Sexting = vreemdgaan?

23-09-2012 07:55 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
b
quote:Iwannalive schreef op 23 september 2012 @ 18:48:

[...]

Je bent zelf vooral bezig met aannames en zaken in te vullen. Misschien komt dit onderwerp te dichtbij, geen idee waarom je het doet.

Ik stelde een vraag die volgens mij er wel toe doet om een beter beeld van de situatie te krijgen. Niet om TO de schuld te geven van dingen zoals jij dat stelt. Maar zo maar roepen dat je bij je man weg moet gaan vind ik onzin. Ik wil dan beter begrijpen wat er op dat gebied speelt. En dat begint bij zo een vraag. Het zou zo maar kunnen dat TO nog wel invloed kan uitoefenen op de situatie die nu is ontstaan en dat haar man liever met haar is dan bij die ex. Terwijl ze nu bang is om hem kwijt te raken. Het lijkt me wel prettig om tot dat besef te komen. Of het kan duidelijk worden dat ze aan een doodpaard trekt. Erg kut, maar ook beter om nu in te zien dan over 10 jaar.

wederom een aanname in je eerste stukje, je bent er goed in en je ziet het niet eens van jezelf of doet alsof omdat je zo lekker om de man kunt spelen.

Knap hoor, of lastig, want het communiceert ruk.

Prima als jij verzachtende omstandigheden wilt zoeken ipv van de verantwoordelijkheid te leggen waar hij hoort, bij de man van TO.
quote:renic schreef op 23 september 2012 @ 18:45:

[...]

Ik denk dat als er zoiets speelt je het al eigenlijk geen goede relatie meer kunt noemen. Wat houdt een relatie in als de intimiteit is verdwenen vraag ik mezelf af.

Veel mensen blijven dan bij elkaar. omdat ze hun zekerheden niet op willen geven en halen de intimiteit dan eventueel buiten de deur ipv uit de relatie te stappen en voor zichzelf te kiezen.

Deels mee eens. Het betekent niet altijd dat men niet meer van elkaar houdt, alleen vindt de ene partner sex niet (meer) belangrijk. En mensen blijven vaak voor de kinderen bij elkaar, zoals je hier kan lezen.

(Dit is als reactie op wat jij schrijft, ik zeg niet dat het zo is voor TO.)
dubbel
quote:liselore3punt0 schreef op 23 september 2012 @ 18:52:

[...]

wederom een aanname in je eerste stukje, je bent er goed in en je ziet het niet eens van jezelf.

Knap hoor, of lastig wat het communiceert ruk.

Prima als jij verzachtende omstandigheden wilt zoeken ipv van de verantwoordelijkheid te leggen waar hij hoort, bij de man van TO.

Relax, je hoeft niet met me te communiceren.

Maar goed leg jij de verantwoordelijkheid bij haar man, wat heeft TO er aan...
quote:Iwannalive schreef op 23 september 2012 @ 18:53:

[...]

Deels mee eens. Het betekent niet altijd dat men niet meer van elkaar houdt, alleen vindt de ene partner sex niet (meer) belangrijk. En mensen blijven vaak voor de kinderen bij elkaar, zoals je hier kan lezen.

(Dit is als reactie op wat jij schrijft, ik zeg niet dat het zo is voor TO.)

Mmm ik heb over dat houden van dan wel mijn twijfels hoor, ik denk dat je dan meer vriendschappelijk/als broer en zus van elkaar houdt. Als je de seks uit je relatie gaat houden kun je er donder op zeggen dat het vroeg of laat ergens fout gaat. De relatie is dan niet meer gelijkwaardig.

Ik heb van en na mijn scheiding iig geleerd hoe belangrijk het is om er voor te zorgen dat je die intitmiteit in een relatie behoudt.

Ik denk overigens niet dat mensen alleen maar voor de kinderen bij elkaar blijven. Een scheiding is gewoon erg heftig en heeft meestal behoorlijk wat consequenties.
quote:Iwannalive schreef op 23 september 2012 @ 18:58:

[...]

Relax, je hoeft niet met me te communiceren.

Maar goed leg jij de verantwoordelijkheid bij haar man, wat heeft TO er aan...

Waarschijnlijk net zo weinig als aan jou uitleggen hoe vaak ze in de touwen hangt met haar man.

En meer dan tussen de regels doorlezen dat ze het misschien wel aan zichzelf te danken heeft uit jouw posts
Ah:( vind het wel echt lullig. Heb je al je angsten overwonnen en vertrouw je je man en dat flikt hij dit achter je rug om. Ik hoop echt dat het alleen bij het sms-en is gebleven en niet daadwerkelijk vreemdgaan. Sinds het whatsapp/Facebook gebeuren lijkt iedereen ineens vreemd te gaan ( of het gaat gewoon makkelijker). Ik vind echt dat je voor jezelf moet opkomen, laat je niet omver lullen met smoezen van zijn kant. Hij heeft je een rot streek geleverd en dat verdien je niet.
"Ik denk dat als er zoiets speelt je het al eigenlijk geen goede relatie meer kunt noemen. Wat houdt een relatie in als de intimiteit is verdwenen vraag ik mezelf af.

Veel mensen blijven dan bij elkaar. omdat ze hun zekerheden niet op willen geven en halen de intimiteit dan eventueel buiten de deur ipv uit de relatie te stappen en voor zichzelf te kiezen."

Ook goede relaties kennen slechtere periodes.
quote:liselore3punt0 schreef op 23 september 2012 @ 19:00:

[...]

Waarschijnlijk net zo weinig als aan jou uitleggen hoe vaak ze in de touwen hangt met haar man.

En meer dan tussen de regels doorlezen dat ze het misschien wel aan zichzelf te danken heeft uit jouw posts

Dat zegt ie niet volgens mij. Hij geeft alleen maar aan wat er ook zou kunnen spelen.

Dat wil overigens niet zeggen dat het dan een goed excuus is. Iets op deze manier doen is nooit goed te praten,
Waarom discussieren over wie er verantwoordelijk is? Of die man nu veel of weinig seks heeft met zijn vrouw, ze zijn een monogame relatie aangegaan. dat betekent dat als je vindt dat je te weinig seks krijgt, je dat bij je partner aankaart. Ik vind het zo'n kutsmoes: mijn vrouw/man wil nooit meer. Als je daar moeite mee hebt, wees dan eerlijk en geef aan dat je behoefte hebt aan meer. Zelfs als deze man maar eens per maand seks zou hebben, geeft hem dat nog niet het recht om eigenhandig te beslissen het dan maar elders te zoeken en voor de bedrogen partij om het maar te moeten gedogen.
quote:liselore3punt0 schreef op 23 september 2012 @ 19:00:

[...]

En meer dan tussen de regels doorlezen dat ze het misschien wel aan zichzelf te danken heeft uit jouw postsWie heeft het over in de touwen hangen? Je klopt het enorm op... ben je van de gekwetste-vrouwen-club of zo? Er zijn ook veel gekwetste mannen. Maar dat lijk je van sommige vrouwen niet te mogen zeggen op dit forum
quote:vrouwke_theelepel schreef op 23 september 2012 @ 19:03:

"Ik denk dat als er zoiets speelt je het al eigenlijk geen goede relatie meer kunt noemen. Wat houdt een relatie in als de intimiteit is verdwenen vraag ik mezelf af.

Veel mensen blijven dan bij elkaar. omdat ze hun zekerheden niet op willen geven en halen de intimiteit dan eventueel buiten de deur ipv uit de relatie te stappen en voor zichzelf te kiezen."

Ook goede relaties kennen slechtere periodes.Ow vast en zeker, maar dat is geen excuus om dan maar vreemd te gaan of zoiets.
quote:renic schreef op 23 september 2012 @ 19:06:

[...]

Dat zegt ie niet volgens mij. Hij geeft alleen maar aan wat er ook zou kunnen spelen.

Dat wil overigens niet zeggen dat het dan een goed excuus is. Iets op deze manier doen is nooit goed te praten,

Idd dat zei ik niet. Was meer mijn bedoeling het wat breder proberen te bekijken voordat je zomaar roept "uit elkaar gaan".

Wat betreft dat het geen excuus is, dat kunnen we wel met zijn allen steeds weer zeggen, maar de praktijk wijst toch anders uit... of we het leuk vinden of niet.
quote:Iwannalive schreef op 23 september 2012 @ 19:07:

[...]

Wie heeft het over in de touwen hangen? Je klopt het enorm op... ben je van de gekwetste-vrouwen-club of zo? Er zijn ook veel gekwetste mannen. Maar dat lijk je van sommige vrouwen niet te mogen zeggen op dit forum

mag je van mij zeggen maar is in dit topic niet het onderwerp van gesprek. Jij zoekt een excuus voor de man van TO en reageert op de man ipv op de bal.

Zegt meer over jou dan over mij, al vind je het leuk het steeds bij mij neer te leggen, ik gok iets met geen verantwoordelijkheid durven nemen....... ( ja dat is een aanname)
Iwannalive en Liselore3punt0 kletsen de tijd wel vol Hoe zou het met TO gaan?
quote:Iwannalive schreef op 23 september 2012 @ 19:11:

[...]

Idd dat zei ik niet. Was meer mijn bedoeling het wat breder proberen te bekijken voordat je zomaar roept "uit elkaar gaan".

Wat betreft dat het geen excuus is, dat kunnen we wel met zijn allen steeds weer zeggen, maar de praktijk wijst toch anders uit... of we het leuk vinden of niet.

Dat het in de praktijk vaak gebeurt, wil nog niet zeggen dat het excuus goed is. Beter kun je er voor zorgen dat je relatie weer gaat werken of er uit te stappen. Voor dat laatste is overigens ook wel weer een dosis lef voor nodig.

Door vreemd te gaan kwets je de ander heel erg en beschadig je het vertrouwen wat nog heel moeilijk is te herstellen.
quote:liselore3punt0 schreef op 23 september 2012 @ 19:14:

[...]

mag je van mij zeggen maar is in dit topic niet het onderwerp van gesprek. Jij zoekt een excuus voor de man van TO en reageert op de man ipv op de bal.

Zegt meer over jou dan over mij, al vind je het leuk het steeds bij mij neer te leggen, ik gok iets met geen verantwoordelijkheid durven nemen....... ( ja dat is een aanname)Ik zie het echt anders. Nevermind, leg het maar bij mij neer. Ik pak mijn verantwoordelijkheid wel
quote:zimaja schreef op 23 september 2012 @ 19:15:

Iwannalive en Liselore3punt0 kletsen de tijd wel vol Hoe zou het met TO gaan?

Goeie vraag. Ik hoop maar dat hij echt bij zijn familie was en er nog geen echte afspraak met zijn ex is geweest...
Ik zeg niet dat ze direct weg moet bij hem. Ik vraag me wel af of dit voor haar een prettige relatie is.

Er kan vanalles achter zitten imo is dit toch wel een achterbakse klotestreek.

Ik weet niet, ik lees toch een beetje dat ze zich op het vlak "contact met de andere sexe " al behoorlijk heeft aan gepast. Dus ik ben geneigd te denken dat ze qua wensen niet erg overeen komen.

en dan zou bij mij een relatie geen 10 jaar duren. Ik wil rust hebben op dat gebied anders ben ik liever alleen.

maar goed, ik vul veel in. ben benieuwd wat TO zelf vindt. Die zal wel met de kinderen bezig is terwijl manlief...???
"Ow vast en zeker, maar dat is geen excuus om dan maar vreemd te gaan of zoiets."

Zeg ik dat dan? Zo bedoelde ik het nl. helemaal niet, ik bedoelde meer dat er juist nog meer opties zijn dan het buiten de deur te zoeken of de relatie te beeindigen. Er werd zo resoluut gezegd dat als dit gaande is de relatie al niet meer goed is. Dat hoeft nog niet het einde te zijn, zeker als er kinderen in het spel zijn, ook goede relaties zijn niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn.
Poeh mensen wat 'n discussie...

Ons seksleven was oke. Niet geweldig. Niet slecht. Een keer per week.. (Zie nu dat ik in de verleden tijd spreek, 'was oke' dat betekent ook wel iets denk ik)

Ik ben niet extreem jaloers. Helemaal niet. Maar ik heb een HELE charmante, HELE aantrekkelijke en innemende man. Vrouwen vinden hem eigenlijk altijd leuk. Ik heb dus wel altijd met vrouwelijke aandacht moeten dealen. En dat ging me de afgelopen jaren echt goed af.

Ik ben door die Whatsapp terug bij af hoor. En ik heb eigenlijk geen zin om me met dat soort dingen bezig te houden. Ik wil een vent die mij wil. :(

Ik heb maar 'n wijntje ingeschonken. De kinderen liggen plat. Ik wacht hem op. Mijn handen trillen gewoon. Niet normaal dit!

Ik heb vanmiddag zijn moeder gebeld. Hij was bij haar geweest, maar was op dat moment in de stad.

Heb veel aan jullie steun...
Oh en inderdaad: als ik geen kinderen had gehad? Zat ik nu al in een vliegtuig voor een week lastminute, lag er een brief op de keukentafel dat hij zijn spullen kon pakken.

Maar ik keek vandaag naar die lieve gezichtjes en toen dacht ik: laat ik dzn maar vechten voor hen.
quote:renic schreef op 23 september 2012 @ 19:19:

[...]

Dat het in de praktijk vaak gebeurt, wil nog niet zeggen dat het excuus goed is. Beter kun je er voor zorgen dat je relatie weer gaat werken of er uit te stappen. Voor dat laatste is overigens ook wel weer een dosis lef voor nodig.

Door vreemd te gaan kwets je de ander heel erg en beschadig je het vertrouwen wat nog heel moeilijk is te herstellen.

Wellicht is het beter om het dan ook geen excuus meer te noemen, maar een gevolg...?

Een relatie bestaat toch niet 100% alleen uit sex, daarom stapt men er ook niet gelijk uit als de sex niet goed is denk ik.

Maar goed ik wil niet een nog bozere muppet op mijn nek krijgen dus maar weer back on topic...

TO je man is fout!
quote:annepompoen schreef op 23 september 2012 @ 19:22:

Poeh mensen wat 'n discussie...

Ons seksleven was oke. Niet geweldig. Niet slecht. Een keer per week.. (Zie nu dat ik in de verleden tijd spreek, 'was oke' dat betekent ook wel iets denk ik)

Ik ben niet extreem jaloers. Helemaal niet. Maar ik heb een HELE charmante, HELE aantrekkelijke en innemende man. Vrouwen vinden hem eigenlijk altijd leuk. Ik heb dus wel altijd met vrouwelijke aandacht moeten dealen. En dat ging me de afgelopen jaren echt goed af.

Ik ben door die Whatsapp terug bij af hoor. En ik heb eigenlijk geen zin om me met dat soort dingen bezig te houden. Ik wil een vent die mij wil. :(

Ik heb maar 'n wijntje ingeschonken. De kinderen liggen plat. Ik wacht hem op. Mijn handen trillen gewoon. Niet normaal dit!

Ik heb vanmiddag zijn moeder gebeld. Hij was bij haar geweest, maar was op dat moment in de stad.

Heb veel aan jullie steun...Veel sterkte voor dadelijk!
Er is toch nooit wat voorgevallen voor dit gebeurde? Jee, mijn vriend ging wel een avondje van bil met een ander, maar ik heb hem daar niet voor op straat gegooid hoor. Ik wist meteen, ons leven samen weegt zwaarder dan een avondje neuken met je dronken kop. Maar dit is een ex, dit is langer gaande, hier ligt gevoel bij. Dat zou mij zorgen baren. Ik zou willen weten wat het is dat hem naar haar laat trekken, of hij twijfelt over wat hij heeft, of hij eigenlijk klaar is me ons. Ik zou pislink zijn, maar als beide partijen er nog wat van willen maken zou ik daarvoor gaan. Je hebt een gezin, een leven samen. Als sexting het enige is dat is voorgevallen ben je er misschien wel op tijd bij en kun je hier samen uitkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven