Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine

24-07-2025 10:24 817 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen,
(ont)matchen, kletsen en sjansen
Dat in ons happy single bestaan
nieuwe liefdes mogen ontstaan

Welkom en klets gezellig mee :cheer2:
Volgens mij is het sowieso als vrouw niet zo handig om het bed in te duiken met een man waarmee je een relatie wilt, zonder dat die man duidelijk heeft laten zien en horen romantische gevoelens te hebben en te willen committeren. Een man krijgt geen romantische gevoelens van seks, een vrouw wel. Dat is biologie. Als je op zoek bent naar een fwb is het prima, maar niet als je een relatie wilt.
Attraverso schreef:
02-08-2025 11:29
Je moet ze gewoon weten te strikken.. 😅
Haha, ja maar dat lijkt me ook wel een kwestie van timing. Juiste man op juiste moment. Juiste mindset bij allebei. En dan jezelf laten strikken :mrgreen:
Happening schreef:
02-08-2025 13:19
Haha, ja maar dat lijkt me ook wel een kwestie van timing. Juiste man op juiste moment. Juiste mindset bij allebei. En dan jezelf laten strikken :mrgreen:
Hier gaat het de laatste tijd vooral zo dat ik niet wil gestrikt worden door diegenen die mij willen strikken 🙄
Nouja.... Intussen leuke plannen maken met vriendinnen...
Happening schreef:
02-08-2025 13:17
Volgens mij is het sowieso als vrouw niet zo handig om het bed in te duiken met een man waarmee je een relatie wilt, zonder dat die man duidelijk heeft laten zien en horen romantische gevoelens te hebben en te willen committeren. Een man krijgt geen romantische gevoelens van seks, een vrouw wel. Dat is biologie. Als je op zoek bent naar een fwb is het prima, maar niet als je een relatie wilt.
dit vind ik een beetje flauw. Door door te daten geeft een man toch ook aan dat hij wil onderzoeken of er een relatie in zit. De klap met de nee kan ook gewoon komen na 9 dates.
Attraverso schreef:
02-08-2025 11:21
Ja ik ben een beetje teleurgesteld maar niet in hem. Hoe hij het heeft aangepakt siert hem wel, toont dat ik juist had ingeschat dat hij een leuke kerel is.
Hij had graag dat er gevoelens zouden komen en heeft het daarom enkele kansen gegeven en ik apprecieer dat hij lichamelijk afstand heeft gehouden.
Ik doe het net op dezelfde manier, kan hem niets kwalijk nemen. We hebben het er gisteren nog even over gehad op de app.
Ja, ik snap het. In ieder geval is wel bewezen dat ze bestaan: leuke, integere, single mannen boven de 50 :-).
MissUnderstood schreef:
02-08-2025 14:40
Ja, ik snap het. In ieder geval is wel bewezen dat ze bestaan: leuke, integere, single mannen boven de 50 :-).
Die bestaan zeker😉🥰
Attraverso schreef:
02-08-2025 10:46
Johanna, berichtje gestuurd?
Ik had quasi tegelijkertijd 2 uitnodigingen om te daten, toen motorman gekozen boven 5/7 man, enkele dates gehad, op niets uitgelopen, nu weer een berichtje gestuurd naar 5/7 man en weer aan de praat. Gewoon gevraagd of alles goed was...

Idd_ die date gehad?
Ja, maar 5/7 is natuurlijk nog redelijk recent. Bij mij was het laatste contact dik 4 maanden geleden.
Maar goed, berichtje gestuurd. Aardig bericht terug gehad dat hij inmiddels iemand ontmoet heeft.
Ik zal dus terug naar de apps moeten.
Blij dat ik dit topic nu heb, want ik word er wel moedeloos van. Hoewel de stemming hier op dit moment ook wat minder is.
Ik hoop op een leuke date van Idd 😀
Oh, en Peertjes heeft mss nog wat leuks in de pijplijn als ze haar werkman wat vakantiefoto' s stuurt.
Lisa2022 schreef:
01-08-2025 22:22
Wat ik wel weet, is dat mocht ik mij weer op dating apps wagen dat ik dan toch ook echt wat meer op uiterlijk ga oriënteren. Naast hun verhaal natuurlijk. Heb nu een paar x gehad dat ik twijfelde of ik hun uiterlijk leuk vond maar dan toch ging chatten en uiteindelijk daten omdat de man in kwestie leuk over kwam. Maar ik merk dat ik iemand toch echt aantrekkelijk moet vinden om er verder mee te kunnen ( op lichamelijk vlak).
Herkenbaar. Als ik iemand niet wil bespringen, als het ware, sla ik op slot. En dat gevoel hoeft niet meteen op de eerste date aanwezig te zijn, maar er moet dan wel al "iets" zijn.

Gisteren date gehad en het was weer gezellig. We zijn bij hem thuis geweest en hebben wat gepraat en tv gekeken. We waren allebei bij nader inzien nogal moe dus er is verder nog geen vuurwerk van de grond gekomen. ;-D Twijfels blijven nog steeds, ik vind hem wel aantrekkelijk maar de chemie ontbreekt misschien toch een beetje. Aan de andere kant, het was wel weer fijn samen. Ik vind het lastig.
RedRoseThorn schreef:
02-08-2025 14:02
dit vind ik een beetje flauw. Door door te daten geeft een man toch ook aan dat hij wil onderzoeken of er een relatie in zit. De klap met de nee kan ook gewoon komen na 9 dates.
Daten is toch niet hetzelfde als seks hebben? Ik denk dat je het jezelf als vrouw onnodig moeilijk maakt, omdat jij je door seks (biologisch) gaat hechten en een man niet. Je hebt dan eenzijdig commitment. Dat zorgt voor onnodig liefdesverdriet. Daar kan die man niks aan doen en de vrouw ook niet, dat is een hormonaal verhaal.
Happening schreef:
02-08-2025 16:08
Daten is toch niet hetzelfde als seks hebben? Ik denk dat je het jezelf als vrouw onnodig moeilijk maakt, omdat jij je door seks (biologisch) gaat hechten en een man niet. Je hebt dan eenzijdig commitment. Dat zorgt voor onnodig liefdesverdriet. Daar kan die man niks aan doen en de vrouw ook niet, dat is een hormonaal verhaal.
Ik impliceer nergens dat seks=daten. Voor mij is een deel van het elkaar leren kennen wel ook fysieke intimiteit. Kortweg zeggen dat het als vrouw verstandiger is om niet snel met een man het bed in te duiken vind ik dus iets te kort door de bocht. Daten heeft nou eenmaal als risico dat harten gebroken worden, dat is nou eenmaal zo als je iemand binnenlaat.
Wat ik me afvraag he: hebben mensen seks met hun date om te onderzoeken of het lichamelijk klikt, doen ze het vanuit een wederzijdse emotionele en lichamelijke aantrekkingskracht, of vanuit lust?

Ik begrijp het niet: als je seks met iemand hebt geef je jezelf volledig bloot, iemand maakt jou mee op een manier waarop anderen je niet meemaken.
Dit vind ik zo waanzinnig intiem....en ik snap dus niet dat iemand zich zo blootgeeft, puur om bijvoorbeeld te onderzoeken of het lichamelijk klikt.

Ik kán letterlijk geen seks hebben met een vreemde. Ik zou niet willen dat ie mijn zweet en sappen en weet ik veel wat ruikt, ik wil geen gewrot in heel intieme plekken, ik wil niet dat ie rare geluiden van mij hoort en ik hoef dat ook allemaal niet van hem.

Begrijp me niet verkeerd: dit is hoe ik het beleef, ik veroordeel helemaal niemand! Mijn belevingswereld is zo ontzettend anders: ik heb weleens seks gehad met een date, maar achteraf vond ik het volslagen idioot en ik schaamde me rot. En ik vond er ook niks aan.

Hoe doen mensen dit, hoe gaan anderen ermee om? Ik ben al decennialang single en het lijkt me erg leuk om een vriend te hebben om gezellige dingen mee te doen, iemand met wie ik vertrouwd kan raken.
Maar hoe vind ik zo iemand?
Ik heb lang geleden een date ook al mijn fwb gemaakt waarna bleek dat hij hier enkel in meeging in de hoop dat ik daarna een relatie met hem wou. Wat niet gebeurde.
Voor mezelf heb ik besloten enkel nog seks te willen in een relatie waardoor het voor mij belangrijk is een hele tijd niet thuis af te spreken en enkel over te gaan tot intimiteit wanneer duidelijk uitgesproken is dat we er beiden serieus in staan.
Johanna72 schreef:
02-08-2025 15:34
Maar goed, berichtje gestuurd. Aardig bericht terug gehad dat hij inmiddels iemand ontmoet heeft.
Ik zal dus terug naar de apps moeten.
Wat goed dat je het toch hebt verstuurd, jammer dat hij niet meer beschikbaar is.
Ik kan ook geen seks hebben zonder dat ik weet dat de ander ook diepe gevoelens heeft voor mij en ook een relatie wil met mij. Veel te intiem en ik weet dat ik het als iets bijzonders en exclusiefs zie. Dat wil niet zeggen dat ik eerst vaste verkering wil of zo, maar ik heb dit wel besproken met de man waarmee ik nu ben, voordat het zover kwam. Hoeveel zin ik er ook in had. Het was voor mij echt een bewuste keuze na zes dates om ervoor te gaan, die ik maakte toen ik niet bij hem was. Dus niet in the heat of the moment.

Natuurlijk is er geen garantie dat we altijd samen blijven. Maar ik weet wel dat hij zich echt heeft opengesteld voor mij, emotioneel en lichamelijk, en dat hij hoopt dat we altijd samen blijven. Daarom voelt het voor mij goed en zal ik er ook geen spijt van krijgen als het toch misloopt.
RedRoseThorn schreef:
02-08-2025 16:38
Ik impliceer nergens dat seks=daten. Voor mij is een deel van het elkaar leren kennen wel ook fysieke intimiteit. Kortweg zeggen dat het als vrouw verstandiger is om niet snel met een man het bed in te duiken vind ik dus iets te kort door de bocht. Daten heeft nou eenmaal als risico dat harten gebroken worden, dat is nou eenmaal zo als je iemand binnenlaat.
Ja, eens. En ik vind het ook enorm kort door de bocht dat je 'als vrouw' geen seks met een man kunt hebben en dan niet verwachten dat je niet verliefd wordt en dat die man daar dan niets aan kan doen 😆

Ik heb genoeg gedate met leuke mannen. De eerste (vele) jaren na mijn huwelijk vond ik het daten, seksen, plezier hebben met een leuke man, zónder verplichtingen en gevoelens juist enorm prettig.
@Johanna, ik ben inmiddels op mijn vakantieadres. Hij is al ruim een week weg, maar geen appje.
Ik ga het zeker wel doen, wordt vervolgd 😉

@Idd_ wat jammer dat je die chemie (nog?)niet voelt, ondanks dat je hem wel aantrekkelijk vindt. Ik herken dat wel. En snap ook dat je het toch nog even aan wil zien, ook omdat het steeds gezellig is. De keerzijde is wel dat het dan steeds moeilijker wordt om te stoppen ermee. En de kans bestaat dat hij wel die gevoelens ontwikkeld. Het wordt dan steeds lastiger er een eind aan te breien en zachte heelmeesters....
Ook eens hoor Peertjes. Ik denk ook dat dat niet per definitief zo is dat je je dan hecht. En dan nog, je weet van jezelf toch of dat voor jou zo is of niet. En dan heb je daar mee om te gaan en kun je een keuze maken dat niet te doen.

Vrouwen en seks wordt altijd zooooooveeeeel over gezegd, maar mogen ze het ook eens lekker zelf beslissen?

Ik denk trouwens ook niet dat het wachten met seks ervoor zorgt dat je meer kans op een relatie hebt. Je filtert hooguit wat mannen die echt alleen maar seks willen maar daar alles voor doen of faken. En andere mannen gaan weer super ver daarin om maar seks met je te hebben. En met een andere man heb je bij wijze van een onenightstand en loopt uit op een relatie. Het zegt volgens mij niet zoveel, behalve de verwachtingen die wij hebben en wat je zelf graag wil.

In dat geval van Eekhoorntje is het denk ik gewoon pech. En dat is super jammer en verdrietig, maar toch niet iets wat zij verkeerd heeft gedaan?
Tuurlijk mogen vrouwen het allemaal lekker zelf beslissen. Genoeg vrouwen die zich niet eens willen binden. Ik heb vriendinnen die liefst wekelijks een ander hebben of al jaren een fwb hebben zonder verliefd te zijn. Helemaal prima. Maar als je wel een relatie wilt en merkt dat je een man echt leuk vindt, is het wel handig er rekening mee te houden dat binding (en de rol van seks daarin) voor mannen anders werkt dan voor vrouwen.
Dat is gewoon een kwestie van hormonen. Mannen en vrouwen zijn daarin niet hetzelfde.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die omgaat met seks en daten. Maar als je als vrouw op zoek bent naar een serieuze, vaste relatie, kan het wél verstandig zijn om niet meteen met iemand naar bed te gaan. Niet omdat het uitmaakt wat de man ervan vindt, maar juist om jezelf te beschermen.
Veel vrouwen raken sneller emotioneel gehecht na seks, terwijl mannen seks en gevoelens vaak makkelijker van elkaar kunnen scheiden. Daardoor ontstaat er al snel een scheve situatie: jij bent misschien al gehecht, terwijl hij nog in de fase zit van "even kijken wat dit wordt".

Door te wachten geef je jezelf de tijd om iemand écht te leren kennen voordat er gevoelens en verwachtingen bij komen. Zeker als je merkt dat je snel verliefd wordt of geneigd bent om jezelf aan te passen zodra je een klik voelt, kan dat wachten veel ellende besparen.
Wat ik belangrijk vind is naar elkaar toe groeien, elkaar heel goed leren kennen als mens. Dat kan wat mij betreft rustig maanden duren. Als er echt een goede match is word je vanzelf intiemer met elkaar en op een gegeven moment mondt dat uit in seks. Of niet. Dan heb je een platonische relatie of een heel bijzondere vriendschap.

Zo zou het voor mij het beste werken. En ik begrijp heel goed dat anderen daar weer heel anders mee omgaan en dat is prima.
Maar ik kan niet geil worden van een vreemde vent. Seks met een niet vertrouwd persoon hebben voelt voor mij onnatuurlijk, ik doe dan iets wat voor mij nergens op slaat omdat ik (nog) geen verbinding kan voelen.

Mannen die hier gemakkelijk mee omgaan zijn voor mij per definitie heel onaantrekkelijk omdat ik het belangrijk vind om op het meest intieme gebied uniek voor iemand te zijn. Ook echt de enige. Ik zou een man willen treffen die er net zo in staat en die juist andere aspecten in het leven belangrijk vindt: humor, dieren, de natuur, enzovoorts.

En dat valt dus niet mee. Ik sta al jaren volledig stil op dit gebied.
Marathonloopster schreef:
03-08-2025 06:58
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe die omgaat met seks en daten. Maar als je als vrouw op zoek bent naar een serieuze, vaste relatie, kan het wél verstandig zijn om niet meteen met iemand naar bed te gaan. Niet omdat het uitmaakt wat de man ervan vindt, maar juist om jezelf te beschermen.
Veel vrouwen raken sneller emotioneel gehecht na seks, terwijl mannen seks en gevoelens vaak makkelijker van elkaar kunnen scheiden. Daardoor ontstaat er al snel een scheve situatie: jij bent misschien al gehecht, terwijl hij nog in de fase zit van "even kijken wat dit wordt".

Door te wachten geef je jezelf de tijd om iemand écht te leren kennen voordat er gevoelens en verwachtingen bij komen. Zeker als je merkt dat je snel verliefd wordt of geneigd bent om jezelf aan te passen zodra je een klik voelt, kan dat wachten veel ellende besparen.
Dit is wat ik bedoel inderdaad. Plus de kans is groter dat er al emotionele binding ontstaat bij de man als je al wat meer dates hebt gehad (die ontstaat niet door seks maar door samen dingen doen), waardoor voor hem de seks.ook meer waarde heeft dan puur lichamelijk.
Ik denk dat ik hier ook mee ga schrijven, meelezen deed ik al.

Ik ben 3 jaar geleden gescheiden en sinds een paar maanden aan het swipen op Tinder.

Een paar weken geleden had ik een match met een (ik dacht) leuke man. Na een paar dagen het contact verplaatst naar whatsapp en veel geappt. Vorige week hebben we een date gehad, die heel leuk was, dat vond hij ook zei hij. Toen ik thuis was had ik een appje van hem dat hij een hele leuke avond gehad had en dat hij me graag nog eens wilde zien. Dit zou alleen niet op de korte termijn kunnen omdat we allebei een vakantie gepland hebben achter elkaar aan. Afgelopen week nog veel geappt maar vrijdag halverwege een gesprek stopte dat ineens. Hij stelde een vraag, ik antwoordde, stelde hem een vraag over zijn vakantie en toen was het stil. Heel irritant.

Ik laat het hierbij en doe verder niks meer, maar het irriteert me mateloos.

Nu eerst vakantie met mijn kinderen en daarna maar weer rustig verder swipen.

Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen, geeft de burger moed!
troela wijzigde dit bericht op 03-08-2025 10:11
Reden: Schrijffout
0.05% gewijzigd
Lieneke schreef:
03-08-2025 07:56
Wat ik belangrijk vind is naar elkaar toe groeien, elkaar heel goed leren kennen als mens. Dat kan wat mij betreft rustig maanden duren. Als er echt een goede match is word je vanzelf intiemer met elkaar en op een gegeven moment mondt dat uit in seks. Of niet. Dan heb je een platonische relatie of een heel bijzondere vriendschap.

Zo zou het voor mij het beste werken. En ik begrijp heel goed dat anderen daar weer heel anders mee omgaan en dat is prima.
Maar ik kan niet geil worden van een vreemde vent. Seks met een niet vertrouwd persoon hebben voelt voor mij onnatuurlijk, ik doe dan iets wat voor mij nergens op slaat omdat ik (nog) geen verbinding kan voelen.

Mannen die hier gemakkelijk mee omgaan zijn voor mij per definitie heel onaantrekkelijk omdat ik het belangrijk vind om op het meest intieme gebied uniek voor iemand te zijn. Ook echt de enige. Ik zou een man willen treffen die er net zo in staat en die juist andere aspecten in het leven belangrijk vindt: humor, dieren, de natuur, enzovoorts.

En dat valt dus niet mee. Ik sta al jaren volledig stil op dit gebied.
Maanden daten met een man zonder sex of intimiteit gaat lastig worden denk ik.. valt zoenen daar ook onder bij jou?
Het is toch juist het leren kennen en oo het fysieke ontdekken(en nee dat hoeft niet meteen)wat het plaatje compleet maakt?

Anders kan je net zo goed een beste vriendin hebben om leuke dingen mee te doen.

Maar dat is mijn mening..
Mimali schreef:
03-08-2025 10:11
Maanden daten met een man zonder sex of intimiteit gaat lastig worden denk ik.. valt zoenen daar ook onder bij jou?
Het is toch juist het leren kennen en oo het fysieke ontdekken(en nee dat hoeft niet meteen)wat het plaatje compleet maakt?

Anders kan je net zo goed een beste vriendin hebben om leuke dingen mee te doen.

Maar dat is mijn mening..

Zoenen valt voor mij niet persé onder seks, zeker wanneer het geen heftige tongzoen betreft. Dus in de loop van de tijd heb ik geen problemen met zoenen. En seks...meestal wil ik geen seks omdat ik geen connectie op dat gebied voel, of omdat iemand nog te "vreemd" voor me is.

Ik heb daar heel veel tijd voor nodig. En mijn ervaring is dat de meeste mensen zich daar niet prettig bij voelen. En dat begrijp ik ook.
Happening schreef:
03-08-2025 08:58
Dit is wat ik bedoel inderdaad. Plus de kans is groter dat er al emotionele binding ontstaat bij de man als je al wat meer dates hebt gehad (die ontstaat niet door seks maar door samen dingen doen), waardoor voor hem de seks.ook meer waarde heeft dan puur lichamelijk.
Dat klopt helemaal maar hoeveel mensen willen daarvoor de tijd nemen bij online daten? 'Vroeger' ging dat zo of bij mensen die elkaar leren kennen op werk of tijdens sporten. Jullie kenden elkaar ook al langer, toch? Maar online moeten ze binnen de 1ste of heel soms de 2de date verliefdheid voelen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven