles nog wat aanpassen is en dat het wel gaat loslopen. Een betere uitleg heeft hij niet. We hebben in het laatste anderhalf jaar op die manier maar vier keer gevreeën en dit voelt voor mij als een groot gemis. Ik heb hem gisterenavond opnieuw proberen verleiden, maar hij is er alweer niet op in gegaan. Hij was te moe na een drukke werkweek, hij heeft zich omgedraaid en is gaan slapen. Ik voel mij vreselijk afgewezen.



Voor ik zwanger was, was ons seksleven best goed. Hij is nooit echt avontuurlijk geweest in bed, maar het was wel altijd fijn en bevredigend. Hij heeft wel al gezegd dat hij mij soms ‘te hevig’ vindt omdat ik graag nieuwe dingen uitprobeer in bed, hij houdt meer van het vertrouwde.



We hebben een heel gemakkelijke kind, die al vanaf het begin goed doorslaapt en altijd vrolijk is. Mijn man is een erg goede en betrokken vader. Ik heb al gevraagd aan mijn man hoe het vaderschap voor hem is, of het hem zwaar valt, of hij het zich anders had voorgesteld. Hij antwoordt dat hij het helemaal geweldig vindt en hij heeft zelfs gezegd dat hij niet zo lang meer wil wachten op een tweede.



Lichamelijk zie ik er niet meer zo goed uit als voor ik zwanger ben geworden, waarover ik soms wel onzeker ben. Mijn gewicht is terug hetzelfde (doe ik ook mijn best voor), maar ik heb veel striemen op mijn billen en dijen omdat ik tijdens de zwangerschap veel vocht heb opgehouden. Mijn man zegt dat hij mij nog steeds aantrekkelijk vindt. Ik geef nog steeds borstvoeding. Hij heeft al eens gezegd dat hij blij gaat zijn als hij “zijn borsten” terugkrijgt. Hier ben ik bozig om geworden. Het belang van mijn kindje staat wel voorop en hij doet toch helemaal niets met ‘zijn’ borsten. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft.



Ik probeer hem heel vaak te verrassen, uitjes te plannen en de peuter op logeren te doen zodat we avonden alleen hebben. Relationeel zit het volgens mij wel goed. We praten en lachen nog veel, hebben geen ruzie.

Sorry, het is nogal een lange en warrige post geworden, maar ik moest dit echt even ergens kwijt. Is dit voor iemand herkenbaar? Weet iemand raad over hoe ik dit het beste moet aanpakken? Bedankt.
Boos worden als hij iets van lichamelijke interesse toont. Goeie zet hoor
Niet goed gelezen..
Is dat het enige wat je daaruit haalt Jolly?



Gevalletje Madonna-hoercomplex?
quote:JollyJ schreef op 28 november 2015 @ 09:56:

Boos worden als hij iets van lichamelijke interesse toont. Goeie zet hoor Daar moet je vrouw voor zijn om het te begrijpen Jolly
quote:JollyJ schreef op 28 november 2015 @ 09:56:

Boos worden als hij iets van lichamelijke interesse toont. Goeie zet hoor Ja, nog FF. Dan is het haar eigen schuld
tja...
Wij kunnen niet in jouw relatie kijken, dus het is niet makkelijk om er iets zinnigs over te zeggen. Twee dingen weet je; hij ervaart het gegeven dat jij borstvoeding geeft als een seksuele afknapper en je doet er niet verstandig aan om te proberen hem aan het einde van een drukke werkweek tot seks te verleiden.



Heb je zelf een baan? Heb je je eigen rol in jullie relatie niet teveel tot alleen 'moeder' gemaakt? Want dat is niet echt mega-geil. Vind ik dan.
Sommige mannen durven tijdens en na een zwangerschap/ bevalling niet zo goed meer.

Ook kan het zijn dat hij die sexuele drive gewoonweg minder heeft dan jij.



Ik denk eerlijk gezegd dat het niet ligt aan je lichaam of aan de borstvoeding. Zeker weten op ik het natuurlijk niet daar ik niet in je partners hoofd kan kijken. Maar het lijkt me in dit geval echt onwaarschijnlijk.



En hij heeft het zelfs over een eventueel 2e kind.



Kan het zijn dat jullie drive erg divers is? Wellicht is dat iets om over na te denken. Is daar een modus in te vinden door het bespreekbaar te maken? Probeer het vooral niet te gaan over-analyseren. In dat geval komt er namelijk een probleem dat te groot uitgemeten gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 28 november 2015 @ 09:56:

Boos worden als hij iets van lichamelijke interesse toont. Goeie zet hoor Het zijn nooit zijn borsten geweest, maar die van mij. Lichamelijke interesse kan hij op heel wat andere manieren tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 28 november 2015 @ 10:07:

Wij kunnen niet in jouw relatie kijken, dus het is niet makkelijk om er iets zinnigs over te zeggen. Twee dingen weet je; hij ervaart het gegeven dat jij borstvoeding geeft als een seksuele afknapper en je doet er niet verstandig aan om te proberen hem aan het einde van een drukke werkweek tot seks te verleiden. Heb je zelf een baan? Heb je je eigen rol in jullie relatie niet teveel tot alleen 'moeder' gemaakt? Want dat is niet echt mega-geil. Vind ik dan.



Maw de reden dat hij geen seks wil met mij, ligt volledig bij mij. Ik ben teveel moeder, ik geef borstvoeding, ik verleid hem op de verkeerde momenten? Sorry, maar na twee jaar kan hij naar mijn mening ook wel eens wat moeite te doen. Of mij op zijn minst vertellen wat hem dwarszit.

We plannen minstens éénmaal per maand een uitje, ons kindje gaat af en toe logeren zodat we de avond voor ons alleen hebben. Ik vind dat we nog steeds een koppel zijn en niet enkel ouders. Ik werk nog en ik heb nog hobbies buiten de deur. Ik doe veel moeite om niet de verslonsde huismoeder te zijn, die hem opwacht op de bank. Dit wil ik voor mezelf ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 28 november 2015 @ 09:56:

Boos worden als hij iets van lichamelijke interesse toont. Goeie zet hoor Ik zou ook boos worden om zo'n opmerking. Ik vind het nogal kinderachtig overkomen. Alsof hij jaloers is op hun kindje. Dat zal er vast niet achter zitten, maar dat zal wel als eerste reactie door mijn hoofd schieten. En bovendien zijn het "zijn" borsten niet.
Heb je al eens gevraagd hoe hij dan aan het tweede kind wil kmen? Er zal dan wel gesext moeten worden.
quote:Troelalaaaa schreef op 28 november 2015 @ 10:14:

Sommige mannen durven tijdens en na een zwangerschap/ bevalling niet zo goed meer.

Ook kan het zijn dat hij die sexuele drive gewoonweg minder heeft dan jij.



Ik denk eerlijk gezegd dat het niet ligt aan je lichaam of aan de borstvoeding. Zeker weten op ik het natuurlijk niet daar ik niet in je partners hoofd kan kijken. Maar het lijkt me in dit geval echt onwaarschijnlijk.



En hij heeft het zelfs over een eventueel 2e kind.



Kan het zijn dat jullie drive erg divers is? Wellicht is dat iets om over na te denken. Is daar een modus in te vinden door het bespreekbaar te maken? Probeer het vooral niet te gaan over-analyseren. In dat geval komt er namelijk een probleem dat te groot uitgemeten gaat worden.4 keer seks in 2 jaar tijd mag mijn in ziens best over geanalyseerd worden. Een seksloos huwelijk is niet normaal.
Keep your panties on, please. Ik snap dat het je hoog zit, maar wij kunnen niet in het hoofd van jouw man kijken, maar slechts gissen naar wat er de reden van is dat hij zo weinig seksuele interesse in je toont.



Ik snap echt wel dat je het niet leuk vindt, maar wij kunnen het niet voor je oplossen.



Praat met je man. En niet van 'Ik zou wel wat vaker seks willen' en het daarbij laten, maar heel specifiek aangeven wat je wilt en wat je verwacht en hoe je je voelt en wat het doet met jouw gevoel en jouw gevoel voor hem, zoals het nu gaat. Ga maar een keer schreeuwen, janken, whatever.



Zorg dat jouw punt ook op zijn agenda komt! Het kan best zo zijn dat er redenen zijn die maken dat hij amper nog seks met je wil, die hij niet uit durft te spreken.



Maak er een punt van, dus. Duidelijk en ondubbelzinnig. Veel relaties gaan kapot omdat mensen niet écht meer met elkaar durven praten, uit angst om te verliezen wat ze hebben (terwijl niet met elkaar praten juist bijna een garantie is om elkaar te verliezen).
quote:Amand schreef op 28 november 2015 @ 10:37:

Keep your panties on, please. Ik snap dat het je hoog zit, maar wij kunnen niet in het hoofd van jouw man kijken, maar slechts gissen naar wat er de reden van is dat hij zo weinig seksuele interesse in je toont.



Ik snap echt wel dat je het niet leuk vindt, maar wij kunnen het niet voor je oplossen.



Praat met je man. En niet van 'Ik zou wel wat vaker seks willen' en het daarbij laten, maar heel specifiek aangeven wat je wilt en wat je verwacht en hoe je je voelt en wat het doet met jouw gevoel en jouw gevoel voor hem, zoals het nu gaat. Ga maar een keer schreeuwen, janken, whatever.



Zorg dat jouw punt ook op zijn agenda komt! Het kan best zo zijn dat er redenen zijn die maken dat hij amper nog seks met je wil, die hij niet uit durft te spreken.



Maak er een punt van, dus. Duidelijk en ondubbelzinnig. Veel relaties gaan kapot omdat mensen niet écht meer met elkaar durven praten, uit angst om te verliezen wat ze hebben (terwijl niet met elkaar praten juist bijna een garantie is om elkaar te verliezen).



