Single, we kletsen hier verder (deel 2)
donderdag 2 juli 2020 om 12:41
Leuk Julus! Wat je zegt, kan geen kwaad om gewoon gezellig af te spreken zonder een verwachting of idee erbij. Er is weer een tijd overheen gegaan, wellicht past het nu wel wat beter allemaal of blijft het gewoon vriendschappelijk. En sluit me aan bij jou en Attra, er moet zeker een aantrekking/nieuwsgierigheid zijn in het begin, maar is niet erg als de rest nog beetje moet wennen en tijd geven.
Uiteindelijk heb ik het fijnste gedate waarbij het wat rustiger ging en elkaar aftasten, dan toen het gelijk pats boem verliefdheid was. Want dat was vaak gebaseerd op het idee wat ik van iemand had in m’n hoofd en uiterlijk, dat is maar een tijdelijk iets. Heb ook wel eens gehad dat op beide fronten was, maar helaas altijd afgekapt door de ander. Maar merk dat ik mij ook ander gedraag en veel minder een grens kan aangeven als ik snel hoteldebotel ben, ik zit er dan emotioneel te snel in.
Het gaat vanavond toch gewoon een etentje worden, had mij verontschuldigd naar hem dat ik verkeerd had geïnterpreteerd maar uiteindelijk is het toch prettiger als 2e date om nog even goed te praten. Vooral omdat vorige week wat kort was, wellicht dat ik de workshop zelf regel de volgende keer
Maar vooral eens zien of de chemie zich gaat ontwikkelen vanavond!
Uiteindelijk heb ik het fijnste gedate waarbij het wat rustiger ging en elkaar aftasten, dan toen het gelijk pats boem verliefdheid was. Want dat was vaak gebaseerd op het idee wat ik van iemand had in m’n hoofd en uiterlijk, dat is maar een tijdelijk iets. Heb ook wel eens gehad dat op beide fronten was, maar helaas altijd afgekapt door de ander. Maar merk dat ik mij ook ander gedraag en veel minder een grens kan aangeven als ik snel hoteldebotel ben, ik zit er dan emotioneel te snel in.
Het gaat vanavond toch gewoon een etentje worden, had mij verontschuldigd naar hem dat ik verkeerd had geïnterpreteerd maar uiteindelijk is het toch prettiger als 2e date om nog even goed te praten. Vooral omdat vorige week wat kort was, wellicht dat ik de workshop zelf regel de volgende keer

donderdag 2 juli 2020 om 13:33
Ik heb zondag ook weer een nieuwe date. We hebben maandag videobellen gedaan, en het beviel me heel goed. Ik heb best wel wat gedate, maar altijd was het maar mwah, op eentje na.
Bij deze jongen had ik meteen een goed gevoel. Qua uiterlijk helemaal mijn type. Nu het innerlijk nog. En op mezelf letten dat ik ook weer niet te snel ga, als ik weer hoteldebotel op iemand word.
Ieder geval hebben we wel elke dag app contact. En dat vind ik toch wel normaal, dan dat ik hier wel eens lees, dat sommige dagen geen contact hebben. Je bent toch nieuwsgierig naar elkaar, wil de andere persoon graag beter leren kennen.
Maar zeker niet de hele dag door. Gewoon een paar appjes.
Bij deze jongen had ik meteen een goed gevoel. Qua uiterlijk helemaal mijn type. Nu het innerlijk nog. En op mezelf letten dat ik ook weer niet te snel ga, als ik weer hoteldebotel op iemand word.
Ieder geval hebben we wel elke dag app contact. En dat vind ik toch wel normaal, dan dat ik hier wel eens lees, dat sommige dagen geen contact hebben. Je bent toch nieuwsgierig naar elkaar, wil de andere persoon graag beter leren kennen.
Maar zeker niet de hele dag door. Gewoon een paar appjes.

donderdag 2 juli 2020 om 14:08
Vanavond uit eten dus Vivi. Ben erg benieuwd of het gaat knetteren ( als is het maar een klein knettertje). Dan heb je iets om op voort te borduren.
Ik ben nu ervaringen aan het uitwisselen, bijpraten over onze dateperikelen. Ik denk dat het vooral vriendschappelijk zal zijn, maar dat is ook al leuk. Even nieuwe input van de mannelijke kant.
Snow, leuk! Eens met wat je zegt en zeker met het dagelijks even contact hebben.
Ik ben nu ervaringen aan het uitwisselen, bijpraten over onze dateperikelen. Ik denk dat het vooral vriendschappelijk zal zijn, maar dat is ook al leuk. Even nieuwe input van de mannelijke kant.
Snow, leuk! Eens met wat je zegt en zeker met het dagelijks even contact hebben.
donderdag 2 juli 2020 om 20:31
Dat blijft inderdaad ook bijzonder, mannen uit het verleden die blijven opduiken. Ik heb dat met iemand waar ik 1 jaar geleden een date mee heb gehad, waarbij ik na een uur naar huis ben gegaan en heb gezegd dat er geen vervolg in zat. Hij heeft me nog een paar keer daarna benaderd om af te spreken, inmiddels heb ik hem geblokkeerd.
Ben benieuwd Julus. Ziet hij het ook meer als vriendschappelijk of denkt hij er nog wel meer uit te kunnen halen?
Vivi en Snow, veel plezier op jullie dates!
Ben benieuwd Julus. Ziet hij het ook meer als vriendschappelijk of denkt hij er nog wel meer uit te kunnen halen?
Vivi en Snow, veel plezier op jullie dates!
donderdag 2 juli 2020 om 21:25
@Julus: Leuk dat jullie weer even contact hebben. Ben benieuwd wat eruit komt en anders is gewoon even met iemand praten ook al leuk.
@Vivi: Veel plezier vanavond! Ik hoop dat jullie een leuke date hebben. En ik ben het wel met je eens dat wanneer je helemaal verliefd erin gaat, dat je alles rooskleuriger in kan zien dat het werkelijk is of idd over je grenzen gaan.
@Snow: Fijn dat je gelijk een goed gevoel bij hem hebt en dat hij ook qua uiterlijk je type is. Wat gaan jullie zondag doen?
@Vivi: Veel plezier vanavond! Ik hoop dat jullie een leuke date hebben. En ik ben het wel met je eens dat wanneer je helemaal verliefd erin gaat, dat je alles rooskleuriger in kan zien dat het werkelijk is of idd over je grenzen gaan.
@Snow: Fijn dat je gelijk een goed gevoel bij hem hebt en dat hij ook qua uiterlijk je type is. Wat gaan jullie zondag doen?

donderdag 2 juli 2020 om 22:23
Flaffy, we hebben de hele dag door contact gehad en deze keer is er meer diepgang. Dat miste ik voorheen. We hebben ook besproken dat we elkaar telkens tegenkomen en dat het toch telkens stopt. Ik heb eerlijk gezegd dat ik de diepgang miste. Toen ging hij vragen stellen met inhoud haha.
Ik heb echt geen idee wat zijn intentie is. We zijn nooit intiem geweest, ergens is dat ook iets wat nog hangt. Ik weet ook niet of we echt gaan afspreken. Hoj vroeg het eerder ook al en ik heb dat laten gaan.
Benieuwd naar een update van Vivi
Ik heb echt geen idee wat zijn intentie is. We zijn nooit intiem geweest, ergens is dat ook iets wat nog hangt. Ik weet ook niet of we echt gaan afspreken. Hoj vroeg het eerder ook al en ik heb dat laten gaan.
Benieuwd naar een update van Vivi
donderdag 2 juli 2020 om 22:42
donderdag 2 juli 2020 om 22:43
Wat fijn dat hij zo reageerde. Zo te lezen is het dus geen issue meer, al is het natuurlijk nu even kijken hoe het daarna gaat. Blij dat het zo positief uitpakt!Attraverso schreef: ↑30-06-2020 17:51Bedankt voor de verduidelijking. Nee, dat herken ik niet.
Maar ik denk, als je het zo voelt, dat hij gewoon de juiste nog niet is. Als alles past, gaat het vanzelf.
Soms voelde ik een leegte als het contact na een niet geslaagde date wegviel. Misschien komt van daar dat je iemand waarmee je geen klik had tijdens de date, nadien toch leuk gaat vinden. Misschien is het eerder het contact met hem missen dan echt ‘hem leuk vinden’. Zou dat kunnen?
Ik heb trouwens ‘het gesprek’ gehad met mijn date, hij was erg begripvol, zegt dat hij er zich niet van bewust was (dat geloof ik), hij er een beetje van schrok en dat hij mij wel begreep als hij alles op een rijtje zette. Hij nam het eigenlijk erg goed op.
donderdag 2 juli 2020 om 23:19
Net weer thuis en was zeer geslaagd! Vanaf begin voelde het al gelijk weer heel relaxed, veel gekletst en zoals je zei Julus; er was een ‘knetter’ haha. Wel gewoon netjes gehouden, bij afscheid in auto een afscheidszoen en afgesproken om elkaar ergens volgende week weer te zien (nog niks concreets). Voelt goed! Wil het niet saboteren, maar soms wacht ik nog wel eens op het addertje onder het gras haha. We hebben in ieder geval 4 uur lang lekker gepraat en elkaar beter leren kennen.
Hij bracht zelf nog het dating profiel op met de foto, zonder dat ik over begon zei hij dat hij m’n profiel had laten zien en een huisgenoot z’n foto’s had aangepast omdat die beetje gedateerd waren. Had eerlijk gezegd dat het mij wel was opgevallen en vraagtekens bij had, moesten we beide dus wel beetje om lachen.
Ook leuk vooruitzicht Snow! Elke dag even contact vind ik ook normaal, maar gehele dag door zou ik ook niet kunnen. Gewoon even na een werkdag bijkletsen is fijn
Klinkt best leuk tot nu toe Julus, nu weet je in ieder geval dat het qua aantrekking goed zat (niet zoals je laatste date). Al wat afgesproken?
Hij bracht zelf nog het dating profiel op met de foto, zonder dat ik over begon zei hij dat hij m’n profiel had laten zien en een huisgenoot z’n foto’s had aangepast omdat die beetje gedateerd waren. Had eerlijk gezegd dat het mij wel was opgevallen en vraagtekens bij had, moesten we beide dus wel beetje om lachen.
Ook leuk vooruitzicht Snow! Elke dag even contact vind ik ook normaal, maar gehele dag door zou ik ook niet kunnen. Gewoon even na een werkdag bijkletsen is fijn
Klinkt best leuk tot nu toe Julus, nu weet je in ieder geval dat het qua aantrekking goed zat (niet zoals je laatste date). Al wat afgesproken?
donderdag 2 juli 2020 om 23:51
Ik lees hier een paar keer dat ex dates weer langskomen op een datingsite. Maar waarom dan weer naar rechts swipen? Op een gegeven moment is het klaar toch?
Leuk vivi! Fijn dat het goed voelde. Snap je angst voor het addertje, wie weet valt het mee!
Snow: eerste date met hem? Spannend! En inderdaad elke dag een beetje contact is wel normaal hoor, vind ik ook.
Julus: benieuwd hoe het gaat lopen. Vooral of de diepgang echt vanuit hem zelf komt of dat het punten scoren is haha.
Leuk vivi! Fijn dat het goed voelde. Snap je angst voor het addertje, wie weet valt het mee!
Snow: eerste date met hem? Spannend! En inderdaad elke dag een beetje contact is wel normaal hoor, vind ik ook.
Julus: benieuwd hoe het gaat lopen. Vooral of de diepgang echt vanuit hem zelf komt of dat het punten scoren is haha.

vrijdag 3 juli 2020 om 08:48
@vivi: goeie berichten, en superfijn dat het foto issue besproken is. Geniet ervan!
@julus: kan natuurlijk zijn dat de timing eerder gewoon nog niet ok was. Benieuwd wat het je gaat brengen, zo’n oude soort van vlam.
Hier op een roze wolk; heerlijk gegeten, gelachen en flink staan zoenen in het openbaar
Blij
@julus: kan natuurlijk zijn dat de timing eerder gewoon nog niet ok was. Benieuwd wat het je gaat brengen, zo’n oude soort van vlam.
Hier op een roze wolk; heerlijk gegeten, gelachen en flink staan zoenen in het openbaar
Blij

vrijdag 3 juli 2020 om 09:39
Wat een blije berichten
Vivi, sodeknetter! Dat is wat je zoekt en ik vind het ook positief dat hij zelf over die foto begon. Wat leuk dat hij je foto aan een vriend liet zien. Dit klinkt als een beginnende romance
Noumoe, the day after en jij zweeft vast nog heerlijk na. Ik hoop dat je lang op die roze wolk mag blijven, leuk!
Mazikeen, je hebt een punt. Ik swipete hem rechts omdat wij altijd goed contact hadden. Hij zag mijn foto en kon het niet laten. Het is grappig.

Vivi, sodeknetter! Dat is wat je zoekt en ik vind het ook positief dat hij zelf over die foto begon. Wat leuk dat hij je foto aan een vriend liet zien. Dit klinkt als een beginnende romance

Noumoe, the day after en jij zweeft vast nog heerlijk na. Ik hoop dat je lang op die roze wolk mag blijven, leuk!
Mazikeen, je hebt een punt. Ik swipete hem rechts omdat wij altijd goed contact hadden. Hij zag mijn foto en kon het niet laten. Het is grappig.

vrijdag 3 juli 2020 om 12:16
Ik ga een drankje met hem doen. Alleen bij mij komt die onzekerheid weer om de hoek kijken. Omdat ik hem wel leuk vind tot nu toe. Of hij wel te vertrouwen is etc. Of hij niet liegt. Soms klopt het niet wat ik denk, maar uit ervaringen in het verleden had ik het soms ook juist bij het rechte eind. En soms vind ik het moeilijk om te onderscheiden of het mijn onderbuik gevoel is, of pure onzekerheid. Vind dat wel lastig. Maar ik hou het bij mezelf. Val een ander niet lastig met mijn onzekerheid, totdat ik duidelijkheid heb voor mijzelf.
Eerst eens kijken hoe hij zondag overkomt, en hoe mijn gevoel er dan voor staat.
Eerst eens kijken hoe hij zondag overkomt, en hoe mijn gevoel er dan voor staat.

vrijdag 3 juli 2020 om 15:25
Door een drankje te doen kun je toetsen of jouw gedachte overeenkomt met de werkelijheid. Luisteren naar je gevoel is altijd goed en zegt veel. Als er ongemak is of een gek negatief gevoel dan zou ik daarnaar luisteren. Een date hoort je alleen maar een blij en positief gevoel te geven. Een knagend gevoel is niet positief. Daarnaast heb ik voor mezelf de maatstaf: als ik heel veel ga analyseren zit er iets niet goed ( in mijn gevoel).
Op mijn initiatief heb ik nog wat met de match gechat. Hij kwam niet met een voorstel voor een drankje dus ik heb het gevraagd. Misschien dat volgende week lukt. Het is anders omdat dit niet echt een date wordt. Maar hoort wel hier thuis vind ik
Op mijn initiatief heb ik nog wat met de match gechat. Hij kwam niet met een voorstel voor een drankje dus ik heb het gevraagd. Misschien dat volgende week lukt. Het is anders omdat dit niet echt een date wordt. Maar hoort wel hier thuis vind ik

vrijdag 3 juli 2020 om 16:38
Wat een ontwikkelingen overal! Leuk!
Ik heb gisteren een vrij spontaan drankje met een match gedaan. Klikte echt heel goed, schrokken gewoon van hoe laat het was toen we daar eens naar keken
Enige nadeel is de afstand, woont letterlijk aan de andere kant van het land.
@snow, probeer om hem niet aan te kijken op wat anderen in het verleden gedaan hebben.
@vivi, gaat goed dus, leuk!
Ik heb gisteren een vrij spontaan drankje met een match gedaan. Klikte echt heel goed, schrokken gewoon van hoe laat het was toen we daar eens naar keken

@snow, probeer om hem niet aan te kijken op wat anderen in het verleden gedaan hebben.
@vivi, gaat goed dus, leuk!
vrijdag 3 juli 2020 om 16:43
Ha allemaal,
Ik kreeg de tip om bumble eens uit te proberen dus dat ga ik van 't weekend eens op mijn telefoon zetten.
via tinder nog wel wat lopen; dinsdag ga ik wat drinken, dat zou een tweede date zijn (na ruim een maand..). en verder ben ik goed bevriend geraakt met een leuke man. Ik ga daar echt niks voor voelen, maar we kunnen leuk kletsen. We voelen allebei hetzelfde wat dat betreft, namelijk niet zo veel behalve dat het wel gezellig is:) Van t weekend gaan we een stukje wandelen.
Verder een erg saai dateleven momenteel.
Ik kreeg de tip om bumble eens uit te proberen dus dat ga ik van 't weekend eens op mijn telefoon zetten.
via tinder nog wel wat lopen; dinsdag ga ik wat drinken, dat zou een tweede date zijn (na ruim een maand..). en verder ben ik goed bevriend geraakt met een leuke man. Ik ga daar echt niks voor voelen, maar we kunnen leuk kletsen. We voelen allebei hetzelfde wat dat betreft, namelijk niet zo veel behalve dat het wel gezellig is:) Van t weekend gaan we een stukje wandelen.
Verder een erg saai dateleven momenteel.
vrijdag 3 juli 2020 om 16:44
Wat leuk dat het zo gezellig was! Als het echt goed klikt dan overkom je die afstand ook wel denk ikSabbieehhhh schreef: ↑03-07-2020 16:38Wat een ontwikkelingen overal! Leuk!
Ik heb gisteren een vrij spontaan drankje met een match gedaan. Klikte echt heel goed, schrokken gewoon van hoe laat het was toen we daar eens naar keken![]()

vrijdag 3 juli 2020 om 21:51
@Vivi: Leuk dat het zo'n geslaagde date was! Hoe het nu bij jou gaat, klinkt wel alsof het altijd zo moet gaan eigenlijk. Wel lief dat hij die foto nog even toelicht, dat laat (vind ik) wel zien dat hij wel echt iets serieus met je wil.
@Noumoe: Fijn hoor op zo'n roze wolk zitten! Hopelijk kan je er nog een hele tijd blijven zitten.
@Attra: Helemaal overheen gelezen, maar wel fijn dat "het" gesprek goed ging. Vooral dat hij toegeeft dat hij het ook niet bewust doet, lijkt me wel prettig om te weten. Wel positief allemaal!
@Snow: Ja lastig om te bepalen of het je onzekerheid is of dat het signalen zijn. Dat vind ik zelf wel. Want soms kan je het ook gewoon goed aanvoelen, maar het kan ook gewoon je angst zijn die spreekt. Hopelijk krijg je er wat meer vertrouwen in na een drankje met hem.
@Viamia: Hoe bevalt bumble jou? Ik heb het sinds gisteravond op mijn telefoon.
@Noumoe: Fijn hoor op zo'n roze wolk zitten! Hopelijk kan je er nog een hele tijd blijven zitten.
@Attra: Helemaal overheen gelezen, maar wel fijn dat "het" gesprek goed ging. Vooral dat hij toegeeft dat hij het ook niet bewust doet, lijkt me wel prettig om te weten. Wel positief allemaal!
@Snow: Ja lastig om te bepalen of het je onzekerheid is of dat het signalen zijn. Dat vind ik zelf wel. Want soms kan je het ook gewoon goed aanvoelen, maar het kan ook gewoon je angst zijn die spreekt. Hopelijk krijg je er wat meer vertrouwen in na een drankje met hem.
@Viamia: Hoe bevalt bumble jou? Ik heb het sinds gisteravond op mijn telefoon.

vrijdag 3 juli 2020 om 23:56
Ik lees al een tijdje mee. Man, begin 30, nu een jaar single en veel gedate.
Mijn date perikelen zal ik later delen, maar ik wilde graag een ander perspectief geven op appen.
Geregeld krijg ik te horen dat ik te laat/traag/weinig terugapp en daar loopt ook af en toe een potentieel leuk contact op stuk. Allicht zijn vrouwen wat socialere wezens, maar tijdens een drukke werkweek ben ik blij wanneer ik een uur of negen 's avonds apps kan beantwoorden. En dat hoor ik vaker terug van (single) vrienden...
Mijn date perikelen zal ik later delen, maar ik wilde graag een ander perspectief geven op appen.
Geregeld krijg ik te horen dat ik te laat/traag/weinig terugapp en daar loopt ook af en toe een potentieel leuk contact op stuk. Allicht zijn vrouwen wat socialere wezens, maar tijdens een drukke werkweek ben ik blij wanneer ik een uur of negen 's avonds apps kan beantwoorden. En dat hoor ik vaker terug van (single) vrienden...

zaterdag 4 juli 2020 om 08:43
zaterdag 4 juli 2020 om 13:39
Als ik weet dat iemand een drukke job heeft en/of zijn telefoon niet steeds bij de hand heeft vind ik het heel normaal dat er pas uren later of ‘s avonds een reactie komt.
Als ik weet dat iemand daar tijd genoeg voor heeft maar gewoon de moeite niet doet om te reageren vind ik dat een afknapper.
Dat is zoiets als verwachten dat iemand reageert wanneer je afgesproken hebt met vrienden. Ik lees hier vaak dingen zoals ‘hij had met vrienden afgesproken en heeft de hele avond niet gereageerd, nam zelfs zijn telefoon niet op, ik kreeg pas ‘s ochtends een bericht’. Dat zou ik een erge afknapper vinden, als iemand van mij verwacht dat ik dan ga appen, laat staan bellen.
Hier is het wel zo dat vriend steeds uit zichzelf dan een foto of bericht stuurt, wanneer hij met iemand heeft afgesproken. Dan reageer ik wel maar zou hem nooit uit mezelf storen.
Als ik weet dat iemand daar tijd genoeg voor heeft maar gewoon de moeite niet doet om te reageren vind ik dat een afknapper.
Dat is zoiets als verwachten dat iemand reageert wanneer je afgesproken hebt met vrienden. Ik lees hier vaak dingen zoals ‘hij had met vrienden afgesproken en heeft de hele avond niet gereageerd, nam zelfs zijn telefoon niet op, ik kreeg pas ‘s ochtends een bericht’. Dat zou ik een erge afknapper vinden, als iemand van mij verwacht dat ik dan ga appen, laat staan bellen.
Hier is het wel zo dat vriend steeds uit zichzelf dan een foto of bericht stuurt, wanneer hij met iemand heeft afgesproken. Dan reageer ik wel maar zou hem nooit uit mezelf storen.

zaterdag 4 juli 2020 om 15:18