Single.. Ben ik het verleerd?
vrijdag 6 juni 2008 om 11:13
Sinds een kleine maand ben ik weer vrijgezel na een relatie van ruim 4 jaar. Een intense relatie met echte hoogte-en dieptepunten. Anyway, het leek niet te werken, hoe graag ik het ook gewild had, maar het leek me beter om ieder onze eigen weg te gaan. Als het meant to be is, komen we wel weer bij elkaar, zo niet, ook goed.
In ieder geval, ik probeer mijn single-bestaan een beetje op te pakken. Ik ga lekker stappen, lol maken en feesten, dus dat zit wel goed. Alleen 1 ding valt me op, en dat is dat ik veel minder aandacht van het andere geslacht lijk te krijgen dan vroeger. Zonder gelijk arrogant te zijn, had ik dat vroeger wel, maar het lijkt nu ineens anders te zijn.
Ben niet veranderd qua uiterlijk in de tussentijd, dus daar ligt het niet aan. Maar ik heb het idee dat ik zelf onbewust mannen op afstand hou. Gister sprak een jongen me aan die ik van vroeger kende. Ik merkte aan alles dat hij me wel aardig zag zitten, maar ik hield hem juist op afstand. Terwijl ik het vroeger een hele leuke jongen vond, en nu ook nog niet onaardig. Het lijkt een beetje of mijn ex over mijn schouder meekijkt in dat soort situaties. Als in, als ik met iemand zou zoenen, zou dat voelen als vreemdgaan.
Ik ben heel kritisch geworden ook, hij moet aantrekkelijk, intelligent, grappig, etc zijn, terwijl ik met iemand die ik voor 1 avond uit de kroeg trek bijvoorbeeld, hij wat mij betreft echt niet persé diepgaande maatschappelijke discussies hoeft te voeren. Ik ben op dit moment helemaal niet op zoek naar een relatie, integendeel, ik wil gewoon even geen verplichtingen en gezeik aan mijn hoofd. Ik wil even lekker genieten van het single-leventje.
Is dit normaal? Dat je na een lange relatie zo onwennig bent in het begin als vrijgezel? Dat je ff niet meer lijkt te weten hoe dat ook alweer moest?
In ieder geval, ik probeer mijn single-bestaan een beetje op te pakken. Ik ga lekker stappen, lol maken en feesten, dus dat zit wel goed. Alleen 1 ding valt me op, en dat is dat ik veel minder aandacht van het andere geslacht lijk te krijgen dan vroeger. Zonder gelijk arrogant te zijn, had ik dat vroeger wel, maar het lijkt nu ineens anders te zijn.
Ben niet veranderd qua uiterlijk in de tussentijd, dus daar ligt het niet aan. Maar ik heb het idee dat ik zelf onbewust mannen op afstand hou. Gister sprak een jongen me aan die ik van vroeger kende. Ik merkte aan alles dat hij me wel aardig zag zitten, maar ik hield hem juist op afstand. Terwijl ik het vroeger een hele leuke jongen vond, en nu ook nog niet onaardig. Het lijkt een beetje of mijn ex over mijn schouder meekijkt in dat soort situaties. Als in, als ik met iemand zou zoenen, zou dat voelen als vreemdgaan.
Ik ben heel kritisch geworden ook, hij moet aantrekkelijk, intelligent, grappig, etc zijn, terwijl ik met iemand die ik voor 1 avond uit de kroeg trek bijvoorbeeld, hij wat mij betreft echt niet persé diepgaande maatschappelijke discussies hoeft te voeren. Ik ben op dit moment helemaal niet op zoek naar een relatie, integendeel, ik wil gewoon even geen verplichtingen en gezeik aan mijn hoofd. Ik wil even lekker genieten van het single-leventje.
Is dit normaal? Dat je na een lange relatie zo onwennig bent in het begin als vrijgezel? Dat je ff niet meer lijkt te weten hoe dat ook alweer moest?
vrijdag 6 juni 2008 om 11:18
vrijdag 6 juni 2008 om 11:18
Verwacht niet teveel van jezelf en anderen....Je zit nu in een situatie die je weer even onbekend is na al die jaren.
Neem de tijd, LEEF!! En denk niet teveel na...
Dat maakt je leventje nu alleen maar moeilijker en zorgt ervoor dat je aan alles gaat twijfelen, ook aan jezelf..NIET DOEN! Leef je leven en doe je dingen en GENIET en PIEKER NIET... (weet het, makkelijker gezegd dan gedaan..)
Succes meid...Liefs, Bonjoura
Neem de tijd, LEEF!! En denk niet teveel na...

Succes meid...Liefs, Bonjoura
vrijdag 6 juni 2008 om 11:23
Je bent na 4 jaar net amper een maand single, dus het lijkt me duidelijk dat je overal nog aan moet wennen. Zeker als je in die 4 jaar minder vaak ging stappen dan nu en niet flirte. Dan is het nu wel een overgang. Ik denk ook wel dat je uitstraalt wat je van binnen voelt, en dat zal nog enigszins chaos zijn. Je bent niet zomaar weer jezelf na een relatiebreuk. Dus ja, je bent volkomen normaal (wat dat ook moge zijn). Ik denk dat je over een paar maanden je weer heel anders voelt en dus ook wat anders uitstraalt. Als je echt lekker in je vel zit, dan straal je dat uit. En dan ben je misschien ook wat minder druk bezig bent met alleen maar stappen. En dat kritisch zijn, ik hoor mensen dat wel vaker zeggen. Ik vind dat altijd een hele rare uitspraak. Iedereen is toch zorgvuldig met het kiezen van een leuke date/man?
vrijdag 6 juni 2008 om 11:23
vrijdag 6 juni 2008 om 11:39
Ik denk dat wat je wil, je niet uit een man, hoe los het contact dan ook, moet willen halen nu. Haal het uit jezelf. Wrs heb je gewoon wat tijd nodig om bij te komen van alles en je weer even helemaal terug te vinden.
Dan komt het vanzelf, dan is flirten en een man weer 's een leuke toevoeging ipv iets wat je nu moet willen hebben. Ik denk dat je dan in essentie vlucht voor iets.
Je hebt alle tijd, gun jezelf dat . Het was geen makkelijke relatie, eerst 's wonden likken en lekker bijkomen.
Dan komt het vanzelf, dan is flirten en een man weer 's een leuke toevoeging ipv iets wat je nu moet willen hebben. Ik denk dat je dan in essentie vlucht voor iets.
Je hebt alle tijd, gun jezelf dat . Het was geen makkelijke relatie, eerst 's wonden likken en lekker bijkomen.
vrijdag 6 juni 2008 om 11:48
Ga aub niet meteen weer op jacht naar de volgende.....Dat is vaak een afleiding van je "verdriet"of agendavulling..(sorry) Neem de tijd en kom tot jezelf en zet al je zaken eerst een op een rijtje voor jezelf weer in het uitgaancircuit te storten...Neem even je rust....(praat uit ervaring)
Liefs..Bonjoura
Liefs..Bonjoura
vrijdag 6 juni 2008 om 13:58
quote:44pje schreef op 06 juni 2008 @ 13:19:
God, moet ik het dan nog platter uitdrukken;
Ik bedoel dat ik er wel behoefte aan heb om door een gozer uit de kroeg getrokken te worden voor een potje sex.
Dát is wat ik wil, geen relatie.
He jeetje meid, wat plat .
Nee hoor, ik snap het. Heb je het gevoel dat je op die manier definitief met je ex breekt, soort symbolische daad (beetje dubbelzinnig in deze context haha) waarbij je de drempel over kan? Even los van het feit dat het natuurlijk leuk en lekker is *grijnst*.
Want ik denk dat als er zoiets achter zit ik ook wel je dubbele gevoelens en houding begrijp. Dan weet je rationeel dat dat helpt terwijl je gevoel gewoon nog wat terughoudend is. Ik zou nu dichtbij je gevoel blijven, forceer jezelf niet.
Mis je je ex erg? En heb je het gevoel dat je er helemaal achter staat, dat je je goed voelt bij de keuzes die je gemaakt hebt?
God, moet ik het dan nog platter uitdrukken;
Ik bedoel dat ik er wel behoefte aan heb om door een gozer uit de kroeg getrokken te worden voor een potje sex.
Dát is wat ik wil, geen relatie.
He jeetje meid, wat plat .
Nee hoor, ik snap het. Heb je het gevoel dat je op die manier definitief met je ex breekt, soort symbolische daad (beetje dubbelzinnig in deze context haha) waarbij je de drempel over kan? Even los van het feit dat het natuurlijk leuk en lekker is *grijnst*.
Want ik denk dat als er zoiets achter zit ik ook wel je dubbele gevoelens en houding begrijp. Dan weet je rationeel dat dat helpt terwijl je gevoel gewoon nog wat terughoudend is. Ik zou nu dichtbij je gevoel blijven, forceer jezelf niet.
Mis je je ex erg? En heb je het gevoel dat je er helemaal achter staat, dat je je goed voelt bij de keuzes die je gemaakt hebt?
vrijdag 6 juni 2008 om 14:50
Ik sta nog steeds volledig achter het feit dat ik mijn relatie verbroken heb, het is beter zo. We hebben nog wel goed contact, af en toe wat strubbelingen, maar we proberen het vooral gezellig met elkaar te hebben als we elkaar zien.
Ik wil hem absoluut niet terug, en het lijkt me heerlijk om weer eens ouderwets die spanning van een nieuw iemand te voelen zegmaar. En ik denk dat het dan voor mij in die zin ook wel symbolisch is.
Ik wil hem absoluut niet terug, en het lijkt me heerlijk om weer eens ouderwets die spanning van een nieuw iemand te voelen zegmaar. En ik denk dat het dan voor mij in die zin ook wel symbolisch is.
zaterdag 7 juni 2008 om 13:29
44pje: ik snap je vraag of probleem dat je hier neerlegt niet helemaal. Je trekt minder mannen aan, maar dat wil je ook, je houdt afstand zeg je. Je feest, en dat wil je ook. Je wilt geen rebound. Je hebt vrede met dat het uit is. Je wilt wel sex, lijkt me niet zo moeilijk om dat dan te krijgen.
Dus: waar heb je nu precies moeite mee? Wat wil je van ons (ik ben ervaren!) singles weten?
Want iedereen geeft hier wel reacties, die weerleg je dan, maar ja, als je niet duidelijk bent, krijg je dat.
Dus: waar heb je nu precies moeite mee? Wat wil je van ons (ik ben ervaren!) singles weten?
Want iedereen geeft hier wel reacties, die weerleg je dan, maar ja, als je niet duidelijk bent, krijg je dat.
zaterdag 7 juni 2008 om 17:51
Hoi!
Het is heel normaal dat je minder aandacht hebt! Je straalt waarschijnlijk wat uit, en dat is vaak ook zo bij wanhopig op zoek zijnde mensen. Geeft niks, laat je er niet door uit het veld slaan, maar geniet van alles! Single zijn kan echt heerlijk zijn. Je komt vanzelf wel een kerel tegen waarmee je het bed in kan duiken. Je moet ook nog leren hoe dat ook al weer gaat!
Geniet!
Het is heel normaal dat je minder aandacht hebt! Je straalt waarschijnlijk wat uit, en dat is vaak ook zo bij wanhopig op zoek zijnde mensen. Geeft niks, laat je er niet door uit het veld slaan, maar geniet van alles! Single zijn kan echt heerlijk zijn. Je komt vanzelf wel een kerel tegen waarmee je het bed in kan duiken. Je moet ook nog leren hoe dat ook al weer gaat!
Geniet!