Spijker op den kop!

(Maar het blijven HAAR borsten )
Het klinkt een beetje als een niet zo heel spannende man.

De seks was al niet spectaculair, zoals je het beschrijft ronduit saai, geen seks als je zwqnger bent, enz, en hij heeft meer trek in huisje boompje beestje dan ondersteboven in de lampen hangen.

Ik zou duidelijk melden dat er op deze manier niet aan jouw behoefte voldaan wordt en hem vragen te investeren in jullie seksleven. Nu ben je nog behoorlijk afwachtend. En aan een tweede kind zou ik niet beginnen zolang het nog zo gaat, want je bent zo nog 3 seksloze jaren verder.



Hij heeft niet een ander? Zeker weten? Opper anders een open relatie, zodat je ergens anders seks kunt halen, kijken of hem dat wakker schudt.
Jaja, háár borsten. Check. Ik kan me ook niet verplaatsen in TO's man, want hij wil al niet meer vrijen sinds de eerste echo, terwijl ik zwangere seks echt altijd mega-geil vond.



Maar goed: praten dus.
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel kwaad op je man zijn omdat hij zegt dat hij blij gaat zijn als hij "zijn" borsten terug heeft maar misschien ligt daar wel de kern van het probleem. Nee het zijn inderdaad niet zijn borsten maar misschien heeft hij er moeite mee om borstvoeding en seks los van elkaar te zien. Ik had dat ook. Misschien is dat de reden waarom hij geen uitleg wil geven omdat hij jullie kind wel borstvoeding gunt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wou hij tijdens de zwangerschap geen seks omdat hij bang was de baby te beschadigen.



Of ik zit er compleet naast en hij vindt je niet meer aantrekkelijk.
quote:Amand schreef op 28 november 2015 @ 10:46:

Jaja, háár borsten. Check.



Ik herken mijn man er ook niet in , maargoed je hebt overal mensen voor.

quote:poezewoefje schreef op 28 november 2015 @ 10:51:

Misschien wou hij tijdens de zwangerschap geen seks omdat hij bang was de baby te beschadigen.

.Lezen..
Heeft hij de bevalling gezien?



Reden waarom ik dit vraag:

Mijn man heeft zich er overheen moeten zetten dat hij daar een gapend gat zag, ik heb me er overheen moeten zetten dat hij dat heeft gezien van mij. Hij heeft er echt nachtmerries van gehad dat ze me ingeknipt hebben. Zelf voelde ik niets want ik had een ruggenprik, maar voor hem was het best heel naar om te zien. Het geluid kan hij zo nog boven halen. Daardoor heeft het wel even geduurd voordat het weer heel fijn was in bed.

Hij had toch nog best lang die beelden voor ogen, van hoeveel pijn ik had gehad, en dat ik toen ook dat nog kreeg (zoals hij het zegt, ik heb het zelf wat minder erg ervaren omdat ik het niet gevoeld en gezien heb). Het is niet zo dat hij er een PTSS van heeft, maar vond het wel erg om te zien, en hebben hier gelukkig goed over kunnen hebben. Nu hij echt zeker weet dat ik het niet gevoeld heb, is het wel wat makkelijker



Heb je wel eens tegen hem gezegd dat je graag weer meer zou vrijen, omdat je dat mist? Waarom is zijn libido zo laag geworden (of bijna verdwenen?)
Alle reacties Link kopieren
quote:yajes schreef op 28 november 2015 @ 10:55:

[...]



Lezen..Sorry had ik over gelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 28 november 2015 @ 11:08:

Heeft hij de bevalling gezien?

...

Heb je wel eens tegen hem gezegd dat je graag weer meer zou vrijen, omdat je dat mist? Waarom is zijn libido zo laag geworden (of bijna verdwenen?)



Ik heb hierover al zo vaak het gesprek met hem aangegaan. De enige uitleg die hij heeft is dat 'hij het op dit moment niet zo voelt' en 'het komt wel'. En daar moet ik het mee doen want meer uitleg kan/wil hij niet geven. Ik zou denk ik zelfs liever hebben dat hij zegt dat hij mij uitgescheurd en uitgezakt vindt en niet meer tot mij aangetrokken is, dan kunnen we er tenminste aan werken.

Hij was bij mijn bevalling. Ik weet niet of dit meespeelt, dit weet hij waarschijnlijk zelf niet. Ik heb ook al eens het gesprek laten rusten om de druk niet te hoog te maken, maar dan gebeurt er ook niets.

Ik weet dat jullie niet kunnen vertellen wat er in mijn mans gedachten omgaat. Ik voel mij soms zo alleen staan omdat hij mij volledig buitensluit. Hij zegt soms dat we moeten genieten van het feit dat we nu ouders zijn. Hij doet mij soms schuldig voelen dat ik meer wil dan enkel moeder zijn. Ik mis het om ook zijn vrouw te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven