Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
Hai Xan gezellig dat je er weer bent. En ik had het ergens anders al geschreven je IP opmerking bevestig ik. PODE geloof ik zo ook wel hoor. Was grapje hahaha.

Maar goed dat is offtropic.

Toch vind ik het heel erg leuk dat er mensen hier op het forum zijn die elkaar via Viva hebben leren kennen.
Als je het maar gezellig hebt samen dan doet de reden er toch niet toe
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 augustus 2008 @ 22:07:

[...]

*probeert nu ook weer ontRopic te blijven*

Ik vind koken ook niet typisch een vrouwen- danwel mannending. Ik vraag me dus wel af of mannen het leuk vinden dat een vrouw kan koken vanwege:

- het koken

- het verzorgende idee (vrouw zorgt voor man, kookt voor hem)

Verder vind ik het normaal om de zaken te verdelen. Ik heb een hekel aan stofzuigen, dus vriend stofzuigt. Vriend heeft een hekel aan de was, dus ik doe de was. Verder doen we alles zoals het uitkomt... vind ik zelf normaal...

Ik weet het eigenlijk niet. Ik kook niet bepaald slecht (zegt men, mensen eten hier altijd erg graag en gaan liever met wat bakjes voor in de vriezer naar huis dan zonder) en ik vind het leuk om te doen. Voor mij is koken ontspannend maar ten tijde van huwelijk vond ik het ook leuk als het verzorgende en eerder genoemde peoplepleasing part.

Ik zal bijv. niet op een 1e date voor iemand koken, maar als er een eetdate is doe ik dat net zo lief thuis als bijv. uit eten gaan.

Aan de andere kant verwacht dat pleaserige niet terug (ok, beetje attent natuurlijk wel) en geloof dat ik me daar wellicht wel eens kriebelig over zou kunnen gaan voelen. Haha, weet ik niet zeker, ex was niet pleaserig.

Maar weer ff ontRopic want ik word wat vaag geloof ik. Ik denk dat daar voor mij wel een crux zit qua daten (en ook voor gewone visite, dat dan weer wel) qua lekkere hapjes/drankjes en ik voorkomend geval lekker ontbijtje.

Ik denk als ik verder terugkijk naar bijv. mn eerste baan (toen secretaresse van een zeer verstrooid iemand), ik vond het leuk een klus gedaan/opgepakt te hebben voor hij er om vroeg. Zo gold dat ook wel in mn relatie terwijl ik toch niet bepaald het volgzame/slaafse type ben (valt te checken op het Perfect Day topic ).

Om het plezieren van iemand (of helpen) in de hand te houden, houd ik denk ik sowieso graag alle touwtjes zelf in handen... Btw ik 'geef' niet om te ontvangen want zo zit het leven niet in elkaar.

Is het nog een beetje te volgen..... of spreek ik nu wartaal ??
*gniffelt nog steeds om het 'offtRopic' *

Jaaaa leuk he
Peas on earth!
*2 schootjes en 2 laptopjes, of 2 schootjes en 1 schuivend laptopje??* *is gelukkig verder totaaaal niet nieuwsgierig hoor!*

@ Dushi; zoals jij het schrijft in jouw post van 22.20 mbt (S)V+, dat lijkt mij op termijn (vanaf 2009 of zo, ja klinkt gek maar is zo) ook wel iets.

Mag ik vragen of die niet-exclusiviteit zich ook nu voordoet? Simpeler gezegd, hebben jullie ook (de ruimte) voor bijv. ONS buiten elkaar om? (hoef je niet op te antwoorden hoor).
quote:thee schreef op 05 augustus 2008 @ 22:26:

[...]

Is het nog een beetje te volgen..... of spreek ik nu wartaal ??Jawel... maar wat is nu je punt?
Haha :

- Prinses op de bank met eigen laptop op schoot

- Xan aan tafel met eigen laptop

Heerlijk, deze relatie: we hoeven eigenlijk helemaal niet met elkaar te praten, kunnen gewoon via het forum communiceren
Peas on earth!
Even Thee's post lezen.
Peas on earth!
Maar Thee, jij 'pleast' dus graag. Mis je het pleasen van een ander ook als je geen relatie hebt? Of please je dan anderen (vrienden, ouders)?
Peas on earth!
In dat opzicht zou een pliespartner soms wel ff leuk zijn idd PODE. Maar ach, daar hebben anderen weer profijt van.

IR: mijn exacte punt, geen idee *grin* misschien het deel dat ik teveel alle touwtjes zelf in handen wil houden en na zoveel jaar single geen zin heb in/niet geschikt ben voor relatie(compromis) en dus wederom kan concluderen HS te zijn!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 augustus 2008 @ 21:11:

[afbeelding]Vierkante paprika's? O jee, nu heb ik weer een vrije associatie met een Nederlandse TV-serie: De staaftomaat. Zou hetzelfde smaken als een tomaat, maar het heeft de vorm van een staaf.
World of Warcraft: Legion
*grin* soms is een PINO een leuk pliesobject maar dan wil ik wel teruggepliest worden hoor
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 augustus 2008 @ 21:20:

[...]

*hoopt dat Geleerd begrip heeft voor een laatste plaatje*

[afbeelding]Anders ik wel! Mjam, het water loopt me in de mond van die bonbons!
Ja hoor, dat mag je vragen Thee.

Zowel hij als ik mogen en daten gewoon andere mensen. En als je sex hebt prima. Doe vooral want we hebben geen relatie. Enige eis is dan dat je het veilig doet. Zowel met elkaar als met andere mensen. Maar dat lijkt me logisch.

We zijn gewoon gestart als vrienden en op den duur ook in bed beland. Maar we willen beiden geen relatie. Met elkaar niet maar sowieso niet. Maar zeg nooit nooit. Wij hebben dus juist omdat we zulke goede vrienden zijn gekozen voor de V+ versie. We delen dingen en soms het bed als het uitkomt maar als ik dagen of weken niets van hem hoor (of hij niet van mij is dat ook niet erg) En het gebeurd ook wel dat we elkaar zien en niet in bed eindigen. Gewoon omdat we die behoefte dan even niet hebben.

We hebben geen relatie. Het is dus iets anders dan LATten. Dan heb je wel duidelijk een relatie, ga je ook exclusief alleen met de ander naar bed en verders niemand. En spreek je ook naar elkaar uit dat je elkaars partner bent. Alleen woon je niet samen.

En er zal ooit een einde komen aan het bed gebeuren. Want of ik of hij gaat een keer weer een relatie aan. En dan is het not done wat mij betreft om nog het bed te delen. Ik ben als ik een relatie heb monogaam. Nu ik single ben hoeft dat natuurlijk niet. Omgekeerd geldt dat ook zo.

Als je nog meer vragen hebt roep maar.
Hans, de staaftomaat? Is dat een vibrator die je kunt herbergen in je keukenkastje als staafmixer???
*kijkt ondertussen ff met een oog naar ATWT en refresht tussendoor hier*
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 augustus 2008 @ 22:34:

Haha :

Heerlijk, deze relatie: we hoeven eigenlijk helemaal niet met elkaar te praten, kunnen gewoon via het forum communiceren Kijk mensen.....de sleur zit er al flink in Dát gaan we na de vakantie drastisch veranderen nog meer sex hebben...
quote:thee schreef op 05 augustus 2008 @ 22:42:

In dat opzicht zou een pliespartner soms wel ff leuk zijn idd PODE. Maar ach, daar hebben anderen weer profijt van.

IR: mijn exacte punt, geen idee *grin* misschien het deel dat ik teveel alle touwtjes zelf in handen wil houden en na zoveel jaar single geen zin heb in/niet geschikt ben voor relatie(compromis) en dus wederom kan concluderen HS te zijn!

Veel mensen die langer single zijn, zeggen ook steeds minder behoefte te hebben om bijvoorbeeld weer samen te leven. Hoe langer je je eigen leven bepaalt, je eigen regels kunt stellen etc, hoe minder je je nog wilt aanpassen.

Geleerd stelde ergens dat dit een Freudiaanse toestand is, dat zo'n Single zichzelf dat 'HappySingle'-gevoel aanpraat om maar niet de Leegte van het SingleZijn te voelen.

Zou dat waar zijn?

*vrij vertaald naar Geleerd*
Peas on earth!
Voor mij zit er dus wel een duidelijk verschil tussen een ONS, een V+ en een SVtje.

Een ONS is eenmalige sex. Een SVtje die bel je enkel als je zin hebt in sex en daarna ga je weer uit elkaar tot de volgende booty call zeg maar. Een V+ die zie je gewoon omdat je bevriend bent en daarmee kun je dingen ondernemen als je dat wilt. En deel je het bed zonder dat er sprake is van een relatie. Je bent vrij te gaan en staan waar je wilt en met wie.

Al deze vormen zijn wat mij betreft tijdelijk. Donkey noemt zijn V+, TPGtje of PTVtje. Maar het is wat mij betreft hetzelfde alleen een andere etiketje.
quote:Xander68 schreef op 05 augustus 2008 @ 22:48:

[...]

Kijk mensen.....de sleur zit er al flink in Dát gaan we na de vakantie drastisch veranderen nog meer sex hebben...Nóg meer...?
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 augustus 2008 @ 22:34:

Haha :

Heerlijk, deze relatie: we hoeven eigenlijk helemaal niet met elkaar te praten, kunnen gewoon via het forum communiceren Net dat stel van de reclame die elkaar opbellen terwijl ze in een huis zitten zelfs in een ruimte zijn. Hahaha.
quote:hans66 schreef op 05 augustus 2008 @ 22:45:

[...]

Anders ik wel! Mjam, het water loopt me in de mond van die bonbons!Speciaal voor Hans:

Peas on earth!
Staaftomaat? Ken alleen trostomaatjes, cherrytomaatjes en kastomaten.
quote:Hans, de staaftomaat? Is dat een vibrator die je kunt herbergen in je keukenkastje als staafmixer???Geen flauw idee. Daar is die staaftomaat of tomaatstaaf te dik voor. Het lukt me niet om een plaatje van die vreemde genetisch manipuleerde vrucht te vinden. Toen ik de serie zag, dacht ik dat ze dat uit sarcasme hebben gemaakt: een onzinvrucht.
quote:Dushi74 schreef op 05 augustus 2008 @ 22:51:

[...]

Net dat stel van de reclame die elkaar opbellen terwijl ze in een huis zitten zelfs in een ruimte zijn. Hahaha.

*Jaaaaa... dát is een goed idee... dank voor deze Fantastische Tip*

Ik ga naar bed.... hoop dat dit morgen nog bij te lezen valt
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven