Sfeer tussen collega's/vriendinnen

23-01-2009 15:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Een paar weken geleden kwam een collega (X) bij mij eten, was heel gezellig, en toen zei ze: Andere vrouwelijk collega, waar ik goed mee kan opschieten, oudhuisgenoot en vriendin (Q) heeft gezegd dat ze het zo jammer vind dat ik nu met jou omga.

Ik vond het nogal vreemd, want mij inziens heeft zij daar geen 'last' van, dus vroeg even door. Kort samengevat kwam het eropneer dat X zei: Q vindt het jammer dat wij nu met elkaar omgaan, omdat ik haar negatief zou beinvloeden. Dit kwam echt heel onverwachts, en ik gaf toen al aan dat ik echt absoluut niet begreep, omdat er nooit iets tussen ons is voorgevallen en leuk om met elkaar omgaan.

De volgende dag t werk sprak ik Q, en vertelde haar wat ik van X gehoord had, en dat dat me nogal verbaasde. Waarop Q zo mogelijk nóg verbaasder was, omdat zij dat nooit gezegd zegt te hebben! Het enige wat zij gezegd heeft in het openbaar is dat Q en ik elkaar minder zien sinds dat we geen huisgenoten meer zijn, en dat ze dat wel eens jammer vindt (en die mening deel ik).

Q gaf al aan dat ze hier wel een opmerking naar X over zou gaan maken, omdat ze natuurlijk niet wil dat haar woorden verdraaid worden. X boos, ik de lul, want "jij kan ook geen geheim bewaren!!" Welke geheim?? En X is nu lekker andere collega's aan het inpakken met dr praatjes over hoe slecht ik wel niet ben.

In het begin trok ik me er niets van aan, waait wel weer over, en ik ga mezelf echt niet 8 uur per dag verdedigen tegen nutteloze roddels. Maar inmiddels duurt het alweer 3 weken en X weet gewoon van geen ophouden.. Heb haar daar vorige week op aangesproken, maar ze is duidelijk in de "ik maak je kapot" stand.

Waarom? Ik weet het niet. Q voelt zich behoorlijk schuldig aan dit hele akefietje en probeert met alle macht om mijn naam te zuiveren, waarna X nóg meer narigheid de wereld in brengt.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik hiermee moet. Iemand dé tip, of misschien een beetje herkenning?
Heftig.. waar heeft die X last van?

Blijkbaar zat ze echt fout anders was ze niet zo op haar teentjes getrapt en verzint nu nog meer leugens om niet door te mand te vallen als leugenaar? Ofzo, blijkbaar kan ze er niet mee stoppen.

Een vriendin van me had ontdekt dat een vriendin I negatief deed via de mail over vriendin S. Die mail was gericht naar mij en S had het wachtwoord van I. In de mail stond duidelijk een belediging door I over S. En ik ging er wel wat in mee ( we waren 16/17) en lachtte erom. Stom meisje gedoe dus eigenlijk en ook iets kinderachtig maargoed.

S is toen naar I gegaan en was kwaad. I zei toen dat ik begon en dat ze zich liet meeslepen door mij etc terwijl in de mail duidelijk was dat I met een belediging begon en ik reageerde daarop en geen nieuwe belediging ofzo. Natuurlijk erg akelig voor S.. die tijd maargoed. S vertelde toen wat I als verklaring gaf en ik was wel kwaad op I. Omdat I tegen mij zei; help ze komt langs etc etc en ik neem het wel voor ONS op.

Ze had me dus verraden voor mijn gevoel.

Ik heb er verder geen ruzie om gemaakt maar vertrouwde I toen wel minder. S wist toen dat I die belediging had gemaakt en was niet kwaad op mij. Maar we hebben I er toen niet mee geconfronteerd want ik vond dat ikzelf ook erg fout zat.. omdat ik in 1op1 gesprekken met I.. S wel beledigd heb.

Al met al.. gedoe achter elkaars rug om is altijd irritant, wees zelf diegene die wijs is, geef je "fout" toe, dat je begrijpt dat ze het niet leuk vind dat je het er met Q over hebt gehad maar dat ze hier niet zo raar om hoeft te doen, en dat Q (als dat zo is) niet kwaad op dr is dat dit allemaal is gebeurd.

Misschien is X wel bang om jullie beide kwijt te raken als vriendin ofzo en weet ze zich geen raad en vertoond ze daarom dit rare gedrag? Net zoals mijn vriendin I (die nogsteeds n vriendin is na zoveel jaar haha) niet wist hoe ze zich hieruit moest redden en ze voelde zich wel schuldig maar kon het niet op een goede manier toegeven.
quote:hannah2708 schreef op 23 januari 2009 @ 16:03:

Misschien is X wel bang om jullie beide kwijt te raken als vriendin ofzo en weet ze zich geen raad en vertoond ze daarom dit rare gedrag? Net zoals mijn vriendin I (die nogsteeds n vriendin is na zoveel jaar haha) niet wist hoe ze zich hieruit moest redden en ze voelde zich wel schuldig maar kon het niet op een goede manier toegeven.

Daar zat ik ook aan te denken, maar het zit zo:

Q en ik zijn al heel lang bevriend (circa 6 jaar), en X is "nieuw" op het werk (sinds vorig jaar). X en ik konden het goed vinden, en we wonen ook dicht bij elkaar, dus al snel zagen we elkaar ook naast het werk. En Q heeft eigenlijk niet zoveel met X. Vinden elkaar wel aardig, en gezellig met borrelen en lunchen enz, maar verder geen band naast het werk.

En mn 'fout' toegeven heb ik vorige week min of meer gedaan, in de zin van: volgens mij was het geen "geheim", maar als ik iets gedaan heb wat jij niet leuk vindt, sorry.

Op dit moment is het gewoon niet meer te harden op mn werk.. Terwijl ik het tot 3 weken zó naar mn zin had. X papt met ie-de-reen aan (voorheen echt niet), doet oh zo lief en aardig, en ondertussen worden er smerige praatjes over mij besproken. Een andere collega (waarmee ik al n tijd samenwerk, type heel verlegen) zei zelfs tegen mij gisteren: Kippie007, wat is er tussen jou en X? Ik weet niet hoor, maar de dingen die over jou besproken worden door X kunnen écht niet..

En ik: trots, doet me niets, weet niet waar het vandaan komt, niet mijn probleem, jammer van X, begin het me toch steeds meer aan te trekken..

Nouuuuu
tips niet, heel herkenbaar wel, daarom sluit ik ook geen vriendschappen meer met vrouwelijke collega's. altijd hetzelfde liedje binnen ons bedrijf, t eindigd altijd in stomme kinderachtige ruzies. zelf een paar jaar geleden mee gemaakt en ik zie het nu nogsteeds gebeuren bij anderen.

ik doe aardig tegen iedereen op mn werk, maar na werktijd hoef ik ze niet te zien, op een aantal mannelijke collega's na.(want die zijn niet zo)

als ik jou was zou ik X gewoon negeren, ze houdt vanzelf wel een keer op als ze merkt dat het jou nix kan schelen, ze is gewoon triest, daar moet je geen aandacht aan besteden.
Jullie zijn collega's??

Stop met elkaar de hersens in te timmeren met het schepje, kom uit de zandbak en ga aan het werk!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het werk gaat gewoon door hoor Poezewoes, dont worry!
nare situatie, negeer dr..

vind het zelf moeilijk als mensen over me praten maar het beste is negeren.

Je trekt het je niet persoonlijk aan denk ik maar omdat het op je werk gebeurd is het een lastige situatie.

Geef dr geen aandacht, negatieve aandacht is voor zulke mensen ook aandacht, genieten ze blijkbaar ook van.. heb je niets aan.

Edit: ff quote weggehaald, wordt anders zo'n lange post.
quote:Kippie007 schreef op 23 januari 2009 @ 16:21:

[...]

Daar zat ik ook aan te denken, maar het zit zo:

Q en ik zijn al heel lang bevriend (circa 6 jaar), en X is "nieuw" op het werk (sinds vorig jaar). X en ik konden het goed vinden, en we wonen ook dicht bij elkaar, dus al snel zagen we elkaar ook naast het werk. En Q heeft eigenlijk niet zoveel met X. Vinden elkaar wel aardig, en gezellig met borrelen en lunchen enz, maar verder geen band naast het werk.

En mn 'fout' toegeven heb ik vorige week min of meer gedaan, in de zin van: volgens mij was het geen "geheim", maar als ik iets gedaan heb wat jij niet leuk vindt, sorry.

Op dit moment is het gewoon niet meer te harden op mn werk.. Terwijl ik het tot 3 weken zó naar mn zin had. X papt met ie-de-reen aan (voorheen echt niet), doet oh zo lief en aardig, en ondertussen worden er smerige praatjes over mij besproken. Een andere collega (waarmee ik al n tijd samenwerk, type heel verlegen) zei zelfs tegen mij gisteren: Kippie007, wat is er tussen jou en X? Ik weet niet hoor, maar de dingen die over jou besproken worden door X kunnen écht niet..

En ik: trots, doet me niets, weet niet waar het vandaan komt, niet mijn probleem, jammer van X, begin het me toch steeds meer aan te trekken..

Nouuuuu

Ik begrijp dat het erg rot is op dit moment..

Door je uitleg kan ik maar 1 ding bedenken..

Laat haar praten, je collega's zullen X niet waarderen omdat ze zo over jou roddeld terwijl ze voorheen zagen dat je wel goed met X kon opschieten. Je collega's hebben zelf een mening en als ze de mening van X overnemen zijn ze gewoon niet objectief en heb je er ook niks aan.

Dat is erg naar maar zo zie je wel hoe X uiteindelijk echt blijkt te zijn. Niet te vertrouwen en blijkbaar heeft ze zo haar eigen problemen die ze hierop projecteerd en hier haar energie in steekt ipv in haar eigen leven/problemen.

1 ding, negeren.

Geen aandacht aan geven, blijf aardig tegen dr, ga niet roddelen OVER haar tegen je collega's. Blijf altijd netjes.

Je collega's blijven jou respecteren en waarderen en denken wel 2x na voordat ze X geloven.

Wat ik wel zou doen; Spreek X er 1x stevig op aan. Dat je hiet niet van gediend bent en dat je best begrijpt dat ze boos kan zijn maar dat t niet hoeft, dat jij niet kwaad op haar bent maar dat dit niet door de beugel kan en vraag dr om hier mee te kappen.

Laat het er verder bij... hoe moeilijk dit gedoe ook is.

Het is erg kinderachtig van X en het maakt haar ook echt niet geliefd.
Negeren dus.. had stiekem gehoopt dat drie weken lang genoeg was, maar misschien geen slecht idee om het maar weer te gaan doen.

Beetje een peuterdingetje he: negatieve aandacht is ook aandacht

*negeer stand weer aan*
quote:Kippie007 schreef op 23 januari 2009 @ 16:45:

Negeren dus.. had stiekem gehoopt dat drie weken lang genoeg was, maar misschien geen slecht idee om het maar weer te gaan doen.

Beetje een peuterdingetje he: negatieve aandacht is ook aandacht

*negeer stand weer aan*

Haha een peuterding idd... dit hele gedoe is niet volwassen van dr.

Goedzo, je moet er boven staan.
@ hannah2708: dat is een goeie ja: niet roddelen over haar. Tot nu toe nog niet gedaan hoor, maar hoe langer dit duurt, hoe meer zin ik krijg om even flink uit te halen over haar. Maar niet doen, niet doen.. wil echt niet op haar niveau mee gaan doen!

Mn frustraties loos ik wel hier
quote:Kippie007 schreef op 23 januari 2009 @ 16:57:

@ hannah2708: dat is een goeie ja: niet roddelen over haar. Tot nu toe nog niet gedaan hoor, maar hoe langer dit duurt, hoe meer zin ik krijg om even flink uit te halen over haar. Maar niet doen, niet doen.. wil echt niet op haar niveau mee gaan doen!

Mn frustraties loos ik wel hier

Jah snap dat je daar zin in krijgt hahaha:D.

Ik zou dr wel even stevig toespreken dat dit echt laag is en dat t helemaal niet zo hoeft.

En dr verder laten.

Maja, dat zou ik doen :P
Als je 't echt niet trekt kun je haar het beste apart nemen en en vragen of ze hiermee wil ophouden en dat je het anders hogerop gaat zoeken. Kom op zeg, jouw werkplezier een beetje vergallen! Confronteren die handel!
hebben jullie geen werkbespreking ? Je hebt het nu face to face verteld , de volgende keer gooi je het eens in de groep dat er zo geroddeld wordt .

Kan een leidinggevende niet bemiddelen tijdens nogmaals een gesprek tussen jullie twee ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB je hebt een avatar!!!!
Ha, even een up-date!

De negeer truc en vriendelijk doen werkt echt briljant!

Zeker de laatste week had ze denk ik door dat ik het me aan begon te trekken, maar vandaag stond ze met dr mond vol tanden.

Dit weekend belde een andere vrouwelijke collega, waar ik vanavond mee naar een zakelijke afspraak moet, of we vandaag misschien samen konden eten, aangezien zij niet dicht bij het werk woont. Prima.

Vandaag was X weer duidelijk bezig met investeren in het kapot maken van mijn werkplezier, toen mn collega heel enthousiast riep: kippie, ik heb daar en daar gereserveerd voor vanavond!

X duidelijk niet blij, aangezien ze op die collega aan het inspelen was.

Voor de rest gewoon vriendelijk gedaan tegen X, praatje gemaakt hier en daar (laatste 2 weken minder gedaan aangezien X ov-e-ral was), en tada: X droop met hangende pootjes af naar de bureautje.

Nog even volhouden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven