Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!
maandag 4 augustus 2008 om 09:36
Beste mensen,
*edit*
In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.
Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......
- Hoe graag wil je een partner?
- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?
- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?
- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?
- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?
- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?
- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?
- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')
- Wat zoek je in een partner?
- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).
- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?
-.....
-......
-....
Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:
- geslacht
-leeftijd
-regio/woonplaats
- hoeveel serieuze relaties al gehad
- hoe lang nu single
- wat zoek je in een partner?
- in hoeverre ben je actief met dating e.d.
- etc....
*edit*
In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.
Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......
- Hoe graag wil je een partner?
- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?
- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?
- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?
- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?
- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?
- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?
- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')
- Wat zoek je in een partner?
- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).
- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?
-.....
-......
-....
Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:
- geslacht
-leeftijd
-regio/woonplaats
- hoeveel serieuze relaties al gehad
- hoe lang nu single
- wat zoek je in een partner?
- in hoeverre ben je actief met dating e.d.
- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
maandag 25 augustus 2008 om 10:53
@SD: Nou, wat tegenviel is dat we beiden de suggestie hadden gecreeerd dat we al close waren....En dan op zo'n eerste date dan kun je niet meer doen alsof en is het voor beide partijen heel duidelijk dat je gewoon nog op niveau 0 bent.
Dat had wel iets genants.... maar ik sluit niet uit dat het alsnog wel iets kan worden.....
Dat had wel iets genants.... maar ik sluit niet uit dat het alsnog wel iets kan worden.....

maandag 25 augustus 2008 om 11:05
Mmmm....de intimiteit van de gesprekken was vrij hoog in de emails. Echt persoonlijke informatie af en toe.....
En dan voelt het toch raar om daar face to face mee door te gaan. Maar als je dat niet doet, dan voelt het ook raar omdat je weet dat je een dag eerder nog veel vertrouwelijker met elkaar deed.
En dan voelt het toch raar om daar face to face mee door te gaan. Maar als je dat niet doet, dan voelt het ook raar omdat je weet dat je een dag eerder nog veel vertrouwelijker met elkaar deed.
maandag 25 augustus 2008 om 11:09
Denk dat dat wel de grootste les die ik heb geleerd tijdens het internet daten.
Niet te "klef"gaan worden
Hou het luchtig en wacht niet te lang met afspreken....
Hoe intiem kan je worden tijdens emaill verkeer dan Geleerd?
DAT zou ik nou niet durven Ivy, heel gek misschien maar ik wil toch graag iemands stem horen....
Niet te "klef"gaan worden
Hou het luchtig en wacht niet te lang met afspreken....
Hoe intiem kan je worden tijdens emaill verkeer dan Geleerd?
DAT zou ik nou niet durven Ivy, heel gek misschien maar ik wil toch graag iemands stem horen....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 25 augustus 2008 om 11:15
@Summer: ik kan heel intiem worden.... ik heb wel een beetje een filosofische inslag ,en ik ben ook heel geinteresserd in liefde, relaties en seks, dus dan heb je andere gesprekken dan over tv-programmas of vakantiebestemmingen.
Verder zou ik het juist niet durven om wel te bellen...! nou ja, "durven".... ik zou het niet prettig vinden.
Verder zou ik het juist niet durven om wel te bellen...! nou ja, "durven".... ik zou het niet prettig vinden.

maandag 25 augustus 2008 om 11:18
Ik ga niet daten zonder te bellen thats for sure een gesprek van vijf minuten maakt gewoon veel duidelijk. Net zoals daten zonder foto...
Mijn allereerste internetdate, we kenden elkaar al langer over internet, ze had verteld dat ze nog maagd was en geen vriendje had en ze was 28 (ik was 23 ofzo) dus ik denken mmmm wil dat iets zeggen? maar goed je moet niemand zomaar veroordelen toch? dus wij afspreken zonder foto gezien te hebben, ik kijk rond op centraal station en denk, nee die is t niet helaas. nee die is t ook niet. Toen zag ik op 200 meter afstand een vrouw lopen en ik dacht god als u bestaat......maar hij bestond niet en ze was t wel...
Mijn allereerste internetdate, we kenden elkaar al langer over internet, ze had verteld dat ze nog maagd was en geen vriendje had en ze was 28 (ik was 23 ofzo) dus ik denken mmmm wil dat iets zeggen? maar goed je moet niemand zomaar veroordelen toch? dus wij afspreken zonder foto gezien te hebben, ik kijk rond op centraal station en denk, nee die is t niet helaas. nee die is t ook niet. Toen zag ik op 200 meter afstand een vrouw lopen en ik dacht god als u bestaat......maar hij bestond niet en ze was t wel...
maandag 25 augustus 2008 om 11:26
Geleerd, ik ben ookm geinteresseerd in liefde sex en relaties maar daar ga ik niet al te diep op in tijdens een mailwisseling...
Dat zijn dingen van later zorg toch?
En wat voor beeld je ook krijgt met mailen/bellen enz, het klopt 9 van der 10 x toch niet met het in je hoofd geceeerde beeld.
Daarom zal ik nooit al te diep gaan tijdens dat soort mails of telefoontjes....
Wat is er dan niet prettig aan bellen?
(noui moet ik zeggen,ben een echte vrouw dus zo ongeveer vergroeid met mijn telefoon)
Dat zijn dingen van later zorg toch?
En wat voor beeld je ook krijgt met mailen/bellen enz, het klopt 9 van der 10 x toch niet met het in je hoofd geceeerde beeld.
Daarom zal ik nooit al te diep gaan tijdens dat soort mails of telefoontjes....
Wat is er dan niet prettig aan bellen?
(noui moet ik zeggen,ben een echte vrouw dus zo ongeveer vergroeid met mijn telefoon)
maandag 25 augustus 2008 om 11:44
maandag 25 augustus 2008 om 11:49
Kijk Geleerd, een ieder weet met welk doel de ander op een dating site staat.
Maar daar hoeft natuurlijk niet direct ook de nadruk op te liggen.
Als je in de kroeg een leuke dame tegenkomt begin je toch ook niet na 10 minuten al over relaties,sex en liefde?
(tenminste ikke niet)
Denk dat je het daar een beetje mee moet vergelijken.
Maar daar hoeft natuurlijk niet direct ook de nadruk op te liggen.
Als je in de kroeg een leuke dame tegenkomt begin je toch ook niet na 10 minuten al over relaties,sex en liefde?
(tenminste ikke niet)
Denk dat je het daar een beetje mee moet vergelijken.

maandag 25 augustus 2008 om 13:08
Hey wat leuk! Gefeliciteerd! Jullie zijn vast een plaatje samen, zeker met die fantastische klederdracht!! mag ik getuige zijn?
Geleerd, misschien wel weer simpel gedacht; maar als er niet meteen een klik is, dan is er toch gewoon geen klik? Denk dat het dan ook niets wordt. Bellen van te voren lijkt me indd zinvoller, mooi schrijven is zo gemakkelijk...
Geleerd, misschien wel weer simpel gedacht; maar als er niet meteen een klik is, dan is er toch gewoon geen klik? Denk dat het dan ook niets wordt. Bellen van te voren lijkt me indd zinvoller, mooi schrijven is zo gemakkelijk...

maandag 25 augustus 2008 om 13:15
en dan zing ik dit voor mijn wijffie
If I say I don't need anyone
I can say these things to you
'Cause
I can turn on any one
Just like I turned on you
I've got a tongue like a razor
A sweet switchblade knife
And I can do you favors
But then you'll do whatever I like
Chorus:
Here I am
And you're a Rocket Queen
I might be a little young
But honey I ain't naive
Here I am
And you're a Rocket Queen oh yeah
I might be too much
But honey you're a bit obscene
I've seen everything imaginable
Pass before these eyes
I've had everything that's tangible
Honey you'd be surprised
I'm a sexual innuendo
In this burned out paradise
If you turn me on to anything
You better turn me on tonight
Chorus
I see you standing
Standing on your own
It's such a lonely place for you
For you to be
If you need a shoulder
Or if you need a friend
I'll bee here standing
Until the bitter end
No one needs the sorrow
No one needs the pain
I hate to see you
Walking out there
Out in the rain
So don't chastise me
Or think I, I mean you harm
Of those that take you
Leave you strung out
Much too far
Baby-yeah
Don't ever leave me
Say you'll always be there
All I ever wanted
Was for you
To know that I care
If I say I don't need anyone
I can say these things to you
'Cause
I can turn on any one
Just like I turned on you
I've got a tongue like a razor
A sweet switchblade knife
And I can do you favors
But then you'll do whatever I like
Chorus:
Here I am
And you're a Rocket Queen
I might be a little young
But honey I ain't naive
Here I am
And you're a Rocket Queen oh yeah
I might be too much
But honey you're a bit obscene
I've seen everything imaginable
Pass before these eyes
I've had everything that's tangible
Honey you'd be surprised
I'm a sexual innuendo
In this burned out paradise
If you turn me on to anything
You better turn me on tonight
Chorus
I see you standing
Standing on your own
It's such a lonely place for you
For you to be
If you need a shoulder
Or if you need a friend
I'll bee here standing
Until the bitter end
No one needs the sorrow
No one needs the pain
I hate to see you
Walking out there
Out in the rain
So don't chastise me
Or think I, I mean you harm
Of those that take you
Leave you strung out
Much too far
Baby-yeah
Don't ever leave me
Say you'll always be there
All I ever wanted
Was for you
To know that I care
maandag 25 augustus 2008 om 14:03
Juliee, kunnen we daar geen oplossing voor verzinnen?
Een beetje zoals we ook de broertjes verdelen?
Ik zit te denken....zal ik een hoedje of een sluier doen?
Bad, wanneer is de grote dag eigenlijk?
EN, wil nog wel een vrijgezellen feestje
EN zorg jij zelf voor het entertainment of doen we een gezellig bandje?
Wat doen we met de bruidstaart
En wie nodigen we allemaal uit?
Juliee zeker, das bijna familie
Een beetje zoals we ook de broertjes verdelen?
Ik zit te denken....zal ik een hoedje of een sluier doen?
Bad, wanneer is de grote dag eigenlijk?
EN, wil nog wel een vrijgezellen feestje
EN zorg jij zelf voor het entertainment of doen we een gezellig bandje?
Wat doen we met de bruidstaart
En wie nodigen we allemaal uit?
Juliee zeker, das bijna familie